۴۱۲۲۰۵
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

جدیدترین گزارش بانک جهانی منتشر شد

شرایط کسب‌ و کار در ایران بدتر شد

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از نزول ۲ پله‌ای ایران در رده‌بندی جهانی فضای کسب و کار خبر داد و اعلام کرد شرایط کسب و کار در ایران نسبت به یک سال گذشته بدتر شده است.

خبرگزاری تسنیم: بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود موسوم به «گزارش فضای کسب و کار ۲۰۱۷» به مقایسه ۱۹۰ کشور جهان از نظر سهولت فعالیت‌های اقتصادی و وضعیت فضای کسب و کار آنها پرداخته است.

بر اساس ارزیابی این نهاد بین المللی که بر پایه آمار مربوط به یک‌ساله منتهی به ژوئن ۲۰۱۶ (خرداد ۹۵) تهیه شده است فضای کسب و کار در ایران بدتر شده است.

بر اساس گزارش بانک جهانی ایران امسال در شاخص کلی فضای کسب و کار نمره ۵۷.۲۶ را بدست آورده است که اندکی نسبت به سال قبل افزایش داشته است. ایران در گزارش سال قبل این سازمان نمره ۵۷.۴۴ را بدست آورده بود.

شاخص کلی فضای کسب و کار بر پایه ۱۰ شاخص کوچکتر با عناوین آغاز کسب و کار،کسب مجوز، ثبت داراییها، کسب اعتبارات، حمایت از سرمایه گذاری، مالیات، تجارت، اجرای قراردادها و ورشکستگی و دریافت انرژی برق محاسبه می‌شود. این شاخص در واقع نشان دهنده سهولت و مناسب بودن هرکشور برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و تجاری است.
هر چه نمره کشوری در شاخص کلی فضای کسب و کار بیشتر باشد دلالت بر شرایط بهتر کسب و کار در ان کشور دارد.

ایران در رده بندی جهانی فضای کسب و کار میان 190 کشور در رده 120 جهان قرار گرفته است که نسبت به سال قبل 2 پله نزول داشته است. در گزارش سال گذشته بانک جهانی رتبه جهانی ایران از نظر فضای کسب و کار 118 اعلام شده بود.

در جهان نیوزیلند با نمره 87.01 رتبه نخست از نظر فضای کسب و کار را به خود اختصاص داده است و سنگاپور و دانمارک به‌ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را ازین نظر به خود اختصاص داده‌اند.

کشور آفریقایی سومانی نیز با نمره ۲۰.۲۹ در رتبه آخر قرار گرفته است.
شرایط کسب‌ و کار در ایران بدتر شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      بابا دم تحمدی نژاد گرم خدایی این دیگه هیچ کاری نکرد الان یه سری میان میگن گندی که احمدی نژاد زده چندسال ادامه دار خوب شد این امد تا همه بفهمن این از همه بدتر بود

    • بدون نام

      حرف بی ربط میزنن روحانی تورم را محار کرده اونا سر در نمیارن امار ما درسته

    • بدون نام

      گل بود به سبزه اراسته شد

    • بدون نام

      سلام اگردولتهاآمدن وخدمتی برای مردم کردن برای رفع مشگلات مردم بوده اماچرانتوانستن جلوی بیکاری رابگیرن چراتوازن یاهمان فرمول بازگشایی کارندارن .راهکاراین موضوع پیچیده وسخت نیست اگردرمملکت حجم پول وچرخش اقتصادی دوربخوره لازم است برای بیکاران چندمیلیونی درکشورپولی درچرخه اقتصادایفای نقش کنن اکثربیکاران درخانواده ازدرآمدپدرمیگذارنداگراینهامنبع درآمدداشته باشنددرچرخه اقتصادپولی درجامعه برای کسب وکارراحتتربه تشکیل خانواده میرسنداگرمیگوییدواردات چندمیلیادری بنزین درسال 96 به صفرمیرسداین مبلغ کلان رابه شغل تبدیل کنیدراهکاررابعرض شمامیرسونم میبینیم کلیه ادارات دولتی ضرورت داردنیروی انسانی درشیفت عصرکارکنن بانیروی تازه نفس به کارگمارده شوندباورکنیداین جوانان حاضرن بانصف حقوق کارمندبه کارمشغول شونداینکارشدنی است مگردربیمارستانهاکارمندشیفت به شیفت کارنمیکندمگردرگمرکات اینکارصورت نمیگیرداگردولت محترم این طرح رااجرایی نمایداینطورنتیجه میگیردمثال بزنم سربازی تازه اعزام شده ازدرب اصلی واردمیشودوازآن درسربازی باترخیص خارج میشودهمین عمل عیناشیفت عصربه شیفت صبح میایدوبرای جاگزینی برای شیفت عصرنیروی جدیداستخدام میشوداین روش بصورت دورانی ادامه خواهدیافت وبیکاری رفع خواهدشد.

    • بدون نام

      همه چی خراب شده کارنیست گرونی فساد روز ب روز هم همه چی داره بدتر میشه دیگه کسی ازدواج نمیتونه بکنه بسیار وضع اقتصاد خرابه خدا ب فریادمون برسه.

    • بدون نام

      دولت روحانی واقعا هیچ کاری نکرد دولتهای قبل باز بهتر بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج