جاباما
۴۱۲۴۲۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سنت شکنی بی سابقه آمریکا در قبال کوبا

آمریکا برای اولین بار در ۲۵ سال گذشته از دادن رای منفی به قطعنامه سالانه سازمان ملل برای پایان تحریم‌های اقتصادی علیه کوبا خودداری کرد.

خبرگزاری ایسنا: آمریکا برای اولین بار در ۲۵ سال گذشته از دادن رای منفی به قطعنامه سالانه سازمان ملل برای پایان تحریم‌های اقتصادی علیه کوبا خودداری کرد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد؛ این رأی گیری با ۱۹۱ رأی مثبت و بدون رأی منفی خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه کوبا شد. ایالات متحده آمریکا برای اولین بار در ۲۵ سال گذشته به همراه رژیم صهیونیستی از دادن رای منفی خودداری کرد.

قبل از رأی‌گیری، سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که ایالات متحده در رای‌گیری در ارتباط با تحریم‌های کوبارای منفی نخواهد داد .وی خاطرنشان کرد سیاست آمریکا برای منزوی کردن کوبا منجر به منزوی شدن خود ایالات متحده شده است، از جمله منزوی شدن در سازمان ملل.

نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد: رای ممتنع نشان‌دهنده موافقت با تمام سیاست‌ها و اقدامات دولت کوبا نیست اما رئیس جمهور «اوباما» از کنگره خواسته تا تحریم‌های کوبا را لغو کند بعد از ۵۵ و اندی سال دنبال کردن مسیر انزوا، ما مسیر تعامل را برگزیده‌ایم..

برونو رودریگز،‌ وزیر دفاع کوبا، آخرین سخنران قبل از رأی گیری از سامانتا پاور به خاطر تلاش‌ها و کلمات قدرتمندش تشکر و قدردانی کرد.

وی تصریح کرد :تغییری که ایالات متحده در رأی خود داده است نشانه خوبی است. امیدواریم که این تغییر در واقعیت هم بازتاب داشته باشد.

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت که تصمیم تاریخی واشنگتن منعکس کننده سیاست تازه تعامل به جای انزواست.

روابط دیپلماتیک آمریکا و کوبا سال گذشته از سر گرفته شد اما کنگره که در کنترل جمهوری خواهان است با برداشتن تحریم‌های دیرینه تجاری علیه کوبا مخالف است.

قطعنامه سازمان ملل با حمایت ۱۹۱ کشور تصویب شد. مجمع عمومی سازمان ملل از ۱۹۹۲ به این سو هر سال این قطعنامه را تصویب کرده است و آمریکا همیشه قویا با آن مخالف بوده.

تد کروز، سناتور آمریکایی که اصل و نسب کوبایی دارد در واکنش به این رای گفت که تحریم‌های آمریکا "قانون ایالات متحده است، که همواره باید از آن دفاع و آن را حفظ کرد."

درحالی که این قطعنامه سازمان ملل غیرالزام آور است اما برای ۲۵ سال نشان داده که افکار عمومی جهان مخالف سیاست آمریکا در قبال کوباست.

رای و نفوذ مهاجران کوبایی که بسیاری از آنها از سرکوب دولت کوبا به آمریکا گریخته‌اند نفوذ زیادی در تصمیم سیاستمداران آمریکایی دارد.

کوبا می‌گوید که تحریم‌های آمریکا مانع دسترسی بیماران به تجهیزات پزشکی در آمریکا می شود و همچنین کشاورزان را از تجهیزات مدرن زراعتی محروم کرده است.

رودریگز گفت: هیچ خانواده کوبایی یا بخشی در کوبا نیست که از آثار این تحریم ها رنج نبرده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج