جاباما
۴۱۲۶۱۲
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

تمام زائران اربعین باید ویزا دریافت کنند

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه باید به مقررات ایران و عراق در ایام اربعین احترام بگذاریم، گفت: تمام زائران اربعین باید ویزا دریافت کنند.

خبرگزاری ایسنا: حسین ذوالفقاری در همایش یاوران رسانه‌ای اربعین که در یاوران مهدی (عج) در جمکران برگزار شد با تاکید بر ضرورت توسعه خدمات به زائران در پیاده روی اربعین عنوان کرد: در جهت انجام هر چه بهتر این مراسم به زیرساخت‌هایی نیاز داریم که با مشارکت دو کشور عملیاتی می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: همه باید به مقررات دو کشور ایران و عراق احترام بگذارند در این باره ورود مجاز به خاک عراق یکی از انتظارات مهم در تحقق این امر است با توجه به قوانین موجود اگر زائری به طور غیر مجاز وارد عراق شود بخششی از سوی این کشور در کار نیست.

وی تصریح کرد: همه زائران در اربعین موظف هستند ویزا بگیرند تا این سفر به شکل قانونی و مجاز انجام گیرد از این رو مردم باید برای دریافت ویزا اقدامات لازم را اتخاذ کنند. البته ما نیز به دنبال تقویت سامانه سماح در جهت ثبت زائران قبل از دریافت ویزا هستیم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تقویت سامانه سماح به منظور ثبت نام زائران قبل از دریافت روادید هستیم، گفت: از همه علاقمندان برای شرکت در این راهپیمایی تقاضا داریم که تا دیر نشده نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند.

ذوالفقاری با اشاره به برخی از خدمات به زائران بیان کرد: در جهت قرار گرفتن اطلاعات به زائران در اربعین نیز نرم افزاری طراحی شده است تا با دریافت رادیو اربعین این امر صورت پذیرد. همچنین تلاش کرده‌ایم زیرساخت‌های اینترنتی توسعه یابد از این رو شبکه اینترنتی نجف تا کربلا تکمیل شد و اینترنت در برخی از شهرهای عراق نیز وجود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات در جهت رفاه زائران در این مراسم با شکوه افزایش ظرفیت‌های ارتباطی میان دو کشور به ۱۰ میلیون دقیقه در طول یک روز است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین همچنین یادآور شد: بی‌شک میزبان زائران در همایش پیاده روی کشور عراق است و رسانه در این باره توجه ویژه‌ای به میزبانی کشور عراق داشته باشد.

وی ساخت زائر سرا در عراق را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: زیرساختهای خدماتی باید به سمت احداث زائر سرا به جای برپایی موکب برود تا بتوان خدمات بهتری را در چند سال آینده به زائران ارائه کرد.

ذوالفقاری بیان کرد: در این باره کلنگ ساخت یک زائر سرا با هماهنگی آستان قدس رضوی در مهران با ظرفیت ۱۵ هزار نفر به زمین زده شده است.

وی در ادامه گفت: اربعین دارای ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی است و زائران با چنین ظرفیت‌هایی آشنا شوند در این مسیر حتما به توطئه‌های دشمن در ایجاد نفاق هم توجه داشت چرا که بحث شیعی و سنی از حربه‌های مهم در ایجاد اختلاف است و رسانه‌ها وظیفه‌ای مهم در این باره دارند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور عنوان کرد: گسترش جریان‌های تکفیری یکی از حربه‌های مهم دشمنان است و باید مراقب فتنه انگیزی‌ها در این سفر باشیم و بدانیم تقویت دوستی و وحدت با کشور عراق اهمیت زیادی دارد.

وی در رابطه با پیاده روی اربعین به شناسایی ضعف‌هایی پرداختیم که در سالهای قبل مشکلاتی را برای زائران ایجاد می‌کرد در این باره بیش از ۱۵۰ نقطه ضعف و مشکل وجود دارد و ما در تلاشیم در قالب کمیته‌های راهبردی این ضعف‌ها رفع گردد.

ذوالفقاری بیان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در برگزاری مراسم دارند و باید بدانند که تنها مخاطب آن‌ها مردم ایران نیستند و در انعکاس رویدادها حساسیت‌های خاصی در خصوص کشو عراق وجود دارد.

وی همچنین اظهارکرد: مرز مهران با توجه به هجم بالای تردد زائران با مشکلاتی مواجه می‌گردد که می‌توان برای سهولت تردد از مرزهای جنوبی همانند چزابه وارد عراق شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدوثوق

      قبلا میگفتن ک ویزا، الان میگن هم ویزا هم فیش عوارض خروج

    • بهار

      منم دوس دارم اربعین برم سفرش آمادس ولی حیف . زندگیمون طوریه که هنوز پول پاسپورد برام مقدور نیست . و همش دارم دعا میکنم جور بشه . برای هزینه مشهدم فکر میکردم نمیشه برم ولی خدا خواست و طلبید . هرچی خدا بخاد همون میشه . ولی سخته که یه مدتی آدم به پول دسترسی نداشته باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج