جاباما
۴۱۲۶۲۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اپل، جدیدترین لپ تاپ های خود را معرفی کرد

اپل دقایقی پیش در رویداد «سلام دوباره» خود از مک بوک پروی ۲۰۱۶ پرده برداشت. محصولی که ماه هاست منتظرش هستیم. مک بوک جدید اپل در نگاه اول دقیقاً همانی است که پیشتر در شایعات در موردش شنیده بودیم.

وبسایت دیجیاتو: این لپ تاپ حالا از ضخامت کمتری نسبت به نسل قبلی خود بهره می برد و تا اندازه ای هم سبک تر شده است. البته اجازه دهید همان ابتدای کار خیالتان را راحت کنیم: مک بوک پروی جدید در دو رنگ عرضه می شود و حالا می توانید جدا از رنگ نقره ای، مک بوک جدید خود را با رنگ خاکستری تیره بخرید.

مک بوک پرو همچنان در دو اندازه ۱۳.۳ و ۱۵ اینچی ارائه می شود و همانگونه که ذکر شد، در دو رنگ نقره ای و خاکستری قابل تهیه است. وقتی آن را باز می کنید، با ترکپدی بزرگ مواجه می شوید که خود اپل می گوید دو برابر بزرگتر از ترکپد نسخه قبلی از مک بوک پروی ۱۵ اینچی است.

اپل همچنین اشاره می کند که در کیبورد این محصول، از نسل دوم مکانیزم پروانه ای استفاده کرده که حس بهتری را به کاربر در زمان تایپ کردن می دهد.

اپل، جدیدترین لپ تاپ های خود را معرفی کرد

اما بارز ترین ویژگی مک بوک پروی جدید، تجهیز آن به یک نوار نمایشگر است که اپل آن را Touch Bar نامیده است. شرکت یاد شده خبر می دهد که این نمایشگر، رتینا بوده و از ویژگی مالتی-تاچ هم بهره می برد. همانگونه که قبلا هم ذکر شده بود، تاچ بار در هر اپلیکیشن وظیفه ای خاص را بر عهده می گیرد تا نوع استفاده تان از آن اپ را بهبود و همچنین سرعت دهد.

اپل، جدیدترین لپ تاپ های خود را معرفی کرد

اما ویژگی دیگری که برای اولین بار به یک کامپیوتر مک می آید، سنسور تاچ آیدی است که پیش از این مهمان دستگاه هایی مانند آیفون و آیپد بوده و اکنون راه خود را به مک هم باز می کند. اپل در واقع ماژول سنسور را در زیر تاچ بار قرار داده و به این شکل کاربران این مک بوک می توانند به سادگی و سرعت هر چه تمام تر، وارد محیط کاربری مک شوند.

اپل، جدیدترین لپ تاپ های خود را معرفی کرد

اپل همچنین خبر می دهد که ضخامت این لپ تاپ ۱.۴۹ میلیمتر است در حالی که نسل قبلی، ضخامتی ۱۸ میلیمتری داشت. از سوی دیگر اپل اشاره می کند وزن آن هم تنها به ۱.۳ کیلوگرم می رسد. البته در نسخه ۱۳.۳ اینچی.

فیل شیلر روی صحنه همچنین خبر می دهد که نمایشگر این مک بوک تا ۶۷ درصد روشنایی بیشتری از نسل قبلی دارد و تا ۲۵ درصد رنگ های بیشتری را هم نمایش می دهد.

اپل، جدیدترین لپ تاپ های خود را معرفی کرد

اپل، جدیدترین لپ تاپ های خود را معرفی کرد

اپل، جدیدترین لپ تاپ های خود را معرفی کرد

اپل، جدیدترین لپ تاپ های خود را معرفی کرد

اپل، جدیدترین لپ تاپ های خود را معرفی کرد

نسخه ۱۵ اینچی از این لپ تاپ با پردازنده ۴ هسته ای اینتل i۷ همراه شده، دارای رم ۲.۱۳۳ مگاهرتزی است و از کارت گرفیک Radeon Pro (پولاریس) بهره می برد که دارای ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی است. نسخه ۱۳ اینچی اما مجهز به پردازنده دو هسته ای i۵ یا i۷ اینتل خواهد بود و از گرافیک Iris Pro شرکت اینتل استفاده خواهد کرد که البته اپل اشاره می کند از Iris Pro در نسخه قبلی، دو برابر سریع تر است.

اپل، جدیدترین لپ تاپ های خود را معرفی کرد

اما نکته جالب تر اینکه این کامپیوتر به ۴ عدد درگاه USB-C مجهز شده که همه آنها Thunderbolt ۳ را هم در خود دارند (اینتل سال پیش تاندربولت ۳ را در قالب USB-C معرفی کرده بود). نکته قابل توجه اینجاست که شما می توانید شارژر دستگاه را به هر یک از این چهار پورت که دل تان می خواهد متصل کنید تا کامپیوترتان عملیات شارژ باتری را آغاز کند.

در کنار این چهار درگاه، خوشبختانه می توان درگاه ۳.۵ میلیمتری هدفون را مشاهده کرد. از طرف دیگر اما درگاه کارت SD، درگاه HDMI و البته درگاه های سنتی USB-A همه حذف شده اند. در نتیجه اگر این لپ تاپ را می خواهید، حتماً باید به فکر خرید یک اداپتور هم باشید.

اپل از طرف دیگر در هنگام معرفی این لپ تاپ، بیش از اندازه تلاش کرد تا نشان دهد که نوار OLED مک بوک پرو یک ویژگی تزیینی نیست و کاربران حرفه ای می توانند استفاده ای مناسب از آن داشته باشند. برای مثال، می توانید با استفاده از آن در اپ Final Cut Pro، در تایم لاین پروژه ای که در دست ساختش هستید را مشاهده کرده و به سادگی در تایم لاین عقب یا جلو بروید.

اپل، جدیدترین لپ تاپ های خود را معرفی کرد

تا حدی تاچ بار مانند یک راه ارتباطی جدیدتر با مک بوک به حساب می آید. به همین دلیل، بی راه نیست اگر آن را مشابه با «سرفس دایال» بدانیم که شب گذشته مایکروسافت آن را برای کامپیوترهای سرفس معرفی کرد. هر دوی این وسیله ها به شما اجازه می دهند تا با اپلیکیشن هایی که مخصوص تولید محتوای بصری هستند، به شکلی ساده تر ارتباط برقرار کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج