۴۱۲۶۳۰
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

معاون وزیر کشور:

نرخ بیکاری در ۱۴ استان کشور افزایش یافت

معاون وزیر کشور با بیان اینکه نرخ بیکاری در ۱۴ استان کشور افزایش یافته است گفت: ۱۶ استان کشور کاهش نرخ بیکاری داشته و استان قزوین نیز تغییری نداشته است.

خبرگزاری تسنیم: بابک دین‌پرست امشب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دلفان با حضور وزیر کشور برگزار شد با بیان اینکه برگزاری شوراهای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در چهارماهه سال ۹۵ موردبررسی قرارگرفته است، اظهار داشت: در این چهار ماه ۷۴ جلسه در ۲۵ استان برگزار شد که ۵۰۳ مصوبه داشت و استان لرستان نیز با چهار جلسه به همراه پنج استان دیگر مشترک در رتبه سوم کشوری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در مردادماه امسال 272 کارگروه تسهیل در سطح کشور برگزارشده است، افزود: این جلسات چهار هزار و 468 مصوبه داشته و استان لرستان نیز در این بخش با 27 جلسه و 900 مصوبه از حیث جلسات به همراه استان مازندران در رتبه اول کشوری قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در رابطه با شاخص‌های عمده بازار کار و نرخ مشارکت‌های اقتصادی عنوان کرد: مرکز آمار اخیراً دو موضوع مهم نرخ مشارکت اقتصادی و نرخ بیکاری را منتشر کرده که در آن نرخ مشارکت اقتصادی و نرخ بیکاری بهار امسال را با بهار سال قبل مقایسه کرده است.

وی بیان کرد: بر اساس گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری بهار امسال نسبت به بهار سال قبل از متوسط 10.8 دهم درصد در کل کشور با 1.4 دهم افزایش به 12.2 دهم رسید.

دین‌پرست تصریح کرد: این بررسی نشان می‌دهد از ۳۱ استان کشور ۱۴ استان با افزایش نرخ بیکاری مواجه بودند، ۱۶ استان با کاهش نرخ بیکاری و استان قزوین نیز تغییری نداشته است.

وی گفت: اگرچه نرخ بیکاری در استان لرستان نسبت به بهار سال قبل افزایش پیداکرده اما از زمستان سال گذشته تا بهار امسال ما شاهد کاهش نرخ بیکاری بودیم و این نرخ اگرچه خیلی ناچیز است ولی نشان می‌دهد مسیر خوبی در حال حرکت است چون قرارگاه کربلای استان لرستان بعد از خرداد شتاب بیشتری گرفته و فکر می‌کنیم در آمار جدید شاهد کاهش بیشتری باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور خاطرنشان کرد: برحسب دستور وزیر کشور ما باید علل توفیق ۱۶ استانی را که کاهش نرخ بیکاری داشته‌اند بررسی کنیم که در این راستا یک جلسه با ۱۶ مسئول این استان‌ها در تهران برگزار می‌شود و در سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی نیز سعی می‌شود این بررسی‌ها در برهه زمانی کوتاه‌تری انجام شود.

وی یکی از مشکلات استان را تأمین سوخت کوره برخی از واحدهای تولیدی دانست و اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در واحدهای تولیدی استان وجود داشت پس از پیگیری‌های انجام‌شده وزارت نفت اعلام آمادگی کرد تا هرگونه تقاضای واحدهای صنعتی مستقر در استان لرستان را جهت اتصال به شبکه گاز طبیعی در اسرع وقت انجام دهد که مقررشده کارخانه گچ کوهدشت و یک کارخانه در دلفان به وزارت نفت معرفی و مشکل حل آن‌ها حل شود؛ در این زمینه بحث تغییر نرخ نیز نیازمند مصوبه هیئت‌وزیران است که وزیر نامه آن را ابلاغ کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهسا

      بی کاری فقر روز به روز رو به افزایش هست

    • بدون نام

      أمان إز أين مشكلات

    • مهدی

      بهتره یکبار دیگر تعریف بیکار را عوض کرد تا آمار پایین بیاید، مثلا ، کسی که حد اقل یکبار در ماه امید داشته باشد که کار گیرش بیاید حق ندارد خود را بیکار بداند چون انسان به امید ...

    • بدون نام

      بیکاری بیش از اونی هست ک میگند. در همه جای کشور مشکل بیکاری بی پولی فساد بسیار فراوان هست وروز ب روز داره بدتر میشه.ومسوولین باید ب شدت و ب جدیت ی فکر اساسی کنند وگرن کشور با مشکلات بسیار جدی در آینده روب رو خواهد شد.

    • سبحان

      اصلأ مشخص نیست این مسؤلین تو کشور چکار میکنن درروز اگر روزی یک ساعت فقط یک ساعت کار میکردن این اوضاع این کشور نبود خدا از تون نگذره.

    • بیکار

      بیکاری‌تو کل کشور هست و با ازدیاد جمعیت بیکاری هم روز به روز رو به افزایش هست لطفا چاره ای باید اندیشید.اما متاسفانه دولت مردان که در خواب غفلت به سر میبرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج