جاباما
۴۱۲۶۹۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بیشترین مناطق زمین‌ خواری در تهران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: از نظر تخریب، تصرف، ساخت و ساز غیرمجاز و زمین‌خواری شهرستان‌ شمیرانات، پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار بیشترین مناطق درسطح استان تهران هستند.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: از نظر تخریب، تصرف، ساخت و ساز غیرمجاز و زمین‌خواری شهرستان‌ شمیرانات، پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار بیشترین مناطق درسطح استان تهران هستند.

نقی میرزاکریمی با بیان اینکه مناطق شهرستان شمیرانات و پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار از اهمیت بالایی برخوردار هستند گفت:در خصوص برخورد با تصرفات در اراضی اقدامات مناسبی ازسوی حفاظت محیط زیست استان تهران انجام شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: منطقه حفاظت شده ورجین در شمیرانات و شمال تهران از نظر زمین خواری مناطق حساسی هستند که نیازمند توجه بیشتر برای حفاظت هستند؛ همچنین بیشترین برخوردها و تخلفات در خصوص تصرفات اراضی در مناطق حفاظت شده وجود دارد.

میرزا کریمی افزود: به دلیل اینکه در مرکز مناطق، گشت و کنترل‌های بسیاری صورت می‌گیرد و پاسگاه‌ها فعال هستند. هرگونه تخلفات زیست محیطی در این مناطق کمتر است ولی در حاشیه مناطق با تخلفات بیشتری روبرو هستیم.

میرزاکریمی با اشاره به اینکه بیشترین خرید و فروش و قاچاق حیوانات در زمینه گونه‌های وحشی داخل شهر تهران صورت می‌گیرد، گفت: شکار غیرمجاز در هرکجایی که حیات وحش حضور داشته باشد تخلف محسوب می شود و در مناطقی مانند اثر طبیعی ملی پارک‌های ملی که بالاترین سطح حفاظتی را دارند، تخلفات بیشتری صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: از نظر صید ماهی، گونه با ارزش "قزل آلای خال قرمز" در پارک ملی لار قابل اهمیت است که تخلفات صید غیر مجاز بیشتر به این منطقه مربوط می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج