۴۱۲۷۸۶
۴ نظر
۵۰۱۵
۴ نظر
۵۰۱۵
پ

آمادگی کره‌‎جنوبی و آمریکا برای حمله به پیونگ‌یانگ

نیروهای ویژه آمریکا و کره جنوبی در حال آماده کردن خود برای حمله به تاسیسات هسته ای و حساس موشکی کره شمالی هستند.

خبرگزاری ایرنا: نیروهای ویژه آمریکا و کره جنوبی در حال آماده کردن خود برای حمله به تاسیسات هسته ای و حساس موشکی کره شمالی هستند.
این نیروهای نظامی بر اساس اعلام مقام های دو کشور رزمایش های مشترکی را به طور منظم برگزار می کنند که باعث افزایش هماهنگی آنها برای چنین حملاتی خواهد شد.
هر دو کشور قبل از این تاکید کرده بودند که چنین واحدهای ویژه ای را تشکیل داده اند که هدف آن حمله ضربتی به تاسیسات هسته ای و موشکی کره شمالی است.
در راستای چنین اهدافی، آمریکا و کره جنوبی به تازگی رزمایشی را برگزار کرده اند که «چاقوی برنده» نام دارد و هدف اصلی انجام آن نابودی کامل مراکز موشکی و اتمی کره شمالی در کوتاهترین زمان ممکن است.
این تازه ترین تمرین نظامی مشترک دو طرف محسوب می شود که به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در شرایط ویژه و خاصی برگزار شده است.
پیش بینی شده است که در صورت لزوم، نیروهای نظامی دو کشور که از واحدهای مخصوص هستند با هواپیماهای ویژه وارد کره شمالی شده و پس از تخریب تاتسیسات موشکی و هسته ای به پایگاههای خود باز گردند.
عملیات «چاقوی برنده» البته از سال های ۱۹۹۰ میلادی میان دو کشور به طور منظم در حال انجام است اما به ندرت اخبار مربوط به آن رسانه ای شده است.
ظاهرا گسترش فعالیت های اتمی و پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی باعث شده تا کره جنوبی و آمریکا این بار علاوه بر اعلام این رزمایش به صراحت تجهیزات اتمی پیونگ یانگ را به نابودی تهدید کنند.
آمریکا و کره جنوبی به شدت نگران افزایش توان کره شمالی در ساخت موشک های قاره پیما است که در صورت حمله کلاهک هسته ای، تهدیدی جدی بویژه برای آمریکا به حساب می آید.
همین موضوع باعث شده تا آمریکا نیز اعلام کند یک یگان چرخشی از ارتش این کشور را در راستای مقابله با تهدیدهای کره شمالی در خاک کره جنوبی مستقر خواهد کرد؛ یگانی که قادر است به طور همزمان هم آموزش ببینند، هم مستقر باشد و هم حمله کند.
اگرچه از زمان پایان جنگ دو کره در اوایل دهه ۱۹۵۰ میلادی، آمریکا حدود ۲۵۸ هزار نیروی نظامی خود را در کره جنوبی مستقر کره است اما این کشور به شدت نگران فعالیتهای تسلیحاتی کره شمالی از جمله شلیک ۲۰ موشک بالستیک و دو انفجار اتمی در سالجاری میلادی است.

کره شمالی پیشتر و در سالهای ۲۰۰۶، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ نیز دست به آزمایش اتمی زده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی ع

      بس کنید

    • عباس از شادگان

      آمریکا با یه حرکت ناک اوتشون میکنه

    • حمید مقدم

      آمریکا نمیتونه آب بخوره ، تکون بخوره کره شمالی با موشک اتمی از رو زمین محوش میکنه ، درود بر کره شمالی‌ که‌ پوزه‌ آمریکای قاتل رو به خاک مالید

      مرگ بر آمریکا

    • آقایی از همدان

      آمریکا در خواب بیند پنبه دانه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج