جاباما
۴۱۳۰۰۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بازداشت به اتهام فروش قطعات F-۱۶ به ایران

دستگاه قضایی آمریکا دو شهروند این کشور را به اتهام همکاری با ۲ ایرانی برای فروش قطعات جنگنده های اف-۱۶ و اف-۱۸ دستگیر کرده است.

خبرگزاری فارس: دو مرد ساکن ایالت کالیفرنیا به ظن تلاش برای قاچاق محموله‌ای از تجهیزات نظامی به ارزش ۳ میلیون دلار به ایران، در آمریکا دادگاهی شدند.

آنطور که رویترز گزارش داده، این دو مرد که «زاویک زرگریان» ۵۲ ساله و «واچه ناییریان» ۵۷ ساله نام دارند، در حومه لس‌آنجلس ساکن‌اند و چهارشنبه هفته گذشته به ظن اقدام علیه تحریم‌های موجود آمریکا علیه ایران بازداشت شده‌اند.

«مری مک‌کورد» معاون داستان‌کل امنیت ملی آمریکا در این خصوص گفته: «اتهامات موجود در این دادخواست، تهدید بسیار جدی علیه امنیت ملی ماست؛ به عنوان یک ملت باید بتوانیم از تکنولوژی نظامی خود حفاظت کنیم و نگذاریم که بدون اجازه، به دست دیگران بیافتد.»

در صورت اثبات اتهامات این دو فرد، قاضی می‌تواند زرگریان را تا ۱۱۵ سال و ناییریان را تا ۹۵ سال در زندان حبس کند.

روند رسیدگی به این پرونده از روز ۲۰ دسامبر (۳۰ آذر ماه) در دادگاه فدرال کلید می‌خورد؛ نام دو تبعه ایرانی با نام‌های «هانری ترمیناسیان» و «هرمز نوروز» هم در این پرونده دیده می‌شود. آمریکایی‌ها مدعی‌اند که ۲ نفر آخر در خاک ایران حضور دارند.

آمریکایی‌ها داستان را اینگونه نقل کرده‌اند که ترمیناسیان از ایران با زرگریان تماس می گیرد و از وی می‌خواهد قطعات آمریکایی برای هواپیماهای ایران خریداری کند.

در اینجا آژانس امنیت ملی آمریکا وارد عمل می‌شود و نیروهایش به عنوان فروشنده قطعه با زرگریان تماس می‌گیرند.

مأموران آژانس امنیت ملی آمریکا گفته‌اند که نرمیناسیان نهایتاً به آمریکا سفر کرده و حضوراً با زرگریان در خصوص خرید قطعات اف-۱۶ و اف-۱۸ مذاکره کرده است.

نیروی هوایی ارتش ایران در سال‌های پیش از انقلاب جنگنده‌های آمریکایی خریده بود ولی مدرن‌ترین جنگنده‌ای که خریداری و بکارگیری شد، اف-۱۴ تام‌کت است.

مظنون در بند دیگر این پرونده یعنی ناییریان متهم است که برای صادرات حلقه‌های لاستیکی مورد استفاده در جنگنده، با زرگریان و ترمیناسیان همکاری کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج