۴۱۳۱۲
۱۱ نظر
۵۰۱۶
۱۱ نظر
۵۰۱۶
پ

اسکی، فقط ورزش پولدارها نیست!

خیلی ها از رسیدن فصل یک رنگ خوشحال می شوند و شال و کلاه می کنند و می روند به تپه های سپید پوش، این پرونده برای کسانی نوشته شده که فکر می کنند پیست اسکی فقط برای پولدارهاست.

اسکی، فقط ورزش پولدارها نیست!

هفت صبح: خیلی ها از رسیدن فصل یک رنگ خوشحال می شوند و شال و کلاه می کنند و می روند به تپه های سپید پوش، این پرونده برای کسانی نوشته شده که فکر می کنند پیست اسکی فقط برای پولدارهاست.

خیلی ها تصور می کنند وقتی تقویم ورق می خورد و به فصل زمستان می رسد و هوا رفته رفته رو به سرما می رود، دیگر کلا باید بساط تفریح و گردش و طبیعت گردی را جمع کرد و کنج خانه کنار شومینه نشست و از گرما لذت برد. در حالی که این باور دیگر سال هاست که جایی ندارد چون نه دیگر مانند گذشته ها خبری از برف، کولاک و راهبندان است و نه دیگر خبری از محرومیت های زمستانی است.

این روزها پیست ها و محل های متعددی اطراف آن راه اندازی شده است که فرصت مناسبی برای استفاده از تفریحات زمستانی را فراهم می کند. برف بازی که برای خیلی ها یک تفریح لذتبخش است، اسکی، پیاده روی برفی، سرخوردن با تیوب و ... از جمله تفریحاتی است که شاید خیلی ها با فاصله کمتر از نیم ساعت بتوانند از آن لذت بببرند. هر چند بسیاری معتقدند که تفریحات زمستانی هزینه بر و مشکل است اما دست اندرکاران نظر دیگری دارند. نظری که نه تنها این تفریحات را مشکل نشان نمی دهد که حتی بسیاری را به سمت آن تشویق می کند.

پیست آبعلی، شمشک، دیزین و توچال از جمله پیست های رسمی هستند که تهرانی ها می توانند برای گذران اوقات زمستانی خود به آنها مراجعه کنند اما در این میان پیست توچال به دلیل نزدیکی به مرکز شهر طرفداران بیشتری را همه ساله به سوی خود جلب می کند. این پرونده یک راهنمای کوچک برای کسانی است که از آمدن زمستان و برف خوشحال می شوند و می خواهند به سرزمین روزهای برفی سفر کنند.

اسکی، فقط ورزش پولدارها نیست!


چطور قشر متوسط اسکی باز شوند

برای اینکه تجربه پیست رفتن بدون سر خوردن با تیوپ روی تپه های برفی را داشته باشید و برای یک بار هم شده چوب اسکی به دست باشید لازم نیست به خود زحمت خرج های نجومی را بدهید و به مغازه هایی که پولدارها می روند، بروید و سرگیجه بگیرید و در آخر هم قید تفریح اسکی بازی را با خود به رویاها ببرید. برای اقشار متوسط هم راهکارهایی وجود دارد، مثل خرید وسایل اسکی دست دوم. برای خرید کافی است با یک جست و جوی اینترنتی قیمت وسایل دست دوم اسکی دست تان بیاید.

اینکه مثلا یک جفت بوت اسکی دست دوم مارک نوردیکا 300 هزار تومان است، خیلی راحت تر از خرید یک جفت بوت دست اول با دو برابر قیمت است یا اینکه یک جفت چوب اسکی دست دوم، مارک دومینوی ایتالیا 200 هزار تومان قیمت دارد، در صورتی که برای چنین چوب اسکی شاید مجبور شوید تا یک میلیون تومان از جیب تان خرج کنید. طبق برآوردها، یک ست کامل دست دوم وسایل اسکی با چوب، کفش، باتوم و دستکش برای شما 600 هزار تومان هزینه دارد؛ اما یک ست کامل دست اول می تواند یک هزینه چهار میلیون تومانی داشته باشد.

اسنوبرد دست دوم مارک نایدیکر به همراهی فیکس و بوت اسنو، مارک هد هم 440 هزار تومان است. البته بازه قیمت ها در مورد وسایل دسته اول زیاد است. به طور مثال عینک های مخصوص اسکی بین 40 تا 600 هزار تومان هستند و همین هزینه خرید شما را بر اساس مارکی که انتخاب می کنید متفاوت می کند. معروف ترین مارک های لوازم اسکی هم سالامون، هد، نیژوروسینگنال هستند.


چوب اسکی اجاره کنید

البته غیر از اینکه می توانید وسایل اسکی دست دوم بخرید، می توانید با رفتن به هر کدام از پیست ها و اجاره کردن وسایل اسکی یک روز خاطره انگیز برای خودتان بسازید. هزینه های اجاره برای هر بار اسکی رفتن متفاوت است اما میانگین قیمتی که گفته می شود چیزی در حدود ۱۰۰ هزار تومان برای هر بار اجاره وسایل است. البته اجاره وسایل اسکی جدای از هزینه مربی است و اگر شما بخواهید مربی هم در اختیار داشته باشید باید هزینه ۶۰ هزار تومان برای هر ساعت را به این قیمت اضافه کنید.

اسکی، فقط ورزش پولدارها نیست!

شاید برای شما هم جالب باشد و این نکته را وقتی که به پیست می روید بدانید که چه نوع رشته از اسکی بازی را انتخاب کنید و از انواع آن خبر داشته باشید. ممکن است شما هم اسم آلپاین و اسنوبورد به گوشتان خورده باشد اما اطلاع دقیقی از این دو اسم نداشته باشید. این دو اسم هر کدام بخشی از رشته اسکی هستند. در واقع الپاین، اسکی همراه با چوبدست است اما اسنوبورد تنها از یک تخته تشکیل می شود و بدون وسیله کنترل می شود.

برای همین قیمت وسایل این دو رشته ورزشی کمی متفاوت است. وسایل مورد نیاز اسنوبرد شامل بورد تخته اسکی، فیکس و بوت کفش است و چوب اسکی و باتوم برای رشته ورزشی آلپاین است. رشته ورزشی اسنوبرد در ایران سابقه شش ساله دارد و آلپاین جزو رشته های قدیمی در ایران است.


توچال پیست پرطرفدار

پیست توچال به خاطر ارتفاع زیاد و پشت به آفتاب بودن اولین پیستی است که در اوایل آذرماه باز می شود و تا اواخر اردیبهشت امکان اسکی کردن در آن وجود دارد. همچنین پیست توچال یکی از طولانی ترین خطوط تله کابین را با هفت و نیم کیلومتر داراست و دارای هفت ایستگاه است. ظرفیت تله کابین 600 نفر است. ظرفیت تله سی یژپوما 800 نفر در ساعت و تله سی یژ دوپل مایر هزار و 200 نفر در ساعت است. مسیر پیاده روی به طول دو هزار متر از پارکینگ اصلی شروع و به ایستگاه اول ختم می شود.

مسیر کوهپیمایی نیز از ایستگاه اول شروع و تا قله توچال ادامه دارد. پیست اسکی توچال هم از پایین قله توچال (3850 متر) شروع شده و به هتل (3550 متر) ختم می شود. طول پیست هزار و 200 متر است. پیست ششمک هم به خاطر شیب زیاد، قوس ها و کوچه های زیاد مناسب اسکی آلپاین است. البته به خاطر همین سخت بودن مسیر مردم عادی خیلی از آن استقبال نمی کنند. دیزین هم بزرگترین پیست اسکی است و به همین دلیل شلوغ ترین پیست در این فصل است.

اسکی، فقط ورزش پولدارها نیست!

پیست آبعلی قدیمی ترین پیست اسکی ایران است که در نزدیکی شهر آبعلی در ۷۵ کیلومتری تهران و در جاده هراز قرار گرفته است. آبعلی پنج پیست اسکی دارد. پیست دیزین هم در شمال تهران قرار دارد و جایی در فاصله ۱۲۳ کیلومتری از مسیر جاده چالوس و ۷۱ کیلومتری شمشک قرار گرفته. پیست شمشک در ۵۷ کیلومتری شمال شرق تهران قرار گرفته و برای رسیدن به آن می توانید از مسیرهای لشکرک، زردبند هم استفاده کنید. پیست اسکی توچال هم که از سمت شمال تهران و بام تهران (ولنجک) امکان دسترسی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز هم ورزش پولدارهاست

    • من

      مطمئنم نميدوني قشر متوسط يعني چي ! الان قشر متوسط ما فقط غذاي خوب ميتونه بخوره

    • بدون نام

      بازم با این قیمتها ما نمیتوانیم بریم اسکی

    • علی شجاعی

      رقم‌ها رو یه کمی اشتباه نوشتید!!
      اجاره لوازم اسکی: بوت و چوب آلپاین و باتوم: حدود 25هزار تومنه
      هزینه مربی هم خیلی بستگی به درجه مربی داره اما 60هزار تومن برای مربی حرفه‌ای هستش که اصلا به کار مبتدی‌ها نمی‌خوره. یک مربی درجه 3، برای شروع کار بسیار مناسبه و گرفتن این مربی هر ساعت زیر 20هزار تومان براتون خرج برمیداره.

    • خردادی

      قشر متوسط اگه بخوان برن اسکی باید از چند ماه قبل به خودشون سختی بدن و از خرجشون بزنن که بتونن مثلاً 10 روز در یک فصل اسکی کنن. تازه اگه لباس و تجهیزات و از قبل با کلی قرض و قوله خریده باشن ! من که اینطوری اسکی می کنم .

    • مریم

      یعنی قشر متوسط 1 ملیون و حدودا 600 700 نداره بابا بیخیال همسر خودم هم از قشر متوسطه امسال واسش ست جمع کردیم 1600 سال پیش هم من با همین پول ستم جمع شد این ستی که میگم شامل کاپشن شلوار بورد فیکس بوت کلاه عینک بود میرزه به دوستان پیشنهاد میکنم شده باشه یبار برن اجاره کنن

    • مرجان

      درست وسایل دست دوم مقداری گرونه ولی نسبت به قیمت اصلی کمترند.بعدش ارزشش داره ارزش اون لذتی که موقع لیزخوردن ازقله شمشک یا دیزین...داری
      مانور دادن حتی زمین خوردنش شیرین
      متاسفانه امسال خیلی کم رفتم اسکی
      امیدوارم همه اسکی سواران و اسکی دوستداران بتونند بدون هیچ مشکلی اسکی کنند.
      ممنونم از راهنماییتون

    • محمدصابر حسینی

      پیست اسکی دربند سر رو یادت رفت بگی درضمن من رفتم 20 تومان برای اجاره ی اسکی الپاین و 30تومان هم برا مربی گرفت البته شلوار و کاپشنشرو داشتم

    • بدون نام

      یه سوالی دوستان
      لباس، یعنی کاپشن و شلوار هم اجاره میدن؟

    • سعید

      دوستان سلام / واقعا فقط باید تاسف خورد که یک تفریح باید اینقد گرون باشه که قشر متوسط و ظعیف جامعه نتونن ازش استفاده کنن. متاستفانه این وظعیت هستش نمیشه تغیرش داد ولی ما میتونیم خودمون و زندگیه خودمون خانوادمونو تغیر بدیم یکم تلاش و همت کنیم هوشمندانه کار کنیم توی این کشور میشه پولدار شد بیاییم دیگه از حکومت حرف زنیم و زندگی خودمونو نقد کنم که بتونیم پیشرفت کنیم ویک زندگی زیبا برای عزیزانمون بسازیم . به امید روزی که دیگه رویاهامون فقط یک رویا نباشه . یا حق

    • فرهاد

      لطفاً یکی بگه هزینه اجاره وسایل اسکی در دیزین چقدر میشه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج