جاباما
۴۱۳۲۷
۲ نظر
۵۰۱۶
۲ نظر
۵۰۱۶
پ

سفر به فلورانس، زيباترين شهر دنيا

فلورانس زادگاه رنسانس ایتالیا، شهر ژولیوس سزار و دانته، شهر هنر و معماری و تندیس‌گری‌ است؛ اين شهر بي‌شك يكي از زيباترين شهرهاي دنياست. فلورانس یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردش‌گران دنیا و پایتخت هنر ایتالیاست.

سفر به فلورانس، زيباترين شهر دنيا

هفت صبح: فلورانس زادگاه رنسانس ایتالیا، شهر ژولیوس سزار و دانته، شهر هنر و معماری و تندیس‌گری‌ است؛ اين شهر بي‌شك يكي از زيباترين شهرهاي دنياست.

فلورانس همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردش‌گران دنیا و پایتخت هنر ایتالیاست. شهر به لحاظ مساحت کوچک به نظر می‌رسد اما تاریخ، فرهنگ و هنری به غایت وسیع و شگفت‌انگیز و قدیمی دارد؛ همانند رم به یک موزه بی‌سقف دیدنی می‌ماند و جای جای شهر شما را شگفت‌زده خواهد کرد. شور و حرارت مردم و توریست‌های بی‌شمارش از سرتاسر گیتی هم روحی منحصر به ‌فرد به زیبایی‌های شهر تزریق کرده است. فلورانس بدون شک از زیباترین شهرهای دنیاست.

سفر به فلورانس، زيباترين شهر دنيا

قرار گرفتن فلورانس در دره کوه و در کنار رود آرنو زیبایی‌هایش را صد چندان كرده است. مرکز شهر باستانی فلورانس که میراث جهانی یونسکو به ‌شمار می‌رود، بسیار رویایی است. دور این قسمت از شهر دیوار‌هایی قدیمی کشیده شده تا محافظ شاهکارهای هنر و معماری آن باشد. این بناها و مجسمه‌ها انگار هر لحظه داستان‌های هنر، جنگ و زندگی را برای گردشگران بی‌شمار این شهر تعریف می‌کنند.

دیدنی‌های فلورانس

کلیسای جامع (سنتا ماریا دل فیوره)، کلیسای سن لورنزو و میدان سن لورنزو، گالری اوفیتزی، موزه‌ آکادمیا، پیتی پالاس (قصر پیتی)، قصر وِکیو، پارک بوبولی، میدان سینیوریا، تپه‌ و ميدان ميكل آنژ، پل وکیو، میدان و كليساي سنتا کروچه، موزه‌ برجلو و فواره‌ پیتون.

سفر به فلورانس، زيباترين شهر دنيا

کلیسای جامع فلورانس (دوئُمو)، نماد زیبای شهر است. به نام دیگری هم می‌خوانندش: کلیسای سنتا ماریا دل فیوره. گنبد آجری‌رنگ و بزرگ کلیسا اولین چیزی‌است که به چشم می‌آید، وارد کلیسا که می‌شوید ٤٦٤ پله عجیب و باریک را باید طی کنید تا به بالای گنبد برسید. منظره شهر از بالای آن به قدری زیباست که به بالارفتن از آن‌همه پله می‌ارزد. کنار کلیسا هم برج ناقوس (کامپانیله دی جوتو) واقع شده است.

سفر به فلورانس، زيباترين شهر دنيا

فلورانس شهر موزه‌ها، آثار هنری و گالری‌های نقاشی است. یکی از موزه‌هایی که دیدنش همیشه توصیه می‌شود، گالری اوفیتزی است که از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های نقاشی دنیاست. تعداد آثار و تنوع سبک‌های نقاشی موزه گیج‌کننده است و ساختمان بسیار زیبایی دارد. موزه آکادمیا، خانه مجسمه معروف داوود، شاهکار میکل‌آنژ است. تندیس مرمری داوود از شاهکارهای هنری عصر رنسانس محسوب می‌شود و آن‌قدر بی‌نظیر است که گردشگران زیادی را به گالری آکادمیا می‌کشاند. دو بدل از این مجسمه در دو جای دیگر شهر نیز وجود دارند: بالای تپه میکل‌آنژ (که دیدن شهر از بالای آن بسیار رویایی‌ست) و میدان سینیوریتا.

سفر به فلورانس، زيباترين شهر دنيا

فلورانس میدان‌های زیبا (پیاتزا) و قصرهای رنسانس دیدنی (پالاتزی) متعددی دارد. همراه با صدها کلیسا و موزه و گالری و آتلیه. میدان سینیوریتا در مرکز شهر قدیمی، معروف‌ترین میدان شهر است و نمایشگاه روبازی است از مجسمه‌ها و تندیس‌ها. قرار گرفتن قصر وکیو، سالن قدیمی شهرداری در میدان نیز، ضیافتی ساخته از هنر و تاریخ؛ و نوای موسیقی، صدای همیشگی ِ این منطقه، این ضیافت را پرشکوه‌تر کرده است.

سفر به فلورانس، زيباترين شهر دنيا

فلورانس زیباست و سوژه‌های خوبی نیز برای عکاسان دارد. یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای عکاسی، پونته وکیو یا پل کهن است؛ قدیمی‌ترین و معروف‌ترین پل رودخانه آرنو. پل وکیو همیشه مملو از توریست است و پُر از مغازه‌های زیور‌آلات. از کنار پل وکیو می‌توانید به باغ‌ دی بوبولی و قصر پیتی نیز سری بزنید: باغی بزرگ و پرنشاط و قصری معروف و عظیم، پُر از گالری‌های مختلف نقاشی، جواهر و لباس‌های سلطنتی‌.

سفر به فلورانس، زيباترين شهر دنيا

ایتالیا مهد طراحی، مُد و خرید است و ویترین‌گردی و خرید از تفریحات همه شهرهای ایتالیایی‌ محسوب می‌شود. خرید جواهر، چرم و کارهای هنری در فلورانس وسوسه کننده است. به‌خصوص که چرم‌های فلورانسی اعتبار خاصی نیز در دنیا دارند. میدان سن لورنزو و مارکتو نوئُوُ از بهترین مکان‌ها برای خرید در فلورانس است. مغازه‌های سوغاتی فروشی در همه جای شهر پراکنده‌اند و نمونه‌های کوچک تابلو‌های معروف و آثار مهم نقاشی و مجسمه‌سازی این شهر را دارند. نمونه‌هایی که یادگاری‌های بسیار خوبی از پایتخت هنر ایتالیاست. وجود بازارهای روباز، غذا و لباس و عتیقه نیز در فلورانس بسیار باب است و بسیار دیدنی.

سفر به فلورانس، زيباترين شهر دنيا


كي برويم؟

سفر به فلورانس، زيباترين شهر دنيا

فلورانس بهار و پاییز بی‌نظیری دارد. زمستان‌هایش طاقت‌فرسا نیست، ولی تابستان، خصوصاً مرداد می‌تواند بسیار گرم و مرطوب باشد.


چه بخوريم؟

رستوران‌های فلورانس متنوع و جذابند. غذای بد در فلورانس پیدا نمی‌شود! فرقی هم نمی‌کند که چه قیمتی بپردازید، از مزه غذا همیشه راضی خواهید بود. بیشتر رستوران‌های خوب شهر در منطقه سنتا کروچه قرار دارند. از آنجایی که ایتالیا سرزمین پاستا و پیتزا و بستنی است، پیتزای ایتالیایی را همه جا می‌توانید پیدا کنید، از دکه‌ها گرفته تا رستوران‌ها. بستنی‌های فلورانس (جلاتو) نیز از بهترین‌های دنیاست. از دستش ندهید! رستوران‌های مرکز شهر طبیعتاً گران‌ترند، ولی هر کدام که علامت پریمو را پشت شیشه‌شان داشته باشند، پاستا و دیگر غذاهای ایتالیایی را با قیمت خوبی عرضه می‌کنند. قیمت غذا در رستوران‌های معمولی بسته به مکان و نوع رستوران می‌تواند بین ٦ تا ٢٠ یورو باشد.

سفر به فلورانس، زيباترين شهر دنيا

اما غذای فلورانسی پرمایه و چرب است و بیشتر گوشت دارد تا مخلفات. سابق بر این همه قسمت‌های بدن حیوان را هم می‌خوردند. خوراک سیرابی یک وقتی جزو غذاهای سنتی شهر بوده و هنوز هم توی بعضی رستوران‌ها پیدا می‌شود. پیش‌غذا شامل نان تست توسکانی با پاته جگر مرغ و قطعات سالامی یا ژامبون است که اگر فصلش باشد، یک برش خربزه هم کنارش می‌گذارند.

سفر به فلورانس، زيباترين شهر دنيا

نان مخصوص توسکانی که نمک ندارد و با خمیرمایه طبیعی می‌پزندش، اغلب کنار غذاها سرو می‌شود؛ مخصوصاً کنار سوپ‌های معروف شهر ریبولیتا (سوپ سبزیجات) و پاپا ال پومودورو (پوره گوجه‌فرنگی). در سالاد تابستانی پانتسانلا که مخلوطی از سبزیجات تازه است هم از این نان می‌ریزند. مهم‌ترین غذاهای اصلی هم انواع استیک هستند که با روغن زیتون محلی سرو می‌شوند: محصولی که شهرت جهانی دارد.


كجا بمانيم؟

هتل در فلورانس مانند دیگر شهرهای ایتالیاست. بین ٨٠ تا ١٥٠ یورو برای یک اتاق دو نفره. شهر بزرگ نیست و به راحتی پیاده و با اتوبوس همه جای شهر را می‌توان زیر پا گذاشت و شهرگردی کرد. به همین دلیل مکان هتل نقش تعیین‌کننده‌ای ندارد. اگر وقت‌تان اجازه می‌داد باغ‌های تاریخی اطراف شهر را نیز حتما ببینید. در نهایت فلورانس را باید راه رفت، باید پیمود، به تمام میادین و خیابان‌ها و پل‌هایش باید سر زد، از جلوی قصرها و گالری‌ها و موزه‌ها رد شد و روح شهر را همه جا تنفس کرد. فلورانس را باید از نزدیک لمس کرد.

سفر به فلورانس، زيباترين شهر دنيا


نكات به ياد ماندني

ایتالیایی‌ها به فلورانس فیرنتسه می‌گویند. نام شهر به لاتین، فیورنتینا‌ست.

فلورانس زادگاه دانته، داوینچی، گالیله و طراحان معروف: گوچی و روبرتو کاوالی است.

حواس‌تان باشد در رستوران‌ها و کافه‌ها قیمت غذا و نوشیدنی، به‌صورت نشسته و ایستاده متفاوت است.

فلورانس شهر امنی است ولی حضور جیب‌برها را در منطقه ایستگاه قطار و پل وکیو نمی‌توان نادیده گرفت.

دستفروش‌ها در فلورانس نیز مانند دیگر شهر‌های ایتالیا همه جا بساط پهن کرده‌اند. ولی خرید اجناس تقلبی مارک‌های معروف جریمه سنگین دارد. برای مثال کیف‌های تقلبی لویی ویتون و ورساچه، گرچه قیمت وسوسه‌کننده‌ای دارند، ولی خریدشان می‌تواند به قیمت جریمه‌ای حدود 10هزار یورو تمام شود.

منطقه کمپو دی مارته، با نشان بنفش مخصوص تیم فیورنتینا برای علاقه‌مندان فوتبال بسیار دوست‌داشتنی خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • MohammadMTZ

      واقعا زیباست !

    • اميرحسين

      فوق العاده ترين شهر دنياست...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج