جاباما
۴۱۳۸۶۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

طنز؛ هرمنولوژی هزینه‌های فرهنگی و زبان لال آرایشی

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در روزنامه شهروند نوشت:

درخبرها آمده بود هر ایرانی در‌ سال ١٣٠هزارتومان برای تفریح و فرهنگ خرج می‌کند و ٤٢٠هزارتومان برای لوازم آرایش. من به‌عنوان سردمدار ستون گمشده‌ها هرچه به جیب خودم نگاه کردم و به سر بی‌مو و یال و کوپال نداشته‌ام، نفهمیدم این ٤٢٠هزارتومان سهم من درخرید لوازم آرایش دقیقا خرج چه چیزی شده؟ حالا قسمت فرهنگش هم این‌قدر ناچیز است که قابل رصد نیست. برای همین به این ارقام شک کردم و با خودم گفتم؛ به‌عنوان متولی گمشده‌ها دوره بیفتم بین دیگر شهروندان و ببینم نظر آنها در مورد صحت و سقم این ارقام چیست؟

سوسن، خانه‌دار: بذارین دقیق خدمتتون عرض کنم. ببینین آقامون هفته‌ای دوبار روزنامه می‌خره که ما سبزی‌آش و قرمه و سبزی خوردن را روی اون پاک کنیم. چون دسته‌جمعی این کار را می‌کنیم برای امر فرهنگی سبزی پاک کردن مقداری هم تنقلات می‌خریم و یک سی‌دی باب اسفنجی هم هربار می‌خریم که بچه‌ها بتمرگند سر کارتون دیدنشان و مزاحم ما نشوند. با این حساب آره آقامون سالی صدو٣٠‌هزارتومان را خرج فرهنگ ما می‌کند و معلومه قربون بند کفشش برم هیچ پولی را این وسط‌ها پولی نکرده.

اسی، سرگذر: ببین مشتی، یک قلیان می‌خریم پنجاه شصت تومن. دیگه چی؟ تنباکوی دو سیب و زغال و فویل آلومینیومی و بند و بساط هم همچین

١١-١٠تومن. منتها هربار که جمع بشیم دیگه باید اینو حساب کنیم. آره به نظرم رقمش جوره. درمورد لوازم آرایش هم نمی‌دونم خالکوبی کردن و روغن مالی بعدش اگر جز این آمار شما هست که آره جور میشه. من خودم سالی یک‌بار یک جای بدنمو میدم خالکوبی کنن. یک‌بار میدم بنویسن دریای غم ساحل نداره. یک‌بار می‌نویسن عشق فقط لیلا. دفعه دیگه تغییر کاربری میده میشه بیتا. جوره عددت عزیزم

مهیار، دانشجوی سینما: به نظر من رقم اعلام شده درمورد فرهنگ خیلی کم است. خود من هرماه کلی پول اینترنت پرسرعت میدم که بشینم سریال‌های جدید و فیلم‌های رو پرده را رایگان دانلود کنم، اما این رایگان اسمش برای شما رایگانه. من در اصل کلی پول بابت اینترنتش میدم که جزو هزینه‌های فرهنگیمه. درمورد مخارج آرایشی هم خوب از بس تولد و سالگرد آشنایی و سالگرد هپی‌شدن و ولنتاین و کوفت و زهرمار تو‌سال داریم که برای هرکدوم یک کرم پودر ساده یا ریمل هم بگیرم از این آمار شما میزنه بالاتر.

عزت، لب حوض: یعنی شوما می‌فرمایی من با این ریخت و هیبت ٤٠٠چوق خرج اتینا می‌کنم؟ دکوراسیونت باید تغییر کنه؟ هرچند نکنه این عیال از جیب ما برمیداره خرج تیشان فیشان خودش می‌کنه سهم منو هم؟ فااااااااطی...

ساناز، شهرونگ: من روزنامه‌نگار هستم. هزینه‌ای که من بابت فرهنگ میدم خیلی بیشتر از اینه. ببینید من هر روز روزنامه خودمان را می‌خرم ببینم کارم چاپ شده یا نه. همین را حساب کنید می‌شود سالی دویست و هشتاد و نود تومان. درمورد هزینه لوازم آرایش هم سوالتان خصوصی است و نمی‌تونم درمورد ریز مخارجم با شما صحبت کنم. بگم هم قابل چاپ نیست.

رستم: من سالی یک قلم هزینه فرنگی دارم. یک چماق می‌خرم که همین حدود آمار شما خرج برمیداره و بعد میفتم به جون اهل فرهنگ. اینم خرج فرهنگیه دیگه. نیست؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج