جاباما
۴۱۳۹۴۹
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

انهدام شبکه هرمی کیونت در تهران

شبکه هرمی "کیونت" در تهران منهدم و دهها عضو آن از سوی ماموران پلیس آگاهی بازداشت شدند.

خبرگزاری میزان: ،در پی وصول اخبار و اطلاعات در خصوص فعالیت یک شرکت هرمی تحت عنوان "شرکت کیونت"، موضوع برای رسیدگی و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۱ تهران ، در دستور کار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده فعالیت شرکت کیونت ، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که اعضای این شرکت جهت جذب افراد و در حقیقت سرمایه آنها اینبار به شیوه ای جدید فعالیت های خود را انجام می دهند.

در بررسی های انجام شده مشخص شد که اعضای اصلی این شرکت ( لیدرها و سرشاخه های اصلی ) با شناسایی جوانان جویای کار بویژه فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی دانشگاه ها ، با استفاده از عناوین شرکت هایی نظیر نفت ، پتروشیمی ، نیروگاه ، سدسازی ، قرارگاه های بزرگ عمرانی و سازندگی و .... این افراد را به تهران کشانده و پس از ترغیب و نهایتا جذب صد درصدی آنها ، به بهانه دریافت "ضمانت جهت استخدام" درخواست مبالغی از ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان را مطرح و نهایتا پس از دریافت مبالغ مورد نظر خود از افراد جدیدالورود ، از آنها می خواهند تا با دوستان خود که در زمان تحصیل، دانشگاه،خدمت سربازی و ... آشنا شده و با آنها در ارتباط هستند تماس گرفته و به بهانه ی فوق ( استخدام در شرکت های مهم و معتبر ) آنها را به تهران کشانده تا به همان شیوه و شگرد این افراد جذب شرکت شوند.

با شناسایی یکی از مراکز فعالیت شرکت کیونت در محدوده خیابان پیروزی، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی به این محل مراجعه و موفق به شناسایی و دستگیری تعدادی از اعضای فعال در شرکت شدند.

یکی از اعضای شرکت پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: بنده چند ماه است که در شرکت کیونت عضویت دارم. روز اول به بهانه استخدام در شرکت .... به تهران آمدم و تحت تأثیر گروه دوستانه ی آنها قرار گرفتم ؛ آموزش ها با یک سری سی دی و جزوات به ما داده می شد؛ ...؛ در طول روز در یک واحد مسکونی بودیم ؛ در طول مدت آموزش ، اعضای اصلی شرکت همه چیز را به ما نمی گفتند و من نیز خودم را فریب می دادم که فرصت خوبی برای کار است. آنها مرا کاملا شستشوی مغزی کرده و در حال حاضر بنده خودم مبلغ ۱۵ میلیون تومان به اعضای اصلی شرکت پرداخت کردم اما با این وجود تاکنون هیچگونه اقدامی برای استخدام بنده انجام نشده است. چندین بار می خواستم که از کار کنار کشیده و به شهر خود بازگردم اما هربار مرا راضی به ادامه کار می کردند و عنوان می کردند که ما همگی یک تیم هستیم.

یکی دیگر از اعضای شرکت نیز در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:من قبلا در یک دفتر کاریابی ثبت نام کرده و برای تماس شماره ی خود را اعلام کردم ؛ بعد از مدتی با من تماس گرفته شد و عنوان داشتند که یک شرکت در تهران قصد استخدام مرا دارد. زمانیکه با شماره فردی بنام مجتبی تماس گرفتم به من اعلام شد که یک شرکت تولید کننده کودهای شیمیایی نیاز به نیرو دارد و در ادامه این شخص از من خواست تا مشخصات خودم را به او اعلام کرده تا در صورت نیاز با من تماس بگیرند و عنوان داشت که باید چند روزی منتظر باشم تا خبرم کنند. بعد از گذشت حدودا سه هفته ، مجددا مجتبی با من تماس گرفت و از من خواست تا به تهران بیایم .موقعی که به تهران رسیدم ، این شخص با بنده در زیر پل کالج قرار ملاقات گذاشت. در همان ملاقات اولیه از وی خواستم تا به شرکت مورد نظر آنها برویم اما وی عنوان داشت که پیش از آن باید چند جایی برویم. بعد از گذشت نیم ساعت بود که شخص دیگری به ما اضافه شد که اسمش فردین بود. سه نفری به پارک ملت رفتیم و در آنجا به من گفتند: ما افراد را به یک بهانه می آوریم تا خودشان بیایند و از نزدیک کار را ببیند و انتخاب کنند و در ادامه شرکت کیونت را به من معرفی کرده و عنوان داشتند که کارشان بازاریابی شبکه ای است.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به فعالیت غیرقانونی شرکت موسوم به کیونت ، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در طول رسیدگی به این پرونده ضمن شناسایی تعدادی از مراکز فعالیت غیرقانونی این شرکت در پوشش خانه های مسکونی، موفق به شناسایی دهها عضو این شرکت هرمی شدند که از سوی مقام قضایی و به استناد قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور در خصوص غیرقانونی فعالیت شرکت های هرمی ، برای تمامی این افراد قرار قانونی صادر و اعضای اصلی این شرکت نیز جهت انجام تحقیقات در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ ذاکراستقامتی با اشاره به قانون مجازات اخلال گران اقتصادی کشور عنوان داشت: با الحاق یک بند و یک تبصره به ماده یک و همچنین اصلاح تبصره یک ماده ۲ قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۱۳۶۹ ، هرگونه تأسیس ، قبول نمایندگی و عضوگیری در بنگاه ، مؤسسه ، شرکت یا گروه به منظور کسب درآمد ناشی از افزایش اعضا به نحوی که اعضای جدید برای کسب منفعت باید افراد دیگری را جذب کردهه تا توسعه زنجیره یا شبکه انسانی تداوم یابد ، غیرقانونی اعلام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راز

      چه جالب هنوز از این شبکه ها هست
      منم یه بار گولشونو خوردم و کلی ضرر دادم ولی یاد گرفتم دیگه دنبال این جور برنامه ها نرم

    • بدون نام

      یک برکت

    • بدون نام

      چرا همشونو جمع نمیکنن?? هر بار یکی زنگ میزنه دعوت میکنه آدم و ,, یه بار ب_ز ,, یه بار با___ان ,, و... بسه دیگه ,,

      پاسخ ها

      • جابر

        شما تفاوت شرکت های بازاریابی شبکه ایی و بازاریابی هرمی رو هنوز نمیدونین..بازاریابی شبکه ایی قدمت ۷۰ ساله تو جهان و ده ساله تو ایران داره و بعضی از شرکت ها دارن ب نحو احسنت و با بهترین کیفیت محصول و بیشترین درآمد دارن کار میکنن و تیم هاشونم درست ترین مسیرو پیش گرفتن و حتی برنامه خارج از مرز هم دارن..اینکه شمارو دعوت میکنن باعث خوش شانسی شماست و حتما ب صورت جدی پیگیرش باشین..ولی حتما حتما قبل از عضویت سابقه شرکت،کیفیت محصولات و پلن درآمدزایشو بررسی کنین تا بهترین انتخابو داشته باشین..و بهتره سمت اون دو تا شرکتی ک خودتون نام بردین نرین

    • بیطرف

      دزدان مثل مگس میمونند اول پدراشون دزدی میکنند وبعد که بچه هاشون بزرگ شدن نوبت انها میرسه چون با نون حرام بزرگ شدن جانم .این عمل نسل اندر نسل ادامه داره .ما بایدحواسمون جمع باشه وبدونیم ویاد بگیریم که کار پیدا کردنو نون حلال دراوردن به این الکی نیست.

    • پرهام

      با یه سرچ ساده ویکی پدیا میشه فهمید این شرکت ومود قانونی داره

      واقعا چی فکرکردید چرا به اشتباه می اندازید
      چرا واقعا فکرنمیکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج