۴۱۴۲۰۲
۳۳۲ نظر
۵۳۲۵
۳۳۲ نظر
۵۳۲۵
پ

آیت‌ الله نوری همدانی: چه طور برخی می‌توانند سر مزار کوروش جمع شوند و باز ما تماشاگر هستیم

یکی از مراجع تقلید با اشاره به تجمع برخی افراد بر سر مزار کوروش گفت:‌ تعجب می‌کنم چه طور می‌توانند در مزار کوروش جمع شوند، همان شعارهایی که برای رهبر معظم انقلاب می‌دهیم، برای کوروش بدهند و باز ما زنده، نشسته‌ایم و تماشاگر هستیم.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از کارکنان وزارت دفاع با بیان اینکه سوره‌ای به عنوان انسان در قرآن کریم اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: انسان از نطفه آفریده شده و از این راه درس‌های فراوانی از جمله خداشناسی وجود دارد که باید وظیفه خود را در برابر این موضوع درست تشخیص دهیم.

وی خاطرنشان کرد: انسان دارای قدرت شنوایی، بینایی و تعقل است، بنابراین در راهی که انسان باید در پیش گیرد،‌ مسئله هدایت بسیار مهم است.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت استفاده از محضر استاد گفت:‌ انسان باید استادی برای خود انتخاب کند و خدمت به استاد را فراموش نکند و باید در نظر داشت برکت علم در احترام استاد وجود دارد، هر اندازه برای استاد احترام بیشتری قائل باشیم، علم برکت بیشتری پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب راز آفرینش در مورد شگفتی‌های خلقت انسان است، انسان می‌تواند از طریق این کتاب درس خداشناسی بخواند.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد:‌ تمام شایستگی‌هایی که باید در انسان وجود داشته باشد، در نطفه وجود دارد، بنابراین قدرت بزرگی باید انسان را با عقل، کمال و هوش آفریده باشد.

وی با بیان اینکه کار پیامبران انسان‌سازی است، گفت: آنها می‌خواهند انسان را بسازند و راهنمایی کنند، خداوند تنها معصومان را کامل خلق کرده، انسان‌های عادی از ابتدا کامل نیستند، باید در دنیا به عنوان مدرسه درس بخوانند و کامل شوند.

استاد حوزه علمیه قم علم‌آموزی را از جمله اصول برای آفرینش انسان ذکر کرد و افزود: هر اندازه مطالعه و علم انسان بیشتر باشد، شایستگی او نیز افزایش پیدا می‌کند، امام علی(ع) در سخنی فرمودند ارزش هر انسان به اندازه علم اوست.

وی خاطرنشان کرد: عقل از دیگر مواردی است که انسان باید به آن توجه داشته باشد، عقل با علم متفاوت است،‌ علم دانستن و عقل به معنای بصیرت و تشخیص حق از باطل است، انسان عاقل دچار لغزش نمی‌شود، باید در نظر داشت، تقوا در عقل تأثیر دارد.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در حدیثی فرمودند باید عقل، جهل و لشکریان آن را بشناسید و باید در نظر داشت هر کجا عقل است، لشکریان آن نیز حاضر هستند.

وی یادآور شد: آزمونی که بتوانیم معین کنیم، افراد در چه حدی از عقل هستند، وجود ندارد، ولی گذشت زمان، روزگار و فراز و نشیب‌ها می‌تواند تا اندازه‌ای عقل افراد را نشان دهد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کشور ایران سال‌های فراوانی زیر سیطره پادشاهان و رژیم شاهنشاهی بودند، افزود: مردم انقلاب کردند و زحمت کشیدند تا با شکل‌گیری انقلاب، اسلام ناب آورده شود.

وی با اشاره به تجمع برخی افراد بر سر مزار کوروش گفت: شاه می‌گفت کوروش آسوده بخواب، ما بیداریم، اکنون عده‌ای دور مزار کوروش جمع شدند و طواف کردند و در این تجمع دستمال درآوردند و گریه کردند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: در دوران امام خمینی(ره) نیز عده‌ای به یاد کوروش بودند، ایشان فرمودند شنیدم این افراد جمع شدند، گریه کردند که اسلام به این مملکت آمده است، این افراد همان‌ها هستند و ضد انقلاب هستند، تعجب می‌کنم چه طور می‌توانند در مزار کوروش جمع شوند، همان شعارهایی که برای رهبر معظم انقلاب می‌دهیم، برای کوروش بدهند و باز ما زنده، نشسته‌ و تماشاگر هستیم.

وی ادامه داد: کدام قدرت در این بخش کوتاهی کرده که این افراد اینگونه جمع شوند، با توجه به اینکه مملکت اسلامی و انقلابی قرار داریم، باید بیدار و هوشیار باشیم، این انقلاب دنباله‌گر انقلاب پیامبر و ائمه اطهار(ع) است و آنها خواستند انسان بسازند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اصل ایمان و عقیده به عنوان اصل دیگر برای انسان‌سازی گفت: ایمان و عقیده به انسان قدرت می‌دهد، این اصل در هشت سال جنگ استکبار و استبداد را قلع و قمع کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعهد، تقوا و عمل از دیگر اصول است، بنابراین انسان باید در نظر داشته باشد که با این اصول ساخته می‌شود و انقلاب با این اصول به وجود آمد، بنابراین باید بیدار و آگاه باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: خداوند خواسته انسان‌ها آگاه، بیدار و با استقامت باشند، تا جلوی نقشه‌های دشمنان را بگیرند و در انقلاب زمینه‌های ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: باید به اندازه‌ای قوی باشیم که کسی جرأت نکند، در برابر انقلاب حرکتی را انجام دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      . به قول سهراب سپهری چشم ها را باید شست جو دیگر باید دید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست داران کوروش ان شاءالله با خودش محشور شن

      • بدون نام

        نه عزیزم من با عشقم امیرالمونین علیه السلام محشور میشن ان شاءالله

      • بدون نام

        دوستان بیایم خداپرست باشیم نه کوروش پرست...

    • بدون نام

      کوروش مایه افتخار ما ایرانیان است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله و خیلی خوبه که مردم ایران فقط به جای شعار کمی از منش و رفتار این پادشاه خوبان هم در کارهای روزمره تیعیت میکردن

    • مینا

      ]چه جالب....

    • بدون نام

      کوروش کبیر

      پاسخ ها

      • amir

        اصلا کوروش وجود خارجی نداشته یا اگر هم داشته اونقدر بااهمیت نبوده که حتی در کتب شاعران بزرگ ایران حتی نامی هم ازش برده نشده

      • محمد

        اینجاست که باید گفت دو کلام از مادر زن عروس

    • بدون نام

      چرا خودتونو در مقابل کوروش بزرگ قرار می دید؟ این مردم رو حساس می کنید

    • ایران

      کورش بت پرست است و مشرک، ما ملت مسلمان هستیم.
      درود بر ایت الله همدانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما از نسل کوروشیم.

      • بدون نام

        منم افتخار میکنم که کورش جدم هست

      • بدون نام

        کوروش بزرگ قبل از تاریخ اسلام بوده و جزء آندسته از فرواننرواها بوده که میگفت خدا یکی است.

      • بدون نام

        من کاری به این تقابلهای فعلی ندارم ولی شما هم یه کم مطالعه کن. ایرانیها هزاران ساله که خداپرستند و نام کورش در تورات به نیکی اومده.

      • بدون نام

        یه کم کتاب بخون سوادت بیشتر بشه

      • عباس از شادگان خوزستان

        کاربر "ایران" 16:26 لطفا از خودت نظر بده نه همه ایرانیا !
        سعی نکن با این حرفهات بگی که یک ایرانی هستی که مطمئنم نیستی چونکه یکی از صفات ایرانی بودن وطن پرستی و میهن دوستی و احترام به بزرگان تاریخ کشورمونه که تو نداری و من با افتخار میگم که ایران عقاید مختلفی داره ولی چیزی که مهمه برای همه میهنو تاریخ کشوره خوب اگر تو ایرانی بودی این حرف را نمیزدی و سعی نمیکردی به جای همه کشور ایران صحبت کنی ، تاریخ و فرهنگ ایرانی خط قرمز ما ایرانیاست اینو در مغز کوچکت فرو کن

      • ممد خان

        مطابق تحقیقات علامه طباطبایی ذوالقرنین که در قرآن کریم آمده است همان کوروش کبیر است
        کوروش شخصی موحد بوده است وبر کسی پوشیده نیست . خداپرست و یکتاپرست در واقع یعنی تسلیم در برابرخدا ست همچنانکه مسلمان یعنی تسلیم در برابر خدا

      • بدون نام

        درود بر تو

        بسیارسنجیده و دقیق فرمایش فرمودید
        درود بر ایران و ایرانی واقعی

      • بی نام

        دوست عزیز بهتره بدونید که از کوروش در قران به نیکی یاد شده و کسی هست که یهودیان رو از دست پادشاه بابل نجات داد و نکته مهم اینه که اصلا دین و آیین خودش رو به اونها تحمیل نکرد و در قران بعنوان فردی خداپرست و منصف ازش یاد شده. بهتره قدری قران و قدری کتاب بخونیم

      • بدون نام

        متاسفم برا اونا که میخوان واقعیت رو کتمان کنند.واقعیت اینه دوستان ما ایرانی هستیم و پندار نیک ،گفتار نیک،کردار نیک سرلوحه زندگی یک ایرانی بزرگ برای ملتش هست

      • سعید از شادگان خوزستان

        ماشالا به غرورت عباس از شادگان ،من نمی دونم توخودت چجور اجازه یافتی به نمایندگی از تمام مردم شادگان نظر بدی ،نظری که با اکثریت قریب به اتفاث مردم ان شهر مخالفت دارد

      • سعید ....

        به ممد خان ..
        بله کورش هم بعد از اشغال بابل برای اولین بار با پدیده ی خداوندگار روبرو شد وبه مردوک خدای بزرگ بابل ایمان اورد وبدین ترتیب به دسته شاهان بابل پیوست..

      • نواده کوروش کبیر

        درود بر کوروش کبیر

      • ضد عرب

        .. باعث افتخار کشور پارس و پارسیان بوده و خواهد بود

    • داریوش

      مگر بر سر مزار بلند مرد ایران جمع شدن گناه است ؟ اینها ایرانیانی از اقوام مختلف و اکثرا مسلمان بودند که یاد بزرگ مرد حقوق بشر را گرامی داشتند

    • بدون نام

      کوروش بزرررررررررررررررررررگ.

    • بدون نام

      درود بر کوروش

      پاسخ ها

      • r

        کورش پدر ایران زمین وافتخار ایرانیان است

    • امین

      انگار سر قبر یزید رفتن !! باع همه چی مردم کار دارن همه چی !!!!
      .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مونوم نمیدونوم چرا چینی اوضاع رو قاراش میش میکنن. والام

    • بهزاد

      میخواستم یه چیزی بگم ولی سکوت میکنم.چون میدونم نظرمو تایید نمیکنین.مردم آگاهن و نیازی نیست من چیزی بگم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اکثر مردم مثل من و تو هستن. پس فعلا سکوت میکنیم

      • بهروز

        من هم مثل تو فعلا چیزی نمیگم . اون اقلیت که تبلیغاتو تو دست دارند عده ای بیش نیستن که مردم ایران چند هزار سال مهر افرین بودند و خواهند وبد. من از دمه خونمون میرم بیرون از کنار خیامو فردوسیو عطارو ... رد میشم بعد حالا باید به اینا جواب پس بدیم

    • مهدی

      کوروش افسانه است. حقیقت و مدرک موثّقی در مورد این که کوروش بوده یا خیر در دسترس نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میشه بگین منشور حقوق بشر چی هست پس؟

      • mori

        لابد هرودتت هم افسانه هستش که اینهمه کتاب در مورد کوروش نوشته

      • reza

        استاد علامه طباطبايی می گويد: اگر ذوالقرنین قرآن، مردی مومن به خدا و به دين توحيد بوده، کوروش نيز اين چنين بوده و اگر ذوالقرنين، پادشاهی عادل و رعيت پرور بوده، کوروش نيز چنين بود؛ اگر او نسبت به ستمگران و دشمنان مردی سياستمدار بوده او نيز بود؛ اگر دين، عقل، فضايل اخلاقی و ثروت و شوکت داشت، کوروش هم داشت؛ همان گونه که قرآن فرموده کوروش نيز سفری به سوی مغرب کرد، بر لیدی و پيرامون آن مسلط شد و بار ديگر به سوی مشرق سفر کرد. آنجا مردمی ديد صحرانشين و وحشی که در بيابان زندگی می کردند. برای همین، به آنها کمک کرد، سدی ساخت در مقابل قبيله و قومی که آنها را آزار می دادند؛ در تنگه داريال ميان کوه های قفقاز و نزديک به شهر تفليس (تفسير الميزان، علامه طباطبايی).

      • reza

        چند تن از بزرگانی که بر یکی بودن ذوالقرنین قرآن و مسیح عهد عتیق با کورش هخامنشی گواهی داده‌اند، عبارتند از:

        1-مولانا ابوالكلام آزاد، مفسر بزرگ قرآن و وزیر فرهنگ هند در زمان گاندی در تفسیرالبیان،
        2- ترجمه تفسیر سوره کهف از باستانی پاریزی
        3-علامه طباطبایی در تفسیر المیزان،
        4-آیت‌الله العظمی ناصر مكارم شیرازی و ده نفر از مفسران بزرگ قرآن در تفسیر نمونه (مانند قرائتی، امامی، آشتیانی، حسنی، شجاعی، عبدالهی و محمدی)،
        5- تابنده گنابادی در کتاب سه داستان عرفانی از قرآن،
        6- آیت الله میر محمد کریم علوی در تفسیر کشف الحقایق (با ترجمه عبدالمجید صادق نوبری )،
        7- حجت الاسلام سید نورالدین ابطحی در کتاب ایرانیان در قرآن و روایات،
        8- دکتر علی شریعتی در کتاب بازشناسی هویت ایرانی اسلامی،
        9-صدر بلاغی در قصص قرآن،
        10-جلال رفیع در کتاب بهشت شداد،
        11-دکتر فاروق صفی زاده در کتاب از کورش هخامنشی تا محمد خاتمی،
        12- منوچهر خدایار در کتاب کورش در ادیان آسیای غربی،
        13- قاسم آذینی فر در کتاب کورش پیام آور بزرگ،
        14- دکتر فریدون بدره ای در کتاب کورش در قرآن و عهد عتیق،
        15- محمد کاظم توانگر زمین در کتاب ذوالقرنین و کورش،
        16- آیت الله سید محمد فقیه استاد اخلاق، حافظ کل قرآن و نماینده مجلس خبرگان دوم،
        17- استاد محیط طباطبایی،
        18- حجه الاسلام شهید هاشمی نژاد،
        19- سر احمدخان بنیان‌گذار دانشگاه اسلامی علیگر هند،

      • سهروردی

        در مورد نام خودت برو مدرکی پیدا کن بعد بیا . واقعا حماقت تا چه حد

      • ممد خان

        اقا رضا از اینکه زحمت خیلی ها را کم کردی سپاسگزاریم

      • بدون نام

        حتما منشور حقوق بشر را احمدی نژاد نوشته فقط خواسته ریا نشه علنی نکرده

    • بدون نام

      درود بر افتخار ایران آریایی، کوروش کبیر

    • بدون نام

      کورش مایه سر افرازی هست

    • babak

      درود بر کوروش بزرگ

    • علی

      درود بر کوروش کبیر روحشون شاد

    • اميد

      مانوادگان كورش ازتمام انسانها عدالت خواه وحق طلب همانند حضرت علي ع وامام حسين ع تبعيت ميكنيم واين دو مقوله هيچ تضادي باهم ندارند.كمااينكه كورش هم حاكمي عادل بوده است .

    • بدون نام

      درود بر کوروش بزرگ

    • بدون نام

      ما آریایی هستیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهم نیست قومیت ما چیه منم فارس نیستم ولی ایرانی هستم و کوروش برام مهمترین چیزه پس بهتره بگی ما ایرانی هستیم

    • بدون نام

      درود بر کوروش کبیر ابر مرد بزرگ

    • بدون نام

      روحت شاد کوروش

    • محمد

      گفتار نیک کردار نیک پندار نیک روحت شاد کوروش

    • مریم

      چرا مردم نمیفهمن ما اینهمه واسه انقلاب و حکومت و جنگ و این وضع موجودمون هزینه دادیم . چرا باید الان برگردین عقب و برن سر مزار کوروش . چرا عقب گرد اخه

      پاسخ ها

      • ثریا

        شما برای حماقتت هزینه کردی . جون دیگرانم بخاطر فکر مسمومت گرفتی بعد بهش میگی پیشرفت برو خانم محترم خانه داریتو بکن تو اینترنت چه میکنی

      • سارا

        .خیلی مختصر و مفید گفتی خانوم ثریا.کاملا باهاتون موافقم

    • علی

      ما آریایی هستیم

    • بهزاد

      یعنی الان اگه یه عده ضدانقلاب دور مزار شهریار و سعدی و حافظ جمع شن از فردا نباید کسی بره سر قبر اونا؟من خودم اعتقادی به کوروش ندارم و معتقدم که کوروش یهودی بود اما این دلیل نمیشه که به عقاید و افکار دیگر برادران و خواهرانم توهین کنم.درضمن برخود با هر فعل و ترک فعلی درصورتی امکانپذیره که در قانون برای اون مجازات تعیین شده باشه و در قانون من ندیدم رفتن به قبر کوروش مجازات داشته باشه مگر اینکه بخوایم غیرقانونی با مردم برخورد کنیم.دیدید؟نتونستم تحمل کنم و نظرمو نوشتم.درضمن جای تشکر داره از شما که بعضی نظراتو که جنبه ی انتقاد داره تایید میکنید چون قبلا اصلا کامنت انتقادی تایید نمیکردین

      پاسخ ها

      • ممد

        آقا بهزاد فله ای ننویس کوروش یهودی بودتاریخت اگر ضعیف است سکوت کنی بهتر است

      • بدون نام

        معتقدی کورش یهودی بوده؟؟؟؟ اولا مگه یهود دین خدا نیست؟؟ نکنه باید مسلمون می شد؟؟ قبل از پیامبر؟
        بعدشم اعتقاد شما با تاریخ مغایرت داره.

    • زنبق دره

      شهروند عزیز به نام ایران، مطالعه شما خیلی ضعیف و سطحی هست، چون کوروش کبیر پادشاه انشان، همان ذوالقرنین، مرد صالحی هست که در قرآن آمده

      پاسخ ها

      • مهدی

        کوروش انسان بزرگ و آزاد مرد بود تنها افتخار ما در 2000 سال گذشته .حالا ذوالقرنین باشه یا نه چه اهمیتی داره

    • کاظم نصیری

      کوروش بهترین مغز داشت پنج شاخه دل داشت ...درستکار..انصاف...غیرت..باایمان........واهل بهشت خودخوده بنده خدا بود باتشکر آذربایحان تبریز

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جون از تبریز هستی حرف شما دوبرابر به دلم نشست. احسنت. یاشاسین تبریز یاشاسین کوروش یاشاسین بابک

    • سعید

      محمد پیامبر اصلی ما وکورش الگویی از سیره ی انسانیت برای ما...... قرآن فقط مال شما نیست برای همه است که خداوند تبارک فرمود...ما به انسان عقل دادیم که آزادانه انتخاب کند...فقط معصومین از اشتباه مبرا هستند....ائمه اطهار الگوی همه ما هستند لکن برداشت من و غیر متفاوت است...پس همه نزد خدا یکسانند مگر آنکه خدا بخواهد به کسی برتری بخشد.والسلام

    • امیر

      مطمئن باشید سال دیگه مزار کوروش پرشورتر خواهد بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین قبر پرست

    • زنبق دره

      آقا مهدی معلومه چی میگید!!! افسانه!!! پس اگه این طور باشه تمام نسلها و پادشاهان پیامبران.... که پشت سر هم آمدند و منقرض شده افسانه است!!!! چون خدا ازل و ابد ندارد و تا خدابوذه بشر هم بوده، شما عزیز، ایمانت ضعیفه

    • بدون نام

      دنیا به عدالت کوروش افتخار میکند ما چرا نه؟

    • بدون نام

      از اینکه می بینم بعضی از افراد به کوروش کبیر پادشاه بزرگ هخامنشی اهانت می کنن به عنوان یک ایرانی ناراحت می شم،ما ایرانی ها به اسطورهای بزرگ کشورمان مثل کوروش کبیر افتخار می کنیم.

    • بدون نام

      خطاب به ذنبق جون
      چطور شما می توانی برام اثبات کنید که ذوالقرنین همان کوروش است. اگر یک نفر از مفسران قرآن کریم این موضوع را تأیید کرده باشه بخدا قسم از امروز کوروشی می شویم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تفسیر المیزان تفسیر سوره کهف ایت الله طباطبایی

      • بدون نام

        تا وقتی که بمونی کسی چیزی رو ب هت بگه و تایید کنه تا ابد گمرا هی
        تا کی ؟؟؟تقلید تا کی؟؟؟؟
        خودت برو پیش
        همینطور که میدونم پی قران هم نر فتی

      • بدون نام

        اصلا لازم نیست وطن فروشی مثل تو دوستدار کوروش بشه. شما فعلا وطنت رو بفروش بی شرم!

      • علیرضا

        خواهشاً تو یکی کوروشی نشو.......

      • اروین رومل

        نیازی به شما نداریم که کوروشی باشی ممنون برو به کارات برس

    • محمد

      کوروش خدمات ارزشمندی به ایران ان زمان کرد ولی خب به قول اقای نوری همدانی هیچکس کامل نیست. مثلا کوروش اقوام بت پرست رو به حال خودمیزاشت و میگفت هرکی عقیده خودشو داشته باشه در حالیکه میتونست انها رو از بند عقاید پوچ خلاص کنه نه با زور بلکه با روشهای مختلف. همون کاری که حضرت ابراهیم کرد و رفت تو بتخانه و بتعارو شکست و تبرو گذاشت رو دست بت بزرگ و.مردم با دیدن این صحنه فهمیدن این عقیده باطل فکرشونو بسته و دست از بت پرستی برداشتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ا گه دقت کرده باشی ت و قران
        (میگفت بهشون توجه نکن)خدا به پیامبر نگفته که مشرکان رو هدایت کن
        پیامبر نیومده بود که همه رو هدایت کنه
        اومده بود که کسی گمراه نباش
        لطفا آیه های اعراض رو بخونید در قران
        و تنها چیزی هم که ما از اسلام یاد نگرفتیم ا حترام به عقاید هم دیگره که حضرت علی خودش چقدر این کا ر رو خوب انجام میدا د
        ولی ما فقط ا دعا داریم و تقلید کئر کئرانه
        دادشم خودت برو دنبال ش و فقطم ا ز خدا بخواه هدایتت کنه نه کسه دیگه ای

    • بدون نام

      چه اشکالی داره مردم سرخاک کوروش جمع بشن منشور حقوق بشرش سردر سازمان ملل هست وموجب افتخارایرانیان

    • علی

      حاج اقا مردم تحت فشارند،امروز مزارکوروش،فردا مزاربابک،بعد قلعه الموت

    • مجید

      در دنیا تنها افتخارم این است که آریایی ام و کوروش کبیر ذولقرنین که در قران به صراحت از او نام برده شده پادشاه من است

    • آریایی

      افتخار میکنم که در کشوری زاده شدم که کوروش بزرگ فرمانروای اون بوده،به راستی که لقب شاه شاهان جهان سزاوار اوست

    • بدون نام

      کوروش مورد احترام جهانیان و ایرانیان است

    • محمد بخشی

      زنده باد کوروش و آریایی

    • زنبق دره

      آقا بهزاد، کوروش پادشاه ایران زمین و آریایی و یکتا پرست و صالح بوده و خشایارشا زنی یهودی به نام استر میگیره که ازدواج سیاسی بوده و این زن یهودی در 13 فروردین دست به کشتار ایرانیها میزنه که از اون سال به بعد این تاریخ نحس شمرده میشه و مردم از اون سال یه بعد در این تاریخ از خانه و شهر خود میرن بیرون

    • محمد

      روحش شاد ، درود بر کوروش

    • ara

      ما که هرچی بگیم چاپ نمیشه پس هیچی...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :)

    • زنبق دره

      شهروند محترم بدون نام، ذوالقرنین صاحب 2 شاخ، همان کوروش پادشاه انشان هست که بعضی اسکندر ملعون را گفته اند و بعضی پادشاهان یمنی راگرفته اند ولی به نظر بنده و مطالعاتی که کردم درست همان کوروش پادشاه عادل ایران هست

      پاسخ ها

      • آتئیست ایرانی

        عزیز من بحث دینی نکن این بحث تاریخیه حالا اینکه کوروش همون ذولقرنین بوده یا نبوده کمترین اهمیتی هم نداره مهم اینه که تاریخ از کوروش به عنوان یک آدم بزرگ یاد کرده

    • سعید

      درود بر اجدادم.کوروش بزرگ

    • زنبق دره

      جمعی از فقیه های معاصر شیعه، علامه طباطبایی، مرتضی مطهری، صانعی.... بر این باورند که کوروش همان ذوالقرنین هست، مرد صالحی، نه مانند پیامبر بزرگ ابراهیم

    • سعيد

      بهترنيست علت حضورپرشورمردم درمزاركورش روبدونيد؟

      پاسخ ها

      • علیرضا

        سعید خان مشکل هم همین علت هاست.

    • علی رجایی

      باسلام هرنظری بودکاربران فهیم دادندماکه نه وقت داریم نه توان رفتن برسرقبرکورش بزرگ اماکسانیکه به عناوین مختلف مخالفت میکنندونظریه مخالف میدهنددقیقاکسانی هستند که هم باحقوق بشر مخالفندوهم باگفتار نیک..کردارنیک..پندارنیک وگرنه دنیا به کورش بزرگ مردجهان افتخار میکنندچراکه میگویندیک انسان میتواند تااین اندازه بزرگ منش باشداگرقبرکورش درهرکشوری دیگربوددرب ان بروی تمام دنیاگشوده بود وبرای ان کشورافتخاری بزرگ بودام ماایرانی هستیم ودرهمین کشورحق رفتن به انجا رانداریم ودراگر است که تاسال دیگراثاری ازان بجاباشد

    • بدون نام

      منشورکوروش کبیرکه همان حقوق بشرزمان خودمیباشدالان برسردرسازمان ملل نصب شده است که نشان میدهدایرانیهاپیشترازاینهاخواهان حقوق انسانهابوده ایم واین هیچ منافاتی بااسلام نداردوبایدبه آن افتخارکنیم .

    • بدون نام

      لذت میبرم از اینکه مردم ما آگاه هستند

    • بدون نام

      دموکراسی یعنی هر کس دین و عقیده ای دارد و باید به آن احترام گذاشت و او هم متقابلا به دین و عقاید بقیه هم احترام بگذارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینایی که منفی دادن نمیدونن دموکراسی یعنی چی

      • بدون نام

        اینایی که بهت منفی دادن داعشی هستن

    • بدون نام

      در قرآن از کوروش یاد شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهم نیست

      • بدون نام

        منظورم این بود که مهم نیست در هر حال کوروش پدر ماست حالا چه اونجا که گفتی یاد شده باشه چه نشده باشه مهم نیست

    • افشین

      کوروش بزرگ در دنیا نمونه آزادی اندیشه دین مذهب و حکومت هستش و دنیا به او احترام میگذارد ایشان موحد بوده ودرستکار

    • مینو

      کورش بت پرست و نا عادل و خطا کار بود پهلوی وطن فروش کورشه رو بزرگ کرد

    • بدون نام

      چرا نباید به دیدن بزرگ مرد تاریخ جهان نرفت ؟

    • بدون نام

      درود بر کوروش بزرگ جانم فدای تو

    • بدون نام

      جوان بیکار خانواده هاشان گرفتار چکار کردند که اینقدر تحت فشار قرارشان می دهید یک روز می خواند راحت باشند خدای دارند داغ می کنند

    • امیر

      همه ایرانی هستم عاشق کوروشیم

    • بدون نام

      قابل توجه کسانیکه که ادعا دارن کورش افسانه،بت پرست یا خونریز بوده.
      علامه طباطبایی در کتاب خود (المیزان)بصراحت نوشته:
      ذوالقرنین همان کورش هخامنشی است.در زمان فتح بابل هم دانیال نبی همراه او به ایران آمد.

    • علی

      دورود آریایی بر کوروش کبیر

    • خداداد

      درود اهورا مزدا بر کوروش بزرگ

    • علی

      کوروش افتخار ایران زمین است

    • بابک

      کورش افنخار تاریخ ایران است تا ایران هست نام کورش به نیکی و بزرگی بر زبان ایرانیان جاری خواهد شد

    • بدون نام

      زنده باد کوروش و فرهنگ ناب آریایی که هرگز نمی میرد

    • امید

      درود بر شاه شاهان. پدر ایران زمین. کوروش کبیر

    • محسن

      مطمئن باشید سال دیگه مزار کوروش پرشورتر خواهد بود

    • سعید

      کوروش بزرگ مردتاریخ بود همه میدانن. نیازی به گفته کسی نیست مردم دوستش دارن ومیرن سرقبرش .اگه آدم بدی بود چرامنشورش سردر سازمان ملل گذاشتن پس بدانید که دنیابراش احترام قائله ؟

    • بدون نام

      کوروش هم یکی بوده مثل چنگیز خان مغول که کاری جز کشتن بلد نبوده نمی دونم چرا بعضی ها اینقدر بزرگش می کنند و حتی در مقابل قبرش سجده می کنند ...ملت ما هنوز هم در گذشته زندگی می کنند

      پاسخ ها

      • بی نام

        تو باید تاریخ نگار میشدی به جون خودت حیفه برو دنبال این رشته.

    • بدون نام

      کامنتی که آقا بهزاد گذاشته بسیار عقلانی و علمی چون بر هیچ اساسی نمیشه رد کرد ولی لایک منفی که خورده را متوجه نشدم چرا بخدا تعجبه بسیار پاسخ درخور تحسین غیر قابل انکار فقط تعجب کردم ولی آقا بهزاد حرف دل ما رو زدی بسیارعالی

    • بدون نام

      کاش به اختلاس ها بیشتر توجه بشه کمر ملت را شکستند نمی شه که راست راست تو مملکت راه برند و احقاق حقی نشه به خدا پرداختن به این دست موضوعات از هر ثوابی نزد خدا بالاتره

    • مهدی

      با گذشت زمان کوروش فراموش نمیشه جانم فدای کوروش

    • وطن

      فیلمی از تجمع مردم کنار قبر کوروش کبیر دیدم که تعدادی از بختیاریها با لباس محلی دست در دست هم بودن واقعا لذت بردم به بختیاری بودنم .پس زنده باد کوروش ،زنده باد آریایی، زنده باد بختیاری که از نژاد پاک آریاییست.

    • امیرخانی

      دوستان و ایرانی های گرامی من به عنوان یه مسلمان به کوروش عدالت گستر احترام فراوان قاعلم واز تمام عزیزان استادان گرامی خواهش می کنم که هیچ موقه باعث تفرقه وباعث دو قطبی شدن مردم عزیز و ازاداندیش کشور مون ایران نشن یا حق

    • محمدمهدی

      بعضی از دوستان جوری از کوروش حرف میزنن انگار خودشون تاریخ نگارن و با تحقیق و بررسی به این نتایج رسیدن و کوروش رو به نوعی میپرستن!
      مطمئنا به جملاتی که از این شخص به جا مونده هم اعتقاد دارین!
      من نمیدونم کسی که نه تولدش و نه مرگش معلومه و نه چیزی جز اون منشور که چندان چیزی رو ثابت نمیکنه و تنها مطلب قابل برداشت ازش اینه که «کوروش از مردمانی که سرزمینشون رو تصرف کرده به عنوان برده استفاده کرده» متاسفانه ما اینها رو نادیده میگیریم و از کوروش برا خودمون یه افسانه ساختیم و ازش به عنوان پدر نام میبریم! واقعا ما داریم به کجا میریم؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا موافقم از عقل خارج شدن بعضیها و به اغراق روی آوردند زیاد بزرگ کردن کوروش کار بیهوده ایست کار بزرگ را دانشمندان و خردمندانی مثل نیوتن یا ابوعلی سینا یا مولانا انجام دادند

    • امیرخانی

      اگاهی ندارین لطفا نظر ندین استر زنی زیبارو و یهودی بوده زمانی که انوشیروان دست به کشتار یهودیان زد این بانوی گرامی با عمویشان مرد خواه به دیدن انوشیروان رفتن
      استر به همسری انوشیروان در امد واز کشتار یهودیان جلو گیری کرد و مزار استر ومردخای الان در همدان می باشد گذرتون به همدان افتاد حتما برین تاریخ چشو بخونید

    • بدون نام

      درود برکوروش بزرگ .کسی که حقوق انسانها جزءاولویتهاش بود........

    • کوروش

      کوروش افتخار آریایها

    • علیرضازمان

      کوروش دروغی به بلندای تاریخ اگه کوروش واقعیت داشت شعرای قبل از پهلوی حداقل یه بیت نه یه مصرع نه یه کلمه ازش میگفتند
      پس در جهل خود باقی بمانید وبا کوووررش محشورشید هه هه هه هه

      پاسخ ها

      • reza

        علیرضا زمان عزیز ، مگر چند دیوان شعر در مورد ائمه وجود دارد ؟ مگر کسی ائمه را انکار میکند ؟ در دوران ایران باستان پادشاهان فرهنگ دوست اسناد و کتب خود را در کتابخانه ها نگهداری میکردند ولی در زمان هجوم اقوام وحشی مانند مغول ، امویان و عباسیان تمامی اسناد و کتب تاریخی و باستانی ایران به آتش کشیده شده . این اعمال وحشیانه که دیگر در اسناد تاریخی موثق موجود است . لطفا مطالعه بفرمائید .

      • بدون نام

        جهل رو خوب ا ومد
        همیشه اونایی که فک میکنن بیشتر از بقیه میدونن
        به همون اندازه خودشون تو جهل هستن
        ؟؟تاریخ رو کیا نوشتن
        اینو به من بگو
        پس معلوم تاریخ و تا ریخ نویسا رو نمیشناسی
        مطمئنم تو هم ا ین حرف ها رو از تقلید میزنی

      • بدون نام

        یه ذره وقت بذار برو فیلم های مراسماتی که در کنار ارامگاه پدر ایرا کوروش بزرگ برگزار می کردند رو ببین..بعد این نظر بیسوادیت رو بذار

    • محمد

      کوروش یه شاه ظالم بوده و کشت کشتار زیاد کرده چرا بجای رفتن به قبر کوروش به ارامگاه مطهر شاهچراغ (علیه السلام ) نمیرید؟؟ اینهمه ارامگاه نوادگان امامان معصوم داریم برید اونجا زیارت کنین

    • بدون نام

      آقای زمان به نظرم شما باید بری تو دانشگاه درس بدی باشه همه اشتباه میکنن شما درست میگی ولی بازم زنده باد کوروش بزرگ

    • آتوسا

      ایرانیان مفاخر و پادشاهان بزرگ خود را هرگز فراموش نمیکنند و یادش گرامی میدارن. درود بر کوروش بزرگ

    • بدون نام

      زنده باد نام ویاد کورش کبیر........... درود بر ملت کورش دوست

    • بدون نام

      فقط کوروش بزرگ روحشون شاد

    • reza

      چند تن از بزرگانی که بر یکی بودن ذوالقرنین قرآن و مسیح عهد عتیق با کورش هخامنشی گواهی داده‌اند، عبارتند از:

      1-مولانا ابوالكلام آزاد، مفسر بزرگ قرآن و وزیر فرهنگ هند در زمان گاندی در تفسیرالبیان،
      2- ترجمه تفسیر سوره کهف از باستانی پاریزی
      3-علامه طباطبایی در تفسیر المیزان،
      4-آیت‌الله العظمی ناصر مكارم شیرازی و ده نفر از مفسران بزرگ قرآن در تفسیر نمونه (مانند قرائتی، امامی، آشتیانی، حسنی، شجاعی، عبدالهی و محمدی)،
      5- تابنده گنابادی در کتاب سه داستان عرفانی از قرآن،
      6- آیت الله میر محمد کریم علوی در تفسیر کشف الحقایق (با ترجمه عبدالمجید صادق نوبری )،
      7- حجت الاسلام سید نورالدین ابطحی در کتاب ایرانیان در قرآن و روایات،
      8- دکتر علی شریعتی در کتاب بازشناسی هویت ایرانی اسلامی،
      9-صدر بلاغی در قصص قرآن،
      10-جلال رفیع در کتاب بهشت شداد،
      11-دکتر فاروق صفی زاده در کتاب از کورش هخامنشی تا محمد خاتمی،
      12- منوچهر خدایار در کتاب کورش در ادیان آسیای غربی،
      13- قاسم آذینی فر در کتاب کورش پیام آور بزرگ،
      14- دکتر فریدون بدره ای در کتاب کورش در قرآن و عهد عتیق،
      15- محمد کاظم توانگر زمین در کتاب ذوالقرنین و کورش،
      16- آیت الله سید محمد فقیه استاد اخلاق، حافظ کل قرآن و نماینده مجلس خبرگان دوم،
      17- استاد محیط طباطبایی،
      18- حجه الاسلام شهید هاشمی نژاد،
      19- سر احمدخان بنیان‌گذار دانشگاه اسلامی علیگر هند،

      پاسخ ها

      • علی

        اینها همه از روی مولانا ابوکلام آزاد کپی پیست کردند.مولانا ابوکلام هندی هم اشتباه کرده و کوروش به هیچ وجه ذوالقرنین نیست.همین بس که کوروش به اعتراف خودش روبروی بت سجده کرده است و بت پرست بوده است و ذوالقرنین موحد بوده است.تمام شد و رفت.

    • سیدموسی

      زنده باد کوروش

    • بدون نام

      نميدونم كسي نظرمو ميخونه ولي انقدر پشت سر مرده حرف زدن خوب نيست

    • اکوروش

      ما اریایی هستیم درود بر کوروش بزرگ گفتارنیک کردارنیک وپندارنیک الگوی ماست ایرانیان از 2500سال قبل یکتا پرست بودن این ایرانی که ما داریم از اجدادماست به آ نها افتخار میکنیم

    • بدون نام

      آقای محمد ،علیرضا زمان شما یا ایرانی نیستید،،اگرهم هستید به اعتقادات مردم توهین نکنید وباعث تفرقه نشوید ،،وسلام

    • بابک

      من ارامگاه کوروش بودم و مردم برای اولین بار شاد و خندان دیدم. چرا همش باید گریه کنیم بزارین یه بار شاد باشیم در کنار هم

    • بدون نام

      .. آوازه کوروش سرتاسر جهان هست...

    • مهدی

      بنا بر فرموده قرآن مجيد، ذوالقرنين مي گويد: «هذا فتح من ربي»؛ يعني «همه فتوحات من نتيجه لطف خداست»
      در تورات هم به ساختن سدي از جنس آهن اشاره شده است؛ آنجا که از قول کوروش خطاب به خداوند يکتا مي گويد: «من اي کوروش، پيش روي تو خواهم خراميد ... جاي ناهموار را برايت هموار مي کنم، درهاي برنجين را مي شکنم، پشت بندهاي اهنين را خواهم بريد...»

      چند تن از بزرگاني که بر ذوالقرنين بودن کورش هخامنشي در قرآن و کتاب مسیح گواهي داده‌اند: تفسير الميزان، ده نفر از مفسران بزرگ قرآن در تفسير نمونه (مانند قرائتي، امامي، آشتياني، حسني، شجاعي، عبدالهي و محمدي)، در کتاب ايرانيان در قرآن و روايات،دکتر علي شريعتي

      بنا بر فرموده قرآن مجيد، ذوالقرنين، پادشاهي دادگر بود و نسبت به رعيت عطوفت داشت و هنگام کشورگشايي و غلبه، قتل و کينه ورزي را اجازه نمي داد.

    • فدایی رهبرم سید علی

      الان وقت این حرفا نیست.
      این حرفا(چه این وری و چه اون وری)دقیقا خواسته جامعه شناسای امریکایی هست.

    • محمود

      کورش بت پرست و ناپاک و دیو صفت است که پهلوی جنایت کار او را ساخت

      پاسخ ها

      • amir

        خودتو در آیینه ببین.چیزهای جدیدی نمایان میشه

    • علي

      سلام من بتو يار قديمي
      منم همون هوادار قديمي
      هنوز خراباتي و مستم
      ولي بي تو سبوي مي شکستم
      همه تشنه لبيم ساقي کجايي
      گرفتار شبيم ساقي کجايي
      اگه سبو شکست عمرتو باقي
      که اعتبار مي تويي تو ساقي

    • محمد

      کوروش که ادم بدی نبوده! تازه علامه طباطبایی میگه به احتمال زیاد ذوالقرنین که در قران اومده همون کوروش! علامه طباطبایی می تونست یه شخصی دیگه رو بگه

    • بدون نام

      علیرضا زمان،توی شاهنامه فردوسی درباره کودوش بزرگ شعر هست،لطفا بدون نطالعه نظر نده

    • زنبق دره

      کوروش هیچ وقت برای ثروت و تمایلات نفسانی خویش کشورگشایی نکرد بلکه سران کشورهای دیگه او را به جنگ میطلبیدن، هيچوقت به زنان کشورهای تسخیر شده تجاوزرنکرد و به سربازان خود نیز همچین اجازه ای نمیداد، و به آنها اجازه میداد مانند زندگی قبل خود زندگی کنند...

    • بدون نام

      علیرضا زمان،توی شاهنامه فردوسی درباره کودوش بزرگ شعر هست،لطفا بدون نطالعه نظر نده

    • محمد علی

      سلام برای رضای خدا خواهش میکنم دین و سنتهای مردم بزرگ ایران را در تقابل با همدیگر قرار ندهید عده ای سالهای سال در تلاش بودند تا سنت نوروز را ریشه کن کنند که نشد ولی مردم مسلمان ایران در کنار همان سنت با گذاشتن قران بر صدر سفرهای هفت سین احترام خود را به دین ومذهب نشان دادند و دولت اسلامی هم با عید نوروز کنار امد واز تقابل دین وسنت پرهیز نمود که احترام هم دین بجا ماند وهم سنتهای مردم

    • محمد

      به نظرمن بااین حرفها مردم بیشترتحریک میشوند وبه سمت کورش کشیده میشوند حالا ممکن است چندتا ضدانقلاب واخلالگر دربینشان خودشان راجابزنن ولی همه ضدانقلاب نیستن کورش رادوست دارن

    • سوری

      ما ایرانی هستیم.....درود بر کوروش

    • اکبر پزشکی

      رفتار نیک
      پندار نیک
      گفتار نیک..درود بر کوروش تمدن ایران زمین...

    • بهزاد

      آقا یا خانوم بی نام من هم تعجب کردم که چرا کامنت دومم منفی خورده.من توو اون کامنت نوشتم رفتن به قبر کوروش جرم نیست.درضمن بعد اون کامنت یه کامنت دیگه گذاشتم که تایید نشد.ما یه استاد داشتیم خیلی باسواد و روشنفکر و دکترای حقوق بین الملل.اون توو کلاس بهمون گفت و با ادله و شواهد ثابت کرد که کوروش یهودی بود.کوروش اومد از بابل طرفداراش و یهودیارو نجات داد.در این حد نیس که بزرگ شه.درضمن من افراطی نیستم و به عقاید دیگران احترام کامل میذارم ولی یقین دارم که کوروش یهودی بود و این باور منه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو اصلا بگو شیطان پرست بوده
        من به عنوان یک ایرانی بهش افتخار میکنم

    • بدون نام

      من نميدونستم ٧ آبان كي هست داشتم ميرفتم از شيراز به اصفهان فقط ميديدم پرايده كه داره ميره سمته پاسارگاد . والا كوروش بهمون پول نميده اگه بياد مشكلاتمونم حل نميكنه

    • بدون نام

      یاشاسین کورش بزرگ. یاشاسین ایران. یاشاسین آذربایجان.

    • Cyrus

      درود بر کوروش بزرگ پدر ایران زمین

    • alireza

      نمی دونم به این حرف باید خندید یا گریه کرد. مردم ما به کدامین گناه باید تاریخ و گذشته ی خودشون رو از یاد ببرن. تازه اگر هم از یاد ببرن به چی بنازن؟

    • هانی

      به قول استاد معین
      چه مردمی داریم ما
      درود وهزاران درود بر کوروش بزرگ...پدر ایران و ایرانیان نازنین
      تا کور بشه چشم دشمنان واقعی این ملت بزرگ
      در ضمن یه عده نیستیم..

    • بی نام

      درود بر کوروش بزرگ

    • ارش

      یاد کوروش زنده باد از این به بعد هر سالگرد این پدر ایرانیان به شیراز خواهم رفت

    • بختیاری

      ....زنده باد مردی که بعد 2500سال محبوبیت و بزرگیش روز به روز بر جسته تر میشه .

    • ارش

      تصمیم گرفتم برای اینکه همیشه یاد پدرم باشم اسم بزرگ کوروش را روی شیشه ماشینم بنویسم

    • ارش

      دوست دارم کامنتای کاربران را سانسور نکنید تا واکنش مردم را ببینید . جانم فدای پدرم کوروش

    • بامداد

      ما فرهنگ ایرانی اسلامی داریم .همونجور که به فرهنگ اسلامی بها میدیم باید به فرهنگ اصیل ایرانی هم بهاداد.اینها مکمل هم هستن. اگه واسه فرهنگ اسلامی سریال میسازیم باید برای فرهنگ ایرانی هم سریال بسازیم ..شاهنامه و تاریخ رو پاس بداریم

    • میلاد یگانه

      درود برکورش نوادگانش

    • مطالعه

      ای کاش ملتی بودیم که اینقدر با مطالعه بیگانه نبودیم تا نتونند کوروش رو برخلاف شخصیت اصلیش بهمون جلوه بدن! ایرانیان عزیز رو دعوت می کنم کتاب هرودوت رو مطالعه کنند...

    • بدون نام

      حالا چرا گیر دادن به کوروش.اینهمه شاه و سلطان داشتیم یعنی کوروش از همه بهتر بوده؟
      تازه هنوز کاملا مشخص نیست که قبر کوروش جای فعلی که هست قرار داره.منشور کوروش هم که میگه من و پسرم بت پرست هستیم.کاش یه کن تحقیق میکردن ملت بعد کوروش کوروش میکردن.التماس تفکر

      پاسخ ها

      • شاهین

        دمت گرم .... حرف درست رو زدی

    • بهزاد

      ممنون آقا یا خانوم بی نام.من دوتا کامنت دیگه هم نوشتم تایید نشد

    • یه بنده خدا

      جناب مدیر چرا نظرهای منو حذف میکنی.........؟؟؟؟

    • رضا

      جای کوروش بزرگ در قلبمان وخونش در رگهایمان خواهد ماند تا ابد

    • farshid

      زنده باد تمدن زنده باد کوروش زنده باد بابک خرمدین زنده باد (سیاه جامگان)ابومسلم زنده باد تمام بزرگانی که برای این خاک برای زنده ماندن نام ایران تلاش کردن

    • حسین

      باورم نمیشود که که یک ایرانی چنین کورش را دشمن حساب کند

    • ابراهیم

      کوروش بزرگ مرد تاریخ

    • بدون نام

      برا همه انهایی که نظر دادن کوروش بت پرسته متاسفم اینها باقی مانده مغولانند زنده باد ایران وایرانی باید به مفاخر خود احترام بگذاریم به اصالت خود پشت نکنید و ایرانی بمانید

    • ابراهیم

      کوروش بزرگ مرد تاریخه اونایی که منکر وجود کوروش و بزرگی این مرد هستن مطمئنا بی سوادن چون تو کتابهای درسیشونم اسم کوروش اومده حتما اونایی که کتابهای درسی رو نوشتن بی سوادن واینا که منکر بودنش هستن با سوادن

    • علی

      کسی که دلش با کوروش و طاغوت دیگه نمیتونه ادعای اسلام بکنه و بدون شک از اسلام خارج شده.حالا یا جاهل اینو نمیفهمه یا از عمد داره خودش به نفهمی میزنه

    • بینام

      عشق است کوروش نماد مردم ایران

    • ابراهیم

      وقتی تاریخ نگاران بزرگ مورخان بزرگ جهان و تاریخ شناسان وجهانیان بودن کوروش و تایید میکنن چرا یه ایرانی افتخار تاریخ خودو شو زیر سوال میبره

    • GLX

      کورش خونخوار و‌ نا پاک است

    • محسن

      ما آریایی هستیم .............

    • یاشا تورک ملیتی

      زنده باد کوروش بزرگ

    • بدون نام

      کوروش مقدس نیست اما کوروش انسان بود و انسانیت است که مقدس است
      کوروش مقدس نیست اما خدمتی که کوروش به این سرزمین کرد مقدس است
      کوروش مقدس نیست اما در تمام دنیا ایران وایرانی را با نام کوروش میشناسند
      ایران است که مقدس است
      کوروش مقدس نیست اما کوروش جاودانیست
      و جاودانگیست که مقدس است

      "سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز
      مرده آن است که نامش به نکویی نبرند

      آنان كه با افكاري پاك و فطرتي زيبا در قلب ديگران جاي دارند را هرگز هراسي از فراموشي نيست چرا كه جاودانند!

    • سعید

      سلام. خسته شدم تا ته نظرها رو خوندم. همه دعواشون سر خوب و بد کوروش بود. ولی کسی دقت نکرد آیت الله نوری همدانی ایرادی به دیدن قبر کوروش نگرفته. ایشون به رفتار ناصواب عده ای ایراد گرفته که دور قبر کوروش طواف کردن و به سمتش سجده کردن و به بهانه طرفداری از کوروش و بزرگداشت اون هرچی عقده از اسلام داشتن بیرون ریختن. این آدمها پاش بیفته حتی به کوروش هم اعتقادی ندارن که اگر داشتن بجای شهوت پرستی و خرافات گرایی و رفتار ناهنجار به توصیه های اخلاقی منسوب به کوروش هم عمل می کردند. کوروش هم یکی از مفاخر ایرانی بوده ولی نعوذ بالله خدا نیست!

    • بی نام

      آفرین بر شما عزیزان که اینقدر با درک و فهم از کوروش کبیر یاد کردید . از عزیزانی هم که نظر منفی داشتن خواهش میکنم مطالعه ی بیشتری داشته باشند و فقط از روی تعصب نظر ندهند . تمام دنیا ارزش کوروش کبیر را درک کردند. .جای افسوس دار د که یک ایرانی اینگونه از کوروش بگوید

      پاسخ ها

      • پوریا

        بخش عظیمی از داستان کوروش غیر واقعی و دست ساخته زمان پهلوی هستش و گرنه اون هم ی پادشاه بوده که طبیعتاً به مردم ظلم می کرده تا کاخ های خودشو آباد کنه

    • مسعود

      جرات ندارین جتی به کوروش بزرگ کوچکترین بی احترامی بکنین

    • جانم فدای وطن

      تا زمانی که ایران و ایرانی هست یاد کوروش هم هست

    • بدون نام

      متاسفم برای تلوزیون صداوسیما که حنی کوچکتربن اشاره ای به سالروز این مرد بزرگ تاریخ ایران نکرد

    • اميد

      كوروش پدر ماست ... ايران وطن ماست

    • بدون نام

      سرتونو با این چیزای الکی گرم کردن باز...

    • محمد

      بجای قبر کوروش کافر برید حرم شاهچراغ زیارت کنین تا یه ثوابی کرده باشین . این همه امام زاده داریم چرا کوروش؟

    • بنده خدا

      خوب نظر اینایی که به کورووش فحش میدن ثبت میکنید واقعا شرم داره به شما بگن ایرانی

    • افشین

      بنظر من کوروش تنها افتخار ایرانه.

    • بهزاد

      تنها چيزي كه از ايراني بودن ما مانده كوروش و گذشته ماست اگه بخوايم فراموش كنيم خودمون رو فراموش كرديم هوييت رو فراموش كرديم

    • یه بنده خدا

      بچه ها یادی هم از حضرت محمد خاتم الانبیا داشته باشید هرچی باشه پیامبر اولوالعزم هست فرستاده ی خدا بوده ربطی هم به عرب و غیر عرب نداره و از طرف خدا مامور بوده برای مردم تمام دنیا که به دین اسلام ایمان بیاورند طبق دستور آیات قرآن کریم ، کوروش بزرگ هم مرد خوب و نازنین قبل از اسلام بوده و این دلیل نمیشه که حضرت محمد رو رها کنیم و بریم کوروش پرست باشیم اما احترامش برای ما آریایی ها و ایرانی جاش محفوظه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر چزی سر جای خودش دلیلی هم نداره تاریخ 2500 سالمون رو انکار کنیم.

      • سپهر

        واقعا که درست گفتی
        امیدوارم اولویت ها فراموش نشود.........

    • ali

      یاشاسین کورش یاشاسین ایران یاشاسین آذربایجان یاشاسین اردبیل

    • ارش

      چرا به کوروش توهین میکنند سانسور نمیکنید کوروش که جهان به ان افتخار میکنه و مال ایران و پدر ایرانیان بوده

    • امین مطلق

      خدایی آدم میمونه چی بگه که قابل انتشار باشه؟بهتره که هیجی نگم دوستان عزیزم بهترین جواب هارو گذاشتن،امیدوارم یه روزی بشه که اون عظمت و افتخار برگرده

    • سعید

      درود بر کوروش کبیر درود بر ایران آریایی ما از نسل کوروشیم زنده باد راه و روش کوروش بزرگ امپراطور دنیا

    • امیر

      من هیچ وقت تو نظر سنجی شرکت نکردم ولی اینبار نتوانستم.....زنده باد کوروش کبیر .....

    • بدون نام

      دیگه از این حرفا نزن

    • علی بیضایی

      کورش بزرگ را تمام ادیان و انسانها ستایش میکنند و برای ایشان و راه ایشان احترام ویژه ایی قائل هستند

    • رضا

      اینانی که کورش کورش میکنن باور کنید دوست دارن مسلمان نبودن و... در حالی که قبر کورشه حتی ان پاسارگاد هم نیست,من به کورش احترام نمیذارم چون بت پرست ظالم و خون ریز بوده،شما که کورش کورش میکنید بزرگ ترین ترسوها هستید که در زمان خطر و جنگ پا به فرار خواهید گذاشت ،ننگ بر ...

      پاسخ ها

      • ارمان

        ...درمورى خونريز و جنگ بودن يا نبودن كوروش ميتوني دكتلا محمد علي علي اسلامي ندوشن رو بخونيد كه تحليلش از كتاب تاريخ هرودوته كه در دانشگاه ها هم تدريس ميشه.اونجا خواهيد فهميد كه كوروش فقط سرزمين هايي كه قدرت نظامي نداشتن رو فتح ميكرد...

      • علی ع

        خودت میگی کوروش خونریز بوده و باز میگی طرفدارای کوروش زمان جنگ فرار میکنن. معلوم شد که خونریز کیه.

    • آریابی

      دورود بر جدم کوروش کبیر

    • بدون نام

      درود خدا بر کوروش بزرگ و عادل ان شاءالله قرین رحمت الهی شود آمین

    • بدون نام

      کوروش کبیر در انشان که همین ایذه ی امروزیست بدنیا اومده و خودش گفته من شاه شاهان افتخارم اینه که از تبار بختیارم

    • مهراد

      از اینکه می بینم بعضی هموطنانم اینقدر متعصب و بی بصیرت اند متاسفم.
      قابل توجهی اونایی که می گن ما از نسل کوروشیم...
      برین ی آزمایش دی ان ای بدین تا معلوم بشه...
      بر فرض مثال اگر کوروش وجود داشته... ینی از اون همه رایت اون زمان هیچ نسلی باقی نمانده و فقط از کوروش مانده
      برین تاریخ ایران رو بخونید ببینید چند سال اعراب به ایران حکومت کردند چند سال مغول ها حکومت کردند، چند سال یونانی ها حکومت کردند چند سال سلوکی ها و...

    • بدون نام

      از ازل تا ابد کوروشیم

    • بدون نام

      درود بر ایرانیان راستین ودرود برتو ای کورش بزرگ روحت شاد همیشه بلند اوازه با قی خواهی ماند.

    • جواد

      کوروش بزرگ مرد تاریخ ایران و جهان است ومایه افتخار ما ایرانیان است وپدر ملت ایران است

    • ایران آریایی

      همین پولایی که میدن خرج کشورهای عربی میکنن برن پاسارگارد رو درست کنن من قبر کوروش رو میبینم گریه ام میگیره ک انقد بهش کم لطفی میکنن

    • ارش

      هر ایرانی فقط هزارتومن کمک کنه قبر کوروش را میشه گلستان کرد . اما یه چیز دولت قصد داره اونجا نابود

    • بدون نام

      با سلام
      اول از همه اینو بگم که من به شخصه به تمام انسان های درستکار تاریخ احترام میذارم چه کوروش هخامنشی باشه که به عدل و انصاف حکمرانی میکرد و چه آبراهام لینکلن باشه که در مقابل نظام برده داری یک تنه ایستاد.
      به نظرم این افراد برای همه قابل احترام هستن ولی واقعیت اینه که اونا هم مثل ما انسان بودن و درسته که باید بهشون احترام بذاریم و سعی کنیم رفتارهای درستشون رو یاد بگیریم ولی نباید ازشون افسانه بسازیم!! با اینکار بزرگترین ظلم رو در حق این آدمها کردیم. باید تاریخ رو مطالعه کرد و ازش درس گرفت و هدف از اینکار پیدا کردن دانش و بینش برای ساختن آینده بهتره و شک نکنید که رجوع به تاریخ اگه با این هدف نباشه و فقط بخواییم خودمون رو درگیر گذشته بکنیم عین جهالته!!!. امروزه ملت های بسیاری هستن که سبقه تاریخی مشخصی ندارن ولی هم از ما پیشرفته ترن و هم جامعه ای متمدن دارن. یکی از دلایلش اینه که خودشون رو محو گذشته نکردن و فقط به آینده فکر میکنن و در واقع تاریخشون افتخارشون نیست بلکه حال و آیندشون موجب افتخارشونه.
      ما هم ملتی هستیم که گذشته پر افتخاری داریم ولی وقتش رسیده که ضمن یادآوری تاریخمون سعی کنیم آینده بهتری برای خودمون بسازیم.
      از همه عزیزان تقاضا میکنم به جای اینکه گریبانشون رو برای رویدادهایی که چندهزار سال قبل رخ داده پاره کنن یه مقدار همت و تلاش کنن تا کشور عزیزمون رو آباد کنیم.
      به درود

      پاسخ ها

      • Reza

        خداییش منطقیترین کامنتی بود که تا حالا دیدم

      • سیدجواد

        آفرین
        آفرین بر شما که بهترین رو گفتید

    • احمد

      آفرین براون دلاورمردی وشیرین و دختر وبچه کسی که میگوید کورش کبیرپدر ماست آری اینک ما همه امدیم که یادی از مرد ایران زمین کنیم نه ازکسی دیگر مگر عیب است دوستان

    • شاهین

      ... درود برشرف کوروش و طرفدارنشان

    • نا شناس

      اکمال دین و انسان کامل کسی است که خدواند به پیامبر اکرم فرموده اگر به مردم حقانیت امام علی را نگوید رسالت شما در باره قران کریم تکمیل نشده دو ستان عزیز اجداد پیامبر هم خدا پرست بودنند زبانم لال پس نباید خداوند پیامبر اخرالزمان مبعوث می کرد پس چون کوروش خدا پرست بود ه برای ایران کفایت می کرد چرا پیامبر اکرم(ص) برا ی حسرو پرویز نامه نوشت پس اینها اقراض سیاسی است برای دل تنگی شاه که در جشن 2500 ساله اش تاریخ پیامبر عوض کرد گفت کوروش ارام بخواب ما بیداریم چه بیداری که زن اریان خود فروحته در شیراز شهر علم شهر تمدن شهر سومین حرم مقدس در ایران بچراخند ایا اینها پیروان خدا پرستیست ذولیخا مصر وقتی تو اوج شهوات قرا گرفت خواست دست خیانت به سوی حضرت یوسف دراز کند اول رفت پارچه ای انداخت روی بتش که اورا نبیند من شحصه همه ادیان الهی را دوست دارم به معنای واقعی نه تعریف شده

    • سرباز ولایت

      کورش بت پرست و کافر ننگ بر حاکم ظالم .

    • بدون نام

      برترین ها توهین ها به کوروش بزرگ رو سانسور کن

    • کوروش

      کوروش اگه مسلمان نبوده ولی انسان شریفی بوده

    • بدون نام

      ترابه امام حسین بس کنید.این همه مشکل.ازدواج جوانان .اشتغال جوانان.وضعیت ناهنجاریهای جامعه معیشت مردم.به ما بهترین مردم دنیا راداریم .درسخترین شرایط همراه وهمگام انقلابند.دولتمردان توجه بیشتری بکنند.تفرقه ممنوع.چون به سود دشمن است.یاعلی.

    • بوبو

      اساطیر ما کوروش کبیر است،تاریخ وجود ماست. .............

    • حمید

      این که کوروش مرد بزرگی بوده درش شکی نیست و احتمالا هم ذوالقرنین قرآن باشه ولی مسئله اصلی ما اینه که دشمنا از این موضوع علیه خودمون دارن استفاده می کنن ،در گیری و اختلافی که در نظرهای بالا دیده می شه گواه این مطلبه شک نکنین، لابد الانم بعضیا میگن توهم توطئه داری ولی ......

    • بوبو

      کوروش نماد فهم وعقل ودرایت وشجاعت وعدالت خواهی واساطیر تک تک ایرانیها با هر زبان وقومیتی است.
      کوروش نماد آزادگی وآزادی بیان وحقوق بشر است،
      گفتار نیک،کردار نیک وافکار نیک در برگیرنده ی تمام مزایای ادیان است.ما ایرانیها به نماد خود کوروش که اولین نماد تمدن ،عدالت وصداقت است اعتقاد وباور داریم.چه مسلمان باشیم چه نباشیم.
      هر دینی وپیروانش مادام که انسانیت را در خود دارند وزیر چتر حقوق بشر کوروش اند. ..............

    • بدون نام

      اینه غیرت ایرانی روی کوروش.
      ببینین چقدر نظر در جهت حمایت از کوروش گذاشته شده.

    • علی

      سلام،بجای این همه بدگوئی به نظرات همدیگر کمی هم بایدتوجه کرد که تجمع مردم دران مکان حاوی چه پیامی بوده،مردم خسته شدند خسته،ازبیکاری،ازتورم،ازفاصله طبقاتی،ازاختلاس،از وعده های دروغین مسئولین،ازپارتی وباندبازی،از ناامیدی مردم به اینده،اقایان وخانماها که نظردادید الان مردم به نزدیکترین اقوام خودشان سرنمی زنند بعد باکلی هزینه میرند برسرمزار کوروش،مسئولین به فکرمردم باشید ماانقدرهاهم بدنیستیم.مارفیق روزهای سختتان هستیم وکشور ومردم مان رادوست داریم،

    • رویا ساز

      زنده باد آریایی و کوروش
      ما به او به عنوان بهترین پادشاه تاریخ احترام میزاریم و از مردمی که بر مزارش حضور پیدا کردن حمایت میکنیم

    • پوریا

      من بجای اینکه کوروش رو بپرستم خداوند منان رو می پرستم
      بجای اینکه به کوروش سلام بدم به رسول خدا سلام می دم که جهان رو روشن کرد
      بجای اینکه صحبت از عدالت کوروش کنم صحبت از عدالت علی می کنم که خلیفه بود ولی هرکز نون گندم نخورد
      بجای اینکه صحبت از رشادت های کوروش کنم، صحبت از رشادت های حسین می کنم که بخاطر خدا و بشریت تمام زندگیش حتی نوزاد شش ماهه اش رو فدا کرد...
      اینها مطعلق به اعراب نیستند بلکه تمام مسلمانان جهان اند....

      پاسخ ها

      • حسن

        درود بر تو پوریا

      • فهيمه

        كسي احترام و علاقه به اسلام و پيامبر و معصومان رو رد نكرد
        واي هر چيزي جاي خودش
        تاريخ پر افتخار كشورمون رو نميشه منكر شد

    • جعفر نبیلی

      دوستان عزیز یه کلمه میگم دوست ندارم کسی بعد از من کامنت درج کند
      کوروش را محمدرضا پهلوی آموزش داد و از تبار همان بد صفت میباشد
      بحث تمام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        .برو اطلاعاتتو قوی کن بعد بیا.

      • بدون نام

        صد بار گفتم کسی که جوک میگه آخره جملش یه علامت تعجب بذاره تا ما مطمئن بشیم جوک گفته. اینی که الآن شما نوشتید قاعدتاً باید جوک باشه ....

      • شاهین

        برو تارخ بخون

    • بدون نام

      زنده باد کوروش بزرگ.هینطور که جلوی نور خورشید رو نمیشه گرفت،جلوی حقیقت رو هم نمیشه گرفت.زنده باد شاه شاهان جهان

    • یه ایرونی

      کوروش یه ایرانی بوده که 2000 سال پیش در ایران حکومت میکرده زمانی که اعراب دخترانشان رو زنده به گور میکردن و هیچ عدالتی وجود نداشت در ایران عدالت و یکتا پرستی بود.پس یقین میدونم که باید به نیکی از او یاد کرد

      پاسخ ها

      • علی

        .. وقتی خود کوروش بت پرست بوده چطوری یکتاپرستی حاکم بوده؟

    • بدون نام

      بعضیا میگن کوروش ظالم بوده ، اخه اگه اینطور بوده چرا هنوز بعد از این همه سال ازش به خوبی یاد میکنن؟ شما اگه 2000 سال دیگه هم بپرسید هیشکی از احمدی نژاد به خوبی یاد نمیکنه . پس خودتون کلاهتون رو قاضی کنید .

    • آرش آریایی

      درود بر ایران و ایرانی و درود بر کوروش بزرگ... .

    • بدون نام

      کورش کبیر به گفته خیلی ازعلما همون حضرت ذوالقرنین بوده ....

    • آرش آریایی

      دوستان،نمیتونم نوشته ها رو لایک و آنلایک کنم،کسی میتونه راهنمایی کنه؟
      نه از گوشی و نه از رایانه!

    • بدون نام

      کورش بت پرست خونخوار الان شده کشتی نجات!

    • مهرداد

      تو بیشتر کشورهایی ک کوروشرو ب عنوان یک فرد بسیار خوب و با فرهنگ و تمدن میدونستن و عصر اونرو ستایش میکنن اما الان و بعد از چند قرن تو کشور خودش ببین چنقد جالب بهش احترام میذارن واقع خنده داره انگار ما داریم برعکس حرکت میکنیم و ...

    • مهرداد

      ما همیشه یا از پشت بوم میفتیم یا جلوی بوم ...
      بیاید به گذشتگان و بزرگان تاریخمون احترام بذاریم !!!

    • ریژوان

      به کوری چشم آل سعود انگلیس امریکا ما ایرانیان با هم متحد هستیم

    • یه بنده خدا

      ودر آخر اینهمه نظرات مردم ایکاش به گوش این عالم ربانی میرساندند

    • نینوا

      مردم مسلمان ایران امتحان بزرگی در پیش دارند و باید به مسئله امامت و اینده ایران و دنیا بیشتر و عمیقتر فکر کنند

    • زنبق دره

      آقای محمد حتما هر کس میره شیراز محال شاه چراغ برادر امام رضا رو زیارت نکنه در ضمن کسی هم نیست که پاسارگاد نره ....

    • بدون نام

      کوروش مقدس نیست اما کوروش انسان بود و انسانیت است که مقدس است
      کوروش مقدس نیست اما خدمتی که کوروش به این سرزمین کرد مقدس است
      کوروش مقدس نیست اما در تمام دنیا ایران وایرانی را با نام کوروش میشناسند
      ایران است که مقدس است
      کوروش مقدس نیست اما کوروش جاودانیست
      و جاودانگیست که مقدس است

      "سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز
      مرده آن است که نامش به نکویی نبرند


      سالروز بزرگداشت کوروش بزرگ
      آنان كه با افكاري پاك و فطرتي زيبا در قلب ديگران جاي دارند را هرگز هراسي از فراموشي نيست چرا كه جاودانند!

    • علی

      به امید نابودی تمام آثار شرک و کفر از ایران اسلامی به ویژه تخت جمشید و قبر کوروش و فردوسی

    • علی

      ....اسلام یعنی تسلیم اراده خدا و شریعتش.هیچ دینی غیر از اسلام پذیرفته شده نیست.این آیه صریح قرآن.عده ای اومدن به خاطر ملی گرایی کوروش بت پرست و مشرک و طاغوتی رو که نقطه مقابل اسلام است و بزرگش کردند و ازش تجلیل میکنند.عزیز من اسلام نقطه مقابل طاغوت و شرک.اسلام دین توحید.اسلام این آثار رو نابود کرد و حکومت های طاغوتی رو از بین برد.ما باید تکلیفمون رو قشنگ مشخص کنیم آیا مسلمان هستیم یا نیستیم؟!!(پس خواهش میکنم نگویند که هیچ منافاتی نیست که در سرتاپاش منافات و تضاد)اگر مسلمان هستیم باید بر ضد این آثار شرک و کفر و طاغوت و ضلالت باشیم و اگر مسلمان نیستیم پس اینقدر شرافت داشته باشید که اسلام رو با این مخلوط نکنید ....

    • ارش

      .... زنده باد یاد کوروش پدر ایرانیان

    • علی

      پیامبر اسلام:من عرب را به خاطر سه چیز دوست دارم،1.خودم عربم2.قرآن به زبان عربی است3.زبان اهل بهشت عربی است(طبرسی، امین الدین، تفسیر مجمع البیان، ج ۲، ص ۲۰۶، بیروت، داراالاحیاء التراث العربی )

    • بدون نام

      من موندم چرا بعضیا اسکندر مقدونی رو که اون همه جنایت کرد ذوالقرنین میدونن؟!!!

    • مجیدی

      کورش نا پاک و بت پرست است

    • بردیا

      ... تمام ملت ها به گذشته خود افتخار میکنند در حالیکه ملتی چنین امپراطوری عظیم هخامنشی و شاهان عدالت محور نداشتند و...

    • ارش

      .... ایران با نامکوروش زنده است

    • بدون نام

      کورش را دوست داریم و عشقش در دل و جان ماست.

    • ارش

      اینایکه ضد کوروش کامنت میزارند دشمن ایرانند من بعنوان یه ایرانی شکایت دارم

    • علی

      به نظر می رسد تمام این کامنت ها نشان از وطن پرستی است. البته باید گفت بدون اغراق همه تا حدودی کوروش را می شناسند. چون در زمان خودش او معتقد بود، جامعه نباید سختی داشته باشد. مثلا یک عده از خوردن زیاد چاق و یا یک عده از ناتوانی و فقر لاغر شوند. کردار نیک پندار نیک گفتار نیک نیز شعارش بود از زنده بگور کردن دختران نیز جلوگیری کرد. و به هر جایی که لشگر کشی می کرد قتل و غارت را جایز نمی دانست و از نوامیس نیز دفاع می کرد و هیچکس اجازه نمیداد که به نوامیس و قتل و غارت در حکومت انجام دهد و اگر کسی چنین جسارتهای را می کرد به شدت تنبیه می کرد و به کسی اجازه ظلم نمی داد. و به زور بر دلها حکمرانی نمی کرد. اگر جایی را تسخیر می کرد دوست داشت مردم آن منطقه به حکومت او راضی باشند و اگر چنین نبود از آنجا می رفت بدون آنکه آن منطقه را مورد قتل و غارت قرار دهد. .........

    • حسام

      خون آریایی در رگهای ما جاریست.درود بر کوروش و پیروانش.

    • ایران دوست

      جناب علی 16:33 با نابود کردن چند بنای سنگی تاریخی چیزی از احترام ایرانیان به گذشته خود کم نمیشود در ضمن فکر کنم تازه از یگانهای داعش بهت مرخصی دادن!! شما به جای فکر کردن برای نابود کردن این آثار فکر ......

    • بی نام

      درود بر کوروش

    • ایران دوست

      کسانی که نوشتن کورش جنایتکار و جنگ افروز بوده این موضوع را سرچ نمائید تا ببینید چه کسانی غارتگر وجنگ افروز وجنایت کار بوده اند تازه این توسط خود عربها نوشته شده!! حمله اعراب به ایران نوشته ابن خلدون!!! جالبه برای ماساژ دادن مغزتون خوبه!! بیشتر میفهمین!!

    • کمی تامل

      کوروش آسوده بخواب که ایران هم خوابیده است....
      دلمان گرفته است کوروش...
      قلبمان گرفته است کوروش...
      کاش هرچه زودتر کره زمین نابود شود تا دیگر این همه درد و رنج ومن و غم هموطنانمان را نبینیم

    • سربازوطن

      اینجانب خانواده شهید_جانباز و رزمنده ۸سال جنگ تحمیلی افتخارمیکنم که ازنسل کوروش کبیر هستم ودنبال رو منش پاک این بزرگ مردباتقوای وطنم هستم همینطورپیروراه انبیا واولیای ایزدمنانم واین بزرگان تاریخ راهشان یکی بوده و یقینأ هیچ گونه تزادی باهم ندارندودرقلب ماایرانیان نجیب باپیشینه ۷هزارساله جای دارنددرودبرایران وایرانی

    • رویا ساز

      ما تاریخ و هویت خودمون رو فراموش نمی کنیم
      .
      خوشم یاد دوستان همراهی ذکردن و قشنگ حرف دلشونو زدن
      زنده باد کوروش و آریایی

    • بدون نام

      کوروش فقط برای آریایی هاست چرا شما انتظار دارید کسی که آریایی نیست سنگ کوروش رو به سینه بزنه ؟
      ............

    • بدون نام

      کوروش بزرگ نیز به زبان کنونی بختیاری سخن میگفته است زیرا جمله ی پایانی سنگ نبشته ی آرامگاه ایشان در پاسارگاد به زبان بختیاری نوشته شده است.بدین ترتیب که وی فرموده است: (هِدُم کوروش پادشاه هخامنشی)یعنی (هستم کورش شاه هخامنشی).شایسته است بدانیم در سنگ نبشته های داریوش شاه هخامنشی نیز ایشان چندین بار خود را با همین واژه(هِدُم داریوش پادشاه هخامنشی) می شناساند.

      داریوش شاه رییس سازمان آب کشور را (اَو تَر) نامید که از دو کلمه ی (اَو)به چم (آب) و (تَر) به چم (دار) تشکیل میشود و(اَو تَر) به زبان امروزی آبدار میشود.

      همچنین یکی از شعارهای به نام پادشاهی ایشان ، که در سنگ نبشته ی بیستون نیز نوشته شده است جمله ی (زورا نی کونوم )میباشد که به زبان فارسی کنونی (ستم نمیکنم)میشود.اکنون پس از دو هزار و پانصد سال واژگان بالا (هِدُم ، اَو ،زورا نی کونوم)بدون هیچ دگرگونی در زبان ما بختیاری ها گویش میشود

    • بدون نام

      چرا سانسور کردی
      من گفتم چرا کوروش رو تحمیل می کنید؟

    • بدون نام

      نظرم چی شد .
      ......

    • سیداحمد

      اثار و سخنان امامان معصوم ما را با نام کورش جعل می کنند، من پیرو اسلام هستم نه پیرو پیروان کسی که ظالم بود و بت پرست نه کسی که پیروانش احادیث را جعل و به حاکم فاسدی چون کورش نسبت میدهند.
      من اریایی باشم یا نباشم مهم نیست مهم انسانیت هست که خیلی ها ندارند و نژاد پرست و پست فطرت اند.
      جانم فدای رهبرم

    • بدون نام

      ..........اﻭﻧﺎﻳﻲ ﻛﻪ اﻭﻣﺪﻥ ﺑﺮﺳﺮاﺭاﻣﮕﺎﻩ ﻛﻮﺭﻭﺵ ﺑﺰﺭﮒ ﻣﺮﺩ ﺑﻮﺩﻥ,ﻣﺮﺩ, ﻭاﻟﺒﺘﻪ اﻳﺮاﻧﻲ...........ﻣﺎﺑﻪ اﻣﺜﺎﻝ ﭘﺎﺳﺎﺭﮔﺎﺩﻭﺗﺨﺖ ﺟﻤﺸﻴﺪاﻓﺘﺨﺎﺭﻣﻴﻜﻨﻴﻢ................

    • شیعه علی

      اسلام را نباید در مقابل کورش قرار دهیم
      و کوروش را هم نباید در مقابل اسلام قرار دهیم
      ما ایرانیان مسلمان هستیم افتخارمان گذشته درخشان ملی است و هم چنین افتخار می کنیم که تاریخی سر تا سر یک تا پرستی داشتیم افتخار میکنیم که مسلمان و پیرو پیامبر اسلام و ائمه اطهار هستیم. از ما ایرانیان شعار های نژاد پرستانه و فخر فروشی بعید است.

    • هومن

      نظرات و زندگی کوروش بر پایه احترام به عقاید و مذاهب و همه قومیتهای جهان است و اینکه کوروش بنیانگذار ایران است و عجب اینکه بعضی ها به کوروش توهین میکنند

    • Nozar rakhtiyani

      هه ،واقعا که،درسته ما مسلمونیم ولی ملته ما قبل از ورود اسلام مهد تمدن دنیا بود بعد از اون کم کم اومدیم اینی که الانیم،شدیم
      اسمه کوروش تو کتاب تورات،انجیل،واحتمالاتو قرآن،با نام ذوالقرنین که ب معنای دو شاخ و نماد همون دو پر فرور که مخصوصه کوروشه (به قول یکی از علما که الان حضور ذهن ندارم،احتمالاآیت الله بروجردی)اومده،درضمن شمایی که میگین تو شاهنامه نیس؛تو شاهنامه منظور از سیروس همون کوروشه،اگ قبول نداری ...........فردوسی از خودش در آورده ماکه تو هیچ جای تاریخمون نداریم اسمه شاه یا پهلوانمون سیروس باشه.

    • علیرضازمان

      کوروش بت پرست بزرگ جلاد بیرحم و اتش پرستی قدرتمند وکاخ ساز از سرمردم بازم بگم بسته دیگه خودتونم میدونید حرفهاتون کوروشیها درست نیست نه غلام

    • وحید

      حاکم بت پرست و مشرک افتخار نداره یک ظالم لعنت بدرقه راهش باد

    • Mojtaba

      یه مشت ادم بدون عقل دم از کوروش میزنند.ما امام علی (ع)رو داریم.پیامبر(ص) و امام های دیگه..پس کوروش کیه که بحث میکنید درموردش..یه کم عقل و شعور هم خوبه ادم داشته باشه.دهنتون رو باز میکنید فقط حرف مفت میزنین.کوروش کی باشه.سازمان بین الملل چی هست سازمانی که با با پول و دلارهای وهابی مسلک ها و امریکا اداره میشه و به سازشون میرقصه..سر تون رو کردین زیر برف.

      پاسخ ها

      • اروین رومل

        برو تاریخ بخون

    • محمد حسین

      مسئولان اگر اگاه بودن میدونستن که این روز 7 ابان چه فرصتی برای تقویت وحدت داخلی و قدرت خارجی ایران هست ولی وقتی با موضوع مخالفت و برخورد میکنن و میسپارن به امان خدا مشکلاتی هم به وجود میاد.
      من با استدلال میتونم ثابت کنم که ملی گرایی و وطن دوستی با دین و مذهب ما منافاتی که ندارد هیچ اتفاقا اگر به صورت دقیق از این دو مساله حمایت بشه در خیلی از موضوعات این دو همپوشانی و هماهنگی خوبی هم با همدیگر دارند.
      و هم مذهبی ها و هم ملی گراها باید بدونن هیچ کدوم نمیتونن همدیگر را حذف یا انکار کنند چرا که هر دو این موضوعات در اعماق جان مردم ریشه دارد....

    • سعید

      واقعا متاسفم براتون که به کوروش بزرگ افتخار ایران توهین میکنید نمیدونم چرا از اسم کوروش بزرگ میترسید...

    • بدون نام

      کورورش یعنی هویت ایران ...

    • ارش

      شما که بر علیه کوروش کامنت میزارید یه نگاهی به هموطنان خود بکنید ببینید کشور ایران فقر و بیکاری و ندانم کاری مسئولین بی فکر به چه روزی افتاده ایران غرق گناهه . شما فقر و فلاکت را حمایت میکنید . اگه درست مطاله کرده باشید یکی از قوانین کوروش (حمایت مالی از زنان بی سرپرست ) خب حالا بعد 2500 زنان بی سرپرست برای سیر کردن شکم بچه خودش کنار خیابون تن فروشی میکنه شما اینو میخواهید . یه کم بخود بیاید . انقلاب فکری کنید بدور از تفکر پوچ و تعصبات الکی

    • ایران دوست

      جناب سید احمد نوشته های کورش مکتوب روی سنگ و خشت به خط میخی نوشته شده !! کورش هم بت پرست نبود اصلا ایرانی ها بت پرست نبودند چون هیچ معبد بت پرستی در ایران تا کنون کشف نشده ....

    • عرفان

      سرباز وطن درود بر شما و ایستادگیتان.
      به شما منفی دادند!دوستان بشناسید این افراد رو...
      دوستی که میگی به امید نابودی تخت جمشید! شما رو داع.ش استخدام کرده؟!! اوناهم اثار باستانی رو تخریب میکنن
      فردوسی!!! جناب شما همین الان که به این روانی فارسی نوشتی به خاطر وجود فردوسی هست! خدا همه ی مارو عاقبت به خیر کنه
      ....

    • M030

      زنده باد کوروش کبیر

    • M030

      زنده باد کوروش کبیر

    • علی

      اسلام با کفر قابل جمع نیست.اسلام با شرک قابل جمع نیست.اسلام با طاغوت قابل جمع نیست.ملی گرایی کفر است و خلاف قرآن است.
      مسلمین این آثار نابود کردند و طاغوت ها رو شکستند و من پناه میبرم به خدا که آنچیزی رو که خدا و رسولش منع کرده و از آنها تبری جسته رو دوباره زنده کنم یا از آنها تجلیل کنم و خود را نفهمی بزنم.
      به امید نابودی تمام آثار کفر و شرک از ایران اسلامی به ویژه تخت جمشید و قبر کوروش و فردوسی و سایر آثار طاغوت و شرک

    • ارش

      علی فکر میکنم داعش تو رو شستشوی مغزی داده

    • علی

      کاربرمحترم 16.15علی اقا مثل اینکه شکمت سیره، ایا واقعا حاضرنیستی برای پدر ومادرت سنگ وبنای داشته باشتی که بعداز120سال اگردلتنگشان شدی بری سرمزارشان یا نه بنظرت اینهم شرکه وباید بنظرت احترام گذاشت تمام این قبور وارامگاهها اسلامی،تاریخی که بفرموده شما مثل کوروش،فردوسی ،حافظ راازبین برد،افکارت نزدیک به داعش است مواظب افکارت باش.

    • بابک

      تصمیم گرقتم ابان سال دیگه پابرهنه از محلم تا مقبره کوروش با افتخار پیاده بروم

    • ارش

      ما ایران را داریم از کوروش داریم هر افتخاری داریم از کوروش داریم و از امثالی مثل کاربر علی فقط بدبختی و فقر و فلاکت داریم . من ایمان دارم نام کوروش ایران را نجات خواهد داد .

    • سلام

      لطفا

    • ناشناس

      کوروش افتخارایران است

    • ناشناس

      انشاالله سال اینده

    • داریوش ازتهران

      سلام.. انسان های که تفکرات نژاد پرستی دارندهمیشه با توهمات زندگی میکنند. کاری به اعداد وارقام ومنطق وعقل وشعورندارند حکومت ها همیشه در نوشتن وتبلیغ تاریخ دست تعیین کننده ای داشتند بنده انکارتاریخ گذشتگان نیستم اما دروغ ها وبزرگ نمایی ها ونژاد پرستی مشکل دارم اگر منصف باشی بود ونبود کوروش حرفی است. با این. که شاهنامه فردوسی نماد نژادپرستان وکتاب مرجع آنها ست اسمی کوروش نبوده شما هرودوت تاریخ دان یونانی اسم ازکوروش نبرده جالب اینجاست. نژاد پرستان هم چین ازکوروش تعريف می کنند ظاهراً مرتکب هیچ جنایتی علیه بشریت نشده سرزمین ها دیگربلاد با دودستی با رضایت تقدیم شده یه ذره درست کنید ودرضمن نژاد پرستان تاریخ ایران کنونی اززمان هخامنشیان درست می کنند قبل ازهخامنشیان قیچی می کنند خیلی جالب هست تاریخ اینها درست است ولی تاریخ دیگران غلط.. پادشاه اینها آدم خوبه هست ولی پادشاه دیگران ادم بده.. زاییده این تفکرات درزمان پهلوی توسط محمد علی فروغی وتیمورتاش وغيره توسط بریتانیا تولد شد بنده ازبرادران نژاد پرستان سوالی دارم شما اسم یک شاعر وفیلسوف. تاریخ دان وپزشک ومنجم. درزمان هخامنشیان نام ببرید چرا اسم هرودوت وارسطووافلاتون وغیره مونده سوال دوم.... آیا آریایی ها ساکنان بومی ایران کنونی بودند تاریخ قبل ازهخامنشیان چی شد قوم وحشی وبربری که ازسیبری امده بود ساکنان بومی ایران کنونی چطور از بین رفتند خط میخی وضرب پول آیا کاراریایی ها بود آیا آریایی از سومریان واشوریان وعیلامی ها وبابلی ها تمدن جذب کردند یا برعکس...... حرف آخر زمان نژادپرستي تمام شده است ایران یکپارچه درگرو. درست کننده است ایران درطول تاریخ محل گذر وحکومت اقوام مختلف بوده است اگر بحث نژاد درایران پیش بیاد ترک ها در نژاد پرستی دست بالا دارند چون پادشاهان خیلی قوی داشتند آتیلا گرفته وغیره... خواهش می شود به تفکرات مرده وفسیل وتوهمات وبدون منطق وعقل بها داده نشود

    • محمد از تهران

      سلام... مگرکوروش بود چرا اسم او شاهنامه فردوسی وتاریخ هرودوت نیست کوروش درزمان پهلوی بااهداف خاص توسط اتاق فکر بریتانیا ویهودیان متولد شده است بنده علاقه زیادی به تاریخ دارم ومطالعات زیادی داشتم دریافتم پس از جنگ جهانی اول وفروپاشی امپراطوری عثمانی جهت کنترل وتضعیف وهرج ومرج وجنگ درکشورهای اسلامی ونداشتن حکومت مرکزی مقتدر. جهت جلوگیری ازاتحاد کشورهای منطقه پان ترکی وعربی واریایی متولد شد البته اختلاف مذهبی هم مدنظر است درزمان پهلوی ها درایران اتاق فکر بریتانیا ویهودیان جهت اسطوره سازی دست به کارشد کوروش سازی دراین راستا هست مقبره کوروش درزمان پهلوی ساخته شده... امروزه نژاد پرستان ازرضاخان بت ساختند اوراپادشاه مقتدر وکبیر وفقید به یاد می کنند سوال اینجاست چطور یک پادشاه مقتدر وکبیر توسط انگلیسیها از حکومت عزل وحدود دوماه بهمراه اعضای خانواده درصحراها ودریاها آواره بود آیا انگلیسی ها جهت تبعید رضا خان به جزیره موریس آفریقا هواپیما نداشتند چطور مقتدر بود ایران توسط روسیه وانگلیس دراشغال بود

    • امیر

      سلام... پوچ پرستان می گویند منشور سازمان ملل متحد ازروی منشورکوروش نوشته اند آیا میدانند سازمان ملل متحد کدام کشور ها وبه چه نیت تشکیل دادند می گویند شعرمعروف سعدی سردر سازمان ملل متحد ومنشورسازمان ملل متحد ازروی منشور کوروش نوشته اند ای مردم عام این حرف ها رو برچه اساس ومستند میگید ایاشما تابه حال دراین دنیای اطلاعات تصویری ازسردرسازمان ملل که شعر سعدی نوشته شده باشددیده اید ویا مستند مبنی براینکه منشور سازمان ملل متحد ازروی منشورکوروش نوشته اند دارید سازمان ملل متحد پيروز ی متفقین نوشته شده ان موقع تلویزیون ودوریبن همه چیز بود ملتی هستیم زود باور هستیم کافی هست به این ملت جوبدهیم

    • بیت الله نجبیب دوشنبه ازتهران

      ما افغانی ها اصیل ترین نژاد آریایی هستیم به افغانی بودنم وافغانی بودنم وآریایی بودنم باعث افتخار هست ازقوم هزاره هستم

    • آرش

      البته هر کشوری به قهرمانان خودش افتخار میکنه و ...

    • ایرانی

      کوروش جد و پدر بزرگ منه و حق دارم سالگرد تولدش جشن بگیرم ...

    • علی ازتهران

      سلام.. آدم به قدرت اتاق فکر یهودیان وانگلیس ها پی می بره چطور استادانه درنوشتن تاریخ وتحریف تاریخ کشورها با اهداف خاص. جهت تامین منافع خودشان دست به هر کاری می زنند کوروش سازی دراین جهت است

      پاسخ ها

      • ارش

        از همین که نوشتی علی از تهران معلومه که بچه تهران نیستی داری ادا در میاری از اینکه هموطنی مثل تو دارم با این افکار خیلی خیلی ضعیفت متاسفم

    • علی ازتهران

      سلام... خطاب به بردار عزیز و محترم وبزرگوار.... آرش.. علی هستم تهرانی بودن هیچ امتیازی نیست فارس وترک وعرب وکرد بودن بازهم امتیاز ی نیست نژاد پرستی پایه واساس توهمات است ازشما می خواهم جهت مطالعات هرچیزی به چندین منابع خارجی و داخلی رجوع کن به شرطی که قدرت تجزیه وتحلیل داشته باشی بزرگترین دشمن هرآدمی جعل ونادانی هست ...... بنده ساکن تهران هستم حوالی میدان توحید وجمهوری...

      پاسخ ها

      • ارش

        منظور از کوروش سازی تو چیه . یعنی جناب عالی اجداد خود را نمی شناسی یعنی افتخار کشور و پدر بزرگت را نمی شناسی ...

    • اهورا

      درود برکوروش

    • ایرج

      سلام.. امیدوارم آثار شرک وطاغوت نابود شود پدر بزرگ این نژادپرستان رضاخان میرپنچ به جهنم تشریف بردند قبرهم ندارد.. ول کنید کوروش کجاتاریخ بود خودتون بزرگ کردی کوروش نبود اگربود پشه هم نبود

    • دوشنبه نجیب

      سلام.. من افغانی ساکن ایران هستم اصل ترین قوم آریایی افغانی ها وتاجیک ها هستند.. فقط افغانستان..

    • امیر حسین

      سلام.. اگر قدرت داشتم مقبره کوروش ساختگی ونماد نژاد پرستان نابود می کردم این قبر کوروش جعلی زمان پهلوی های ملعون ساخته شد

    • تورج

      سلام.. برادرانی که ادعای کوروش کبیر دارند بدون تعصب بروند مطالعه کنند آیا تخت جمشید امروز همان تخت جمشید زمان قدیم است آیا مقبره کوروش امروزی همان مقبره زمان قدیم است. آیا مقبره. کوروش. زمان شاه ساخته. نشد؟ آیا یهودیان درکوروش سازی نقش نداشتند چرا درطول تاریخ این سرزمین اسم کوروش روی فرزندانشان نمی گذشتند چرا اسم کوروش بعد پهلوی مد شد چرا اسم کوروش درشاهنامه وهردوت وحافظ وسعدی وغیره نیست چرا اسامی وتمدن یونان هنوزهم هست یونانی که نزدیک درتصرف عثمانی بود اسم محمد درطول تاریخ داریم چون پیامبر ی اسمش حضرت محمد بود بروید جعليات تخت جمشید وکوروش مطالعه کنید منشور کوروش آیا ساختگی نیست چرا هیچ تقدیم جهان اسم کوروش نیست آیا تاریخ راحکومتها نمی نویسند آیا تاریخ گذشتگان کاملاً درست می نویسند آیا نژاد پرستان وحکومت ها تاریخ رادرست می نویسند آیا امانت دار خوبی برای تاریخ هستند آیا زمان پهلوی ها حکومت برمبنای قومیت نبود؟

    • دبیر تاریخ

      اگر تاریخ و شخصیت های تاریخی را انکار کنیم..بدون تاریخ وبی ریشه می شویم.کشورهای نوظهور دنبال تاریخ جعلی هستند
      اما بدون تعصب بنویسیم..ما ایرانی هستیم با تاریخ چندین هزار. ساله

    • رضا

      خطاب به دبیر تاریخ.. ای کاش می شد باهات بحث تاریخی می کردیم بهت ثابت می کردم. تاریخ ایران کنونی خیلی جعل وتحریف وبرزگنمایی شده کوروش سازی دراین راستاست قبل وبعد هخامنشیان با جعليات شدیدی وسانسور شدیدی همراه است دوران پهلوی اوج تاریخ سازی ایران کنونی است البته اتاق فکر یهودیان ولندن خط می دادند آریایی مفهوم نژادی نیست اما امروزه مفهوم نژادی گرفته ودرطول تاریخ 3حکومت فارس داشتیم وفارس بومی این سرزمین نبودند یک قوم بربر وفاقد تمدن درسیبری بودند با امدن به این سرزمین با تمدن آشنا شدند تمدن های مختلف درپیرامون ایران کنونی بودند

    • بدون نام

      کوروش نبود اما درحال حاضر کوروش مهندسی شده کوروش سازی واریایی سازی وهویت سازی داریم با کلی تحریف وجعل

    • خسرو

      اقای امیر حسین شما احتمل قوی ترک هستی. این همه جد جهنمیت چنگیز نابود کرد کجا را گرفتی. تو برو سر قببر همون. ما با اسلام مشکل چندانی نداریم

    • بنده ی خدا

      با سلام
      به محظهر ایشان برسانید که بر فرض تمامی آنچه که درباره کوروش میگویند دروغ باشد پادشاهی ستم گر و زور گو،اما ایشان اگر قرآن را به درستی مطالعه کنند طبق نظر حضرات مکارم شیرازی و طباطبایی کوروش همان ذولقرنین در قرآن است،که در تورات دانیال نیز بار ها نامش آمده و از آن به نیکی یاد میشود.
      حال بهتر نیست که به جای بی توجهی و تخریب عمدی مقبره آن،روزش را گرامی بداریم؟همه دروغ بگویند،کلام الله را دیگر چه میکنید؟
      توطئه دشمن تفرقه بین دین و میهن است...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج