جاباما
۴۱۵۲۴۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

كارگردانان فيلم‌هاي توقيفي از شبكه۲ سر در آورند!

بعد از شهرام شاه‌حسيني كه فيلم توقيف شده «خانه دختر» را در كارنامه‌اش دارد، اين بار سامان مقدم، كارگردان فيلم توقيف شده «صد سال به اين سال‌ها» قرار است براي شبكه دوم سيما سريال‌سازي كند. بازگشت سامان مقدم بعد از سال‌ها دوري به تلويزيون با چراغ سبز شبكه دو سيما به كارگردانان فيلم‌هاي توقيفي همراه شده است.

روزنامه جوان: بعد از شهرام شاه‌حسيني كه فيلم توقيف شده «خانه دختر» را در كارنامه‌اش دارد، اين بار سامان مقدم، كارگردان فيلم توقيف شده «صد سال به اين سال‌ها» قرار است براي شبكه دوم سيما سريال‌سازي كند. بازگشت سامان مقدم بعد از سال‌ها دوري به تلويزيون با چراغ سبز شبكه دو سيما به كارگردانان فيلم‌هاي توقيفي همراه شده است.

سال‌ها است كه مديريت گروه فيلم و سريال شبكه دوم سيما در دست مسعود صباح است. جالب است كه صباح سابقه نويسندگي فيلمنامه فيلم «طبل بزرگ زير پاي چپ» را دارد كه به خاطر وهن دفاع مقدس توقيف شد. البته سابقه صباح در توليد سينما چندان چشمگير نيست و به چند مورد كه مهم‌ترينش همين فيلم توقيفي است خلاصه مي‌شود اما اين مدير تلويزيوني در چند سال اخير جزو مديران با حاشيه امن در تلويزيون بوده است و تغييرات در سطح مديران ارشد صداوسيما تأثيري بر حضور اين مدير در گروه فيلم و سريال شبكه دو سيما نداشته است. حتي مهندس جعفري‌جلوه، مدير شبكه دو كه با آمدنش چند مدير گروه اين شبكه را تغيير داده نيز ترجيح داده است جايگاه صباح را حفظ كند. در عوض برخي از مدير گروه‌هاي شبكه دو با وجود توليد برنامه‌هاي موفق بركنار و از شبكه خارج شده‌اند. البته در اينجا بحث ماندگاري شخص صباح در ميان نيست بلكه رويكردي است كه شبكه دو در لواي اين مديريت در پيش گرفته و آن دست‌و‌دل‌بازي براي همكاري با كارگردان‌هايي است كه عملكردي حاشيه‌دار داشته و فيلم‌هايشان در توقيف به سر مي‌برد.

شهرام شاه‌حسيني
سريال تلويزيوني «يكتا» كه با تغيير نام به «هشت و نيم دقيقه» امروز فيلمبرداري آن در صومعه‌سرا به اتمام خواهد رسيد، از جمله مجموعه‌هاي جديد تلويزيوني شبكه دو سيما است. گفته مي‌شود اين سريال با محوريت موضوعي همدلي و ايثار در يك خانواده ايراني به نقش مهم و تأثيرگذار زن در سرپرستي و تربيت فرزند بعد از فوت همسر و دفاع از حقوق و كيان خانواده خواهد پرداخت و در آن به سبك زندگي و حمايت از توليد داخلي بها داده شده است. در ميان اين نام‌هاي دهن پر‌كن و مثبت موضوع با معرفي كارگردان سريال جالب مي‌شود. «هشت و نيم دقيقه» را شهرام شاه حسيني كارگرداني كرده كه در سينما با فيلم توقيف شده «خانه دختر» شهرت پيدا كرده است. «خانه دختر» به روابط غير‌اخلاقي پدر خانواده با دخترش اشاره دارد كه در نهايت به خودكشي دختر منجر مي‌شود.

سامان مقدم
سامان مقدم بعد از پايان ساخت قسمت دوم فيلم نهنگ عنبر قرار است با شبكه دو همكاري داشته باشد. سامان مقدم در سال ۸۶ فيلمي را با نام «صدسال به اين سال‌ها» ساخت كه بعد از حضور در جشنواره فيلم فجر توقيف شد و به اكران عمومي نرسيد. بعد از اين ماجرا سامان مقدم به تلويزيون آمد و سال ۸۸ سريال «شمس‌العماره» را براي اين شبكه ساخت. مقدم اين شانس را آورد كه فيلم «نهنگ عنبر» توقيف نشد و با اصلاحات زياد به اكران رسيد. فروش خوب «نهنگ عنبر» باعث شد قسمت دوم اين فيلم امسال جلوي دوربين برود. حالا مقدم با تكميل ساخت «نهنگ عنبر سلكشن رويا» دوباره مي‌خواهد به تلويزيون باز‌گردد و سريالي را با نام «خانه ما» بسازد. مقدم به احتمال زياد از اول آذرماه فيلمبرداري سريال جديدش را آغاز خواهد كرد.

مهدي كرم‌پور
مهدي كرم‌پور كه در تلويزيون سريال‌هاي مناسبتي مانند «يه تكه زمين» و «سال‌هاي ابري» را ساخته است در سال ۹۰ فيلم سينمايي«پل چوبي» را ساخت كه به وقايع سال ۸۸ و ۷۸ اشاره داشت. نگاه يك‌طرفه كرم‌پور به وقايع آن سال و سعي در قهرمان‌سازي از بازداشتي‌هاي هرج و مرج‌هاي بعد از انتخابات باعث شد «پل چوبي» توقيف شود.

آرش معيريان
آرش معيريان فيلم توقيفي ندارد ولي يكي از مبتذل‌سازهاي سال‌هاي اخير سينما به شمار مي‌رود كه آثاري مانند «شانس، عشق، تصادف» كه باز‌سازي يكي از فيلمفارسي‌هاي مبتذل دهه ۴۰ است يا فيلم هايي مانند «كما» و «شارلاتان» را ساخته است. معيريان با ساخت سريال «همسايه‌ها» به جمع همكاران سريال‌ساز شبكه دو سيما پيوسته است. در حالي كه شبكه دو بر همكاري با چهره‌هاي حاشيه‌دار اصرار دارد، كارگردانان بزرگ سينما و تلويزيون سال‌ها است كه موفق به ساخت مجموعه جديدي نشده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج