جاباما
۴۱۷۰۸۱
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

قیمت کاغذ به خانه اول بازگشت

پس از افزایش ۱۰ درصدی قیمت کاغذ در ابتدای مهرماه، قیمت این کالا به شرایط عادی بازگشت تا کاهش ۱۰ درصدی را به همراه داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: پس از افزایش ۱۰ درصدی قیمت کاغذ در ابتدای مهرماه، قیمت این کالا به شرایط عادی بازگشت تا کاهش ۱۰ درصدی را به همراه داشته باشد.

حسین میرباقری مهرآبادی -رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا -با اعلام این خبر افزود: بازار این کالا به وضعیت قبلی بازگشته و با کاهش ۱۰ درصدی همراه بوده است.

وی در مورد دلایل افزایش و کاهش مجدد قیمت کاغذ، عنوان کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت بحث ترخیص کاغدهای وارداتی از گمرک بود که در این رابطه مشکلاتی برای واردکنندگان پیش آمده و بازار با خلا مواجه شد که البته این مسئله از نظر زمانی کوتاه مدت بود.

میرباقری ادامه داد: علاوه بر بحث ترخیص کاغذ وارداتی از گمرک مسئله میزان سفارش در مقطع زمانی مهرماه و نیز موضوع آغاز سال تحصیلی از دلایل عمده افزایش قیمت کاغذ بود.

محمود آموزگار -رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان- با تایید کاهش قیمت کاغذ پس از افزایش ۱۰ درصدی قیمت آن، عنوان کرد: همزمان با اغاز سال تحصیلی و مسائلی که در ارتباط با نشر کتاب های درسی پیش می آید میزان تقاضا افزایش یافته و به تبع ان قیمت کتاب نیز بالا می رود.

وی ادامه داد: قیمت کاغذ در کشور ما تاثیر بسزایی بر قیمت تمام شده کتاب دارد و به همین دلیل طی مدت اخیر نیز با توجه به افزایش قیمت کاغذ، قیمت کتاب نیز افزایش یافت اما مجددا با کاهش ۱۰ درصدی قیمت کاغذ، قیمت کتاب نیز کاهش خواهد یافت.

به گفته رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در مقاطع زمانی همچون آغاز سال تحصیلی و نیز ایام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با افزایش قیمت کاغذ و کتاب روبرو هستیم که با گذر از این مقطع زمانی مجددا قیمت ها کاهش می یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب....

    • بدون نام

      بچاپ بچاپ . کاغذ گرون میشه ولی نرخ چاپ همونه این وسط خدماتی کافی نتی ضرر میکنه طبق نرخ نامه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج