جاباما
۴۱۷۲۶۷
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

آمریکا: «مرگ بر آمریکا» شعار احساسی است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ادعای این که شعار "مرگ بر آمریکا" تنها اظهارات سیاسی و احساسی است تاکید کرد که این‌گونه شعارها مانع همکاری ایران و آمریکا نخواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به شعار «مرگ بر آمریکا» توسط ملت انقلابی ایران در ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان و دانش‌آموزان گفت: فریادهای مرگ بر آمریکا که روز پنج‌شنبه در ایران سرداده شد چیزی جز اظهارات سیاسی نیست و مانعی بر سر راه همکاری آمریکا و ایران نیست.

به گزارش ایسنا، روز پنج‌شنبه مصادف با سی و هفتمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، قشرهای مختلف مردم با حضور خود در راهپیمایی‌ها با سردادن فریاد "مرگ برآمریکا" بار دیگر خشم و انزجار خود را از آمریکا به جهانیان نشان دادند.

اما مارک تونر در پاسخ به اظهارات برخی خبرنگاران که شعار مرگ بر آمریکا به نظر می‌رسد سیاست دولت ایران است که در مقامات بلندپایه ایران نیز قابل مشاهده است، مدعی شد که این شعارها تنها لفاظی است.

او افزود:‌ لزوما به همه اظهارات متفاوتی که در روزهایی مثل امروز مطرح می‌شود، واکنش نشان نمی‌دهیم.

تونرتاکید کرد:‌ ما قرار نیست که همه روابط خود با ایران را بر پایه این شعارهای احساسی سیاسی پیش ببریم.

سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که دولت اوباما معتقد است سیاست رسمی ایران بر پایه «مرگ بر آمریکا» نیست.

او افزود:‌ ما به نظارت دقیق رفتار منفی و مخرب ایران در منطقه در رابطه با یمن و سوریه ادامه می‌دهیم و در این رابطه بسیار نگران هستیم.

تونر ادامه داد: تا جایی که بتوانیم با ایران به طور سازنده در مسائل منطقه همکاری خواهیم کرد ولی به این مساله نیز توجه داریم که رفتار ایران تغییری نکرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سرباز

      آمریکا شیطان بزرگ است و تا ایران ،ایران است همیشه مرگ بر آمریکا هست و خواهد بود نه لفاظی است و نه سیاسی است بلکه مبارزه با ظالم و استعمار و برائت از او ریشه در دین دارد.بنابراین نمیشه من مسلمان باشم و از ظالم حمایت کنم و کسانی که ادعای مسلمانی دارند و آمریکا را یاری میدهند بی شک بی دینند.ایرانیان عزیز،اینها حربه ای است برای ایجاد اختلاف و دو دستگی حواسمان باشد،چبیها و راستیها،حول محور ولایت فقیه آمریکا را لگد کوب کنیم.و شعار مرگ بر امریکا را بر در ورودی ادرا ت و سازمانهای و حتی منازل شخصی بنویسبم تا یک لحظه از این شیطان غافل نشویم .به امید نابودی ظالمان (آمریکا ،اسراییل،ملک وهابی و اردوغان بی غیرت )

    • رضا

      مرگ بر آمریکا

    • وطندوس

      مرگ بر ظالم مرگ بر فاسد مرگ بر کذاب مرگ بر منافق و دورو مرگ بر پنهانکار. مرگ بر خائنین به ایران

    • بابک زارعی

      بازم میگیم مرگ بر امریکا.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج