۴۱۷۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

كلاهبرداري كارمند جعلی نهاد رياست‌جمهوري

مرد شيادي كه با جا زدن خود به عنوان كارمند ارشد دفتر رياست‌جمهوري از ده‌ها متقاضي دريافت وام، كلاهبرداري كرده بود دستگير شد.

مدتي پيش فردي با مراجعه به شعبه پنجم بازپرسي دادسراي شهر ري با طرح شكايتي گفت: اواخر سال گذشته براي زيارت مرقد امام رضا (ع) به همراه خانواده‌ام به مشهد رفتم.در مسافر خانه با يك نفر به نام «عباس» كه او هم براي زيارت آمده بود، آشنا شدم.


«عباس» خود را كارمند نهاد رياست‌جمهوري معرفي كرد.با توجه به مشكلات و نياز مالي كه برايش تعريف كردم يا بهتر بگويم درددل كردم؛ به من گفت اگر مدارك و وثيقه مورد نياز را داشته باشي مي‌توانم با نفوذ و دوستاني كه در نهاد و بانك‌ها دارم، براي گرفتن وام كاري برايت انجام دهم.

بعد از برگشتن از مشهد و زيارت و قرار‌ها و ملاقات‌هاي مان در تهران، قرار شد مبلغ ۷۰ ميليون تومان برايم وام بگيرد، اما به من گفت بايد حدود ۱۰درصد از مبلغ وام را براي افرادي كه در ادارات نهاد رياست‌جمهوري يا بانك مي‌شناسد به عنوان كارمزد و.. قبل از دريافت وام هزينه كند.من هم با قرض گرفتن از بازار به صورت بهره نزول و... در چند مرحله نزديك به ۱۰ ميليون تومان به او دادم و «عباس» نيز هر بار با نشان دادن برگه يا فرم و نامه‌اي به من كه نشان‌دهنده پيشرفت كارها بود، طوري به من القا مي‌كرد كه كارها دارد خوب پيش مي‌رود.بعد از اينكه پول‌ها را از من گرفت به يكباره غيب شد و هركاري كردم نتوانستم او را پيدا كنم و به تماس‌هاي من جواب نمي‌داد.اينطور بود كه فهميدم از من كلاهبرداري كرده است.

با دستور بازپرس پرونده جهت رسيدگي تخصصي و شناسايي و دستگيري متهم به كارآگاهان مبارزه با كلاهبرداري پايگاه نهم پليس آگاهي تهران ارجاع شد.كارآگاهان با تهيه تصوير فرضي از متهم از طريق چهره نگاري و نيز اطلاعاتي كه از محدوده تردد وي از شاكي پرونده به دست آوردند، با تلاش بسيار توانستند روز ۵ تير وي را كه غلامعباس نام داشت در شهرري شناسايي و دستگير نمايند.در بازرسي از منزل اين متهم تعداد زيادي فرم‌ها و نامه‌هاي صوري از نهاد رياست‌جمهوري، نهاد رهبري، بانك مركزي و ساير بانك‌ها و ادارات و سازمانهاي دولتي و همچنين ليستي از افراد متقاضي وام كشف و ضبط شد.

در پيگيري‌هاي بعدي كارآگاهان پايگاه نهم مشخصات دقيق اين افراد در شهرستان‌هاي مختلف از جمله قزوين، گلپايگان، شهرري، تهران، كرج، مشهد و... به دست آمد.

متهم با انتقال به پايگاه و با توجه به مداركي كه از وي به دست آمد، اعتراف كرد: من داراي مدرك تحصيلي ليسانس و بيكار هستم.به علت بيكاري و متاهل بودن، تصميم گرفتم از مردم كلاهبرداري كنم.از اين رو در جاهاي مختلف تا اينكه مي‌گفتم من كارمند ارشد فلان نهاد و سازمان دولتي هستم، مردم فوري بدون كوچك‌ترين تحقيق و بررسي يا شك و ترديد به حرف‌هايم اطمينان كرده و مشكلات و گرفتار‌ي‌هايشان را برايم تعريف و از من درخواست وام و كمك مي‌كردند.

در ادامه تحقيقات، كارآگاهان تعداد ۱۰ نفر از مالباختگان را در شهرهاي مختلف كشور شناسايي كردند كه از هريك ازاين افراد مبالغي بين ۳ الي ۱۰ ميليون تومان به بهانه گرفتن وام و براي كارمزد و رشوه و... كلاهبرداري شده بود.

مالباختگان بعد از حضور در پايگاه نهم از اينكه چرا به اين راحتي به ادعاهاي متهم اطمينان كرده‌ايد اظهار كردند داراي مشكلات متعدد و نياز شديد مالي بوده و در مراجعات به موسسات متعدد مالي و اعتباري براي گرفتن وام به علت نداشتن مدارك و ضمانت‌هاي مورد درخواست اين موسسات موفق به گرفتن وام نشده بودند.

سرهنگ كارآگاه حسين عباسچيان رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ با تاييد اين خبر گفت: از تمامي مالباختگان در استان‌هاي مختلف كه توسط اين متهم از آنان كلاهبرداري شده است دعوت مي‌شود جهت تشكيل پرونده و پيگيري موضوع به پايگاه نهم آگاهي شهرري يا شعبه پنجم بازپرسي دادسراي شهرري مراجعه يا با شماره تلفن ۷۳۹۴۸۲۸۱ تماس حاصل نمايند.

عباسچيان در پايان ضمن هشدار به شهروندان گفت: همواره افراد شياد و سود جو و كلاهبردار در كمين افراد ساده‌اي هستند كه مشكلات زيادي دارند و با فريب و نيرنگ خود را وابسته به ارگان‌هاي مختلف دولتي معرفي كرده و با ادعاي اينكه مي‌توانند برايشان كاري انجام دهند، اقدام به كلاهبرداري از اين افراد ساده لوح مي‌نمايند و نه تنها مشكلي از مشكلاتشان حل نمي‌شود بلكه بايد تاوان اين اشتباه خود را با ميليون‌ها تومان پولي كه اغلب با قرض و نزول كردن و... تهيه مي‌كنند بپردازند.

شيادي با پخش صداي بي‌سيم

اخاذان حرفه‌اي که با پخش صداي بي‌سيم از راديوي خودرو خود از مردم اخاذي مي‌کردند با درايت و هوشياري پليس دستگير شدند.

سرهنگ «مهدي يارندي» معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان تهران و البرز در تشريح اين خبر اظهار داشت:طي شکايت عده‌اي از شهروندان در منطقه محمد شهر کرج مبني بر اينکه سه نفر با همراه داشتن لباس نظامي و خودرو شخصي پژو، تحت عنوان مامور و با شگرد پخش صداي بي‌سيم از داخل خودرو، اقدام به اخاذي از شهروندان مخصوصا بانوان مي‌کردند.

به دليل اهميت و حساسيت موضوع رسيدگي به آن به طور ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت. يارندي تصريح کرد: با تحقيقات محسوس و نا محسوس ماموران کلانتري ۲۵ محمد شهر موضوع تحت پيگيري قرار گرفت تا اينکه سر انجام روز چهارشنبه يکم تير ماه ماموران مطلع شدند که سه نفر با همين شيوه و پخش کردن صداي بي‌سيم از ضبط صوت در حال اخاذي هستند بنابراين سريعا رئيس کلانتري با اکيپ ويژه اطلاعاتي در محل حاضر و خودرو مورد نظر را توقيف و سه نفر از سرنشينان آن را به نام‌هاي «مهرداد»، «سلمان»و«مهدي»دستگير کردند.

يارندي افزود: متهمان دستگير شده در باز جو ييهاي پليسي به ۵ فقره اخاذي به اين شيوه اعتراف کردند و با بررسي سوابق کيفري آنها مشخص شدکه يکي از متهمان تحت عنوان کف زني سابقه زندان دارد و به تازگي از زندان آزاد شده و با وعده پولدار شدن از اين طريق باندي را تشکيل داده است.

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

كلاهبرداري كارمند جعلی نهاد رياست‌جمهوري


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج