۴۱۷۶۵۱
۱۵۴ نظر
۹۷۹۳۰
۱۵۴ نظر
۹۷۹۳۰
پ

همه باورهای اشتباه درباره «پورنوگرافی»

امروزه صنعت پورنوگرافی یک صنعت چند میلیارد دلاری است که کارتل‌های تجاری بزرگ پشت آن قرار دارند. به کمک این صنعت آن‌ها توانسته اند نورم‌های اجتماعی را درهم بریزند و هر جامعه‌ای برحسب شرایط، از کم تا زیاد تحت تاثیر آثار مخرب آن قرار گرفته اند.

برترین‌ها: امروزه صنعت پورنوگرافی یک صنعت چند میلیارد دلاری است که کارتل‌های تجاری بزرگ پشت آن قرار دارند. به کمک این صنعت آن‌ها توانسته اند نورم‌های اجتماعی را درهم بریزند و هر جامعه‌ای برحسب شرایط، از کم تا زیاد تحت تاثیر آثار مخرب آن قرار گرفته اند.

امروزه روابط زناشویی طبیعی و غیرطبیعی از هم غیرقابل افتراق شده و به علت درهم ریخته شدن عرف‌های جامعه حتی سبب ایجاد مشکلات عدیده در خانواده‌ها و مشکلات روانی شدید در استفاده کنندگان از این فرآورده‌ها شده است.

پورنوگرافی یا همان صحنه‌های بالای ۱۸ سال که به صورت فیلم، عکس، مطالب یا اثر هنری به نمایش در می‌آید شامل رفتار‌های جنسی تحریک آمیز است. پورنوگرافی مملو از ایده‌های اشتباهی است که از نظر علمی همگی آن‌ها به اثبات رسیده است. اما طرفداران اشاعه این نوع برنامه‌ها به دروغ تصویر دیگری از آن در اذهان عموم مردم به وجود می‌آورند. در این مقاله به برخی باور‌های اشتباه در رابطه با فیلم‌های پورنو و تحقیقات علمی در رابطه با مضرات آن می‌پردازیم.

همه باورهای اشتباه درباره «پورنوگرافی»

۱. با تماشای پورنوگرافی، رابطه جنسی درست را می‌آموزید

این باور اشتباه است. بازیگران فیلم‌های پورنو برخلاف زندگی واقعی، برگزیده شده اند. همان طور که تمامی زن‌های مانکن میانگین قد ۱.۸۰ و وزن ۴۵ کیلوگرم دارند تمام مردان و زنانی که در فیلم‌های پورنو شرکت داده می‌شوند جذاب و ایده آل هستند. واضح است شخصی که مبادرت به تماشای همیشگی این فیلم‌ها می‌کند در نهایت دچار سردرگمی بین ایده آل‌های این فیلم‌ها و دنیای واقعی می‌شود.

۲. پورنوگرافی محرک میل جنسی است

این باور اشتباه است. براساس تحقیقات انجام شده در ۶ درصد زوج‌هایی که یکی از آن‌ها به تماشای فیلم‌های پورنو اعتیاد دارد، روابط جنسی دچار شکست می‌شود. در برخی از این زوج‌ها برای چند ماه و حتی چند سال رابطه جنسی قطع می‌شود و گاهی یکی از زوجین دیگر تمایلی به همسر خود نشان نمی‌دهد. دلیل این هم قضاوت‌ها و نگاه‌های منفی است که بیننده این فیلم‌ها به مرور به همسر خود پیدا می‌کند و به این نتیجه می‌رسد که همسرش نمی‌تواند به خوبی زنان یا مردان دیگر، رابطه جنسی برقرار کند.

در تحقیقی برای اثبات این مساله محققان ۲ گروه از زوج‌ها را با هم مقایسه کردند. یک گروه در هفته یک ساعت و گروه دیگر ساعت‌ها پورنوگرافی دیدند. بررسی‌ها نشان داد گروه اول از زندگی جنسی خود رضایت بیشتری داشتند.

۳. پورنوگرافی نمایشی از رابطه جنسی کلاسیک و نوعی آموزش جنسی است

این باور اشتباه است. هیچ یک از وضعیت‌های انتخاب شده درواقعیت راحت و لذت بخش نیستند بلکه به نحوی انتخاب می‌شوند که تصویر گرفتن از آن ساده باشد. پورنوگرافی مملو از حرکات خشن است و تصویری اشتباه از رابطه جنسی به فرد منتقل می‌کند و به نحوی باعث گرایش فرد به ایده آل طلبی یا نفرت از رابطه جنسی خواهدشد. برای فردی که تا لحظه تماشای این فیلم‌ها رابطه جنسی نداشته است، اطلاعات مخابره شده از پورنوگرافی مسمومیت زاست و تصویری نادرست از رابطه جنسی و میل جنسی به فرد می‌دهد.

۴. افرادی که پورنوگرافی می‌بینند، بیماران روانی اند

این باور اشتباه است. گرایش به تماشای پورنوگرافی عکس العملی کاملا طبیعی است. نکته مهم اینجاست که فرد بداند این فیلم در عین تحرک آمیز بودن واقعی نیست و اجازه ندهد تماشای پورنو تعادل زندگی جنسی او را به هم بزند.

۵. پورنو اعتیادآور است

این باور درست است. ۶ تا ۹ درصد افرادی که پورنوگرافی نگاه می‌کنند به تماشای آن معتاد می‌شوند و نمی‌توانند تمایل خود را به تماشای این فیلم‌ها محدود کنند.

همه باورهای اشتباه درباره «پورنوگرافی»

۶. تماشای فیلم پورنو باعث می‌شود مردان بیاموزند زنان چگونه از رابطه لذت می‌برند

این باور اشتباه است. زنانی که در این فیلم‌ها حضور دارند هیچ یک مقابل دوربین لذتی از رابطه جنسی نمی‌برند. در حالت طبیعی زنان حاضر نیستند در هر زمان از روز و با هر مردی رابطه جنسی برقرار کنند. برخلاف آنچه در فیلم‌ها نمایش داده می‌شود هیچ زنی دوست ندارد در یک زمان با چند مرد رابطه جنسی داشته باشد و حتی حضور زن دیگری حین برقراری رابطه با یک مرد خوشایند نیست.

پورنوگرافی درواقع بر گرفته از تخیلات مردانه است و فانتزی زنانه محسوب نمی‌شود. هیچ احساسی طی آن وجود ندارد و عشق کاملا نادیده گرفته شده است. این در حالی است که قلب و مغز نیز به اندازه آلت تناسلی در برقراری رابطه جنسی دخالت دارند. نگاه کردن به فیلم‌های پورنو هرگز باعث افزایش توانایی و مهارت‌های جنسی نمی‌شود بلکه برعکس اعتماد به نفس بینندگانش را کاهش می‌دهد.

۷. مدت زمان رابطه جنسی در این فیلم‌ها طبیعی است

این باور اشتباه است. بازیگران این فیلم‌ها یا دارو مصرف می‌کنند یا تصاویر مونتاژ شده است. برای داشتن نعوظی طولانی و برقراری یک رابطه جنسی کامل به بازیگران مرد در فیلم پورنو پول داده می‌شود. به همین دلیل این مردان دارو‌های تقویت کننده جنسی از جمله ویاگرا مصرف می‌کنند. این بازیگران با دادن آگهی و پس از بررسی‌های مختلف انتخاب می‌شوند.

۸. زنان بیش از مردان به تماشای این فیلم‌ها تمایل نشان می‌دهد.

اشتباه است. آمار نشان می‌دهد مردان تمایل بیشتری به تماشای پورنو دارند. برخلاف مردان که با چشم تحریک می‌شوند زنان تمایل چندانی به تماشای این فیلم‌ها ندارند و در اکثر زنان تماشای فیلم پورنو باعث تحریک جنسی نمی‌شود.

پورنوگرافی به مغز آسیب می‌زند

تاکنون بیش از ۲۰ تحقیق در رابطه با تاثیر پورنوگرافی بر مغز انجام شده است. همگی این تحقیقات ثابت کرده تماشای فیلم‌های پورنو آسیبی معادل مصرف مواد مخدر یا الکل بر مغز دارند. نتایج تحقیق جدیدی که محققان دانشگاه کمبریج انجام دادند نشان می‌دهد مغز افرادی که گرایش مکرر به تماشای فیلم‌های پورنو دارند همانند مغز افراد الکلیک است. در این تحقیق به کمک تکنیک تصویربرداری MRI مشخص شد تماشای پورنو بخشی از مغز را هدف می‌گیرد که مسئول خلاقیت و احساس خوشبختی است.

آمار نشان می‌دهد در هر ثانیه در اینترنت ۳۸ هزار نفر فیلم پورنو جستجو می‌کنند و یک سوم این افراد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. با هر بار تماشای فیلم پورنو در بدن ترشح تستوسترون، دوپامین و اکسی توکسین افزایش می‌یابد و این موضوع باعث خستگی مغز می‌شود و به حافظه و تمرکز فرد آسیب می‌زند.

ترشح دوپامین در میزان بالا هنگام تماشای فیلم پورنو باعث خستگی مناطق جلویی مغز می‌شود که در تصمیم گیری و کنترل رفتار دخالت دارد. دوپامین برای حس خوشبختی حیاتی است، اما وقتی فردی به تماشای این نوع فیلم‌ها وابسته می‌شود ترشح دوپامین افزایش می‌یابد و این موضوع سلول‌های تولیدکننده را خسته می‌کنند. در نتیجه ترشح به مرور کم می‌شود و رسیدن به حس خوشبختی در فرد به تدریج کمرنگ خواهدشد و فرد ناچار برای رسیدن به آن راه‌های دیگری از جمله اعتیاد یا مصرف الکل را انتخاب می‌کند که این موضوع خود به مغز آسیب می‌زند.

اکسی توسین نیز هورمونی است که باعث ایجاد اعتماد بین افراد می‌شود. افرادی که به تماشای این نوع فیلم‌ها اعتیاد دارند ابتدا اعتماد زیادی به همسرشان پیدا می‌کنند، اما ترشح بیش از حد این هورمون به مرور زمان باعث تاثیر منفی بر زندگی اجتماعی، احساسی و زناشویی شان می‌شود و تحقیقات نشان می‌دهد می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در زندگی زناشویی و حتی خشونت‌های خانگی شود.

همه باورهای اشتباه درباره «پورنوگرافی»

محققان در بررسی‌های خود روی موش ها، منطقه مربوط به حس خوشبختی را تحریک کردند و ترشح زیاد ترکیبات شیمیایی در مغز در نهایت به مرگ موش‌ها انجامید. در انسان ترشح زیاد این ترکیبات باعث خستگی شدید مغز می‌شود و این مساله، حافظه، تمرکز، توجه و قدرت تصمیم گیری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مغز افرادی که به تماشای فیلم‌های پورنو اعتیاد دارند صرفا تحریک می‌شود و این موضوع روی کارکرد مغزی و ضعیت روانی این افراد اثر منفی می‌گذارد.

در سال ۲۰۰۲ تحقیقی روی افراد معتاد به کوکایین انجام و مشخص شد مناطقی از لوب پیشانی در این افراد آسیب دیده است. در سال ۲۰۰۴ تحقیق دیگری به اثبات رساند اعتیاد باعث افزایش وزن بخشی از مغز می‌شود. تماشای پورنوگرافی نیز آثار مشابهی بر مغز دارد. بررسی‌های جدید‌تر نشان داده وابستگی به تماشای تصاویر جنسی و فیلم‌های پورنو باعث تغییر خود به خود و شدید ساختار مغز می‌شود.

محققان در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده اند که تماشای پورنوگرافی در کودکان زیر ۱۴ سال به شدت به مغز آن‌ها آسیب می‌زند و می‌تواند باعث تغییرات شدید رفتاری شود. یک سوم کودکانی که این نوع فیلم‌ها را تماشا می‌کنند تنها چند روز بعد، رابطه جنسی را آغاز می‌کنند و متاسفانه احتمال تمایل به تجاوزات جنسی و رفتار‌های خشن جنسی در این افراد بیشتر است.

استمنا از عوارض دیگر تماشای پورنوگرافی است

بسیاری از جوانان با تماشای فیلم پورنو به استمنا رو می‌آورند. این کار باعث می‌شود فرد به مرور وارد دنیای تخیلی خود شده و از واقعیت و زندگی جنسی واقعی دور شود و دیگر از رابطه عادی زناشویی احساس لذت نکند.

چگونه خود را از اعتیاد به پورنو برهانیم؟

دانشمندان برای اعتیاد به پورنوگرافی ۵ مرحله ذکر کرده اند که به آن‌ها مراحل اعتیاد به پورنوگرافی گفته می‌شود:

مرحله مواجهه با مواد پورنوگرافی: بسیاری از افرادی که به پورنوگرافی اعتیاد دارند، تماشای مواد پورنوگرافی را از سنین پایین شروع کرده اند.

مرحله اعتیاد: در این مرحله، فرد مبتلا به مواد پورنوگرافی رجوع می‌کند و یک حالت اجبار در وی است که نمی‌تواند از رجوع به آن اجتناب کند.

مرحله افزایش: در این مرحله روز به روز میزان استفاده از مواد پورنوگرافی بیشتر می‌شود و بیمار نمی‌تواند دست از آن‌ها بکشد.

مرحله حساسیت زدایی: در این مرحله مواد پورنوگرافی حساسیت اولیه خود را برای بیمار از دست می‌دهند و فرد دیگر مثل اوایل با مواد پورنوگرافی تحریک نمی‌شود. بیمار سعی می‌کند با استفاده بیشتر و متنوع‌تر از مواد پورنوگرافی به حساسیت اولیه دست پیدا کند، ولی این اتفاق نمی‌افتد.

مرحله عمل: در این مرحله بیمار از دنیای پورنوگرافی خارج و وارد اعمال پورنوگرافیک می‌شود.


همه باورهای اشتباه درباره «پورنوگرافی»

راه‌های مقابله با اعتیاد به مواد پورنوگرافی

بیمار می‌تواند با اقداماتی به شرح زیر به خودش کمک کند تا از دام اعتیاد به پورنوگرافی خلاصی پیدا کند:

• محیط خود را عوض کند و کار‌هایی را که هر روز انجام می‌داده تغییر دهد.

• از موقعیت‌های پرخطر (موقعیت‌هایی که سبب می‌شود فرد از مواد پورنوگرافی استفاده کند، مثل تنها بودن) اجتناب کند.

• فهرستی از نتایج منفی و مثبت استفاده از مواد پورنوگرافی تهیه و با خود مرور کند.

• سعی کند کمتر در موقعیت تنهایی قرار گیرد. بهتر است همیشه یک یا چند نفر در اطراف فرد باشند.

• دوستان و روابط خود را مرور کند. هر عاملی را که سبب کشیده شدن فرد به طرف استفاده از مواد پورنوگرافی می‌شود، کنار بگذارد.

• راه‌هایی پیدا کند که بتواند به اضطراب، خشم و افسردگی خود غلبه کند.

• سعی کند فعالیت‌هایی را پیدا کند که سبب آرامش می‌شود و می‌تواند از آن‌ها لذت ببرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • reza

      واقعا مطالب درست و کاملی بود. اون چیزی که تو فیلمها میبینیم با واقعیت خیلی فرق داره و نگاه کردن به این فیلمها جز اعتیاد و بدبختی چیز دیگه ای نیست

      پاسخ ها

      • محمد

        ای تجربه

      • بدون نام

        میبینیم !!؟ چراجمع میبندی


        الکی مثلا :)

      • بدون نام

        این پولی که بابته ترافیک اینترنت برای این کار می دید تخمه گل آفتاب و تخمه کدو و تخمه هندوانه میل کنید
        هم خوبه هم بهتره

      • نرگس

        اینجاست که باید خدارو شکر کرد که هر چیزی که برای انسان مضر هست رو حرام اعلام کرده . ولی متاسفانه خیلی از ماها این رو درک نمیکنیم و خودمون رو نعوضب الله از خدا دانا تر میدونیم . خدای متعال این مطلب رو ۱۴۰۰ سال پیش گفته و ما ازش اطاعت نکردیم ولی الان از بنده ی خدا که می‌شنویم قبول میکنیم . اگه به خدا اعتقاد داریم باید تمام دستوراتش هم بدون کم و کاست انجام بدیم .

      • هایلی

        کاربر1:47، حرفات خیلی دلنشین بود, موافقم

      • اكبر

        نرگس خانم نعوذ بالله رو اين جوري مينويسن . در ثاني بايد بگم حرف شما صحيح ولي شما چرا فكر ميكني مردم دوست دارن با دستورات خدا مخالفت كنن . خب وقتي من جوان با 33 سال سن تا الان نتونستم ازدواج كنم به خاطر وضع اقتصاد و بي كاري تا كجا ميتونم جلوي خودمو بگيرم آخه . بابا اگر يوزارسيف هم بود تا الان صد بار خراب كرده بود .اين همه تحريك تو جامعه هست . يعني من كه تا الان زنا نكردم بايد درجه م از يوزارسيف بالاتر باشه چون اون با نامادري خودش طرف بود كه لا اقل 20 سال از خودش بزرگتر بود . ولي ما با يه لشگر دختر ترگل ورگل طرفيم و تا الان پرهيزكاري كرديم . ولي ديگه مثل ديوونه ها شديم به خدا . اونا از اون وره بوم افتادن ما از اين وره بوم . خدا ان شا الله مرگ امثال من را بده و ما را خلاص كنه .اسلام اون روزي رعايت ميشه كه يه جوون بتونه زير بيست سالگي ازدواج كنه و همه چيز براش مهيا باشه . وگرنه ما كه جامعه مون اسلامي نيست اصلا . به نظر من اونايي كه دنبال صيغه ميرن از صد تا زنا كار هم جنايت كار تر هستند . خوده من صد بار ميتونستم برم صيغه كنم ولي به خودم دروغ نگفتم كه آي صيغه ثواب داره آي شرايط من بحرانيه . باور كنيد بيماره روحي رواني شدم از دست اين شرايط . ولي از پاكدامني خودم پشيمون نيستم . بالاخره دليلش ترس از خدا بوده نه ناتواني . اينجا تو سايت دارم اينا رو ميگم وگرنه اگر تو جامعه به كسي اينا رو بگي مسخره ت ميكنه خدا شاهده . آبروي ما رو بردن اين مدعيان پاكي . خودشون سر از دفتر خونه هاي صيغه در آوردن

      • اكبر

        تو اين روزگار اوني كه فيلم هاي پورنو نديده فقط خاجه حافظ شيرازيه اونم چون خاجه س نديده . وگرنه ميديد .

      • نرگس

        آقا اکبر منم شرایط و حالتون رو درک میکنم.. ولی بعضی وقتا این خود ما هستیم که ازدواح رو خیلی خیلی سخت میگیریم . منم قبول دارم که در خیلی از مسائل ما فقط اسم اسلام رو یدک میکشیم. روایت داریم که در آخرالزمان نگه داشتن دین مثل نگه داشتن آتش در دست است خصوصا برای جوان ها .... این دختر و زن هایی هم که شما میگید قطعا در هم این دنیا و هم اون دنیا جزای کارشون رو میبینن ...‌ ولی این دلیل نمیشه که ما چون دختر های تر گل ور گل هست چشممون رو بدوزیم بهشون . مثل اینه که چون چاقو دور برمون زیاد هست قتل انجام بدیم. درضمن این اصلا دلیل نمیشه که چون ما ازدواج نکردیم فیلم مستحجن نگاه کنیم این عذر بدتر از گناه هستش و آثار مخربش رو بالا نوشته ....درضمن الان ۳ سال هست که شرایط اقتصادی خیلی بهم ریخته ینی از سی سالگی شما . ینی شما تا سی سالگی هیچ پسندازی نداشتی که پول رهن یه خونه نقلی باشه پدری و برادری نداشتی حتی یعنی کسی رو نداشتی که ضمانتت کنه یه وام کوچیک برداری و با یه مراسم خیلی ساده محضری بری سر خونه زندگیت حتی اگه آدم کارگری هم که شغل کم درآمدی هستش انجام بده طی ده سال یه ۱۰ الی ۲۰ میلیونی با صرفه جویی میتونه پس انداز کنه . تا قبل از این سه سال هم خود من به وفور دیدم خونه هایی که ۵الی ۱۰ میلیون رهنشون بوده . اگه دستمون خالیه نباید توقعمون بالا باشه کسی را برای ازدواج انتخاب کنیم که هم سطح خودمون باشه و درکمون کنه اون ازمون عروسی آنچنانی نخواهد ماهم جهیزیه آنچنانی نخواییم . خیلی چیزا بستگی به خود آدم داره که چجوری مسائل رو مدریت کنه من خودم زوج هایی دیدم و شنیدم که این جوری رفتن سر خونه زندگیشون. امیدوارم شما هم خوش بخت بشین و همسری که درکتون کنه نسیبتون بشه .یا علی

      • بدون نام

        درود به شما آقا اکبر..پاک بمون خدا جبران میکنه

    • بدون نام

      آیا با ترک کردن عوارضش از بین میره؟؟؟

      پاسخ ها

      • محمدمهدی

        |: باید ایمان تقوا و عمل صالح پیشه کنی

      • منم

        ,کمتر میشه

    • حسین از شابد

      من هم مخالف پورنو گرافی هستم و ترک کردن ان هم بسیار سخت است ولی اراده میخواهد واقعا تاسف باره که فیلمهای رو تماشا کنیم که هیچ مفهومی جز پوچی ندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدبختی اینجاس بچه ها تو مدارس از طریق دوستانشون با
        .این فیلما اشنا میشن
        . و دسترسی به پورن خیلی راحت شده

    • بدون نام

      هرآنچه دیده بیند دل کندیاد

    • علیرضا

      کاملا درسته باید در این گونه مسائل آگاهی سازی لازم انجام بشه

    • امریکا رو به نابودی و فنا هست

      امریکا رو به نابودی و فنا هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فعلن اینجا به فنا رفته

      • بدون نام

        صدمین منفی رو من بهت دادم که زیر هر پستی چرت و پرت ننویسی جیگر

      • آرش

        اره جون خودت

      • بدون نام

        با امریکا چیکار داری

      • Hichkas

        بعله

      • آرش

        آره جونه خودت

    • بدون نام

      واقعا برای خانمها نگاه کردن به این فیلمها چندش آور است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی هم خوبه

      • بدون نام

        زن و مرد نداره. چیز خوبی نیست. برای همه

      • بدون نام

        برا اینکه از حالت جهالت خارج بشید مفیده

      • ن

        یه کسی و می شناسم خواست اینطوری خانومشو از جهالت خارج کنه بعد یهو خودش از خانومش جاموند .خلاصه حواست و جمع کن.اون چیزی ک تو بهش میگی جهالت من میگم اصالت

      • ali

        جهالت؟؟؟؟؟؟ این فیلم
        ها جز ضرر چیز دیگه ای ندارن

      • بدون نام

        حالات شخصی را تعمیم ندهیم.افراد متفاوتند

    • Mahdi

      از واقعیت به دوره و باید حواسمون به اعتباد آوریش باشه. ... باید کاملا پورنو رو ترک کرد چون هیچ جوابی برای رو آوردن به اینها نیست و اون لحظه واقعا خطرناک میشه چون یه حالت دوگانگی دارد

    • سینوس

      خیلی جالب بود

    • عبدالرحمن

      الله توانا شمارا در امورات خیر زندگی تان موفق و کامیاب گرداند.

      پاسخ ها

      • محمدعمر

        الله جل جلاله همه رو هدایت کند

      • بدون نام

        آمین

    • @soya77

      مو تنها پورنی ک نگا کردوم پلنگ صورتی بود ک لخت مچرخید و...هیشکی هم جلومه نمگرف.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول

      • ناشناس

        😂😂😂

    • asal

      منم معتاد شده بودم هر شب قبل خواب نگاه میکردم.ازدواج برام بی مفهوم شده بود‌از بچه داشتن متنفر شده بودمو و داشتن روابط مختلف عادی جلوه میداد‌ولی خودمو نجات دادم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطوری؟؟

      • بدون نام

        با دادان بیشتر

      • شفقت

        تو خودت رو نجات دادی یا خدا نجاتت داد

    • بهزاد

      واقعن مطالب خوبی بودن به ویژه در مورد استمنا

    • محمدرضا

      منم گهگاهی نگاه میکردم ولی بعداز چند بار دیدن دیگر از دیدنش رو دوست نداشتم علتش هم این بود که حقیقت نداشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخي

    • ميلاد

      اين جوري كه اوضاع مملكت ميره و سن ازدواج روبه بالاس پورن مثل دارو شده جلو شكمو ميشه گرفت و لي غريزه نه

      پاسخ ها

      • الیاس

        خخخ

    • احسان

      دریته بینهایت دلیل علمی برای رد نگاه کردن و استمنا وجود داره ولی ما مسلمان ها باید اینو بدونیم که حرامه و این بر همه مقدم تره.حدیث هم هست که هر کس با دست خود نکاح کند لعنت شده است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از شعر کاسته ای

    • mohammad

      حیف نت نتی ک میدید ب این چیزای الکی رو بدید فیلم های خنددار ببینید

    • محمود

      همه نظرات و همه مقاله ها و اینها درست اما
      آیا راهکار جامعی وجود داره که واسه برخی این مشکل رو حل کنه به جز چندتا راهکار موقت و کلیشه ای هیچ راهکاری رو تا الان کسی نتونسته ارائه بده

      پاسخ ها

      • احمد

        چرا راهکار هست بزن سخن استاد رائفی پور راجب ترک خود ارضایی
        یا بزن مس به طلا کلی راهکار وجود داره که اولس هفت قدم‌ترک خود ارضاییه

      • بدون نام

        سایت نزدیکی به خدا رو جستجو کن ، خیلی خوبه

    • Abbas

      پورنو گرافی نگا کردن ینی اغاز دوران بدبختی و سیاه روزی . ک من تجربش کردم .

      تنها راهشم توکل ب خدا هس ک نجات پیدا کنیم .

      و نماز خوندن . مخصوصن نماز جماعت چون نماز خواندن دوپامین و اکسی توسین ترشح میکنه

    • مانی

      به نظر من خونه عفاف ردیف کنید وازدواج موقت را ترویج کنید بهتر از دیدن پورن و استعمنا میباشد البته با دیدن پورن موافق نیستم چون اعتیاد آوره و نگاه آدم و تو دنیای بیرون هرز میکنه به جوری که تمایل جنسی به جنس مخالف بیشتر میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چندهمسری هم دوست داری برات ترویج کنن بگو خجالت نکش

      • داریوش

        اسلام‌ خوب مغزتو شسنشو داده، اخه بدبخت روانی صیغه دقیقا مثل همین بازیگران پورنه زن میتونه هر ساعت زن یکی باشه، روانی بی مغز

      • بدون نام

        همون امثال توکه دنبال صیغه میرن دنبال روتوش شرعی کارن...خانه عفاف بافاحشه خانه فرقی نداره..خودت حاضری خاهرت روبفرستی؟؟

    • حمید

      راهکار

    • بدون نام

      ب

    • بدون نام

      ب

    • بدون نام

      معتادیش مثل معتادی به تریاک هست

    • مهدی

      فیلم پورن برای هیچ سنی خوب نیست هیچ وقت سراغش نرید همیشه با وضو بودن و حضور در جمع بهترین راهکار ترکه

    • مهدی

      فیلم پورن برای هیچ سنی خوب نیست هیچ وقت سراغش نرید همیشه با وضو بودن و حضور در جمع بهترین راهکار ترکه

    • محسن

      یکی بیا یکم بازی کنیم
      ببینم چطوره

    • بدون نام

      تا 21 سالگی به دلیل اعتقاداتم نگاه نکرده بودم. الان 31 سالمه و معتاد پورن هستم. علتش هم اینه که سن ازدواجم رد شده و نمیتونم جور دیگری خودمو ارضا کنم. نمیتونم خودمو کنترل کنم و روزی چند بار فیلم پورن میبینم و خودم هم از این مسئله خسته شدم، به طوری که بیشتر روزها در خونه تنها هستم و اونقدر خودارضایی میکنم که به کارهای دیگر نمیرسم. واقعاً توان اینکه جلوی خودمو بگیرم رو ندارم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حق داری راحت باش خدا لعنت کنه اونایی رو که جونای ما رو به این روز انداختن

      • بدون نام

        بیشتر تلاش کن

      • بدون نام

        سن ازدواجتون رد نشده ان شالله بزودی ازدواج کنید ازدواج موفق

      • ممد

        تو دس منو ا پشت‌بستی ستون

      • بدون نام

        سنت حتی در کوره داهات هم از ازدواج رد نشده خله

      • ناشناس

        خوب دوس دختر بگیر

    • بدون نام

      خوب اره ولی منابع کجاست ما فقط اشتباه اشتباه شنیدیم

    • sharr666

      بستگی داره از چه نکته نظری نگاه کنیم

      مثلن با کارد جراحی هم میشه جنایت انجام بشه و هم باهاش حیات احیا بشه...

      بیشتر فکر کنید به حرفم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مزخرررررررررررررررررففففففف.تماشای این فیلما فقط باعث میشه از رابطه ی جنسی عادی با همسرت لذت نبری .دقیقا چه نکته ی مثبتی تو دیدنِ فیلمی هست که نه ادماش ادمای عادین.نه زمانِ برقرای رابطه عادیه.و نه حرکت ها عادین.یه سری فانتزی های کثیفِ مردانه به خوردِ ادمای معمولی داده میشه
        یه جمله یاد گرفتی خواستی اینجا استفادش کنی الکی.ولی به قول معروف هر نکته جایی و هر سخن مکانی دارد

      • هایلی

        کاربر 16:33، باهات موافقم

      • بدون نام

        شایدم مفهوم حرفش این بوده ک میتونیم از پوزیشناشود تو رابطه استفاده کنیم حالا دیگ یکی جنبه نداره تا صب میشینه پنج به تکه نامردی میری ب ما چ مربوط...

    • بانو

      سخته ترکش...اما ترکش میکنم...با کمک خدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم

    • امید

      من یه پسر ۲۷ سالم .. توان ازدواج ندارم ... پول ندارم دوست دختر بگیرم ... همیشه تنهام چه غلطی باید بکنم ؟... چ راهی بجز پورن جلو روم هست ؟

      پاسخ ها

      • میلاد

        منم مثله تو بودم ولی از وقتی ترک کردم خیلی اتفاقای خوبی برام افتاده سخته ولی جواب میده

      • بدون نام

        دختری مثل شرایط خودت بگیر

      • بدون نام

        کارتو ادامه بده

      • بدون نام

        از قدیم گفتند اونی که خودشو بخواب زده نمیشه بیدار کرد یه حرکتی خودم بزن همه کارارو که قرار نیس بقیه برات بکنند

      • بدون نام

        ت

      • بدون نام

        ن

    • فردین

      دمتون گرم

    • mahdi

      امیدوارم هیشکی دچار اعتیاد به این فیلم پورن نشه، انسان رو از همه چی عقب می اندازه، انسان از زندگی زده میشه ،امیدوارم حضرت ظهور کنه از شر این مزخرفات که باعث میشن هم از دنیامون عقب بمونیم هم از اخرتمون راحت شیم.....التماس دعا و تفکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دنیات که هیچ کاری نکردی آخرت میخوای چیکار کنی مثلا

    • جواد

      بابا یاد شهدا باشیم که از لذت های حلال گذشتن اینا که دیگه حروم اگه به اثار زیان بارش نگاه کنی دیگه انقد حالت به هم میخوره که نمیری سمتش جلوی همه موفقیت هاتو میگیره خود مردم امریکا 66درصدشون با دیدن پورن مخالفن امیدوارم هرکی گیر افتاده نجات پیدا کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همش امریکا نیست

    • بدون نام

      اقا دمتون گرم درسته اما همه چیزی نزنید به بیماری یا اعتیاد بابا تو این دوره زمونه دیگه هچکی نمیتونه مثل تنهایی حال ادمو خوب کنه

    • بدون نام

      امیدوارم راهکارهاتون واسه ترکه دیدن پورنو جواب بده و بتونم اعتیادمو ترک کنم... من یه دختر18 ساله ام که متاسفانه 3ساله به دیدن این فیلما اعتیاد پیدا کردم

      پاسخ ها

      • Hossein

        می‌دونم سخته ولی تو میتونی، خودتو با چیز های جور وا جور سرگرم کن اصلا نذار فکر دیدن فیلم ب سرت بزنه من هم 18 سالمه و چند وقته ترک کردم.

      • بردیا

        سلام من ۱۹سالمه ۷ساله نگاه میکنم دوست دارم ترک کنم

    • ناشناس

      خود بازیگراس هم افسردگی دارن دایم خودکشی میکنن همه کاراشون جلو دوربین مصنوعیه همیکه فکر کنی حقیقت نداره کاراشون واسه ترک کردن کافیه .دروغه محضه

    • عرفان

      می خوای خود ارضایی ترک کنی بعد یه مدت سردرد میگیری این مشکل مجرد هاست که با این گرونی به این وضع افتادن مگر نه ادم متاهل چه مرگشه این کار رو بکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا تو متاهلا خیلی بیشتره خبر نداری

    • مغزم گوزید

      لعنت به این جو تخمی ایران،لعنت به سیستم اموزشی ایران،لعنت به معلم هایی که به خاطر داشتن شغل و با هزار پارتی معلم شدن. لعنت به پدر مادر هایی که دختر دارن و برا ازدواجشون سخت میگیرن. هرکی میتونه ازدواج کنه نوش جونش. من اینقدر خستم ک دیگ شما حرف بعدیتم درسته، همه یک صدا بگید مرگ بر آمریکا حالا مرگ بر ضد ولایت فقیه . حالا بگید مرگ بر موسوی و کروبی جاکش. حالا بگید مرگ بر جقیونیسم خخخ. شاد و پیروز باشید.

    • بهرام

      با این شرایط موجود لذت ببرید از استمنا

    • بدون نام

      خدایااا توبه

    • بدون نام

      روش ترک:هر وقت هوس ازدواج و میل جنسی اینا به سرتون زد یاد قیمت بنزین و وضعیت اقتصادی بیفتین خودبخود میلتون به همه چی از بین میره

    • ali

      چرا این چنین مطلبی منتشر میکنید؟

    • بابک خرمدین

      اینها باید در مدارس آموزش داده بشه
      من روزی دو ساعت فیلم پورنوگرافی نگاه می کنم

    • حشمت عزیزی ملک آبادی

      این گونه فیلمها بجز ضرر برای خانواده و جوانان هیچ منفعتی ندارن.
      باعث میشن مردان و پسران زیاده خواه بشن و درصدی هم زنان.

    • جعفر طیار

      دیدنش نامناسب است

    • بدون نام

      اینجا همه دارن از بی همسری مینالن من از با همسری :|
      یکی بیاد شوهر منو برداره واسه خودش.

    • شیلا

      نصف گناهش به گردن افرادی که ازدواج رو سخت کردن و اونهارو روانی و جسمی به راه غلط کشوندن تقصیر شما نیست برادر من انسان غریزه داره به خدا توکل کنید و با کار خودتون رو خسته کنید تا انرژیتون به این شکل بر طرف شه به امید روزگاری خوب برای همه

    • پت پستچی

      واقعا برای شما واین مطالب متاسفم مردم ازکمبود ها به سختی ومشقت زندگی میکنند چراازدردهای مردم نمیگوید میترسید که باشما برخورد شود شرف داشته باشید وواقعیت امروزایران رابگوید البته میدانم مطلب من راسانسورمیکنید

      پاسخ ها

      • Arman

        چرا فکر می کنید این مشکل جامعه نیست این بدترین مشکل ما جوون های جامعه هم احساس پشیمونی می کنیم که چرا این کارو می کنیم هم نمی تونیم از شرش خلاص بشیم بلای جونمون شده اتفاقا خیلی باید بحث بشه و فرهنگ سازی درست در جامعه بشه هر چی بیشتر ساسنسورش بکنیم مردممون بیشتر سمتش کشیده میشن به امید.روزی که همه پدران و مادران بتون درست با این موضوع برخورد کنن نه اینکه بچه از سن هشت نه سالگی بره سمت این کار ها

    • بدون نام

      قطعی اینترنت پوست ما ها رو کنده



      یک معتاد پورن

    • بدون نام

      من یک زنم و برعکس چیزی که اینجا گفته شده علاقه زیادی به فیلمهای پورن دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما اهل کدوم شهری؟

    • ناشناس

      به نظرم اینکه اصلا نبینی خوب نیس، چون هیچی یاد نمیگیری، یه دوستی دارم بیست و هشت سال، اصلا آلت رو در حالت نعوظ ندیده بود، بار اول ک دیده بود به نامزدش گفته بود واااای تو مشکل داری، این چرا اینطوریه؟؟؟ منم چن تا فیلم بهش دادم نگا کنه، بعد اون نامزدش گفته بود که چقد تو سکس بهتر شدی...همه چی حدوسط..ببینید یاد بگیرید

    • بدون نام

      اصلا از جیغ زدن های فیک زنان میشه فهمید که دارن بازیگری میکنن

    • بدون نام

      معلومه نويسنده خودش معتاد پورن ه و تمام وضعيت ها رو هم امتحان كرده

    • بی نام

      بنزین رو ارزون کنین

    • خودم

      خونه عفاف بزنن عمرا کسی بره دنباله این فیلمها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرزه سیزنمیشه

    • مطهره

      اینکه شوهرا را را بفکر می ندازند با همسرشون رابطه از پشت (مقعدی ) داشته باشند از همه بدتر و غیر عاطفی تره
      در صورتیکه ازدواج یک رابطه عاشقانه برای دو طرف هستش نه فقط اینها

    • بی نظر

      اقا بالاخره ببینیم، نبینیم....هلوشو بدم لیمشو بدم

    • هادی

      هرکی ی نظر داره ولی از من میشونید هرجور دوست دارید باشید فقد اه ناله نکنید ک فایده نداره جامعه ایرانی بلانسبت توش کم پیدا میشه.،ی جوان بخاد ازواج هم بکنه خانوادها نمیزارن کلی براخودشون قانون در میارن اینجا ایرانه مرزی بین شهوت دین ایمان جهنم جز این هرچی دیدیی بدون جات خیلی خوبه شکر کن

    • بدون نام

      آقا،همشو بده.خیرخواهی رو با هم بده .

    • احمد

      با سلام خدمت دوست عزیزم اکبر آقا برادر من هم مثل شما زجر کشیدم و اینها که چرت و پرت مینویسند جز حرف از توهماتشان چیزی دیگر نیست.شنیدن کی بود مانند دیدن.خانم نرگس متاسفانه عادت داریم نظر بدهیم پیرامون هرچیز.کجا میشود رهن منزل با ۵ ملیون؟کجا میشود ازدواج بدون پول؟برادر اکبر پدر من نمیزاشت ازدواج کنم چون پول نداشتم باید نظر ایشانرا جلب میکردم و او مخالف بود منم نمیتوانستم بدون کمک او ازدواج کنم پس نشد ده سال نشد.با ظریب هوشی ۱۵۰.ادامه در پیام بعدی

    • ادامه احمد..

      در ادامه باید بگم جامعه ما دو دستن یک دسته معلول عوامل و حوادث اند یک دسته عامل نیستند اما مدافع عامل ها هستند مثل دوستمون خانم ... و همه آدمهایی که من دیدم.علکی دفاع میکنن از شرایط و حرفهای تکراری... علکی میگن تقوا پیشه کن و ... اکبر خوب گفتی حضرت یوسف را. حضرت یوسف اگر این دوران بود که نیست. معلومه تو یه دره دهاتی میشه پاکدامنی اما تو این دنیا...بعدشم بعضی ها توانایی جنسیشون زیاده مثل من سکس من ۴۵ دق و یه روز درمیونه چه ربطی به تقواداره؟

    • بردیا

      من از بی همسری دیوونه شدم .اگه پورن نگاه نکنم چ کار کنم...زن میخوای...دختر میخوای ..شوهر میخوای..چی میخوای....همشو بده..خخخخخخ

    • king

      تو کشوری که آزادی نیست خانه عفاف نیست شرایط ازدواج نیست مخصوصا برای آقایون، صیغه نیست به همون شکل ازدواج دائم، روابط آزاد نیست بین دختر و پسر،سرگرمی نیست دلخوشی نیست هنر نیست سینما نیست موسیقی نیست دیسکو نیست کاباره نیست اینترنت آزاد نیست و خیلی خیلی خیلی چیزای دیگه ای که در کشورهای پیشرفته هست ولی اینجا نیست نگاه کردن به فیلم های پورن با یک فیلتر شکن پر سرعت و از طرفی خود ارضایی کردن نه تنها عیب و گناهی نداره بلکه کلی هم ثواب داره و خیلی هم جایز

    • محمد

      متاسفانه ما خود ارضائی را که گناهش به اندازه زنا هست را بدون اشکال می دونيم ولی صيغه کردن را که درشرايط خاص واجب هست را حرام شما اسلامتون را از چه مکتبی گرفتين؟

    • m

      عین واقیعت بود
      چند وقتی (6ماهی میشد) بود پورن نگاه نمیکردم مغزم خیلی راحت بود به طوری که هرکاری میتونستم بکنم بدون دغدغه انجام میدادم
      ولی الان رفتم یه چند تا نگا کردم دیگه مثل اونموقع نبودم هرکاری میکردم اظطراب میگرفتم من دانش اموز دهم تجربی هستم که اگه من این فیلمارو نگاه نمیکردم الان وضع امتحانام یجور دیگه بود
      الان گیر یه نمره از معلم هستیم و اونم اگه بده یا شایدم نده
      بعد از خوندن این مطلب تصمیم گرفتم دیگه نگاه نکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرسی

    • علی

      من می م الان برم فیلم پورن نگاه کنم ولی ب این سایت برخوردم پشیمون شدم ....خدا من واسمال بنده رو ببخشه واسه گناهامون هم این دنیا رو خراب کردیم واس خودمون هم اون دنیارو من از خدا طلب مغرفت میکنم ......ان شاالله هیچ کسی دیگه تو این سایتا ی لعنتی نباشه....

    • بدون نام

      مشکل اصلی SA حل میشه . دنبال کنید ضرر نداره

    • ممد

      من خودم اوایل خیلی دوست داشتم ولی بعد یه مدت نسبتا کوتاهی حس یکنواختی و مخصوصا فیک بون فیلم ها بهم دست داد.تو حالت عادی انداما اینقدر گورجس نیستن و کلی عمل ممل و ارایش و کلی چیز میز میمالن به همجاشون و تثاویر مونتاژ شدست.گفتم یکم از تجاربمو بگم.خخخخخخخ

    • مرتضی

      سلام ما اولاًایرانی هستیم و ثانیاً مسلمانیم به خدا قسم پشت این فیلم ها سیاست هست میخواهند مارا که پاک و سالم و با نشاط هستیم بدبخت کنند ان کسانی که مسلمان هستند تکلیف معلوم است نباید نگاه کنند و آن کسانی که اسلام را قبول ندارند این را بدانند که ایرانی هستند و از نظر رسوم ایران باستان و دین زرتشت بازهم این کار گناه است اگر حرف مراهم قبول ندارید بروید و تحقیق کنید

    • محمد

      دوستان هر کی میگه صیغه اشتباه است غلط کرده صیغه قوانین داره هم برای مرد هم برای زن اگه رعایت نشه مثل زنا است و باطل است زن باید بعد صیغه اگه اشتباه نکنم باید فاصله 15 تا یک ماه بیفته بعد دوباره صیغه کنه این زن های که هر روز با یکی هستن زنا میکنن اصلا سراغ این ها نرید صیغه رو خدا گذاشته که گناه نکنید بعد مرد یک زن یا دو تا رو صیغه کنه اونم شرایط داره این که میگن چند زنی یا هرزه گری هرکی گفته چرت گفته پاک ترین راه برای رابطه جنسی صیغه و ازدواج است

    • آرمان

      من که از هفت سالگی دیدم هروقت دلم خواست نگاه میکنم معتادشم نشدم

    • ناشناس

      فقط امام زمان میتونه این بساطو ریشه کن کنه.فکر کنم به محض اینکه ظهور کنه گردن جوردی رو میزنه

    • Amirali

      دقت کردین به این که اگه دولت ایران تلگرامو فیلتر نمیکرد،بچه هایی که فیلتر شکن نداشتن مجبور نبودن دانلود کنن تا به سایتای مستهجن هم دست پیدا کنن،حالا که فیلتر کرده بعضی بچه ها هستن تو مدرسه ها که فیلترشکن معرفی میکنن میگن با اینا تو سایتای پورن هم میتونید برید،به این روش بچه های پاکی هم هستن که به سمت گناه میرن،

    • amir mahdi

      راست میگی

    • بدون نام

      به نظرم پورن نگاه کردن بهتر از اومدن تو خیابون و تجاوز کردن به دیگرانه.جفتش مزخرفه،ولی دومی افتضاح تر

      پاسخ ها

      • یه دوست

        دوست عزیز، هر دو تاش بده،،، اینکه نمیشه تو بگی چون این بده اون یکی بهتره،،، هر دو تاش گناه اه،،،من خودم درگیر بودم، . ترک کردم،،،،، راهش اینه که اول توبه کنی، یکی از اهل بیت رو به عنوان یکی خودت انتخاب کنی،،، دیگه باید یه ضرب بزاری کنار،،مثل این معتاد ها نیست که اول یه روز درمیان می کشن بعد دو روز در میان و ..... این کار خیلی سخت ره ،، باید یه ضرب بزاری کنار،،، از وقتی بزاری کتار دو تا اتفاق برات می افته،،،خدا یه مدت کارت نداره،،، تو این یه مدت شیطون باباتو در میاره،،،از این مرحله که بگزی دیگه خدا دستت رو می گیره و نمی زاره شیطون اذیتت کنه،،،،از اینجا به بعد دیگه امتحانات خدا شروع میشع،،،، یه دفعه می بینی خونه خالی میشه،،،،،با یه دختره یا پسره دوست میشی،،،اینترنت پر سرعت گیرت میاد،،،، ولی باید صبر کنی،،،،مشکل این امتحانات اینع که نمی دونی کی امتحان داری،، و هیچ وقت هم تموم نمیشه،، کم میشه ولی تموم نمیشه

    • ناشناس

      برا دخترا ایرانی خوبه از املیسم جنسی در میان.

    • زیبا

      من ازوقتی ازدواج کردم گه گاهی نگاه میکردم ولی واقعا چندشم شد معلومه مصنوعین خب،،اگه شمابرین پشت صحنه ایناروببینین دیگه بدتون میاد احتمالل

    • خیر ندیده

      سلام بزارید یه چیزی بهتون بگم تو ی کشوری مثه امریکا یا چمیدونم کشورای اروپایی روابط ازاده حتی خانواده ها در جریانن و کاریم ندارن من خودم دو سال اونور زندگی کردم تو اروپا سن ازدواج خیلی بالاست مثلا 30 یا 35 سالگی و خیلیم دیر بچه دار میشن ولی در عوض مثه ادم زندگی میکنن از 18 سالگیدرست ارضا می شن مثه منوتو نیستن منم درگیر شدم خب روزای اول ادم خوشش میاد ولی بعدش احساس گناه داری من اولش باورم نشد اما بعد از 1 سال ترک به هر چی بخای میرسی خدا باورت کنه

    • محمدرضا

      واقعا چرت و پرت بود نمی دونم شما این مطالب از کجا در می ارین یک باره بگین گناه نرین دنبالش دیگه نگین ضرر که تمام دانشمندان دنیا به غیر از دانشمندان داخل کشور می گن بی ضرر

    • سعیده

      این فیلما عالیه....

      پاسخ ها

      • A

        همیشه غوطه ور بودن تو دنیا عالی بوده ولی تقوا داشتن عالی تره و آرامش خاصی میده بهت

    • Makan

      با سلام همه به یه نحوی درگیر این فیلمها شدیم و کسیم نیست که بگه من ندیدمو نمیبینم صددرصد اونی که میگه نمیبینم بیشتر نگاه میکنه راه حلشم فقط ازدواجه که جوونا واقع میخوان ازدواج کنن اما از بس همه چی گرونه حتی برای خرید یه حلقه باید کم کم ۳ یا ۴ میلیون اونم تازه طلا نه نقره در حد پایین بتونه تهیه کنه نخ که نمیشه بست پس نتیجه میگیریم مشکل از جوونا نیست مشکل از مدیریت نظاممونه که جوونا زندگیشون به هرز میره

    • بی نام

      نوش دارو بعد از مرگ سهراب چه سود این گناه ها همشون نتیجه جهالت و جهالتم نتیجه عدم اگاهیه خداییش اگه هر کسی که این گناه کرده همون اول کار می دونست که خطرش بیشتر از سیگاره ایا این گناه رو می کرد عمرا اما من وقتی فهمیدم که گناهه و باعث ضرر رساندن به بدن می شه که چن سالی بود به دام چنین گناهی افتاده بودم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • کربلایی

      ماجرا چیه؟ گیج شدم

    • بدون نام

      ازدواج که نمی تونیم بکنیم چون واقعا تو فقر و بدبختیم..فیلمم نبینیم که دیگه از فشار روانی داغون میشه آدم.

    • علی

      برای ترک باید دنبال کارهایی باشید که بتونه استرس و اضطراب و خستگی درونتون رو کمتر کنه. مثل ورزش،مطالعه،گردش و... . در ضمن هر موقع وسوسه شدید سریع از اینترنت و رایانه فاصله بگیرید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج