۴۱۸۳۷۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

۱۰ راهکار ورزشی برای خلق و خوی بهتر !

ورزش منظم، استخوان ها و عضلات شما را قوی می کند، انعطاف پذیری شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند که با بالارفتن سنتان، فعال بمانید و قادر به حرکت باشید. و در نهایت به شما کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشید.

وب‌سایت تناسب اندام: نه، مزایای سلامت روانی ورزش، فقط مربوط به سر شما نیستند، مدتهاست که تحقیقات علمی از مزایای مختلف ورزش حمایت کرده اند، از کنترل وزن گرفته تا کاهش خطرات ناشی از بیماری قلبی عروقی، دیابت نوع ۲، سندرم متابولیک و حتی سرطان.
ورزش منظم، استخوان ها و عضلات شما را قوی می کند، انعطاف پذیری شما را افزایش می دهد و به شما کمک می کند که با بالارفتن سنتان، فعال بمانید و قادر به حرکت باشید. و در نهایت به شما کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشید.

اثر ورزش روی سلامت روانی و خلق و خوی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. ورزش در درمان افسردگی خفیف، به اندازه تراپی و داروهای نسخه ای موثر است. این مزایای بهبود دهنده خلق و خوی شامل همه افراد می شود. در اینجا ۱۰ مورد از آنها را بیان می کنیم.
10 راهکار ورزشی برای خلق و خوی بهتر !

۱- ورزش می تواند به شما کمک کند منطقی تر فکر کنید و تصمیمات بهتری بگیرید

ورزش، بخشی از مغز شما به نام (قشر جلویی مغز سطح شکمی) را که برای تصمیم گیری و پردازش عاطفی، مهم است، فعال می کند.

۲- ورزش می تواند به کاهش حالات منفی کمک کند

علاوه بر کمک به ما برای تصمیم گیری، قشر جلویی مغز سطح شکمی، احساسات منفی مانند ترس را پردازش کرده و به ما کمک می کند تصمیم بگیریم که آیا شرایط خاص، خطرناک هستند یا نه. ورزش منظم به شما کمک می کند احساسات منفی را بهتر پردازش کنید، بنابراین می توانید روی چیزهای مثبت، متمرکز بمانید.

۳- ورزش به شما کمک می کند در مقابل استرس، مقاومت کنید

افرادی که ورزش می کنند، بطور موثرتری می توانند با عوامل استرس زا در محیط اطرافشان مقابله کنند. ورزش منظم در واقع بخشی از مغز شما به نام (هسته رافه پشتی) را تغییر می دهد. این بخش از مغز، مسئول تنظیم خلق و خو (از طریق یکی از انتقال دهنده های عصبی که سروتونین تولید می کند) و هشدار دادن به شما در مورد حضور استرس در محیط اطرافتان (از طریق انتقال دهنده عصبی دیگری به نام ماده P) می باشد.

۴- ورزش، تنش و اضطراب را کاهش می دهد

ورزش، سطح سروتونین شما(که انتقال دهنده عصبی احساس خوب است) را افزایش می دهد که به کاهش احساسات منفی و افزایش احساسات مثبت کمک می کند.

۵- ورزش، باعث بهبود حافظه می شود

ورزش، سطح فعالیت در بخشی ازمغز شما به نام هیپوکامپ را که نقش کلیدی در کمک به شما برای تشکیل خاطرات جدید و بازیابی خاطرات قدیمی دارد، افزایش می دهد.

۶- ورزش، باعث بهبود عملکرد شناختی می شود

تحقیقات نشان می دهد که حتی جلسات کوتاه ورزش شدید در طول روز کاریتان می تواند کارایی و بهره وری را افزایش دهد.

۷- ورزش، به کاهش درد کمک می کند

همه از سرخوشی یا نشئگی دویدن (runner's high) اطلاع دارند، یک احساس کاهش درد که در جلسات تمرین طولانی اتفاق می افتد. تحقیقات نشان می دهد که شما برای دیدن مزایای کاهش درد ورزش، مجبور نیستید در دوی ماراتن شرکت کنید. حتی فعالیتهای کم برخوردی مانند ایروبیک در آب نیز می توانند به کاهش درد کمک کنند.
10 راهکار ورزشی برای خلق و خوی بهتر !

۸- ورزش، حس رضایت از بدن را افزایش می دهد

افرادی که ورزش می کنند، معمولا بلافاصله بعد از تمرین، افزایش رضایت از بدن را گزارش می کنند. آنهایی که ورزش می کنند، در مقایسه با افرادی که بندرت تمرین میکنند، بطور کلی سطوح پایین تری از نارضایتی از بدن را گزارش می کنند.

۹- افرادی که ورزش می کنند، روابط عاشقانه بهتری دارند

محققان از دلیل آن مطمئن نیستند. دلیلش می تواند آن باشد که ورزش باعث می شود احساس بهتری در مورد خودتان داشته باشید. شاید زندگی شما را بهبود می بخشد یا شاید روحیه خوب شما بخاطر ورزش، به برطرف کردن هرگونه مشکلاتی که ممکن است با شریک زندگی تان داشته باشید، کمک می کند.

۱۰- ورزش، شما را شادتر می کند

مطالعات همچنان نشان می دهند افرادی که ورزش می کنند، شادتر هستند. با در نظر گرفتن اینکه تمام موارد بالا با هم ادغام می شوند، تعجبی هم ندارد.

اگر شما مستعد افسردگی یا اختلال خلقی فصلی هستید، ورزش باید یکی از نقاط اتکای اصلی شما باشد و حتی اگر با آن مشکلات درگیر نیستید، رفتن به باشگاه هنوز هم می تواند اثرات مثبتی بر شما بگذارد که ارزشش را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج