۴۱۹۰۶۳
۶۰ نظر
۵۰۰۴
۶۰ نظر
۵۰۰۴
پ

مرفه‌ترین کشورهای جهان معرفی شدند

موسسه تحقیقاتی لگاتوم دهمین شاخص رفاه جهانی سالانه خود را به تازگی منتشر کرده که مرفه‌ترین کشورهای جهان را رتبه‌بندی کرده است. نیوزلند، نروژ و فنلاند به ترتیب در رتبه اول تا سوم این فهرست قرار دارند.

خبرگزاری ایسنا: موسسه تحقیقاتی لگاتوم دهمین شاخص رفاه جهانی سالانه خود را به تازگی منتشر کرده که مرفه‌ترین کشورهای جهان را رتبه‌بندی کرده است. نیوزلند، نروژ و فنلاند به ترتیب در رتبه اول تا سوم این فهرست قرار دارند.

میزان پولی که یک کشور دارد یکی از عوامل رفاه به شمار می رود، اما موسسه لگاتوم برای رتبه‌بندی خود عوامل زیادی را در نظر گرفته است. این موسسه ۱۰۴ متغیر را برای تهیه فهرست خود مقایسه کرده که شامل شاخص‌های سنتی مانند سرانه تولید ناخالص داخلی و شمار افرادی بوده که کار تمام وقت داشته‌اند، اما آمارهای جالبی مانند شمار سرورهای اینترنتی مطمئنی که یک کشور دارد و میزان استراحت مردم بر مبنای روز به روز هم مورد بررسی قرار گرفته اند.

این متغیرها سپس به ۹ زیر شاخص کیفیت اقتصادی، فضای کسب‌وکار، حکومتداری، آموزش، بهداشت و درمان، ایمنی و امنیت، آزادی شخصی، سرمایه اجتماعی و محیط زیست طبیعی تقسیم شده‌اند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی «بیزنس اینسایدر»، این شاخص به بررسی ۱۴۹ کشور جهان پرداخته که بیشترین آمار قابل دسترس را داشته‌اند. نروژ در هفت سال گذشته رتبه برتر این شاخص را در اختیار داشت، اما در سال ۲۰۱۶ کشور جدیدی مرفه‌ترین کشور جهان شناخته شد. مرفه‌ترین کشورهای جهان بر اساس گزارش موسسه لگاتوم عبارتند از:

۱ _ نیوزلند: طبق گزارش موسسه لگاتوم، نیوزلند با داشتن رتبه برتر در زیر شاخص‌های سرمایه اجتماعی و کیفیت اقتصادی و دومین رتبه برتر در فضای کسب‌وکار و حکومتداری، مرفه‌ترین کشور جهان است.

۲_ نروژ: نروژ به مدت هفت سال متوالی در شاخص رفاه موسسه لگاتوم به عنوان مرفه‌ترین کشور جهان رتبه‌بندی شده بود، اما با داشتن رتبه سوم در زیر شاخص حکومتداری، امسال در جایگاه دوم مرفه‌ترین کشورهای جهان قرار گرفت.

۳_ فنلاند: فنلاندی‌ها ممکن است خود را اسکاندیناوی ندانند، اما بدون‌شک یکی از مرفه‌ترین کشورهای شمال اروپا هستند. طبق گزارش موسسه لگاتوم، فنلاند بهترین حکومتداری را در جهان دارد.

۴_ سوئیس: سوئیس اغلب در رتبه‌های برتر فهرست‌هایی مانند شاخص رفاه قرار می‌گیرد که به لطف آموزش فوق‌العاده و بهداشت و درمان عالی است که به ترتیب در رتبه اول و رتبه سوم قرار دارد.

۵_ کانادا: طبق گزارش موسسه لگاتوم، همسایه آمریکا در شمال به میزان قابل توجهی مرفه‌تر بوده و در زیر شاخص سرمایه اجتماعی و فضای کسب‌وکار رتبه سوم و در آزادی شخصی رتبه دوم را در اختیار دارد.

۶_ استرالیا: این کشور برای سبک زندگی آرام و هوای خوب معروف است، بنابراین تعجبی ندارد که در زیر شاخص سرمایه اجتماعی در رتبه دوم قرار گرفته و این امتیاز خوب کمک کرد استرالیا در فهرست کلی مرفه‌ترین کشورهای جهان، از رتبه هفتم در سال ۲۰۱۵ یک رده صعود کند.

۷_ هلند: این کشور در زمینه آموزش و کیفیت اقتصادی رتبه دوم و در دو زیر شاخص دیگر در میان پنج رتبه اول قرار دارد.

۸_ سوئد: این کشور که بالاتر از همسایه خود دانمارک قرار دارد در زمینه کیفیت اقتصادی رتبه سوم و برای حکومتداری رتبه پنجم را دارد، اما در فهرست کلی، از رتبه پنجم در سال ۲۰۱۵ به رتبه هشتم در سال ۲۰۱۶ سقوط کرده است.

۹_ دانمارک: این کشور اسکاندیناوی به داشتن استانداردهای بالای زندگی معروف بوده و در رتبه نهم فهرست مرفه‌ترین کشورهای جهان قرار گرفته است. این کشور در واقع در منطقه اسکاندیناوی از حداقل رفاه برخوردار است و بالاترین امتیازش رتبه پنجم برای ایمنی و امنیت بوده است.

۱۰_ انگلیس: با وجود بریگزیت، انگلیس در شاخص رفاه از رتبه ۱۵ در سال گذشته به رتبه ۱۰ در سال ۲۰۱۶ صعود کرد. بهترین امتیاز انگلیس مربوط به فضای کسب‌و کار بود که در رتبه پنجم قرار دگرفت.

۱۱_ آلمان: قدرت اقتصادی منطقه یورو در همه زیرشاخص‌ها به جز سه زیر شاخص، در میان ۱۰ رتبه اول قرار گرفت. بهترین رتبه این کشور در زیر شاخص‌ها رتبه پنجم برای کیفیت اقتصادی بود.

۱۲_ لوکزامبورگ: این کشور که به عنوان یک بهشت مالیاتی معروف بوده وخانه ژان کلود یانکر، رئیس اتحادیه اروپا است در زمینه آزادی شخصی و سلامت از نظر جهانی در رتبه برتر قرار دارد.

۱۳_ ایرلند: بالاترین امتیاز ایرلند در زیرشاخص‌های شاخص رفاه، رتبه پنجم برای آزادی شخصی بود. این کشور همچنین در زمینه‌ آموزش یکی از ۱۰ کشور برتر بود که در رتبه هفتم قرار گرفت.

۱۴_ ایسلند: این کشور که از اروپا دورافتاده و تنها بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، ممکن است برای این‌که یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان باشد انتخاب روشنی به نظر نرسد، اما در سه زیر شاخص شاخص رفاه شامل ایمنی و امنیت، آزادی شخصی و سرمایه اجتماعی در میان پنج رتبه اول قرار گرفته است.

۱۵_ اتریش: این کشور اروپای مرکزی کوچک، بهترین امتیاز را برای ایمنی و امنیت به دست آورد و در میان همه کشورها در رتبه نهم قرار گرفت.

۱۶_ بلژیک: اگرچه بلژیک در سال گذشته به دلیل این‌که خانه یکی از عاملان حملات تروریستی پاریس بود احساسات منفی زیادی را به خود جلب کرد، اما همچنان یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان بوده و از نظر آزادی شخصی و آموزش در میان ۱۰ کشور برتر قرار دارد.

۱۷_ آمریکا: اگرچه دونالد ترامپ وعده داده است آمریکا را دوباره بزرگ کند، اما این کشور در شاخص رفاه از رتبه یازدهم در سال گذشته به رتبه هفدهم در سال ۲۰۱۶ سقوط کرد. با وجود این سقوط، بزرگ‌ترین اقتصاد جهان از نظر فضای کسب‌وکار در رتبه اول قرار دارد.

۱۸_ فرانسه: با وجود اینکه این کشور اقتصاد راکدی دارد، اما در همه زمینه‌ها امتیاز خوبی کسب کرده و بهترین امتیازش در محیط زیست طبیعی بوده که در رتبه چهارم قرار گرفته است.

۱۹_ سنگاپور: این کشور که به عنوان یک قطب مالی جهانی معروف است، همچنین محل خوبی برای زندگی محسوب می‌شود و در شاخص رفاه امسال در زیر شاخص بهداشت و درمان رتبه دوم و در ایمنی و امنیت، رتبه اول را به دست آورد.

۲۰_ اسلوونی: این کشور به کمک برترین رتبه در محیط زیست طبیعی، یکی از مرفه‌ترین کشورهای اروپاست.

۲۱_ اسپانیا : اگرچه مشکلات سیاسی در چند سال گذشته بر اسپانیا سایه افکنده است، اما این کشور در محیط زیست طبیعی و ایمنی، در میان پانزده رتبه برتر قرار گرفت با اینهمه همچنان نتوانست در میان ۲۰ کشور مرفه برتر جهان قرار بگیرد.

۲۲_ ژاپن: اگرچه ژاپن با رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، اما یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان بوده و در ایمنی و امنیت رتبه سوم و در بهداشت و درمان، رتبه چهارم را به دست آورده است.

۲۳_ هنگ کنگ: وضعیت هنگ‌کنگ به عنوان کشور مستقل از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته نشده اما همچنان در شاخص رفاه قرار می گیرد و از امتیاز خوبی برخوردار بوده است. هنگ‌کنگ از نظر فضای کسب‌وکار در رتبه چهارم در میان کشورهای جهان قرار دارد.

۲۴_ مالت: این کشور جزیره‌ای کوچک در دریای مدیترانه در چهار زیر شاخص در میان ۲۰ رتبه اول قرار داشت، اما بهترین رتبه مالت در سرمایه اجتماعی بود که این کشور در رتبه هشتم قرار گرفت.

۲۵_ پرتغال: این کشور در همه زیر شاخص‌ها به جز یک زیرشاخص، در میان ۵۰ کشور برتر جهان قرار دارد، اما بالاترین امتیاز این کشور در آزادی شخصی بود که رتبه دهم را به دست آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      اشتباه گفتن ک باز ایران باید اول باشه خب بازم حق مارو خوردن ...البته اشکالی نداره حداقلش ما تو اختلاس فقرو بیکاری گرانی فحشا نجومی بگیر اینا تو جهان اولیم

      پاسخ ها

      • babak

        تو غمگین بودن هم دومیم اینو یادمون نره خیلی مهمه

      • بدون نام

        چرا فقط این ها رو میبینید ما ایرینا نی ها مهمترین چیز رو داریم که امنیته خوب میشد اگه الان داعش اینجا رو بهم میریخت؟ انقدر نا شکر نباشیم

      • سامان

        ما اگه بخواهیم اول بشیم ، آدم هایی مثل آقای احمدی نژاد میتونه کشوررو آباد کنه
        چرا احمدی نژاد؟ چون اگه یه کسی غیر احمدی نژاد بیاد مردم لیاقت ندارن اونجوری که باید باشن بشن
        آقای احمدی نژاد حداقل یه یارانه ناقابل پرداخت کردند
        درود بر احمدی نژاد

      • به بدون نام18:17

        فك مكني واقعا آمريكا و اسراييل اجازه ميده به داعش به ايران حمله كنه؟ تو هم خام حرف ارباباي حكومت ايران شدي!! اونوقت به ايران حمله كنه پس امريكا و اسراييل و كشورهاي پيشرفته نونشون آجر ميشه !!! ايران هميشه همينجوري خواهد بود تا كشورهاي پيشرفته براي فروختن تسليحات و تكنولوژي خودشون دنيا رو از ايران بترسونن ! كمي عاقل باش فقط كمي

      • غـــــــــــــــــــــز ل

        چرا فقط این ها رو میبینید ما ایرینا نی ها مهمترین چیز رو داریم که امنیته خوب میشد اگه الان داعش اینجا رو بهم میریخت؟ انقدر نا شکر نباشی

        ببینم دوست گرامی اون کشورهایی که تی آراش و آزادی و سرمایه بهترینند آرامش دارند یا ماها که باید سپاس گزار این بشیم لولویی همچون دعش نخوردمون ؟هین بسه؟؟؟دیدمون در مرز لولو می مونه!؟؟؟

        ما باید بهتر ببینیم داعش و هزاران دجال دیگه میان و می ترکن آینده ی ما چی؟؟؟؟دیدگاه ومرز آینده نگری ما کو؟؟

    • بدون نام

      احتمالا ایران عزیز از نظر رکورد اختلاس فقر بیکاری دزدی قتل پارتی بازی و خیلی ویژگی های این چنینی اول بشه

    • بدون نام

      و درانتهای جدول "ایران"

    • رضا

      داداش اشتباه زدی .ایران اوله

    • جواددولتی

      ایران کجاست.منظورم چندمه ؟؟؟

      پاسخ ها

      • رض

        حتما نمره منفی وزیر صفررادارد

    • بدون نام

      خوش به حالشون ماهمه چی رو باید با خودمون توگورببريم تمام جوانيمون سوخت این همه زحمت بکش درس بخون اخرشم بيکارکاشکى حداقل تورمی ازاین کشورهابدنياميومديم والاتوافريقا هم بودبهترميشد

    • صلاح

      چرا رتبه ایران و نگفتید چنده،تو افسردگی که وضعمون خوبه دومین کشوریم!!!!!!!!

    • ماهان

      پس جایگاه ایران با این همه ذخایر کجاست . اها می خواین بگین ما هشت سال در گیر جنگ بودیم . ژاپن چی

    • علی

      ایران از آخر چندم است

    • راز

      ایران رو یادشون رفت دیگه اول نه مقام سوم که باید مال ما باشه
      آخه ما نفری 45 هزار یارانه میگیریم کدوم کشور دیگه یه همچین لطفی به مردمش می کنه
      چقدر اینها نامرد هستن اصلا نمیتونن خوشحالی مارو ببین و به حسابمون نیاودن امان از دشمنی

    • بدون نام

      واسه چی رتبه ایران رو ننوشته اید؟ فهمیدم کشور ما از عراق و افغانستان و سوریه و بورکینافاسو بالاتر قرار داره و کلا 170ام در جهانه

    • شری

      همه این آمار گیری ها چرتکه ایران از نظر رفاه در رتبه اول جهانه
      مردم از رفاه بیش از حد نرمال دارن خودشون رو ميکشن
      والا

      پاسخ ها

      • رض

        دربازیهای ورزش وقتی ایران می بازد گفته میشه ایران بازی قابل قبولی را ارائه کرد دراین مورد هم قابل قبئل هستیم

    • جعفر

      مث اینکه باز هم حق کشور مارو خوردند و حتی جزو 149کشور مرفه قبولمون ندارند...بابا ما بانک رفاه و فروشگاه رفاه دلریم

    • بدون نام

      خاک عالم از مالت هم جا موندیم

    • بدون نام

      چقدر آدم بانمک اینجا هست!

    • بدون نام

      اینا همش نقشه استکباره وگرنه ایران از نظر رفاه تو دنیا اوله

    • بدون نام

      برام سواله پس چرا قطر امارات تو این امار ها نمیاد؟
      فکر کنم حداقل 90% قطریا راحت زندگی میکنن کلی هم سرمایه دار داره نمونش همین فوتبال که رییس باشگاه های اروپایی خیلیاشون عربن ولی یبار هم تو این امار هایی که منتشر میشه اسم قطر نیست

    • سپیده

      سلام دوستان ناراحت نباشید ولی ایران در اختلاس , بیکاری , گرونی , فساد و خودکشی مقام اول اورده ولی کشورهای دیگه این مقام رو نیاوردند پس ما از همه بالاتر هستیم. به خاطره همینه اسمی از ایران نیوردند چون مقام ما اوله حتی در دروغگویی خوش باشیم با این همه مقام

    • نازنین میبد یزد

      کشورم چه اول چه اخر
      دوستش دارم وبه همه کشورهای دنیا ترجیح میدم

    • شاهد

      ایران مدینه فاضله جزو این سوسول بازیها نیست

    • حمید رضا غلامحسینی

      ایران هم تو اختلاس وحقوق وپاداشهای نجومی تو دنیا رتبه اوله

    • Hector

      رتبه ایران مشخص شد.
      265-ایران: ایران با توجه به معادن نفتی و گازی و فلزی سرشار وهمچنین دیگر معادن و موقعیت جغرافیایی بی نظیر دارای نیروی جوان فعال و تحصیل کرده در عین ناباوری اخر شد.

    • امید

      اینجا همما رو تحریم کردن
      حق ما این نیست که در رنکینگ نباشیم.

    • بدون نام

      بازم استکبار جهانی حق ایران رو خورده ایران رتبه اول رو داره !!!!!!!!

    • بدون نام

      ما هم اولیم البته از اخر خخخخ

    • آرش

      ایران از بین 149 کشور, رتبه 107م رو داره. خوشبختانه از افغانستان و مالدیو مرفه تریم. بازم افتخاریه.

    • بدون نام

      یعنی دارنده بزرگترین منابع نفت و گاز (باهم) در دنیا باید اینقد بدبخت باشه

    • بدون نام

      دوستان غصه نخورین،عوضش ایران در دزدی و فساد و غارت پول نفت و گاز و ... در رکود و بیکاری وگرانی ... مقام اول رو داره

    • omid

      ایران از لحاظ منابع زیر زمینی و نفت و گاز تو جهان اوله ولی از لحاظ فقر و بیکاری و دزدی رانت خواری تو جهان از اول هم بالاتره

    • بدون نام

      بله واقعا باید به حال ایران گریه کرد با این همه منابع باید رفاه مردم در این سطح باشه همه ما با کنایه وطنز از کنار این موضوع عبور میکنیم ولی تا به حال فکر کردید هیچ وقت رفاه ایران در سطح بالایی نمیره تا این همه اختلاس ورانت دزدی هست

    • بدون نام

      توی گاز و نفت و منابع کشور ما جزو اولین ها توی رفاه و اسایش مردم جزو اخرین ها ضمنا دومین کشور غمگین جهان هم هستیم حالا پیدا کنید پرتقال دزده رو

    • داریوش

      عیبی نداره . ناراحت نباشید
      ما تو اختلاس کردن . فقر .بیکاری تحصیل کرده ها . بیماری . ناراحتی و غمگین بودن . فحشا ودزدی کردن و.... صاحب رتبه هستیم

      وطنم پاره ی تنم ...

    • بدون نام

      خداوند هر چی نعمت و ثروته تو کشورمون قرار داده .نفت .گاز .منابع معدنی .خاک حاصلخیز .و کلی نعمت دگ
      ولی وضع زندگی مردم هر روز بدتر میشه
      و اقازاده ها پولدار تر
      بازم از اخر اولیم هــــــــــه

    • آتوسا

      همه نظرا بوی حسادت میده خخخ جالبه خب نیس دگ ایران وقتی فعلن جزو کشور جهان سومه چجوری بیاد تو این لیست کشور ما کلی کار داره حالا بخاد بیاد تو رتبه دو رقمی....یکم واقع بین تر باشیم بد نیس

    • کوروش

      ایران هم رتبه اول روداره البته تو رشوه .اختلاس .گرانی .فقر

    • میثم

      چندسالی هست اتریش هستم, یکی از مرفه ترین و قانون مندترین و بهترین کشورهای جهان, تاقبل که اینجارو ببینم تعریفم از ازادی و رفاه و زندگی یه چیز دیگه بود, بنظرم رفاه فقط به کار و درامد و تفریح وخدمات نیست, احترام به حقوق انسان و حیوان, احترام به عقاید و مذاهب و سلایق, احترام به زمان, شهر, محیط, قانون, سیستم و....

      پاسخ ها

      • رضا

        خوش به حالتون امیدوارم از زندگیتون لذت ببرید

    • بدون نام

      آقا درخواست ویدیو چک داریم
      بازهم ناداوری در حق ما شده

    • بدون نام

      دوست عزیزی که گفتن ایران حداقل امنیت داره ،یادت باشه ما 4۰ سال پیش با کره جنوبی و ترکیه و مالزی وهندوستان مقایسه میشدیم

    • بدون نام

      ایران قبل از عراق و سوریه در رده های آخر می باشد و این در حالی است که سالهایی نه جندان دور در گروه 20 تا 25 بوده ایم و در کنار کشور های مرفه / افسوس

    • بدون نام

      اگر من جای مسئولین این حکومت بودم و این کامنت های مردم را میدیم ... میمردم از خجالت و از اینکه اینقدر بیعرضه و مفت خورم. از اینکه همه ملت ایران میدونن چه خبره ولی ما مسئولین خودمونو به کری و کوری زدیم....

    • سلی

      کاش من سوئد زندگی میکردم ارزوم

    • علی

      پس چرا ایران نیست

    • بنده خدا

      واویلا بازم خوردن خخخخخخ
      جمع کنید اینها را
      اگر یک روز از عمرم بمونه میرم سوئیس !!!!!!!!!

    • محمد ج

      دوستان ویزای نیوزلند دارم ارزون :)))))

    • ارین

      جناب خانم میبدی یزد شماخانمهاهمه چیزدوست دارین خونه ماشین درحدعالی پول مهریه بالا اخرشم دادگاه

    • مریم

      جالب اینه که از لحاظ منابع ما جز ثروتمنداییم . فقط سر لوله های چاه نفت و گاز نمیدونیم کجا میره

    • پویا

      حتما اشتباهی شده ما جز مرفه های جهانیم چی کم داریم ولا ما دیگه خوشی زده زیر دلمون کار فراون،پول تا دلت بخواد رفاه هم ک الا ماشاا..

    • خخخخخ

      بچه ها پس ایران کجاست نمیبینم

    • عقیل

      وقتی تو این کشور نظرهای مخالف منتشر نمی کنند .چه انتظاری می رود؟من در همین جا یه نظر دادم .سانسور کردند .حالا می خوایید جز مرفه ترین کشورها هم بشیم!!!!

    • محمد

      خوشا به حال کسانی که در کشورهای مرفه به دنیا امده اند دیگران وماها چه گناهی کرده ایم که نباید مرفه باشیم باوجود کشوری به نام ایران سرفراز با چنین منابع ومعادنی غنی....امیدوارم خداوند هرچه زودتر دست کسانی که مخل اسایش ورفاه این مردم هستند قطع کنند وانان رابه درک واصل کند...واسلام

    • بدون نام

      خاک برسر ما که با این همه دارندگی درعین ندارنگی وبدبختی زندگی میکنیم وهمش باید حصرت زندگی دیگران رابخوریم واخر هم خصرالدنیا والاخره ازدنیا برویم...من که از این عمر ۵۰ ساله جز حصرت وبدبختی هیچ ندیدم

    • رامین

      یک فردی میگفت: اگر شما فقیر به دنیا بیایید هیچ تقصیری ندارید ولی اگر فقیر از دنیا برید دلیلش خودتون بودید.
      این آمارا فقط برای جهان سومی ها خیلی جذابه
      اگر ما در صدر و حتی بین 25 کشور نیستیم دلیلش خود ما هستیم نه فقط دولت بلکه تک تک ما روش تاثیر داریم.
      همه ی ما برای موفقیت نشستیم و منتظر یک فرشته نجات هستیم در حالی که هیچ ستاره نجاتی به جز صبر تلاش و پشتکار وجود نداره.
      دولتمردان ما هم کسی جز خود ما نیستند ما هم به جایگان اونها برسیم نتایج بهتری ارائه نخواهیم داد . حتی شاید بدتر از احمدی نژاد باشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج