جاباما
۴۱۹۱۶۵
۱ نظر
۵۱۹۰
۱ نظر
۵۱۹۰
پ

پرطرفدارترین بازی های فیس بوکی

این روزها فاصله ما تا اعتیاد به یک بازی آن‌لاین وقت‌تلف‌کن به اندازه یک دعوت ساده دوستانمان در شبکه‌های اجتماعی، کوتاه شده است. هر روز با سر زدن به پیج شخصی‌مان در شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیام‌رسان، با انبوهی از دعوت‌نامه‌های بازی‌های آن‌لاین روبه‌رو می‌شویم که خودداری و مقاومت در برابرشان گاه به سخت‌ترین کار دنیا تبدیل می‌شود.

هفته نامه چلچراغ: این روزها فاصله ما تا اعتیاد به یک بازی آن‌لاین وقت‌تلف‌کن به اندازه یک دعوت ساده دوستانمان در شبکه‌های اجتماعی، کوتاه شده است. هر روز با سر زدن به پیج شخصی‌مان در شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیام‌رسان، با انبوهی از دعوت‌نامه‌های بازی‌های آن‌لاین روبه‌رو می‌شویم که خودداری و مقاومت در برابرشان گاه به سخت‌ترین کار دنیا تبدیل می‌شود.
اکثر بازی‌های آن‌لاین حالا دیگر یک گزینه به‌اشتراک‌گذاری دارد که کاربران را به ثبت رکوردهایشان در شبکه‌های اجتماعی ترغیب می‌کند. همین یک گزینه ساده به کری‌خوانی‌های مجازی و رقابت‌های داغی منجر می‌شود که غرق شدن در آن‌ها ما را به‌کلی از کار و زندگی می‌اندازد.
نتیجه آن‌که مبهوت جو داغ رقابت‌های آن‌لاین، یک روز دنبال پوکمون‌ها به خیابان‌ها می‌افتیم و روز دیگر تمام پس‌اندازمان را صرف خرید اعتبار آن‌لاین برای بازی‌های پیچیده و خوش‌‌رنگ‌ولعابی می‌کنیم که گاه از ما زامبی‌هایی گریزان از دنیای واقعی می‌سازد. بازی‌های آن‌لاین اجتماعی و گروهی حالا به عادت اعتیادآوری تبدیل شده که به روزمرگی‌های ما رنگ‌وبوی چالش و رقابت‌طلبی می‌دهد.
پرطرفدارترین بازی های فیس بوکی
کوییزآپ و چاره‌جویی برای اطلاعات بی‌خاصیت

یکی از عادت‌های محبوب فیلم‌بین‌ها و سریال‌بازها تماشای چندین و چندباره آثار مورد علاقه‌شان است؛ مسئله‌ای که آن‌ها را به کارشناسانی خبره در زمینه محصولات سینمایی و تلویزیونی محبوبشان تبدیل می‌کند. تماشای چندباره فیلم و سریال‌ها باعث می‌شود کوچک‌ترین جزئیات آن‌ها در ذهن مخاطبان باقی بماند و مغز آن‌ها را پر از اطلاعات کم‌اهمیت و بی‌خاصیتی کند که ممکن است در تمام عمرشان هیچ کجا به کارشان نیاید. اما حالا یک شبکه آن‌لاین بازی به نام کوییزآپ به بازار آمده که فکری به حال این اطلاعات ناکارآمد فیلم‌بین‌ها کرده است.

کوییزآپ شبکه‌ای گسترده متشکل از آزمون‌های آن‌لاین درباره سریال‌ها و مجموعه فیلم‌های روز دنیاست؛ از «فرندز» و «آشنایی با مادر گرفته» تا «بازی تاج و تخت» و «خانه پوشالی» و مجموعه فیلم‌های «هری پاتر». هر سریالی که در سال‌های اخیر پرطرفدار شده، در این شبکه پیدا می‌شود و سوال‌های ساده و دشواری درباره آن طراحی شده است که طرفداران پروپاقرص سریال‌ها را به چالش می‌کشد. البته کوییزآپ فقط مخصوص فیلم و سریال نیست و باقی زمینه‌ها از جغرافیا تا اطلاعات عمومی و علوم مختلف را هم دربر می‌گیرد. بااین‌حال عمده طرفداران این شبکه آن‌لاین بازی، عاشق وقت‌گذرانی در شبکه بازی‌های سریالی کوییزآپ هستند.

کوییزآپ فقط مخصوص بازی آن‌لاین نیست؛ در این شبکه می‌توانید فالوئر داشته باشید و با باقی کاربران چت کنید. می‌توانید دوستانتان را به چالش بکشید و آن‌ها را به مبارزه دعوت کنید. خلاصه این‌که کوییزآپ مثل فیس‌بوک یک شبکه جهانی مراوده و دوست‌یابی است که عاشقان دنیای مجازی را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

تلگرام حریف می‌طلبد…

داغ شدن بازار بازی‌های آن‌لاین اجتماعی اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام را هم وادار کرده که به شکلی جدی وارد حوزه بازی‌های اجتماعی شود و فعالان این عرصه را به چالش بکشد. آپدیت جدید تلگرام، این اپلیکیشن را به بازی‌های ساده آن‌لاینی مجهز کرده که با همه سادگی‌شان، به‌شدت اعتیادآور و پرطرفدارند. مزیت این بازی‌های تلگرامی این است که می‌توانید آن‌ها را در گروه‌های تلگرامی ارسال کنید و با اعلام امتیاز خود، هم‌گروهی‌هایتان را به چالش بکشید.

در کشورهایی مثل ایران که تلگرام به مهم‌ترین ابزار مدیریت ارتباطات روزمره کاری و شخصی کاربرها تبدیل شده، ورود تلگرام به عرصه بازی‌های اجتماعی می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد که علاقه‌مندان بازی‌های آن‌لاین را از مراجعه به اپلیکیشن‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند. گذشته از این، در دسترس بودن این بازی‌ها، تعداد کاربران آن را افزایش می‌دهد و رقابت‌های آن‌لاین را داغ‌تر و مهیج‌تر می‌کند. این‌گونه است که به خودتان می‌آیید و می‌بینید چند ساعت از وقت گران‌بهایتان را صرف یک بازی ساده اعتیادآور کرده‌اید که جز سردرد و چشم‌درد چیزی برایتان به ارمغان نمی‌آورد.
پرطرفدارترین بازی های فیس بوکی
کلش آو کلنز و تعامل با هم‌قبیله‌ای‌ها

تقریبا هیچ گیم‌بازی در دنیا نیست که بازی کلش آو کلنز یا «جنگ قبایل» را امتحان نکرده باشد. این بازی استراتژیک که از محبوب‌ترین بازی‌های آن‌لاین اجتماعی دنیاست، چند ماهی است که گوی سبقت را از باقی بازی‌های آن‌لاین ربوده و هنوز هم از نظر بسیاری از کارشناسان حوزه گیم، بهترین بازی سال ۲۰۱۶ است.
این‌که هدایت قبیله‌ای را برعهده بگیرید و با قبایل دشمن بجنگید، چنان فانتزی جذابی از کار درآمده که جماعت بی‌شماری را در گوشه و کنار دنیا از کار و زندگی انداخته است. با یک سرچ کوچک در اینترنت به انواع اخبار عجیب و غریبی برمی‌خورید که در نتیجه عشق مفرط کاربران به این بازی رقم خورده است؛ از سرقت چندمیلیونی دارایی‌های والدین برای تامین مخارج بازی گرفته تا ترک تحصیل و شب‌بیداری و حتی مرگ‌ومیر!

کلش آو کلنز به معنای واقعی کلمه یک بازی اجتماعی و گروهی است. شما به یک قبیله مجازی ملحق می‌شوید و با هم‌قبیله‌ای‌هایتان تعامل و گفت‌وگو می‌کنید. اصلا راز پیشرفت شما در این بازی همان همکاری و هم‌فکری با هم‌گروهی‌هایتان است. این بازی یکی از بهترین عرصه‌ها برای تبدیل دوستی‌های مجازی به روابط واقعی است.
پرطرفدارترین بازی های فیس بوکی
جادوی پوکمون‌ها

بازی پوکمون‌گو با واقعیت مجازی‌اش و موجوداتی خیالی که فقط از پشت لنز دوربین‌های موبایلی دیده می‌شوند، یک‌شبه دنیا را تکان داد و رویکردی تازه را در میان بازی‌های اجتماعی باب کرد. برای پیدا کردن پوکمون‌ها ناچار بودید از خلوت خود بیرون بیایید و در کوچه و خیابان به دنبال شکار بگردید. همین مسئله باعث شکل‌گیری اجتماعات فیزیکی و حقیقی کاربران دنیای مجازی در اماکن عمومی شد و به نگرانی‌های امنیتی دولت‌ها دامن زد.

با همه بی‌نظمی‌ها و قانون‌گریزی‌هایی که به بهانه پوکمون‌گو در دنیا اتفاق افتاد، همین فیزیکی بودن بازی و تحرک داشتن آن مزیتی بزرگ برای یک بازی آن‌لاین اجتماعی تلقی می‌شد. بعضی‌ از نهادهای دولتی به فیلتر کردن بازی بسنده کردند و برخی دیگر تصمیم گرفتند پتانسیل‌های این بازی را در مسیری درست مثل رونق کسب‌وکارها یا تشویق جوان‌ها به انجام فعالیت‌های فرهنگی به کار بگیرند.
به‌عنوان مثال، روسیه یک بازی مشابه پوکمون‌گو طراحی کرد که پوکمون‌هایش در مراکز فرهنگی و تفریحی تجمع کرده بودند و کاربران برای شکار آن‌ها ناچار بودند در این اماکن فرهنگی حضور پیدا کنند. این حضور هم به رونق مراکز فرهنگی کمک کرده و هم نوجوانان و جوانان این کشور را در محیط‌هایی الهام‌بخش دور هم جمع کرده است.
فیس بوک شاید برای ما ایرانی ها کمی کهنه و از مد افتاده شده باشد اما در اکثر نقاط دنیا همچنان از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی است؛ شبکه ای که حالا عمده محوبیت خود را نه از روابط دوستانه، بلکه از بازی های مینمال ساده ای وام می گیرد که برای فیس بوک بازها به شدت اعتیادآور است. تعداد بازی های فیس بوکی بسیار زیاد است و اکثر آنها به صورت چند نفره بازی می شود. در ادامه به تعدادی از اعتیادآورترین بازی های اجتماعی فیس بوکی در سال 2016 به انتخاب کاربران این شبکه اجتماعی اشاره می کنیم.
پرطرفدارترین بازی های فیس بوکی
فارم ویل 2

فارم ویل یک بازی آرام و شاد با کاراکترها و مناظر دوست داشتنی است. در این بازی شما از حیوانات نگه داری می کنید، شخم می زنید، دانه می کارید و محصول برداشت می کنید. معمولا عاشقان طبیعت و مزرعه داری و گل و گیاه بیش از سایر فیس بوک بازها به این بازی اعتیاد دارند.
پرطرفدارترین بازی های فیس بوکی
کندی کراش

این روزها انتخاب میان فارم ویل و کندی کراش برای کاربران فیس بوک از سخت ترین انتخاب های دنیاست. در این بازی ساده فقط باید آب نبات ها را جابجا کرده و آنها را با هم جفت کنید. این بازی بیش از 900 مرحله دارد و مدت زیادی کاربران را سر کار می گذارد.
پرطرفدارترین بازی های فیس بوکی
پت رسکیو

پت رسکیو یا نجات حیوان خانگی هم از دیگر بازی های پرطرفدار فیس بوکی است که در آن باید حیواناتی را که بالای ستون ها گیر کرده اند، نجات بدهید و از این اقدام خداپسندانه تان لذت ببرید!
پرطرفدارترین بازی های فیس بوکی
Airborne: A Asphalt

کسانی که عاشق بازی های آنلاین مسابقه ای و ماجراجویانه هستند، طرفداران اصلی Airborne: A Asphalt محسوب می شوند. در این بازی شما سوار بر اتومبیل های رویایی مثل فراری و لامبورگینی جاده نوردی می کنید و حداقل در دنیای مجازی از زندگی تان لذت می برید. البته در این بازی سه بعدی هر لحظه ممکن است اتومبیل گران قیمت شما توسط رقبای آنلاین تان تخریب شود.
پرطرفدارترین بازی های فیس بوکی
Ball Pool A

دریاچه توپ از نظر بسیاری از کاربران، جذاب ترین بازی فیس بوک در تمام این سال هاست. در این بازی شانس این را پیدا می کنید که مقابل میلیون ها کاربر فیس بوک بازی کنید. این بازی بیشتر محبوب گیگ ها یا بچه درسخوان هاست.
پرطرفدارترین بازی های فیس بوکی
تاپ الون

تاپ الون برای کسانی آفریده شده که دوست دارند مربی فوتبال شوند. در این بازی شما نقش مربی محبوب تان را بازی کرده و تیم مورد علاقه تان را هدایت می کنید.
پرطرفدارترین بازی های فیس بوکی
انگری بردز

انگری بردز یا همان پرنده های خشمگین مشهور از جمله بازی هایی است که بعد از این همه سال، همچنان مورد توجه کاربران فیس بوک قرار دارد. این بازی بر اساس قوانین فیزیک طراحی شده و در آن باید پرنده های خشمگین را به سمت موجودات عجیب و غریب بازی شلیک کنید و امتیاز بگیرید.
پرطرفدارترین بازی های فیس بوکی
دراگون سیتی

دراگون سیتی یا شهر اژدها چیزی شبیه به بازی مشهور Pou است؛ با این تفاوت که در این بازی باید امور اژدهای خود را رتق و فتق کنید و شهری مناسب زندگی برایش بسازید.
پرطرفدارترین بازی های فیس بوکی
کریمینال کیس

مورد جنایی یا کریمینال کیس مخصوص کسانی است که دوست دارند نقش کارآگاه جنایی را بازی کنند. در این بازی یک زن جوان به قتل می رسد و شما باید شواهد و مدارک را جمع کنید و با بررسی سرنخ ها، قاتل را شناسایی کنید. بابت کشف هر سرنخ، امتیازی ویژه به شما تعلق می گیرد.
پرطرفدارترین بازی های فیس بوکی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه

      بازی کندی کراش خــــــــــــــــــــــیلی بیشتر از 900 تا مرحله داره
      من الان مرحله 1145جم و همچنان مراحل دیگه ای هست. بازیش بدون انتهاست
      معتاد این بازی شدم رفت :|

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج