۴۱۹۵۳
۲ نظر
۵۰۷۱
۲ نظر
۵۰۷۱
پ

تجربه رانندگی با لکسوس IS، یک کلاس جدید

در سال ۱۹۹۸ لکسوس کلاس جدیدي را روانه بازار ساخت.IS نسل اول تنها در دو مدل سدان و استیشن عرضه می​شد. مدل استیشن واگن در نسل دوم این خودرو حذف شد.

تجربه رانندگی با لکسوس IS، یک کلاس جدید

مجله تخت گاز : رنگ​بندی خودرو تأثیر بسیار زیادی در جلوه آن دارد. و بي​شک رنگ متالیک یکی از پرطرفدارترین رنگ​های مورد استفاده در خودرو است. اما چند سالی است که رنگ کروم یا همان براق آینه​ای و رنگ مات در میان بسیاری از خودرو بازها رواج پیدا کرده است. گرچه در ایران استفاده از این رنگ​ها هنوز چندان مورد استقبال قرار نگرفته است و تنها کمتر از 20دستگاه خودرو در ایران از رنگ مات بهره​مند هستند. رنگ جیوه​ای و کروم نیز هنوز در میان علاقه​مندان ایرانی جای خود را باز نکرده​است. در مورد رنگ مات باید به این نکته اشاره کرد که یک پوشش مات برروی سرتاسر بدنه کشیده می​شود.

این پوشش مات می تواند قرمز، مشکی، زرد و یا هر رنگ دیگري نیز در نظر گرفته شود. این لایه نازک اما مقاوم، علاوه بر جلوه بخشيدن به خودرو، مزایای دیگری نیز دارد. با کشیدن این لایه برروی بدنه خودرو می​توان از برخورد سنگ ریزه​های جاده برروی بدنه خودرو و رنگ اصلی آن، جلوگیری کرد. و بدين ترتيب شما از یک کاور زيبا بهره​مند شده​اید که به نوعی محافظ رنگ اصلی خودرویتان نيز خواهد بود. در شماره 7 مجله تخت​گاز گزارشي از یک دستگاه مرسدس بنز SL500AMG سری Night Edition تقديم حضورتان کرديم. خودرویی که به صورت کاملاً استاندارد از رنگ مشکی مات بهره مي​برد.

تجربه رانندگی با لکسوس IS، یک کلاس جدید

پوشش مشکی این خودرو کاملاً فابریک بوده و جزو سری​های تولید محدود مرسدس بنز به حساب می​آید. اما اين​بار به سراغ یک دستگاه لکسوس IS۳۰۰Cمات رفته​ایم.

رنگ این خودرو در حالت استاندارد مشکی متالیک بوده و رنگ مشکی مات بدنه این خودر در ایران نصب شده است. البته به غیر از این پوشش، تغییرات دیگري نيز با استفاده از فیبرکربن روي اين خودرو صورت گرفته​ که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

IS محبوب جوان​ها

در سال ۱۹۹۸ لکسوس کلاس جدیدي را روانه بازار ساخت.IS نسل اول تنها در دو مدل سدان و استیشن عرضه می​شد. مدل استیشن واگن در نسل دوم این خودرو حذف شد. و لکسوس تصمیم گرفت به جای این مدل، مدل جوان پسندتری را راهي بازار کند. به همین خاطر در اکتبر سال ۲۰۰۸ در نمایشگاه اتومبیل پاریس، لکسوس مدل IS۲۵۰C را معرفی کرد. یک خودرو دودرب با قابلیت حمل چهار سرنشین و سقف فلزی جمع​شونده.

اما با ورود تویوتا به بازار ایران، مدتی بعد لکسوس نیز توانست وارد اين بازار تشنه شود. و با توجه به اینکه لکسوس به عنوان یکی از زیرمجموعه​های اصلی شرکت تویوتا به حساب
می​آید و تحت عنوان برند لوکس این خودروساز ژاپنی شناخته می​شود، خدمات پس از فروش آن در ایران، توسط شرکت ایرتویا، نمايندگي تويوتا پشتيباني شده و انجام مي​گيرد.

ايرتويا در ایران هردو مدل IS و IS-C عرضه کرد. البته گونه IS با توجه به قرارگیری در کلاس سدان خانوادگی، با استقبال نسبتا کم جوانان مواجه شد. اما در مقابل گونه کانورتیبل این خودرو که تنها مدل IS300C آن به کشورمان راه يافت، مورد توجه طيف سني جوان قرار گرفت.

IS300C دربازار وارداتی​های ایران رقیب مناسبی برای ب​ام​و سری 3 کوپه و CLK280(که البته تولید این کلاس چند سالی است که متوقف شده) محسوب مي​شود. اما اين را هم بايد اضافه کنيم که در کشور ما خرید بنز و ب​ام​وهای لوکس آلمانی برای هرکسی امکان پذیر نيست و شايد هم به همين دليل باشد که با ورود IS300C بسیاری از جوانان به سوی این خودرو اسپرت و لوکس ژاپني رفتند. خودرویی که از ویژگی​های اصلی آن کیفیت بالای کابین و همچنین تجهیزات ایمنی و رفاهی آن است.

تجربه رانندگی با لکسوس IS، یک کلاس جدید

مشکی تر از ساير ISها

همان​طور هم که اشاره شد، رنگ مشکی مات بدنه این خودرو در ایران برروی آن نصب شده است و يک شرکت خدمات تيونينگ که به تازگی در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده، اجراي تمامي تغییرات ظاهری IS۳۰۰C مورد نظر را بر عهده داشته​است. و بايد گفت ظاهر IS۳۰۰C مورد آزمایش با دیگر نمونه​های موجود در ایران تفاوت دارد.

خلاصه شده در ۶ سیلندر

لکسوسIS۳۰۰C مجهز به یک پیشرانه ۶ سیلندر با آرایش خورجینی است که با کد۳GR-FE شناخته می​شود و در سال ۲۰۰۷ برروی مدلIS۳۰۰ قرار گرفت. پیشرانه ۳ لیتری لکسوس IS۳۰۰C قادر به تولید ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن مترگشتاور است. و همان​گونه که انتظار مي​رود، کیفیت بالای قطعات به​کار رفته در موتور و دیگر قسمت​ها، از پیشرانه لکسوس یک پیشرانه نرم، آرام و تا حدود زیادی بی​صدا ساخته است. البته عایق بندی خوب کابین را نیز نباید فراموش کرد، که سبب مي​شود در طول مدت زمان رانندگی با محصولات لکسوس هیچ صدای اضافه​ای از پیشرانه به گوش راننده وسرنشينان نرسد.

تغییرات برروی IS-C

درقسمت جلو بخشی از جلو پنجره و هواکش زیرسپر به رنگ سفید طراحی شده​اند و دورتادور جلوپنجره نیز که در وسط آن نشان لکسوس خود نمايي مي​کند، از پوشش فیبرکربن ساخته شده​است. بخشی از چراغ​های جلو نیز با پوشش مشکی پوشانده شده​اند، که با رنگ مشکی مات بدنه، در هماهنگي کامل هستند. دیگر بخش​های خودرو نظیر کاپوت، درها، گلگیرها و سپرهای جلو و عقب نیز با پوشش مشکی مات، نمايي جذاب به خودرو بخشيده​اند. البته برای آنکه خودرو در حین حرکت جلوه خاصی پیدا کند، بخش اصلی سقف فاقد پوشش مشکی مات بوده و دست نخورده و به همان رنگ مشکی متالیک، باقي مانده است.

تجربه رانندگی با لکسوس IS، یک کلاس جدید

برخی از بخش​های جزئی خودرو به علاوه لولای آینه​های جانبی و قاب آن​ها نیز فاقد پوشش مات است. که البته این موضوع تأثیری بر کاهش جذابیت خودرو ندارد. در بخش جانبي نیز رینگ​های ۱۷ اینچي اين خودرو، با پوشش فیبرکربن مزین شده​اند. در اينجا ذکر اين نکته ضروري به نظر مي​رسد که، بسیاری از تیونرهای داخلی از برچسب​های طرح فیبرکربن استفاده کرده و با نام فیبرکربن به مشتریان خود می​فروشند. اما بدنه لکسوس مورد آزمایش در بخش​های مختلف به کمک یک دستگاه لیزری، با فیبرکربن پوشانده شده​است. به کمک این دستگاه می​توانید علاوه بر پوشاندن قسمت​های دلخواه در کابین و بدنه از فیبرکربن، درصورت یکنواختي اين طرح، همان پوشش کربن را از روي سطح مورد نظر بردارید.

کالیپرهای ترمز نیز به رنگ قرمز درآمده​اند و با رنگ مشکی بدنه جلوه​ای خاص به خودرو بخشيده​اند. درقسمت انتهایی نیز اسپویلر بسیار کوچک روی صندوق بار به همراه قاب
ذوزنقه​ای دور پلاک با پوشش فیبرکربن پوشانده شده​است. و بي​شک اگر یک لکسوسIS300C استاندارد را در برابر این خودرو قرار دهید اولین چیزی که جلب توجه می کند، رنگ مات آن است.

تجربه رانندگي، تلفيقي از وقار و هيجان

برای روشن​کردن این پیشرانه تنها کافیست همزمان پدال ترمز و دکمه استارت را فشار دهید، و چندلحظه صبر کنید. در اين لحظه رقص زیبای عقربه​های سفید دورشمار و کیلومترشمار بسیار جذاب و صدای پیشرانه بسیار نرم و آرام است. توقعی که جوانان از یک خودروی گرانقیمت و اسپرت ندارند، در لحظه استارت پیشرانه ظاهر می​شود. صدای پیشرانه اين خودرو نسبت به مرسدس بنز C وCLK و ب​ام​و سری3 چندان دلچسب نیست.

حال نوبت به راندن اين خودرو مي​رسد؛ گیربکس 6 سرعته نیمه هوشمند (ECT-I) را در حالت D قرار می دهیم و حرکت خود را آغاز می​کنیم. از همان ابتدا رانندگی با لکسوس راحت و خوش​استايل است، برای تعویض دنده به هیچ​عنوان نگران نخواهید بود و حتی شتابگیری درIS300Cهم بسيار لذت بخش است. افزایش شتاب نيز به لطف بهره​مندی از جعبه دنده 6 سرعته در هر سرعتی امکان پذیر خواهد بود. فرمان هم به خوبی دردستانتان جای مي​گيرد و همان چابکی ب ام و سری3 را به شما ارائه خواهد داد. در بخش زیرين دکمه استارت پیشرانه می​توانید دکمه Activepower را فعال کنيد و از يک سبک رانندگی اسپرت​تر لذت ببريد. با فشردن اين دکمه، فرمان و سیستم تعلیق کمی سفت می​شود. البته ما پيشنهادمی​کنيم برای لذت بردن از رانندگی در این حالت، جعبه دنده را نيز در حالت اسپرت قرار دهید و از پدال های پشت فرمان جهت تعویض دنده کنید. این حالت به شما اجازه خواهد داد، براي آنکه بتوانید از صدای پیشرانه و سیستم اگزوز لذت ببرید، تعویض دنده​ها را در دورهای بالاتر انجام دهید.

همان​گونه که اشاره شد IS-C یکی از رقباي ب​ام​و سری 3 کوپه به حساب می​آید. البته شاید نتوان از آن، هندلینگ ب​ام​و را دریافت کرد اما يک لذت سواری فراموش نشدنی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. استفاده از تایرهای 17 اینچ Hankook تاحدودی درحین دور زدن دردسرساز است و زماني​که می خواهید وارد دوربرگردان شوید، لبه​های لاستیک با گلگیرهای جلو برخورد می​کند و صدای ناخوشایندی پديد می​آورد.

لکسوسIS300C با بهره​مندی از آینه​های بزرگ جانبی میدان دید بسیار خوبی برایتان در حین رانندگی درنظر گرفته است. و طول 4635 میلی​متری درکنار فاصله بین دومحور جلو و عقب در اندازه 2730 ميلي​متري فضای مناسبی را برای راننده و سرنشین جلو مهیا ساخته است. فضای سرنشینان عقب نیز فقط برای نشیمنگاه مناسب بوده و فضای پاها هم تاحدودی کم درنظر گرفته شده است.

تجربه رانندگی با لکسوس IS، یک کلاس جدید

بهترین ها در لکسوس

لکسوس IS-C علاوه بر قابلیت​های دینامیکی و اسپرت خود، از بهترین و کامل​ترین تجهیزات رفاهی و ایمنی بهره​مند است. گرمکن​های صندلی در فصل زمستان به خوبی بخشی از بدنتان را گرم نگه می​دارد، برای تابستان نیز علاوه بر بهره​مندی از سیستم تهویه جداگانه برای سرنشینان می​توانید از سردکن صندلی نیز استفاده کنید. و در کنار همه اين​ها سیستم یکپارچه صندلی، آینه و فرمان این امکان را به شما می​دهد تا حافظه این بخش را در سه حالت مختلف درنظر بگیرید. سیستم صوتی و تصویری مارک لونیسون با بهره​گيري از ۱۲بلندگو و مانیتور ۷ اینچی به همراه سیستم بلوتوث تلفن​همراه و شماره گیرصوتی تنها بخشی از امکانات و تجهیزات رفاهی مورد استفاده در این خودرو به حساب می​آیند.

در بخش ایمنی نیز حين سفر با لکسوس IS-C با آسودگي خیال می​توانید به رانندگی خود ادامه دهید. سیستم کنترل پایداری و تعادل خودرو (VDIM) که در محصولات لکسوس به چشم می​خورد به همراه ترمزهای ضدقفل ABS و دیگر سیستم​های ایمنی نظیر HAC-EBD-TRC و VSC رانندگی ایمنی را برایتان چه در شهر و چه در جاده به ارمغان خواهد آورد. بد نيست اين نکته را هم ياد​آوري کنيم که، موسسه ایمنی EURONCAP برای دو خودروی IS وIS-C پنج ستاره ایمنی را درنظر گرفته است.

از دیگر امکانات موجود در IS۳۰۰C

می​توان به کروزکنترل، سیستم شست​وشوی چراغ های جلو، گرمکن آینه، برف پاک​کن اتوماتیک، صندلی​های چرم، سقف جمع شونده، دوربین​ ديد عقب، سنسورسرعت، سیستم رهیاب ماهواره​ای و... اشاره کرد.

هزینه پوشش مشکی مات بدنه به همراه استفاده از فیبرکربن و دیگر تغییرات برای این خودرو رقمي در حدود ۷ میلیون تومان براي مالک آن آب خورده​است. خودرویی که هم اکنون مدل​های ۲۰۱۰ مشکی آن با قیمتی در حدود ۱۷۰میلیون تومان خرید و فروش می​شوند. و در مدل ۲۰۱۲ نيز بهايي در حدود۲۲۰ میلیون تومان را طلب مي​کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من در دبی تجربه رانندگی با این ماشین رو داشتم واقعا معرکه است

    • بدون نام

      چنگی به دل نمیزنه اصلا حس هویت و پرستیژ رو القا نمیکنه طراحیش هم واقعا تو ذوق میزنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج