۴۲۰۲۸۳
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

سفیر عراق در صربستان:

ایران، عراق را از سلطه داعش نجات داد

سفیر عراق طی سخنانی در دانشکده حقوق و امنیت بین الملل بلگراد با اشاره به کمک های فراوان ایران به مردم عراق در مبارزه علیه داعش گفت: اگر ایران نبود دست کم شهر من تحت سلطه داعش قرار می‌گرفت. واقعا قدردان ایران و رهبر آن آیت ‌الله سیدعلی خامنه‌ای هستیم.

خبرگزاری ایرنا: سفیر عراق طی سخنانی در دانشکده حقوق و امنیت بین الملل بلگراد با اشاره به کمک های فراوان ایران به مردم عراق در مبارزه علیه داعش گفت: اگر ایران نبود دست کم شهر من تحت سلطه داعش قرار می‌گرفت. واقعا قدردان ایران و رهبر آن آیت ‌الله سیدعلی خامنه‌ای هستیم.
'قاسم عسکر حسن' در این مراسم که در آن 'ناصر احسانی فرید' کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد حضور داشت درمورد نقش بسیج مردمی در مبارزه با داعش در عراق با ارائه توضیحاتی گفت: در حال حاضر67 کشور دنیا به ما کمک می‌کنند و آنها قصد ماندن درعراق ندارند. ما قدردان ایران و هر کشوری هستیم که با درخواست دولت عراق به ما کمک می‌کنند.
سفیرعراق در این دانشکده که وابسته به دانشگاه خصوصی یونیون نیکولا تسلا اشت، اظهار داشت: البته بایستی دانست که ایران اجازه نخواهد داد تا داعش به مرزهای آن نزدیک شود و گفته است که اگر آنها به فاصله کمتر از 50 کیلومتری مرزهای ایران برسند آنها را مورد حمله قرار خواهد داد. ایران درعراق نقش مهمی دارد.

عسکر حسن که در سال ۱۹۸۳ در شهر زنیتسا بوسنی و هرزگوین تحصیلات خود را به پایان رساند با اشاره به اینکه جنگ عراق و ایران با تجاوزعراق به ایران آغاز شد، گفت: دو سال بخش‌هایی از قلمرو ایران تحت اشغال عراق بود. عراق سپس به کویت تجاوز کرد و پس از آن با جنگ‌های دیگری روبرو شد.

سفیر عراق در بلگراد در ادامه اظهاراتش افزود: مساله تروریسم امروز برای عراق بسیار مساله مهمی است. پس از فروپاشی رژیم سابق و سرنگونی دیکتاتوری صدام حسین، اقدامات تروریستی زیادی درعراق تحت عناوین مختلفی در این کشورصورت گرفت که زیان‌های بسیار زیادی را برای عراق همراه داشت.

وی تصریح کرد: گروه تروریستی داعش در آوریل ۲۰۱۳ به عنوان شاخه‌ای از القاعده تاسیس شد. تعداد اعضای آن به چندین هزار نفر تخمین زده می ‌شود و از کشورهای مختلف جهان از قبیل بوسنی و هرزگوین، صربستان و کوزوو افراد زیادی به آن پیوستند. این خطرناک‌ ترین گروه تروریستی درجهان می‌باشد که هسته مرکزی آن را طرفداران صدام و ژنرال‌های سابق وی تشکیل می‌دهند.

سفیرعراق در این مراسم که برخی از دیپلمات های خارجی مقیم بلگراد و شخصیت های فرهنگی، سیاسی، دانشگاهی و مذهبی حضور داشتند، ادامه داد : یکی از منابع تامین مالی داعش از طریق فروش غیرقانونی نفت عراق می‌باشد. آنها نفت را به کمتر از نیمی از قیمت آن در بازار جهانی می‌فروشند.

'سوالی که مطرح می‌شود این است که چه کسی نفت عراق را از داعش خریداری کرده و بدین صورت منابع مالی در اختیار آن قرار می‌دهد. منابع دیگر تامین مالی داعش حمله به بانک ها، قاچاق میراث فرهنگی عراق، قاچاق سلاح و فروش برده می‌باشد.'

وی اظهار داشت: صدام با بمب‌های شیمیایی حلبچه را بمباران کرد و شهروندان آن را به اتهام دروغین حمایت از ایران به قتل رساند. پدر وعموی من را نیز به قتل رسانده و هنوز موفق نشده‌ام جنازه آنها را بیابم.

سفیر عراق در بلگراد گفت: نیروهای بسیج مردمی نیروهای داوطلبی هستند که اکثر آنها را شیعیان تشکیل می‌دهند و سپس نیروهای سنی‌ و هزاران داوطلب دیگر از سایر جوامع قومی و دینی عراق به آنها پیوستند. این نیروها تحت فرماندهی ارتش عراق مبارزه می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد رضا بختیار

      فقط امیدوارم تمام مسولین عراقی نظر شون این باشه و در مورد منطقه مشترک نفت خیز بین ایران و عراق این گونه برخورد نمی کردند و ادعای مالکیت اختصاصی نداشتند در کل شخصا به اعراب دید خوبی ندارم چون تاریخ سر تا سر از ناسپاسی آنان د ر برابر ایرانیان بیداد کرده است.

    • بدون نام

      کاش ایران مردم خودشم رو از این فقر گرانی بدبختی نجات میداد کاش ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج