جاباما
۴۲۰۴۶۷
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

علی‌اصغر سیدآبادی عنوان کرد

آن‌چه در وجود توران میرهادی کیمیا بود

علی‌اصغر سیدآبادی توران میرهادی را یکی از شخصیت‌های چندوجهی و عمیق معاصر ایران توصیف کرد که دارای فضایل و تجربه‌های مهمی در روزگار امروز بود.

خبرگزاری ایسنا: علی‌اصغر سیدآبادی توران میرهادی را یکی از شخصیت‌های چندوجهی و عمیق معاصر ایران توصیف کرد که دارای فضایل و تجربه‌های مهمی در روزگار امروز بود.

این نویسنده کودکان و نوجوانان در پی درگذشت توران میرهادی چهره پیشکسوت کتاب کودک و آموزش و پرورش در گفت‌وگو با مااظهار کرد: توران میرهادی دارای خصایل انسانی و ویژگی‌های فرهنگی بسیاری است اما من دوست دارم به بخشی از شخصیت ایشان توجه کنم که در دوره ما کیمیاست و آن کاری و خستگی‌ناپذیر بودن این شخصیت است.

او افزود: از این منظر او یکی از شخصیت‌های بی‌بدیل است که ما باید در هر فعالیتی به او اقتدا کنیم. او می‌تواند از نظر کاری بودن و توجه به کار برای همه ما نمونه باشد، چرا که تا زمانی که به بیمارستان نرفته بود پیوسته کار می‌کرد و در حال انجام کارهای مهم بود. من فکر نمی‌کنم او در طی حیات خود روزی را بی‌کار بوده باشد. هر روز او با کار و فرهنگ گره خورده بود و توانست با کارهای مهم خود آثار ماندگاری را به یادگار بگذارد.

سیدآبادی تصریح کرد: همین کار کردن بی‌دریغ و عمیق آن هم در حوزه‌ای که برای جامعه خیلی جدی تلقی نمی‌شود از مهم‌ترین خصوصیت‌های ایشان بود. اگر به کارنامه او برگردیم متوجه می‌شویم که بنیان‌گذار چندین کار مهم بوده که هرکدام از این کارها سرآغاز تحولاتی قابل تأمل است؛ چه در مدرسه فرهاد، چه در شورای کتاب کودک و چه در فرهنگ‌نامه و دیگر کارها.

سیدآبادی همچنین گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان ثبت و ضبط تجربه‌ها و انتقال آن‌ها به نسل‌های بعدی بود. توران میرهادی تجربه‌های خود را از مدرسه فرهاد و در هر حوزه‌ای که کار می‌کرد از حالت تجربه فردی به تجربه جمعی بدل می‌کرد. برای همین همه کسانی که در حوزه ادبیات کودک و آموزش و پرورش کار کرده و می‌کنند اگرچه ممکن است او را ندیده باشند در محضر او هستند به واسطه آثارش و به واسطه افرادی که مستقیماً با او کار کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یکی از بزرگان و مفاخر را از دست دادیم، روحش شاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج