جاباما
۴۲۰۴۷۱
۱ نظر
۵۰۴۸
۱ نظر
۵۰۴۸
پ

پیرزن ۱۰۵ ساله که مادر ۳۰۰ درخت است

«سالومارادا تیماکا» بانوی ۱۰۵ ساله ای است که هنوز هم با فداکاری های باورنکردنی خود نسبت به سیاره‌مان الهام‌بخش همه نسل‌هاست.

برترین ها: «سالومارادا تیماکا» بانوی ۱۰۵ ساله ای است که هنوز هم با فداکاری های باورنکردنی خود نسبت به سیاره‌مان الهام‌بخش همه نسل‌هاست. او ۲۵ سال بعد از ازدواجش، تحت تاثیر این واقعیت که او و همسرش نمی توانند بچه دار شوند ۳۰۰ درخت کاشت. او و همسرش باوجود غم و اندوهی که از این موضوع داشتند گیاهان را کاشته، آبیاری و مراقبت می کردند، درست مثل بخش از خانواده شان.
تیماکا تصمیمش برای پرورش درخت را برای CNN این گونه توضیح می دهد: «این سرنوشت من بود که هیچ وقت بجه نداشته باشم. به همین دلیل با تصمیم گرفتیم درخت بکاریم و آن ها را پرورش دهیم. ما با درختان مثل فرزندانمان رفتار می کردیم.» این مفهوم دلگرم کننده در شرایط محیط زیستی که با آن روبرو هستیم و چشم اندازها در حال خشک شدن هستند و باران کمی داریم، واقعا قابل توجه است. برای مراقبت از درختان، این زن و شوهر باید آب را چندین کیلومتر انتقال می دادند و درست مثل یک پدرومادر محافظ، برای محافظت درختان از حیوانات در اطراف آن ها بوته های خاردار کاشته بودند.
بالاخره تلاش های تیماکا توجهی که سزاوارش بود را دریافت کرد. او یک بنیاد به نام خودش دارد: بنیاد بین المللی سالومارادا تیماکا که به حفاظت از محیط زیست و هم چنین حمایت از مدارس، آموزش و ارائه خدمات بهداشتی مراقبتی به افراد نیازمند اختصاص دارد.
پیرزن 105 ساله که مادر 300 درخت است
پیرزن 105 ساله که مادر 300 درخت است
پیرزن 105 ساله که مادر 300 درخت است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترانه

      افرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج