۴۲۱۲۱۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«خشم و هیاهو» داستان خسرو و حنا است، خسرو خواننده ی معروفی است که زن و زندگی دارد اما وارد رابطه ای می شود که مورد تایید عرف جامعه نیست، حنا دختر جوان دانشجویی که از فرط علاقه به خواننده جوان وارد زندگی خسرو پارسا می شود.

برترین ها - ایمان عبدلی:
تماشاخانه: نمایش «طپانچه خانم» نوشته محمد یار احمدی و کارگردانی شهاب حسین پور در سالن استاد سمندریان در حال اجراست، نمایشی فرمالیزه با زبانی تصنعی و گریم های اغراق آمیز که خاصیت تعمیم پذیری تاریخی عجیبی دارد، یعنی بی مکان و بی زمان است. به هر دوره ای می آید. داستان «طپانچه خانم» زنی قدرتمند و فرنگ رفته است که تصمیم می گیرد شهر محل زندگی اش را متجدد کند. تجددی آمرانه، نمایش در کار حسین پور به خواستگاه خودش برمی گردد. در واقع تئاتر در اینجا در مواجهه با قدرت قرار دارد و وضعیتی نقادانه از شکلی تجدد آمرانه را پیش رو می گذارد. « طچانچه خانم» موفق نمی شود تجدد را اجرا کند چون پشتوانه های قدرتمند حکومتی اش را از دست می دهد. از قاجار تا امروز چند بار این موقعیت را تجربه کرده ایم؟
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

نمایش خانگی: «خشم و هیاهو» داستان خسرو و حنا است، خسرو خواننده ی معروفی است که زن و زندگی دارد اما وارد رابطه ای می شود که مورد تایید عرف جامعه نیست، حنا دختر جوان دانشجویی که از فرط علاقه به خواننده جوان وارد زندگی خسرو پارسا می شود.

داستان حداقل سه روایت دارد؛ روایت خسرو از رابطه بعدتر روایت حنا و در آخر روایت سوم شخص، سیدی در داستان گوترین فیلم کارنامه اش گریزی به دنیای سلبریتی ها زده و نقش رسانه ها را در شهره کردن آدم ها واکاوی کرده، آدم هایی که در جوامع به اصطلاح مدرن نه صرفا به دلیل آن که موفقند، بلکه فقط به دلیل این که در مسیر رسانه قرار می گیرند، شهره می شوند و چون این شهره شدن تابلویی از یک بلوغ روانی نیست، هر آن در آستانه سقوط است.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کیوسک: «تجربه» کاری از گروه فرهنگی تیم مطبوعاتی «هم میهن» به شدت نسبت به گذشته ی درخشانش ضعیف و کم رمق شده، این ماهنامه در شماره جدید به بهانه نوبل، نقبی به باب دیلن و موسیقی اش زده که مطلب قابل ذکری ندارد. گفت و گو با محمد رضا درویشی بخش قابل توجه صفحات مربوط به موسیقی است. در ادبیات و گریز به ادبیات امروز ایران رمان «این سگ می خواهد رکاسنا را بخورد» مورد توجه قرار گرفته با گفت و گویی از قاسم کشکولی در ادبیات خارجی جریان پست بوم در آمریکای لاتین مورد توجه قرار گرفته. سینمای تجربه پرونده ای راجع به «فروشنده» دارد و سینما ی اصغر فرهادی و در صفحات تئاتر هم نمایش جهان انزوا بررسی شده. جهان فیلم های وودی آلن و سریال جنگ و صلح از مطالب با کیفیت تر این شماره است. و راهنمای تجربه که کلی کتاب موسیقی و فیلم را معرفی کرده و این بخش شاید به درد بخور ترین بخش این شماره باشد و در صفحات انتهایی هم داستان های کوتاهی از روسیه تا ایران و آمریکا زینت بخش مجله شده است.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

اکران(ضد پیشنهاد): «آس و پاس» را اگر خواستید در سینما ببینید، بی خیال شوید و با پولش ساندویچ بخرید و حظ اش را ببرید ، کارگردان کما در جدید ترین اثر فاخرش! رسما تصاویری از یک عروسی را جلوی روی شما می گذارد، اصلا از آرش معیریان که بگذریم، ترکیب بازیگران فیلم خودش گویای همه چیز است؛ بهاره رهنما، حسام نواب صفوی، سحر قریشی و جناب شریفی نیا. کافی است برای این که درک کنید با چه فیلمی مواجهید فیلمی که حتی فارسی هم نیست! «سیانور» را دوباره ببینید اما «آس و پاس» را فکرش را هم نکنید؛ زرد و بی مایه و حوصله سر بر!
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
پیشنهاد ویژه: کانال تلگرامی «ترجمان» در حوزه میان رشته ای نگاه عجیبی در مورد مقولات روزمره به شمل هدیه می دهد. کانال روزانه با چند پست وزین شارژ می شود. آن قدری که احساس مزاحمت نمی کنید. مطالب عمدتا ترجمه ای ازمقالات نویسندگانی نظیر آلن دوباتن است. ابتدای مقالات زمان تقریبی خوانش مقاله درج شده، مثلا یادداشتی در مورد تاثیر کافه ها بر سبک زندگی شهر نشینی را در زمان 12 دقیقه می خوانید. در تاکسی، مترو و یا هر جای دیگر. عضو شوید، ضرر ندارد که هیچ! کلی هم نگاه کسب می کنید.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنونم از شما بخش جالبیه

    • بدون نام

      فیلم نفس رو من دیروز تو اولین روز اکرانش دیدم و خیلی دوست داشتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج