۴۲۱۲۲۵
۳۲ نظر
۵۰۴۵
۳۲ نظر
۵۰۴۵
پ

زیباکلام: چراغ به‌ دست دنبال اوباما خواهیم گشت

استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: در انتخابات سال ۸۴ هم نظرسنجی‌ها در ایران حکایت از این می‌کرد که آقای هاشمی رفسنجانی پیروز مبارزه خواهند بود اما دیدیم که آقای احمدی‌نژاد همه را شگفت زده کرد.

نسیم آنلاین: استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: در انتخابات سال ۸۴ هم نظرسنجی‌ها در ایران حکایت از این می‌کرد که آقای هاشمی رفسنجانی پیروز مبارزه خواهند بود اما دیدیم که آقای احمدی‌نژاد همه را شگفت زده کرد.

صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران در خصوص نتیجه انتخابات ایالات متحده با بیان اینکه آن چیزی که اتفاق افتاده مقدار زیادی شبیه انتخابات ۸۴ ایران بین آقای احمدی‌نژاد و آقای هاشمی رفسنجانی است گفت: در آن انتخابات هم خیلی‌ها نظرشان این بود که آقای هاشمی‌رفسنجانی با توجه به جایگاه، نقش، پیشینه سیاسی و اینکه آقای احمدی‌نژاد واقعا جزء حاکمیت به حساب نمی‌آمد حتما برنده می‌شود.

زیباکلام خاطر نشان کرد: در انتخابات سال ۸۴ هم نظرسنجی‌ها در ایران حکایت از این می‌کرد که آقای هاشمی رفسنجانی پیروز مبارزه خواهند بود اما دیدیم که آقای احمدی‌نژاد همه را شگفت زده کرد و این در شرایطی بود که خیلی از آمارها و نظرسنجی‌هایی که حتی توسط صدا و سیما و طرفداران اصولگرای آقای احمدی‌نژاد انجام شده بود برخلاف این مساله را نشان می‌داد.

وی اظهار اظهار داشت: نکته مهم این است که ما به تدریج داریم متوجه می‌شویم، کسانی که نمی‌خواستند در انتخابات شرکت کنند و به همین دلیل نظرسنجی‌ها هم نمی‌توانستند در مورد آنها داوری درستی داشته باشند آمدند و در انتخابات شرکت کردند یعنی حدود ۲۰-۳۰ درصد از کسانی که به نظر می‌رسید قصد شرکت در انتخابات را ندارند، آمده‌اند در انتخابات رای داده‌اند و به آقای ترامپ هم رای داده‌اند.

این استاد دانشگاه افزود: چیزی که باعث شد آقای ترامپ این پیروزی غیرمنتظره را به دست بیاورد آرائی بود که بنا نداشتند در انتخابات شرکت کنند ولی آمدند و به آقای ترامپ رای دادند.

وی با بیان اینکه بعد از انتخابات آمریکا قطعا جریانات آمریکاستیز و جریاناتی که در ایران اصرار بر دشمنی با آمریکا دارند از پیروزی ترامپ بسیار خوشحال و شعف زده هستند گفت: دلیل این خوشحالی این است که با ورود آقای ترامپ به کاخ سفید احتمال هرگونه تنش‌زدایی و نزدیکی با ایران را مرتفع خواهد شد و تندروها هم دیگر نگرانی ندارند که مبادا تنش‌زدایی یا نزدیکی بین ایران و آمریکا صورت بگیرد و از این بابت خیلی خوشحال هستند.

زیباکلام افزود: تندروها با موضعگیری‌هایی که آقای ترامپ خواهد کرد به میانه‌روها خواهند گفت دیدید شما چقدر اشتباه فکر می‌کردید؟! دیدید حق با ما بود و به آمریکا به هیچ وجه نمی‌شود اعتماد کرد؟! ببینید موضعگیری‌هایی که آقای ترامپ دارد علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد، دیدید ما گفتیم که گول آمریکا را نباید خورد و لبخند دوستی آمریکا رو نباید جدی گرفت؟!.

وی تاکید کرد: آنقدرها طول نخواهد کشید که خیلی‌ها از ایران چراغ به دست خواهند گرفت و به دنبال روزهایی که آقای اوباما در راس کاخ سفید بود و آقای جان کری سکان وزارت خارجه آمریکا را در دست داشت بگردند، آن روز متوجه خواهند شد که چه روزهای خوبی بود که می‌شد با آمریکا به تفاهم رسید، به سمت تنش‌زدایی رفت اما این فرصت طلایی را ما در ایران از دست دادیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه روس‌ها هم خیلی خوشحال هستند که یک آدم تندرو در راس کاخ سفید قرار گرفته گفت: چون روس‌ها معتقد هستند که با تندروها می‌شود کنار آمد اما با دموکرات‌ها نمی‌شود؛ آنها معتقدند با ریگان، ترامپ و جرج بوش می‌شود کنار آمد ولی با دموکرات‌ها کنار آمدن همواره دشوار بوده است بنابراین روس‌ها هم مثل تندروهای خودمان خیلی خوشحال هستند که آقای ترامپ رئیس جمهور شده ولی قطعا جریانات میان‌رو، لیبرال، طرفدار حقوق بشر و غیره در اروپا از پیروزی آقای ترامپ استقبال نمی‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      .. اقای زیبا کلام توقعی بیشتر ازت نیست که این حرف رو نزنی اگر غیر از این می گفتی باید به شما شک میکردیم روشنفکر ...

    • ای کاش

      .... هیچوقت قدر دولت اوباما رو ندونستیم.. کسی که با تمام وجودش صلح طلب بود و همه ی قطعنامه هایی که کنگره بر علیه ایران رو وتو می کرد.واقعا حیف شد...

    • بدون نام

      زیباکلام ترامپ جونت اومد کجا شام میدی برای آمریکا جونت!
      تورا در شبکه اجتماعی دیدم از روی پرچم اسراییل نمیرفتی
      گیست به گیست صهیونیست بسته بودی خبر نداشتیم اونها 4تا از دانشمندان ما شهید کردن بیشتر از این باید چکار کنند
      این آدمها نباید تو دانشگاه راه بدن

    • بدون نام

      اتفاقا حرف خیلی خوب ومنطقی زده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      بله باید چراغ به دست بگیریم و دنبال اوباماصلح طلب بگردیم آقای زیبا کلام درست میگن

    • بدون نام

      آقای زیباکلام شما خیلی وقته بدون چراغ هم دنبال آمریکا هستی.

    • علیرضا

      هر وقت آقای ز یبا کلام حرفی زد،تفسیرش درست از آب در آمد.فقط چند مدتی صبر کنید.

    • بی نام

      همینطوره ،بخاطر دست دادن ظریف با اوباما دلواپسان چه کارها که نکردند

    • بدون نام

      عجب استادی ،

    • بدون نام

      این زیبا کلام دیگه کیه که تو کار همه دخالت میکنه

    • بدون نام

      درود بر انسانس که حقیقت رو بیان میکنه و به مردم دروغ نمیگه

    • بدون نام

      ربیا کلام از خون دانشمندان هسته‌ای ما که توسط اسرائیل ترور شدن گذشتی ولی از پرچم رژیم صهیونیستی نگذشتی .تو دیگه نمی خوام نظر بدی نگفته منظوت معلومه

    • ناهام

      اقای بی نام 13:58 بحثت اصلا ربطی به سخنان استاد زیبا کلام نداشت التماس تفکر

    • بدون نام

      زیبا کلام ی استاد میانه روست.هر کی باهاش مخالفه قطعا مخالف و دلواپسه

    • بدون نام

      بیچاره اقای روحانی وتیمش پدر خودشون در این چند سال دراوردند تا برجامی توافق جهانی شد ولی هر روز اوباما درامریکا بهانه ای تراشید وتحریمای جدید وتمدید تحریم ها را بدنبال داشت وعده سرخرمن وامتیازگیری تا زمان تسدی بر کاخ سفیدش تموم بشه ورئیس جمهور بدی بیادو زیر همون قرار داد بزنه ،بقول خود اوباما کاریکه هیچکدوم از دولتهای امریکا نتونسته بودن بکنن رو بدونه شلیک یک گلوله به دست اورد ،حالا زیباکلام بالا گود نشسته و میگه گردش کن اخه این حرفها به توچه میخوای بگوی من هم زنده ام وهستم

    • بدون نام

      فقط زیبا کلام

    • بدون نام

      ایشون اگر از روی پرچم آمریکا نرفت بخاطر احترامی است که ملت ها دارند نه سیاست ها و افراد سیاسی

    • بدون نام

      درسته که آمریکا شیطان بزرگه شکی نیست.ولی باید قبول کنیم
      تندروی درهیچ گفتمانی قابل قبول نیست.چه در ایران وجه درآمریکا

    • نا اشنا

      تراکتور که ترس ندارد صدا دارد از ان خویش که پشت تراکتور زمین را شخم می زند باید ترسید
      کسانی که با عاشورا بزرگ شدن از ظهر عاشورا ترس ندارند

    • آزاد

      ........... لابد بعدا میخوای بگی آزادی بیان هم نداری. ولی تحلیل هات رو به اندازه بچه مدرسه ای هم قبول ندارم

    • بدون نام

      خائن اسرائیلی

    • shn ایرانی

      جناب زیباکلام چه توافقی میتوانستیم داشته باشیم وقتی که حالا ترامپ می آمد و میزد زیر همه آنها و به قولی پاره اش میکرد . یعنی باید کاملا تسلیم میشدیم تا ترامپ آن را پاره نمی کرد من متاسفم برای کسانیکه مثل شما چنین تحلیل و سیاستی دارین من کاری به سیاستهای ایران ندارم ولی اجتماع نقیضین محال است شما استادید ولی من باید این رابه شما بگویم ایران اسلامی دنبال نظامی الهی است که انسان را به تکامل میرساند هرچند که خیلی از دست اندر کاران غفلت میکنند ولی اکثر نظامهای دنیا مادی و شهوت پرستند که انسان را به انحطاط میبرد که فیلمهای منتشر شده از ترامپ در فضای مجازی مشتی از خروار میباشد و حالا شما استاد دانشگاه چه وظیفه ای داری ( الله اعلم) شما نگران پاگذاشتن روی پرچم آمریکا و اسرائیل هستید در حالی که آنها به فکر پا گذاشتن روی اجساد ما هستند .یادآور ی میکنم شهادت و ترور شهدای هسته ای ما توسط اسرائیل و گفته همین اوبامای عزیزت که گفته اگر از دست من براید تمام پیچ مهره های هسته ای ایران را باز خواهم کرد. من از گفته های بعضی افراد واقعا شک میکنم که یا ایرانی نیستند و دم از ایرانی جماعت میزنند و یا خدای ناکرده مزدور هستند و یا غافلند . (الهم اجعل اواقب و امورنا خیرا)

    • shn ایرانی

      جناب زیبا کلام بفرمائید چرا امروز دمو کراسی آمریکای مهد دموکراسی شما نتیجه انتخابات را قبول ندارند و به خیابانها ریختند و اموال عمومی را خراب و آتیش میزنند و پرچم کشور خود را آتیش میزنند .

    • آرش

      درود بر بصیرت زیبا کلام

    • حجت

      واقعا برای ان دانشگاهی متاسفم که تو یلا قبا استادش هستی وبرای کسانی که مثل تو خود باخته شدند با انتخاب ترامپ با شما ها ماهیگیری هم نمیشه رفت چه برسد جنگ بر سر حفظ نظام وکشور حیف پولی که به تو وامثال تو مبدهند برو چراغتا نفتش کن وسط راه خاموش نشه بزدل

    • بدون نام

      نظر من مغایر با نظر آقای زیبا کلامه،اتفاقا ما با آمریکا وارد مذاکره می شویم

    • بدون نام

      واقعا سخنرانی های استاد زیبا کلام تو دل آدم میشینه میدونین چرا چون حرف حق جواب نداره

    • احمد

      استاد زیبا کلام
      سلام
      بسیاری از مباحثات و مناظرات شما را گوش داده ام. اما این بار کلام زیبایی بر زبان جاری ننموده اید.
      پیشنهادم برای شما این است:
      جنابعالی بدون چراغ هم میتوانید دنبال آمریکا و ترامپ بروید!

    • سلطان زاده

      دکتر زیبا کلام روشنفکر و فردیست که حقایق سیاسی جامعه را بدون تعارف میزند ودرک ایشون از سیاستهای جهانی مغرضانه نیست ومطالبی هم که در مورد ترامپ میزنند عین واقعیت هست وهمگان به عینه خواهند دید که ترامپ قبل و بعد از اتخابات چقدر متفاوت خواهد بود

    • سلطان زاده

      دوستانی که دکتر زیبا کلام را خائن .اسرائیلی و... خطاب میکنند بدانند که بااین حرفها نمیتوانند ایشان را ساکت و خونه نشین بکنند چون ایشون جهان امروزی با عینک سفارشی نگاه نمیکنند بلکه واقعیتهای ایران و جهان باعینک درایت و تیزبینی نگاه میکنند.و ایشون انقلاب را قبول داشته و وزدن انگ ضدانقلاب به ایشون از ناآگاهی منتقدانش است و در موضوع پرچم هم نظرش راگفته وهیچ یک از مسئولین محترم نظام هم کسی راتشویق به آتش زدن نماد یک ملت و کشور نکرده اند و بیشتر این آتش زدن پرچم بعضی کشورها اکثرا خودجوش و از روی شور انقلابی بوده ولی آتش زدن پرچم اسرائیل یک استثناست که اونهم به خاطر جنایات روزانه این رژیم جعلی است که در سرزمین های اشغالی مرتکب میشه و این هم یه واقعیته که ۹۰% یهودیان بالغ ساکن اسرائیل دوشغله هستند یعنی در کنار کار در ادارات ویاسایرجاها به صورت نیمه وقت در خدمت ارتش هستند واین در قانون اساسی اسرائیل قید شده که یهودیان مهاجر تا لحظه مرگ میبایست در صورتیکه که اگر نظامی نباشند به صورت پاره وقت چه درزمان جنگ ویا صلح در اختیار ارتش و پلیس اسرائیل باشند

    • سام

      نظر زیبا کلام درسته بسیار ضرر خواهیم کرد،و ضررهای بیشتر در پیش روست.از این به بعد بد بیاری خواهیم داشت. بعد از انتخابات در ایران این بدبیاریها بیشتر هم خواهند شد چون مسولین ما قدر این فرصت طلایی رو ندانستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج