۴۲۱۵۱۰
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

کاهش ۵۰ درصدی معاملات مسکن در کشور

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی معاملات مسکن در کشور گفت: تاپایان سال افزایش قیمتی در بخش مسکن پیش بینی نمی‌شود.

خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی معاملات مسکن در کشور گفت: تاپایان سال افزایش قیمتی در بخش مسکن پیش بینی نمی‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت معاملات مسکن در شهر تهران گفت: در ماه های اخیر وضعیت معاملات بهتر شده است بطوری که در ۱۷ روز اول آبان ماه در شهر تهران، ۸ هزار و ۱۳۵ قرارداد خرید و فروش و ۱۱ هزار و ۱۱۱ قرارداد اجاره بها به ثبت رسید که در مجموع بیش از ۱۹ هزار قرارداد بوده است.

وی با بیان اینکه این ارقام در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سیر صعودی داشته است، افزود: پارسال فقط ۷ هزار و ۵۹۸ قرارداد خرید و فروش و ۸ هزار و ۳۰۶ قرارداد اجاره در شهر تهران به ثبت رسید که نشانگر افزایش امار معاملات امسال نسبت به سال گذشته است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اعلام اینکه با وجود رشد معاملات در شهر تهران اما در کشور، با کاهش معاملات مسکن مواجه هستیم، گفت: در کشور فضا کاملا برعکس است و وضعیت معاملات مسکن از ابتدای سال سیر کاهشی داشته است و جالب است که در تمام ماه‌ها حجم معاملات کاهشی بوده است.

عقبائی با بیان اینکه در مهرماه امسال ۴۱ هزار و ۵۷۰ قرارداد خرید وفروش به ثبت رسید در حالیکه در سال گذشته بیش از ۸۰ هزار معاملات به ثبت رسیده بود، اظهار داشت: این ارقام نشانگر این است که شاهد کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی حجم معاملات مسکن در کشور بودیم. امیدواریم که رشد معاملات در تهران به شهرهای بزرگ تسری یابد و شاهد رشد معاملات کشوری باشیم.

وی با اشاره به اینکه باوجود رشد معاملات در شهر تهران اما قیمت ها تغییر ی نداشته است، گفت: پیش بینی ما این است که تاپایان سال هم افزایشی قیمت نداریم زیرا ظرفیت افزایش قیمت نداریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      ان زمانی که خر روز گران می شد به فکر امروز بودی سازنده

    • محمد سلطان

      حیف پول نیست که بدیم سنگ وآجر واین خونه های بی کیفیت را بخریم.باید یکی بخر 2تا ببر بشه.

    • بدون نام

      یکی میگه افزایش معاملات یکی میگه کاهش معاملات . شما مگه از روی چی آمار می دید که صد تا حرف در میایید . فعلا که خرده خرده همه چی داره گرون میشه و کسی به کسی نیست.

    • بدون نام

      حرف زیادی زده . این ماه افزایش معاملات محسوس بود.

    • بدون نام

      حرفای رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک همیشه بوی تورم و گرونی میده بهتر کاهش یافت رکوده بفهم مردم پول اجاره اش موندن کی داره بخره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج