۴۲۲۸۸۶
۱۸ نظر
۵۰۰۳
۱۸ نظر
۵۰۰۳
پ

افزایش وام مسکن جوانان تا ۱۱۰ میلیون تومان

بعد از افزایش سقف اغلب وام های خرید مسکن در یکی دو سال گذشته، این بار وام مسکن جوانان افزایش یافت و همزمان با کاهش نرخ سود از ۱۱ به ۹ درصد و افزایش دوره بازپرداخت به حداکثر ۲۰ سال همراه شد.

خبرگزاری ایسنا: بعد از افزایش سقف اغلب وام های خرید مسکن در یکی دو سال گذشته، این بار وام مسکن جوانان افزایش یافت و همزمان با کاهش نرخ سود از ۱۱ به ۹ درصد و افزایش دوره بازپرداخت به حداکثر ۲۰ سال همراه شد.

حساب پس انداز مسکن جوانان نوعی برنامه‌ریزی بلند مدت برای خانه‌دار شدن افراد است که متقاضیان می‌توانند با واریز مبالغ به صورت ماهانه و یا یک‌جا حداقل پس از پنج سال و حداکثر بعد از ۱۵ سال نسبت به دریافت تسهیلات خرید و احداث مسکن اقدام کنند.

اقساط وام های ۵۴ تا ۶۰ میلیونی در پایان سال پنجم

این در حالی است که در تازه‌ترین مصوبات بانک مسکن که البته بدون نیاز به مصوبه شورای پول و اعتبار بوده سقف تسهیلات پرداختی به جوانان در سه سطح افزایش یافته است. بر اساس مصوبه هیئت مدیره بانک مسکن سقف تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان برای حساب‌های افتتاح شده در سال ۱۳۹۵ در پایان سال پنجم برای متقاضیان تهرانی تا ۶۰ میلیون تومان، برای شهرهای بزرگ (کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم و شیراز) به ۵۷ میلیون تومان و در سایر شهرها به ۵۴ میلیون تومان افزایش یافته است.

اما با تغییر سقف تسهیلات قابل اعطا در حساب پس انداز جوانان و همچنین کاهش دو درصدی نرخ سود، میزان اقساط و همچنین سود مجموع در پایان دوره نیز دستخوش تغییر خواهد شد. گرچه زمان بازپرداخت تسهیلات تا ۲۰ سال افزایش یافته، اما اگر متقاضی عرف ۱۲ ساله را انتخاب کند آنگاه به روش بازپرداخت ساده و با سود ۹ درصدی آنگاه متقاضیان تهرانی که در پایان سال پنجم افتتاح حساب وام ۶۰ میلیونی دریافت می‌کنند، باید ماهانه ۶۸۰ هزار تومان قسط و در مجموع ۳۸ میلیون تومان سود به بانک مسکن برگردانند.

همچنین وام ۵۷ میلیونی شهرهای بزرگ شامل قسط حدود ۶۵۰ هزار تومانی و سود بازپرداخت ۳۶ میلیون تومانی است. وام ۵۴ میلیونی هم که برای سایر شهرها اختصاص پیدا می‌کند، قسطی ۶۱۰ هزار تومان و سود مجموع ۳۴ میلیونی را در پایان ۱۲ سال دربر خواهد گرفت.

اقساط وام های ۷۰ تا ۸۵ میلیونی

همچنین سهم پرداخت تسهیلات در پایان سال دهم افتتاح حساب نیز این گونه است که برای تهران ۸۵ میلیون تومان، شهرهای بزرگ ۷۶ میلیون و برای سایر شهرها ۷۰ میلیون تومان خواهد بود.

در این سطح نیز با بازپرداخت ۱۲ ساله و سود ۹ درصد به روش ساده، اقساط برای وام ۸۵ میلیونی حدود ۶۶۰ هزار تومان و سود مجموع ۳۷ میلیون تومان است. برای وام ۷۶ میلیون شهرهای بزرگ نیز قسط ۸۶۰ هزار تومانی و سود بازپرداخت ۴۸ میلیون تومانی تخمین زده می‌شود. در سایر شهرها که وام ۷۰ میلیونی پرداخت می‌شود در پایان ۱۲ سال دریافت کننده باید حدود ۴۴ میلیون تومان سود و هرماه نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان قسط به بانک مسکن پرداخت کند.

اقساط میلیونی شد

در پایان سال پانزدهم افتتاح حساب مسکن جوانان نیز حداکثر تسهیلات پرداختی به ۱۱۰ میلیون تومان در تهران می‌رسد. در شهرهای بزرگ ۱۰۰ میلیون و سایر شهرها ۹۰ میلیون تومان است. در این سطح در دوره بازپرداخت ۱۲ ساله و با سود ۹ درصد برای وام ۱۱۰ میلیونی قسط ماهانه به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سود مجموع بازپرداخت به ۷۰ میلیون تومان خواهد رسید.

به عبارتی دریافت کننده وام ۱۱۰ میلیونی در پایان ۱۲ سال باید تا ۱۸۰ میلیون تومان بازپرداخت داشته باشد. در رابطه با وام ۱۰۰ میلیونی شهرهای بزرگ هم باید برای هر ماه حدود یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان قسط و در پایان ۱۲ سال ۶۳ میلیون تومان سود برگردانند. برای وام ۹۰ میلیونی سایر شهرها قسط تا یک میلیون تومان و بازپرداخت تا ۵۷ میلیون تومان می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلطان

      همچین دهن باز میکنید وام۱۱۰میلیونی که انگار سود خالص این وام ۲درصد هست.نه داداش وام مسکن۳۰۰میلیون هم باشه اولا که مفت نیست ویه جوان باید جوانیشو بزاره برای پرداخت وام مسکن که البته همین مسکن حق مسلم هر جوان ایرانیه.بعدشم حیف این پول که بخواد صرف خریدخانه ای شود که حداقل کیفیت درآن لحاظ شده.جوانان میتوانند با نخریدن این سنگ وآجرها کاری کنند که روزی برسد که یه خانه بخر و۲تا ببر بشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ذره ای همبستگی آرزوست

      • بدون نام

        اون مبلغ که تا 5 سال برای افتتاح یا یکجا باید داد چقدره

    • امیدی

      سلام چقدر رقم وام رو بالا بردن راحته براشون،چند تا از ده میلیونی ها رو دادید،ما یک ساله به دنبال وامیم کو،ای بابا اخر ساله رو وعده های دروغی

    • بدون نام

      یک گزارش تهیه شود از اینکه با این همه طبل و دهل وام مسکن 110 میلی,چند نفر تا حالا از این عطیه عظمی بهره مند شده اند.

    • ایرانی

      "محمد سلطان "کاملا درست میگه
      این ها همه دام برای جوانان است تا آخر عمر درگیری ذهنی داشته باشند
      الان اگر جوانان عاقل باشند به بهترین کشورهای جهان سفر می کنند و در آنجا پایه زندگی خود را بنا می کنند
      اینها دروغ و حقه ای بیش نیست
      گول اینها رو نخورید
      بازار مسکن در ایران نابود است
      نابود
      نابود

    • ایرانی

      حالا فرض کنیم که نرخ این وام بشه اصلا صفر.بازم کسایی که من دیدم اصل با سود صفر راهم پرداخت نمی کنن.

    • ناظر

      خودتون رو با این حرفهای الکی مثل مسکن نابود شده نمیخرن و غیره دلخوش نکنید. این حرفا مال تنبلهای ..... هست. جدی باشید و به فکر ایندتون.

    • بدون نام

      کی میتونه این اقساط وبده اینا یا وضع مردم نومیدکننده وا مردم غافلند و سطح درآمد مردم را باخودشون میسنجند یا اینکه خودشون مسکن زیادی ساختن که کسی نمیخره هر جوری شده می خان بفروشن

    • user

      درعمل معلوم میشه

    • بدون نام

      نخرید تا به قول دوستمان یکی بخر دو تا ببر بشه ...

    • بدون نام

      نه اینکه بهره وام ناچیزه!!!! نه اینکه درآمد کسی که بخواد سالم و تمیز زندگی کنه بالای چندین میلیون تومنه!!!! نه اینکه قیمت مسکن بسیار منطقی و عقلانی و مناسب با کیفیتشه!!!! نه اینکه وام گرفتن رو تسهیل کردن!!!! بایدم رقمشو 110 میلیون کنن
      اگر کسی بخواد سالم و تمیز و بدون دست توو جیب اینو و اون کردن زندگی کنه نمی تونه قسطاین وام رو بده، واقعا فهم این موضوع خیلی سخته؟؟؟

    • بدون نام

      یادش بخیر
      موسسه جوانان خیر وام میداد با کارمزد چهار درصد ، چی کارش کردن
      نابودش کردن
      پس میشه با درصد پایین هم وام داد ، ولی کسی واقعا به فکر مردمه؟
      به لطف شما دیگه ما دست از دنیا کشیدیم فکر منزل آخرت هستیم

    • بدون نام

      بدبختی وام هاتونم به درد بچه هاتون میخوره با ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق چجوری میشه ماهی ۱۲۰۰ قسط داد آخه ؟ اونم ۵ سال بزاری پول بخوابه !! تا ۵ سال دیگه با اون ۱۱۰ میلیون میشه یه قبر خرید رفت توش راحت خوابید !
      اونم در حالی که ۳۰% خونه های تهران خالیه !!
      یه ۵۰ متریم آرزوست

    • Mohammad

      بیخ ریش صاحبش

    • یه شهروند

      انقدر ربا و ربا خواری تو مملکتمون زیاد شده که با وقاحت تمام بانکها میگن ۱۱۰ میلیون میدیم ۱۸۰ میلیون براتون در میاد یعنی ۷۰ میلیون نزول و ربا میگیرن این وضع بانکداری مملکت ؟واقعا ننگ به بانکها و نظام بانکداری

    • بی خانمان

      اونی که نمی تونه ماهی 500 تومن اجاره خونش رو بده چجوری قسط وام 1 میلیونی بده . خیلی مسخره بازیه . راه حل زیاد ولی نمی خوان بشه .

    • مردم

      آخه جوان بدبخت از کجا بیاره این اقساط رو بده دولت وظیفه داره برای جوانان خانه بسازه مجانی هم بساز از ارث پدرش که نمیده پول مملکت مال مردمه ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج