جاباما
۴۲۲۹۴۶
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

آنچه هر کارآفرینی باید در مورد استخدام بداند

هیچ گاه فکر نکنید که کسب و کارتان هنوز آنقدر خوب نیست که بتوانید مستعد ترین افراد را استخدام کنید. در عوض باید بدانید که باید از موضع قدرت به کارتان ادامه دهید. شما باید این ذهنیت را داشته باشید که محصول با خدماتتان آنقدر ویژه و نایاب است که می توانید بهترین افراد را در تیم خود داشته باشید.

مجله پنجره خلاقیت: به شما تبریک می گوییم که می خواهید کسب و کارتان را توسعه دهید. ایده عالی تان جواب داده و حالا به افرادی خبره نیاز دارید. با این حال بیشتر کسب و کارهای نوپا نمی دانند که چطور باید به بهترین شکل ممکن روند استخدامی را انجام دهند. این موضوع واقعا تاسف برانگیز است زیرا اهمیت بسیار زیادی دارد.
در هنگام شروع کار احتمالا فقط به چند نفر معدود احتیاج دارید، نه یک ارتش! پس بهتر است که فقط بهترین کارمندان را استخدام کنید. بسیاری از کار آفرینان از این موضوع هراس دارند. اما این نوع تفکر باید تغییر کند. بنیان گذاران نباید از جایگاه دفاعی به کسب و کار بپردازند.

هیچ گاه فکر نکنید که کسب و کارتان هنوز آنقدر خوب نیست که بتوانید مستعد ترین افراد را استخدام کنید. در عوض باید بدانید که باید از موضع قدرت به کارتان ادامه دهید. شما باید این ذهنیت را داشته باشید که محصول با خدماتتان آنقدر ویژه و نایاب است می توانید بهترین افراد را در تیم خود داشته باشید.

آنچه هر کارآفرینی باید در مورد استخدام بداند
در مورد استخدام چند نکته را باید رعایت کنید:

۱. همیشه در حال استخدام باشید.

من همیشه به دنبال استعداد های مختلف بودم و معمولا یکی دو فرد آماده به کار داشتم که برای موقعیت های ضروری می توانستم آن ها را به کار بگیرم. این کار را از مگ ویتمن یاد گرفتم؛ کسی که می دانست eBay در حال رشد است و در حالی که فعلا نیازی به کارمند جدید ندارد، به زودی باید افرادی را استخدام کند.
این موضوع گاهی ممکن است تنش زا باشد؛ زیرا کارمندان می خواهند کاری انجام دهند و اگر موقعیت شغلی مشخصی نداشته باشند، فقط باید روی پروژه های خاص متمرکز شوند. اما این مشکل نیز معمولا خیلی زود و با ایجاد نقش های جدید کاری حل می شود.

۲. فرآیند استخدام را در دست بگیرید.

فرآیند استخدامی فقط وظیفه مدیر منابع انسانی نیست. شاید اصلا دپارتمان و مدیر منابع انسانی نداشته باشید. استخدام کردن وظیفه خودتان است. برای این کار زمان و توجه خاصی قائل شوید.
زمانی که به عنوان مدیر عامل شرکتLive Ops کار می کردم، یکی از مدیران یکی از بزرگترین شرکت های طرف قرارداد ما پیشنهاد کرد که با مایک بر گلسون، کارآفرین با استعدادی که به تازگی شرکتش را فروخته بود، دیداری داشته باشم. برایش چندین ایمیل فرستادم و در نهایت زمانی که پاسخ داد، از او خواستم به ما بپیوندد، اما او نپذیرفت.

با این حال توافق کردیم که با یکدیگر در تماس باشیم. زمانی که شرکت WIN را تاسیس کردم، مایک ابراز تمایل کرد که به عنوان شرکت وابسته به ما بپیوندد. او موافقت کرد که برای یکی از شرکت های وابسته ما خدمات مشاوره ارائه کند و ما نیز توافق کردیم که شرکت او نیز به یکی از شرکت های وابسته ما تبدیل شود.
کمی بعد، با او در مورد ایده ام در زمینه راه اندازی شرکت خدمات مشاوره صحبت کردم و چند ماه بعد، به همراه او ایده ام را عملی کردم. درسی که از این داستان طولانی می گیریم این است که شما باید همیشه به دنبال افراد با استعداد باشید و منتظر نمانید تا دپارتمان منابع انسانی تان این افراد را به شما معرفی کند.

۳. به خوبی با مردم رفتار کنید.

خود خواه یا مغرور بودن به شما آسیب می زند. بله، این شمایید که تصمیم می گیرید شخصی به تیم شما بپیوندد یا خیر، اما هیچ دلیلی ندارد که آن ها را در طول فرآیند خجالت زده و شرمگین کنید. به تازگی یکی از دوستان مصاحبه استخدامی خیلی بدی را گذرانده و در موردش با دوستش صحبت کرده است. از قضا شرکت مورد نظر با دوست این فرد تماس می گیرد تا در مورد همان موقعیت شغلی با او صحبت کند اما این فرد حتی به آن ها فکر نمی کند زیرا از قبل می داند که آن ها چگونه رفتاری دارند.
با همه با وقار و احترام رفتار کنید و نظرات مفیدی به آن ها ارائه دهید. کاری کنید که همه با احساسی خوب از پیشتان بروند و آرزو کنید که باز هم در آینده با یکدیگر تماس داشته باشید. ما این موضوع را در شرکت win نیز انجام می دهیم. به دلیل نوع کار، باید به افرادی زیادی پاسخ منفی بدهیم اما این کار را چنان مهربانانه انجام می دهیم که همان افرادی که «نه» شنیده اند، مشتریان دیگری را نیز به ما معرفی می کنند!
آنچه هر کارآفرینی باید در مورد استخدام بداند
۴. شخصا دست به کار شوید.

خودتان را پشت مردم یا فرآیند مورد نظر مخفی نکنید. شاید با مخفی شدن و سپردن فرآیند استخدام به دیگران خود را از شر «نه» گفتن به مردم خلاص کنید، اما این کاری انسانی نیست. اعتبارتان را حفظ کرده به شکلی انسانی با کاندیداهای استخدامی رفتار کنید.

۵. به دنبال افراد مناسبی باشید تا شرکتتان پیشرفت کند.

در پی افرادی نباشید که شباهت زیادی به شما دارند. به دنبال مهارت ها و نوع شخصیتی باشید که به آن نیاز دارید؛ افرادی که متناسب فرهنگ شرکتی شما باشند. گول نام های بزرگ را نخورید. این که شخصی در شرکتی بزرگ کار کرده باشد دلیل خوبی برای مناسب بودنش برای شرکت شما نیست. شاید اصلا او نقش مهمی در آن شرکت بزرگ نداشته یا جزو افرادی بوده که شرکت عذرشان را خواسته است.

افرادی را که بیش از حد به پول اهمیت می دهند، نپذیرید. اگر کاندیدای مورد نظر شما حقوق بالایی در خواست کرده است، باید به دقت بسنجید که آیا مهارت های او متناسب با این میزان حقوق هست یا خیر.

۶. کاری کنید که همه عاشق کار کردن در محیط کاری شما شوند.

شرکتتان را به جایی تبدیل کنید که مردم برای کار کردن در آنجا سرو دست بشکنند.دستاوردها، آموخته ها و نوع رفتارتان با کارمندان نوع محیط کاری تان را تعریف می کنند. چطور می خواهید مردم را جذب و حفظ کنید؟اهداف بزرگ داشته باشید. فروتن باشید و هیچ گاه از بهتر شدن دست نکشید.
به کارمندان تان اهمیت دهید. مثل اعضای خانواده تان به آن ها احترام بگذارید، کاری کنید که وقتی کارمندان سابقتان به شما فکر می کنند، آن را بهترین و رضایت بخش ترین شغلی بدانند که تا به حال داشته اند.
* یادداشتی از میناردوب - شادی حسن پور
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج