جاباما
۴۲۳
۵۲۰۵
۵۲۰۵
پ

با چند بازي كامپيوتري مناسب كودك‌تان آشنا شويد

بازي‌هاي كامپيوتري يكي از سرگرمي‌هاي موردعلاقه بچه‌هاست، بسيار پيش مي‌آيد كه بچه‌ها دوست دارند ساعت‌ها از پاي كامپيوتر يا پلي‌استيشن بلند نشوند، ولي مسلما بازي زياد با اين‌گونه وسايل داراي ضررهاي بسياري است.

شما بايد سعي كنيد، ميزان زمان بازي كودك‌تان را كنترل كنيد تا او را از آسيب‌ها حفظ كنيد. فقط كافي است بازي مناسب سن كودك‌تان را شناسايي كنيد و روزانه زمان محدودي را به او اجازه دهيد تا بازي كند، مسلما يك بازي خوب مي‌تواند علاوه‌بر سرگرم‌كردن كودك، منافع بسياري نيز براي او داشته باشد.


1 - اگر دوست داريد كودك‌تان هم در خلال سرگرم شدن با بازي، با يكي از شخصيت‌هاي مهم داستان ادبي و معروف «دن كيشوت» آشنا شود، اين بازي كارتوني را به شما پيشنهاد مي‌كنيم. شخصيت‌هاي اصلي اين بازي عبارتند از: دن كيشوت، شواليه قهرمان و الاغ شرك كه در بازي شخصيتي كمدي دارد. اين بازي كه نسخه دوبله شده آن به فارسي نيز در بازار موجود است، لحظات شاد و سرگرم‌كننده‌اي را براي كودك عزيز شما رقم خواهد زد.

با چند بازي كامپيوتري مناسب كودك‌تان آشنا شويد


2 - اگر كودك شما هم از طرفداران كارتون‌هاي شركت والديزني است، اين بازي را از دست ندهيد. در اين بازي كه از روي كارتون سرگرم‌كننده «جوجه كوچولو» ساخته شده است، كودك شما، پرواز، رانندگي، قطارسواري و بسياري از رفتارهاي مهيج ديگر را تجربه مي‌كند. اين بازي كه براي كودكان بالاي 7 سال پيشنهاد مي‌شود، مي‌تواند ادامه خوبي براي كارتون جوجه كوچولو با آن فريادهاي بامزه‌اش كه مي‌گويد«آسمان مي‌افتد» تلقي ‌شود.

با چند بازي كامپيوتري مناسب كودك‌تان آشنا شويد


3 - بعضي شخصيت‌ها كه در دنياي بازي‌ها خلق مي‌شوند، آنقدر محبوب مي‌شوند كه همواره با همه پيشرفت‌هايي كه در دنياي فناوري بازي‌ها اتفاق مي‌افتد، همچنان جايگاه خود را حفظ مي‌كنند. كراش از اين دست شخصيت‌ها است كه هم در سگا، هم در نسل‌هاي مختلف پلي‌استيشن و هم در ميان بازي‌هاي كامپيوتر پيدا مي‌شود. جاده‌هاي زيبا و شگفت‌انگيز با ويژگي‌هاي خاص خودش و ماشين‌هايي كه كراش و دوستان او، سوار بر آن هستند و مبارزه با غول پايان هر مرحله باعث مي‌شوند كه پسر بچه‌ها عاشق اين بازي شوند و كلي با اين بازي به آن‌ها خوش بگذرد.

با چند بازي كامپيوتري مناسب كودك‌تان آشنا شويد


4 - بازي نينجاهاي كوچك يك بازي كارتوني، ‌اكشن و بامزه است كه كودك شما در آن نقش نينجاهاي كوچك و كم سن و سالي را بازي مي‌كند كه بايد با مهارت بالاي خود به مبارزه با ارتش نينجاهاي دشمن برود. در بازي شخصيت‌هاي متنوع و جالبي حضور دارند كه زيبايي بازي را دو چندان مي‌كند. در اين بازي نينجاها با جمع‌آوري آيتم‌هاي جادويي به قدرت جادويي مي‌رسند و بدين‌ترتيب كودك شما حس قدرت و توانايي را در خود تجربه مي‌كند.

با چند بازي كامپيوتري مناسب كودك‌تان آشنا شويد


5 - موشك‌هاي كاغذي كه در ايام كودكي به پرواز درمي‌آورديم را يادتان هست؟ سواري و خلباني اين موشك‌ها بخشي از تخيلات شيرين دوران كودكي‌مان را تشكيل مي‌دهد. حالا يك بازي آنلاين به شما معرفي مي‌كنيم كه تا حدي تحقق اين تخيل را براي كودك شما ممكن مي‌كند. بازي «موشك كاغذي» بازي است كه در آن كودك شما سوار بر موشكي كاغذي مي‌شود و بايد از ميان موانع پرواز و اگر به هر يك از اين موانع برخورد كند، سرعتش در پرواز كاهش يافته و از ديگر رقيبان عقب مي‌ماند.

با چند بازي كامپيوتري مناسب كودك‌تان آشنا شويد


6 - در اين بازي مي‌توانيد مهارت دوچرخه‌سواري خود را بهتر كنيد. شما سوار دوچرخه‌اي مي‌شويد و با سرعت از يك دشت سرسبز سرازير مي‌شويد و درحالي‌كه بر سرعت شما افزوده مي‌شود بايد از ميان خرس‌هاي عروسكي عبور كنيد. از نكات جالب اين بازي افكت‌هاي صوتي جالب مثل صداي خنده كودك و موسيقي شاد آن است كه لذت بازي را دوچندان مي‌كند.

با چند بازي كامپيوتري مناسب كودك‌تان آشنا شويد


7 - ماربازي يا اسنيك از آن دست بازي‌هايي است كه نه تنها والدين بلكه بچه‌ها هم دوستش دارند. اين بازي كه در عين سادگي بسيار سرگرم‌كننده است، جديدا در شكل و شمايل‌هاي جديد و البته جذاب‌تر نسبت به گذشته ساخته شده است كه يك نمونه آن همين بازي آنلايني است كه اينجا به شما معرفي كرده‌ايم. در اين بازي شما بايد مار را با استفاده از صفحه كليد از ميان درختان و سنگ‌هاي جنگل عبور دهيد.

با چند بازي كامپيوتري مناسب كودك‌تان آشنا شويد


8 - بازي تعادل واقعا يك بازي فكري است كه كارايي مغز را براي فهم مفهوم تعادل بالا مي‌برد. در اين بازي شما بايد يك راكت تنيس را در حالت تعادل حفظ كنيد و از ميان توپ‌هايي كه پرتاب مي‌شوند، عبور دهيد. اين بازي كه بيشتر براي گروه سني بالاي 6 سال مناسب است، مي‌تواند گزينه خوبي براي كساني باشد كه دوست دارند كودك‌شان گاهي اوقات بازي‌هايي را بدون هيجان و در كمال آرامش، بازي كند.

با چند بازي كامپيوتري مناسب كودك‌تان آشنا شويد

منبع : مجله شهرزاد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج