۴۲۳۸۹۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هر آنچه در گرندپری برزیل رخ داد

گرندپری برزیل با قهرمانی لوییس هیملتون از مرسدس پایان یافت.

طرفداری: گرندپری برزیل بیستمین دوره از رقابت های این فصل فرمول یک، دیشب با قهرمانی لوییس همیلتون در روز بارانی سائوپائولو خاتمه یافت.

به نقل از سایت رسمی فرمول یک در ادامه به بررسی آمار و ارقام به جا مانده از این رقابت می پردازیم:

- در چهل و چهارمین دوره از رقابت های گرندپری برزیل، ماشین شماره ۴۴ لوییس همیلتون قهرمان شد. همیلتون برای اولین بار طی ده رقابت اخیر موفق شده در برزیل قهرمان شود.

- اینتر لاگوس بیست و چهارمین پیستی است که همیلتون در آن به قهرمانی رسیده است که او را از این نظر در رتبه اول تاریخ فرمول یک قرار می دهد. تنها پیستی که همیلتون تا به حال طعم برد را در آن نچشیده، پیست باکوی آذربایجان است که تازه امسال به تقویم اضافه شده است.

- همیلتون با پنجاه و دومین قهرمانی خود در رقابت های فرمول یک، حالا در رتبه دوم راننده های تاریخ این رقابت قرار گرفته است. مایکل شوماخر کماکان با ۹۱ قهرمانی دست نیافتنی ترین راننده فرمول یک است.

هر آنچه در گرندپری برزیل رخ داد

- همیلتون حالا سه قهرمانی پیاپی داشته و برای نهمین بار در این فصل رتبه اول را کسب کرده است، این رکورد دقیقا برابر با قهرمانی های روزبرگ در این فصل است اما راننده آلمانی با اختلاف 12 امتیاز صدر نشین رقابت ها است.

- مقام دوم روزبرگ سبب ایجاد رکورد سه دبل پیاپی برای مرسدس در گرندپربی برزیل طی سه سال اخیر شده است. بارش شدید باران و دو پرچم قرمز و ۳ ساعت و ۱ دقیقه ای که رقابت طول کشید، تقریبا این گرندپری را به اندازه مجموع دو گرندپری قبلی برزیل طولانی کرد.

- روزبرگ حالا با 12 امتیاز اختلاف نسبت به همیلتون در صدر جدول قرار دارد، این بدان معنی است که اگر نیکو در ابوظبی روی سکو برود می تواند قهرمانی جهان در 2016 را جشن بگیرد.

- مکس ورشتپن پس از اشتباه ردبول در آوردن او به گاراژ برای دو بار پیاپی، موفق شد در ۱۷ دور ۱۱ پله صعود کند تا از رتبه ۱۴ به رتبه سوم رسیده و روی سکو برود. او حالا از این نظر تنها یک سکو از هم تیمی خود دنیل ریکیاردو عقب تر است.

- مکس همچنین برای هشتمین بار در این فصل از نظر طرفداران به عنوان بهترین راننده رقابت انتخاب شد. این رکورد 6 بار بیش از هر راننده دیگر است.

- مکس همچنین در ۱۹ سالگی جوان ترین راننده فرمول یک شد که در یک رقابت توانسته سریع ترین دور را به نام خود ثبت کند.

- کارلوس ساینز حالا با بهترین نتیجه فصل خود برابری کرده و موفق شده در چهار رقابت اخیر دو بار در مقام ششم جای بگیرد.

- فیلیپه نصر برای اولین بار پس از گرندپری آمریکا ۲۰۱۵ برای سابر امتیاز آورد. این دو امتیازِ راننده برزیلی، تیم سویسی را بالاتر از مانور یک امتیازی در رده دهم جای داد.

- با امتیاز نصر حالا تمامی تیم ها دست کم یک امتیاز کسب کرده اند، آخرین باری که این اتفاق رخ داده بود در سال 2009 و جایی بود که تورو روسو با هشت امتیاز در رده آخر جای گرفت.

- حالا ردبول در مقام دوم تیم های فرمول یک قرار دارد، آن ها با ۷۱ امتیاز اختلاف نسبت به فراری قطعا فصل را در این رتبه به پایان خواهند رساند.

- فرناندو آلونسو که در مک لارنی می راند که پس از ویلیامز در رده ششم جدول قرار دارد، حالا در شش رقابت اخیر چهار بار امتیاز کسب کرده است.

- مک لارن با رقابت در برزیل پس از فراری و با ۸۰۰ گرندپری دومین تیم تاریخ فرمول یک از این نظر است.

- با اینکه فراری فصل را با پنج سکوی پیاپی آغاز کرده بود، حالا در شش رقابت متوالی روی سکو نرفته است. خروج کیمی از رقابت در این پیست برای اولین بار از 2001 به بعد رخ داده است.

- فیلیپه ماسا هم برای اولین بار در خانه اش موفق نشد از خط پایان عبور کند.

- ابوظبی با پیست یاس مارینا برای سومین بار می تواند قهرمان فصل را تعیین کند. فتل در 2010 و همیلتون در 2014 در این پیست قهرمان شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج