۴۲۵۴۵۱
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

طنز؛ سرعت عمل ما و ژاپنی‌ها!

فریور خراباتی در روزنامه آرمان امروز نوشت:

ببینید هر کشوری در یک چیزی سرعت عمل دارد. مثلا چین در تولید جمعیت سرعت عمل دارد، کره جنوبی در عذرخواهی سرعت عمل دارد؛ یعنی به این صورت که بین مسئولان این کشور هر روز دعواست که چه کسی امروز باید از دیگران عذرخواهی کند.
در ژاپن سرعت عمل پیشرفت تکنولوژی و بازسازی بسیار زیاد است؛ نمونه‌اش فرونشست کامل یک خیابان در این کشور بود که ظرف دو هفته بازسازی شد و مسئولان از مردم بابت تاخیر(فکر کن!) عذرخواهی کرده اند.
حالا همین قضیه فرونشست که در کشور خود ما اتفاق می‌افتد تنها بخشی که سرعت عمل بالایی دارد، سرعت تکذیب مسئولان است. شما در نظر بگیرید در ژاپن خیابانی فرو می‌نشیند، کارشناسان جمع می‌شوند، ارزیابی می‌کنند، در سریع‌ترین زمان ممکن خیابان را از روز اول هم بهتر بازسازی می‌کنند و در پایان هم از مردم عذرخواهی می‌کنند.
حالا اینجا فرونشست خیابان رخ می‌دهد، ابتدا همه آن را تکذیب می‌کنند، حتی یکی از مدیران می‌گوید که خوشبختانه ما در ایران از این بیماری‌ها نداریم. وقتی که متاسفانه در دنیای مجازی کارشکنی‌هایی صورت می‌گیرد و تصاویر این فرونشست پخش می‌شود و دیگر راه ندارد که آن را تکذیب کنیم، مقصر این اتفاق دست به دست می‌شود تا برسد به دست افرادی که در محل حادثه حضور داشته اند.
در نتیجه یکی از مسئولان در مصاحبه‌ای اعلام می‌کند: «لطفا افراد چاق از خیابان‌ها رد نشوند، مرسی اه!» اما این روش هم جواب نمی‌دهد. یعنی مردم آنقدر پیگیری می‌کنند تا مشخص شود که هیچ آدمی بالای ۵۰ کیلوگرم از آن حوالی عبور نکرده است.
در نتیجه مسئولان به این نتیجه می‌رسند که مقصر فرونشست زمین خبرنگارانی هستند که از محل حادثه عکس گرفته‌اند و باید در قبال این عمل غیراخلاقی پاسخگو باشند چون اساسا دوربین عکاسی اختراع شده که آدم با آن عکس سلفی بگیرد نه اینکه از فرونشست عکس بگیرد. اصلا آدم اگر همه چیش درست باشد می‌رود از فرونشست عکس می‌گیرد؟ بی‌ادب ها! (اعصاب برای آدم نمیذارن که!)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو خبرها اومده ژاپن چاله خيابان را 48 ساعته بازسازي كرده نه دو هفته

    • بدون نام

      متاسفانه جامعه ایران تقریباً از افراد متخصص متعهد و مسئولیت پذیر خالی شده و یکعده افراد غیر متخصص بی مسئولیت به شیوه خودشان مدیریت میکنند و در حوادث مثل آبگرفتگی خیابانها و راه افتادن سیل بدلیل بی تدبیری و از بین بردن تعمدی و سودجویانه(که هیچ موقع برخورد قاطع ومناسب و باز دارنده و در خور ندیدیم) پوشش گیاهی اتفاق می افتد و چندین و چند مورد مشابه رد پای آنرا میبینیم،
      آنموقع انتظار داریم کارها به خودی خود آنهم با کیفیت بالا انجام شود . . . چقدر خوشخیایم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج