۴۲۶۲۷۰
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

رمز عبور از سياست زدگي

غلامعباس توسلي در روزنامه آرمان نوشت: در ايران همه‌چيز با سياست درهم آميخته است. درتعریف علم سياست آورده شده «سياست علم قدرت و هنر اداره حكومت‌هاست.

غلامعباس توسلي در روزنامه آرمان نوشت: در ايران همه‌چيز با سياست درهم آميخته است. درتعریف علم سياست آورده شده «سياست علم قدرت و هنر اداره حكومت‌هاست.
به عبارتي هدف و موضوع علم سياست بررسي و شناخت قدرت سياسي است» هرچند اين تعريف در ايران چندان جايگاهي ندارد اما تا حدودي مي‌توان در تعريف علم سياست در ايران گفت که سياست در ايران به بررسي ابعاد مختلف مشكلات اقتصادي، سياسي و اجتماعي گفته مي‌شود.
اين درحالي است كه دركشورهايی كه مديريت علمي وجود دارد مشكلات سياسي در بحث‌هاي سياستمداران به معني حزبي مورد بررسي قرار مي‌گيرد و خروجي آن عموما حل مشكل است. مشكلي مانند آلودگي هوا در دنيا مورد بحث سياستمداران نيست.
سياستمداران عموما در اين بحث‌ها وارد نمي‌شوند و تنها مجري برنامه‌هايي هستند كه توسط فعالان و كارشناسان اين حوزه تهيه مي‌شود. حوزه مديريت از حوزه سياستمداري متفاوت است. در حوزه مديريت، اجراي برنامه‌هاي مختلف مد نظر است و سياستمداران تنها به اجراي برنامه‌هاي مختلف نظارت مي‌كنند. حل مشكلات اقتصادي نيز همين طور. چنين رويكردي موجب مي‌شود كه معضلات مختلف دركشورهاي جهان با عينك سياسي ديده نشود.
نكته مهم اينكه اگر با برچسب‌هاي سياسي به دنبال حل مشكلات مختلف ازجمله مشكلات سياسي ،اجتماعي و اقتصادي باشيم عملا به علت اينكه اين مشكلات به نزاع سياسي تبديل مي‌شوند به فراموشي سپرده خواهند شد، اين مشكل موجب مي‌شود كه به مديران سياسي در كشورهايي كه همه‌چيز سياسي است، با ديده ترديد نگريسته شود.
به وجود آمدن چنين ديدگاهي موجب شكاف‌هاي مختلف بين دولت و ملت و همچنين شكاف ملت با ملت مي‌شود. ايجاد چنين شكاف‌هايي و عميق‌تر شدن آن موجب تشدید اختلافات در جامعه خواهد شد.
براي عبور از اين حالت بهترين روش اين است كه به بحث‌هاي كارشناسانه روي آورده و بعد از نتيجه‌گيري‌هاي علمي به نوشتن طرح‌هاي دقيق همت گمارده و دولت‌ها را به اجراي اين طرح‌ها تشويق كرد. راه‌حل‌هاي علمي و استفاده از آنها تنها راه عبور از سياست زدگي در ايران است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط یک کلام..در کشور علاقه به پیشرفت نیست وگرنه انگیزه به پیشرفت باشه میبینید چه طور رشد میکنن در همه جوانب...ولی کم کم فکرا عوض میشن تا سه سال اینده و پیشرفت شکل میگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج