۴۲۶۸۵۴
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

استراتژی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج الدینی نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی و معاون پارلمانی دولت دهم در خصوص راهبرد انتخاباتی جریان اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری اردبیهشت سال آینده با بیان اینکه وحدت در دو جهت مورد قبول همه طیف های جریان اصولگرایان است گفت: این وحدت هم در جهت وحدت گفتمان و هم وحدت کاندیدا مد نظر جریان اصولگرایی است.

پایگاه خبری انتخاب: حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج الدینی نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی و معاون پارلمانی دولت دهم در خصوص راهبرد انتخاباتی جریان اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری اردبیهشت سال آینده با بیان اینکه وحدت در دو جهت مورد قبول همه طیف های جریان اصولگرایان است گفت: این وحدت هم در جهت وحدت گفتمان و هم وحدت کاندیدا مد نظر جریان اصولگرایی است.

او در توضیح اضافه کرد: این دو جهت به این معنا است که ما هم با وحدت گفتمان وارد حوزه انتخابات می شویم و افرادی که از طرف جریان اصولگرا وارد می شوند باید گفتمانشان هم افزایی نسبی داشته باشد و در تضاد با هم نباشد. دوم وحدت کاندیدایی است یعنی در نهایت به کاندیدایی اصلی میرسیم. این راهبرد مورد قبول قاطبه طیف های اصولگرایان است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان اینکه در انتخابات دور قبل ریاست جمهوری این دو رکن را نداشتیم و کاندیداهای اصولگرایان یک دیگر را نقض میکردند خاطر نشان کرد: مثلا در انتخابات سال ۹۲ اقای ولایتی در مناظره ها اقای جلیلی را نقض میکردند و میگفتند شما در مذاکرات عملکرد درستی نداشتید یا کاندیداهای دیگر هم نسبت به مواضع یکدیگر هم افزایی نداشتند و همدیگر را به چالش می کشیدند. این مساله در یک جریان سیاسی آسیب است در حالی که ‌ظرفیت های زیادی در این جریان هست که اینها اگر در کنار هم قرار بگیرند باعث هم افزایی خواهد شد.

او در خصوص اینکه آیا هدف وحدت گفتمان است یا وحدت کاندیدا نیز گفت: وحدت با دو رویکرد همزمان دنبال میشود. ما دفعه قبل این را نداشتیم و من معتقدم این چیز سختی نیست چون بالای ۹۰ درصد بین جریان های اصولگرا اشتراکات گفتمانی وجود دارد.

این نماینده ادوار مجلس خاطر نشان کرد: نکته دوم وحدت کاندیدایی است. این به این معنا نیست که کاندیدای فردی مستقل نداشته باشیم. طیف اصولگرا کاندیدای اصلی اش را مشخص میکند ولی ممکن است برخی افراد به صورت مستقل بیایند. در انتخابات های قبلی هم همین طور بوده و همواره با وجود دو کاندیدایی اصلی افراد مستقل هم مطرح بوده اند. آنچه در جبهه اصولگرا هدف گذاری شده این است که کاندیدای اصلی مشخص باشد و همه در جهت تقویت او بيايند. اما شیوه و روش رسیدن به کاندیدای اصلی در داخل طیف های اصولگرا بررسی می شود.

او اضافه کرد: الان آنچه مطرح شده محوریت علما و جامعه روحانیت است. برخی طیف ها ممکن است کاندیداهای داخلی خود را داشته باشند. مثلا رهپویان از پیش اعلام کرده که یک نفر را به شورای عالی اصولگرایان معرفی میکند. ممکن است طیف های دیگر هم کاندیداهای درون گروهی خودشان را داشته باشند و علنی یا غیر علنی به مجمع شورای عالی اعلام کننذ اما نهایتا این شورای عالی است که نفر نهایی را انتخاب میکند .

حجت الاسلام میرتاج الدینی با تاکید بر این که هنوز روی افراد و مصادیق در شورای عالی بحث شروع نشده است گفت: اما در داخل طیف ها این بحث ها آغاز شده. البته يک دیدگاه این است که چون افراد مشخص نیست از کسانی که مطرح هستند به صورت غیر رسمی دیدگاه ها و نظراتشان را بگیرم تا به تصمیم گیری و یا نقطه پایانی نزدیک شویم.

او در خصوص احتمال ایجاد وحدت میان طیف های مختلف اصولگرایی با وجود اختلاف نظرها در مورد کاندیدای نهایی گفت: افراد دیگر هم از سوی طیف های دیگر مطرح می شوند اما در نهایت به نفع کاندیدای اصلی کنار خواهند رفت. این خواسته همه طیف هاست. علاوه بر آن بدنه جریان انقلاب هم همین تصور را دارند. اگر کسانی این کار را نکنند با افکار عمومی و ذهنیت جامعه در تضاد است و این افراد, شخصیت های قابل قبولی نخواهند بود. کما اینکه ما این انتقاد عمومی را نسبت به کاندیداهای دور قبل اصولگرا داشتیم که هرکدام خود را اصلح دانستند و کنار نرفتند. این انتقاد باقیست .

حجت الاسلام میرتاج الدینی در خصوص نحوه رسیدن به این وحدت نیز تاکید کرد : این تصمیم گیری نباید با خود افراد باشد بلکه باید با حرکت عمومی جریان ارزشی و اصولگرا و مجموعه های شورای عالی باشد .

او با بیان اینکه یک راهبرد دیگری هم برای انتخابات مقبول است و آن اینکه با تصمیم جمعی به کاندیدای اصلی برسیم و همه مجموعه های موثر در جریان اصولگرا مشارکت داشته باشند گفت: علمایی نظیر آیت الله مصباح و علمای جامعه مدرسین و روحانیت همیشه نقش محوری وحدت بخش داشتند. حضور آنها سایه وحدت بخشی بر جریان اصولگرا ایجاد میکند و این نقطه قوت است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه سهم خواهی جریان های مختلف اصولگرایی در انتخابات ریاست جمهوری در کابینه نیز تاکید کرد: آنچه دکتر مصباحی مقدم در خصوص سهم خواهی و اینکه در ریاست جمهوری امری به نام سهم خواهی نداریم گفته است درست است. اینجا بحث سهم خواهی و اینکه هر طیفی برای خودش سهمی درنظر بگیرد و بعد وارد ائتلاف شود نداریم.

او تاکید کرد در ریاست جمهوری اصل انقلاب و پیشرفت و موفقیت در این مساله مد نظر است. طبعا یکی از اصول و معیارهایی که اصولگرایی را شاخص میکند این است که از قدرت طلبی و سهم خواهی فاصله بگیرند. این با اصولگرایی سازگار نیست که سهم خواهی کنند. اصولگرایی یعنی آرمان های انقلاب و خدمت به انقلاب و مردم اصل است. این به دست هر فردی اتفاق بیافتد باید از او پشتیبانی کرد. این در تفکر انقلابی اصل است .

حجت الاسلام میرتاح الدینی در ادامه گفت و گو با «انتخاب» خاطر نشان کرد: بنابراین چنین نیست که قبل از ائتلاف یا بعد از ائتلاف سهمی طلب کنند؛ اما یک راهبرد دیگری مطرح است و این طبیعی است که درکنار وحدت گفتمانی یک حرکت تیمی هم مطرح باشد, یعنی ما همچنان که در گفتمان باید هم افزايي داشته باشیم باید در اجرا و عمل هم همه ظرفیت هایمان را کنار هم قرار دهیم. همیشه باید افراد چهره های شایسته و قوی تر را پیشنهاد کنند و توانمندی های آنها در کنار هم قرار بگیرد. جامعه هم ببیند که از یک مجموعه ای هم، آهنگ وحدت ساطع میشود و هم همه چهره های قوی درکنار هم هستند به آنها اعتماد میکنند. بنابراین حرکت تیمی چه در دوران انتخابات چه در مقام اجرا با عنوان یک راهبرد مورد قبول باشد . این مساله از طرف چهره های شاخص اصولگرایی هم مطرح شده است.

او در خصوص احتمال نزدیکی کاندیدای اصلی جریان اصولگرایی به جریان های اعتدالی نیز گفت: کاندیدای اصولگرا به متن جریان انقلاب و نیروها و آرمان های انقلاب نزدیک تر خواهد بود که هم گفتمان مردمی و هم انقلابی داشته باشد.

میرتاج الدینی با بیان اینکه تفکر جریان انقلابی که برگرفته از آرمان های انقلاب است و ما در همان مسیری که نظام را تقویت کرده و به حل مشکلات مردم برساند اهتمام میورزد قدم برمیداریم گفت: امروز مشکلات اقتصادی داریم که راهبرد آن اقتصاد مقاومتی است. ما معتقدیم حرکت جدی برای حل مشکلات اقتصادی لازم است . سیاست های اقتصاد مقاومتی هم از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است. این پیشرفت ها باید برای مردم محسوس باشد. از طرفی عزت و اقتدار نظام و ایستادگی بر شعارهای انقلاب از دیگر ویژگی های جریان انقلابی است. ما به دنبال این ها هستیم که در آن جایی برای اعتدال نیست.

او تاکید کرد : نگاه تنگ گروهی نداشتن و رویکرد جذب حداکثری و دفع حداقلی رویکردی است که از جریان اصولگرا باید شنیده شود.

او در پایان در خصوص احتمال انتخاب روحانی به عنوان کاندیدای اصولگرایان نیز گفت: روحانی چنین شانسی ندارد که کاندیدای اصولگرایان باشد. در گفت و گوهایی که بین طیف های مختلف اصولگرا شده این نظر مطرح شده و میدانم که آنها هم چنین نظری ندارند. جریان اصولگرایی حتما کاندیدای مستقل خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علي اوغلو

      اقاي مير تاج الديني همه اصولگرايان طمع وعشق مقام رئيس جمهوري را دارند شما بيخودي به خودتان قوت قلب نده اولا اصولگرايان كلاهشان ديگر پشم ندارد زيرا براي همگان ثابت شد نه كاري بلد ند ونه برنامه اي هم كسي برايشان بريزد جنم وجربزه وتوان اجراي انرا دارند اما يكي شان نميگويد هدفشان وبرنامه اشان چيست انها فقط ميخواهند پيكان پارك شده دائي جانشان را در پاركينگ سوار بشوند بوق بوق بزنند يا ويار رياست جمهوري دارند اين 20 - 30 سال گذشته چكار كرديد هنوزكه دهن فيل را پيدا نكرده ايد بعد ازخرابي بصره داريد برنامه اقتصادي طرح ميكنيد تا شما بيائيد بفهميد اين برنامه چيست تاريخ ان منقضي شده رفته پي كارش مگر چند سال پيا پي مقام معظم رهبري درپيام نوروزي پرنامه لقمه نگرفتند وبه دستتا ن نگذاشتند كدامشان را انجام داديد درهمانسال پيام همدلي مملكت را مثل يك حمام زنانه مملو از قيل وفال تهمت و افترا واجر پرت كردن واسيد پاشيدت وامثالهم نكرديد قبل ازان پيام اقتصادي كه داده بودند چه بلائي سر اقتضاد مملكت اورديد امسال هم دارد تمام ميشود براي اقتصاد مقاومتي چه كاركرديد همه كار كرديد غير از اقتصاد مقاومتي من عميقا مطمئنم همينهائيكه فرياد به به وچه چه اشان ازمزاياي طرح اقتصاد مقاومتي كوش فلك را كرميكند اگر توانستند فرد عوامي مثل بنده را شير فهم كنند كه اقتصاد مقاومتي يعني چه انوقت حق باشماست انكه احمدي نژاد بود كه خودرا جر ميداد مجددا رئيس جمهور شود برنامه وكارش معلوم بود اوهنوزگمان دارد ته مانده اي براي ملت باقي مانده بنا به مثل معروف مالباخته ناراحت مالهاي دزديده شده خود است دزد هم نا راحت باقيمانده . شما نگران چه چيزي هستيد مي خواهيد اسلام را پياده كنيد يا اسلام را سواركنيد نگران ارزش ها هستيد يا دهن نيمه سرويس شده ملت انقدر كه مبارزه با استكبار شما به ملت خسارت جامع الاطراف وارد كرده كه اگر همان استكبار ده بارهم مملكت را غارت ميكرد بازهم ضرر وزيانش كمتر بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج