جاباما
۴۲۶۹۴۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

برخورد با مخدوش کردن پلاک خودرو

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز طرح ضربتی برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز طرح ضربتی برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش خبر داد.

سرهنگ حسن عابدی، در این‌باره گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که برخی از رانندگان برای اینکه وارد محدوده زوج و فرد یا طرح ترافیک شوند اقدام به دستکاری ارقام پلاک وسیله نقلیه خود یا پوشاندن آن می‌کنند که این اقدام در روزهای اخیر با توجه به شرایط آلودگی هوا و اجرای طرح ترافیک در محدوده زوج و فرد تا ساعت ۱۹ افزایش نیز یافته است.

وی با بیان اینکه برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری یا استفاده از پلاک وسیله‌ای دیگر جرم بوده و مجازات حبس از شش ماه تا یک سال را به دنبال خواهد داشت، افزود: در همین راستا و با توجه به اینکه اقدام برخی از رانندگان در تغییر ارقام پلاک ممکن است سبب وارد شدن زیان به راننده‌ای دیگر شود، تیمی با حضور عوامل یگان امداد و عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تشکیل شده و با حضور در نقاط مختلف شهر با این تخلف برخورد می‌کند.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه طرح برخورد با پلاک‌های مخدوش و ناخوانای وسایل نقلیه به شکل ضربتی آغاز شده و در روزهای آتی ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: ماموران پلیس راهور به شکل محسوس و نامحسوس در اطراف دوربین‌ها و معابر ورودی به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک مستقر شده و در صورت رویت چنین وسایل نقلیه‌ای علاوه بر جریمه ۶۰ هزار تومانی، وسیله را نیز توقیف و راننده متخلف را به دادسرا راهور معرفی می‌کنند.

عابدی با تاکید بر اینکه تغییر در پلاک نه یک تخلف رانندگی بلکه یک جرم است، به ایسنا گفت: تمامی وسایل نقلیه موتوری اعم از موتورسیکلت، خودروی سواری، کامیون، اتوبوس و ... مشمول این قانون می‌شوند و در صورت تخلف مقام قضایی به تخلف آنان رسیدگی خواهد کرد.

به گفته وی، در صورتی که راننده‌ای اقدام به تغییر در ارقام پلاک خود کند، علاوه بر موارد گفته شده، حتما پلاک وسیله‌ نقلیه‌اش نیز فک خواهد شد؛ چرا که این اقدام به منزله جعل بوده و سبب وارد شدن زیان به مالک خودرویی دیگر خواهد شد.

برخورد با افرادی که برای پوشاندن پلاک پول می‌گیرند

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به افرادی که با حضور در معابر ورودی طرح زوج و فرد و ترافیک از رانندگان مبلغی را دریافت کرده و با بدن یا موتورسیکلت خود باعث مخفی ماندن پلاک از دوربین‌ها می‌شوند، نیز گفت: پلیس با هماهنگی عوامل انتظامی با این دسته از افراد نیز به اتهام اخلال در نظم عمومی برخورد می‌کند، اگر این افراد با موتور سیکلت چنین اقدامی را انجام دهند، موتور سیکلت آنان نیز توقف خواهد شد.

عابدی درباره موتورسیکلت‌هایی که اقدام به پوشاندن پلاک خود با زنجیره یا خورجین می‌کنند، نیز گفت: برخی از موتورسواران دست به چنین اقدامی می‌زنند که با آنان نیز برخورد خواهد شد. حتی برخی از رانندگان وسایل نقلیه پلاک خود را گل مالی و کثیف کرده و ادعا می‌کنند که به دلیل شرایط بارانی این اتفاق افتاده است که لازم است به این افراد نیز یادآوری کنم که پلاک وسایل نقلیه همواره باید خوانا باشد و اگر به هر دلیل وسیله نقایه کثیف شود، آنان موظفند که پلاک خود را تمیز کنند.

وی، استفاده از تلق در پوشاندن پلاک را نیز تخلف اعلام کرد و گفت: پلیس با تمامی ترفندها و شیوه‌هایی که برخی رانندگان برای پوشاندن پلاک خود بکار می‌برند آشناست و با آن‌ها برخورد می‌کنند.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره پلاک وسایل نقلیه سنگین نیز گفت: پلاک کامیون‌ها و اتوبوس‌ها نیز باید خوانا باشد و در ابعاد بزرگ‌تر روی بدنه این وسایل نیز نصب شود.

برخورد روزانه با بیش از ۱۰۰ تغییر در پلاک

عابدی با بیان اینکه به طور متوسط ماموران راهور در طول روز با بیش از ۱۰۰ مورد دستکاری یا پوشاندن پلاک برخورد می‌کنند، اظهار کرد: طرح تشدید برخورد با تخلفات پلاک در پایتخت ادامه خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به شرایط آلودگی هوا در پایتخت، گفت: تشدید برخورد با خودروهای دودزا و آلاینده و همچنین فاقد معاینه فنی نیز در دستور کار ماموران قرار گرفته و نسبت به اعمال قانون و برخورد با این وسایل نیز اقدام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      کاش در اصفهان یه فکری بحال این معضل میشد
      پلاکهای ناخوانا زیاد شدن و تخلف میکنند و کسی هم کاری ندارد
      چندی پیش یک پراید به موتور سواری زد و فرار کرد و به علت ناخوانا بودن پلاک نشد شمارشو برداریم
      تازگیها هم اکثر وانتهای نیسان پلاک را زیر سپر نصب میکنند ک اصلا پیدا نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج