جاباما
۴۲۹۲۹۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«نیمه شب اتفاق افتاد» دومین کار تینا پاکروان پس از «خانوم» روایت یک عشق نامتعارف میان یک بیوه زن با پسری جوان است، البته با این تفاوت که زن بیوه داستان نه نیاز مالی خاصی دارد و موقعیت اجتماعی پایین دستی او عاشق پسر جوان است و از ابراز عشقش ابایی ندارد.

برترین ها - ایمان عبدلی:
تماشاخانه: نمایش «موسیو ابراهیم و گل های قران» بر اساس داستانی از اریک امانوئل اشمیت و نمایشنامه علیرضا کوشک جلالی و بابازی رضا مولایی و اشکان خطیبی در تماشاخانه کنش معاصر بیش از یک ماه است که در حال اجراست و اتفاقا با استقبال خوبی هم مواجه شده، نمایش در مورد دوستی پسر بچه ای ۱۳ ساله ی یهودی با یک پیرمرد خردمند مسلمان است و از همین زاویه نمایش دو کاراکترش را علی رغم دوری سنی و مذهبی به هم نزدیک می کند.

کل نمایش به دیالوگ های شاعرانه و فلسفی این دو نفر تعلق دارد، دیالوگ های که با نورپردازی و دکور موجز و به جای کار دلنشین نشان می دهد و فضایی شازده کوچولوی طور را پیش رویتان می گذارد. اگر می خواهید کلی حرف های قشنگ بشنوید و کمی هم به فکر فرو بروید و البته دو عدد بازی قابل توجه ببینید، نمایش «موسیو ابراهیم و گل های قران» انتخاب مناسبی است، ضمن این که به راحتی با فضای کار ارتباط می گیرید همین در فضای کنونی تئاتر کم موهبتی نیست.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کیوسک: هفته نامه خبری تحلیلی «مثلث» که سعی دارد روایتی منصفانه از مضامین خبری در پایگاه نزدیک به اصولگرایان ارائه بدهد و سه ضلع اضلاعش به «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» اشاره دارد، در میان نشریات این تیپی کار به نسبت متفاوتی است، متفاوت نه از لحاظ فرمی بلکه از لحاظ رعایت انصاف و این که برخلاف بسیاری از نشریات اصولگرا در دام افراط گرایی نیفتاده. «مثلث» نگاهی نقادانه به عملکرد دولت روحانی دارد ودر این شماره با توجه به روی کار آمدن ترامپ با تیتر «دردسر روحانی» به ماجرای سرنوشت برجام در دوران ترامپ پرداخته و البته کلی گفت و گو مقاله ریز و درشت را هم در مورد عمالکرد احتمالی ترامپ در حوزه سیاست خارجه عرضه کرده، انتخابات سال آینده دیگر سوژه مورد توجه «مثلث» این شماره است. قالیباف و جلیلی به عنوان گزینه های احتمالی بررسی شده اند البته در پایگاه اصولگرایان، در بخش فرهنگی هم ماجرای اختلاس در مجموعه «شهرزاد» و گفت وگو با امامی تهیه کننده پر سر و صدا زینت بخش کار شده و بخش ورزشی هم به تیم ملی و بازی با سوریه پرداخته است.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
اکران: «نیمه شب اتفاق افتاد» دومین کار تینا پاکروان پس از «خانوم» روایت یک عشق نامتعارف میان یک بیوه زن با پسری جوان است، البته با این تفاوت که زن بیوه داستان نه نیاز مالی خاصی دارد و موقعیت اجتماعی پایین دستی او عاشق پسر جوان است و از ابراز عشقش ابایی ندارد. فیلم پر از صحنه های آواز خوانی حامد بهداد است و کلی سکانس های شلوغ دارد و از آن جایی که در تالار می گذرد تضاد عزا و عروسی سکانس های جالبی ایجاد می کند. اما همه ی این جذابیت های فیلم فارسی گونه در میان خلاهای جدی فیلمنامه که نمی تواند بین داستان هایش تعادل برقرار کند و داستانش را گیرا و جذاب تعریف کند نا چیز به نظر می رسد. با تمام این حرف ها «نیمه شب اتفاق افتاد» اثری معمولی است که تماشایش در سینما تجربه خیلی آزار دهنده ای نیست.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
نمایش خانگی(ضد پیشنهاد): «نزدیکتر» ساخته مصطفی احمدی با بازی صابر ابر، پارسا پیروزفر،پگاه آهنگرانی و....برخلاف تیم بازیگری جذابی که دارد کشش یک داستان در اندازه های فیلم بلند داستانی را ندارد. هسته مرکزی داستان در مورد اعضای یک خانواده است که پس از مدت ها دور هم جمع شده اند و حالا دوباره زخم های گذشته سرباز زده، هسته مرکزی تا حدی تکراری است حداقل در این سال ها اثری چون «مرگ ماهی» را هم داشتیم که آن هم همین ضعف ها را داشت؛ کم کشش و کسل کننده و حوصله سر بر با موقعیت های تصنعی و غیر قابل باور. «نزدیکتر» حتی در مدیوم نمایش خانگی هم خیلی دلچسب نیست.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
خورجین: در «خورجین» هر هفته یک فیلم درجه یک بی مناسبت خاص برای تماشا معرفی می کنیم، با دامنه وسیع؛ از ایرانی تا اروپایی و آمریکایی و از قدیمی و تا همین امسال. ملاک فقط ماندگاری و تماشایی بودن فیلم است. «دو روز و یک شب» اثری از برادران داردن که روایتگر آدم های تنها و درمانده است. قصه ی ساندرا که در موقعیتی تراژیک برای ماندن در محیط کار باید وارد نبردی دشوار شود و رای همکارانش را داشته باشد که میان پاداش هزار دلاری و یا ماندگاری ساندرا یک کدام را انتخاب کنند. فیلم تک تک نبرد های ساندرا تعریف می کند و در این خلال ما ذره ذره به او نزدیک تر می شویم، فیلمنامه کم عیب و نقص که نشان می دهد چقدر می شود متفاوت تر وسیع تر نوشت و ساخت.
کتاب: «تن دال» نوشته سید مجید حسینی در حوزه فرهنگ سیاسی و سینمای ایران اثری فوق العاده خواندنی است اگر دوست دارید نقش ایدئولوژی را در ساخت فیلم های سینمایی پس از انقلاب درک و دریافت کنید حتما این اثر را بخوانید. کتابی که با موشکافی تاثیر ساخت حاکمیت در آثار سینمای ایرانی در دوره های مختلف از دهه شصت تا دهه نود بررسی کرده، موشکافی با ذکر مصادیق از اجاره نشینها بگیرید تا آدم برفی. در «تن دال» با ارجاع به سخنان امام خمینی(ره) و سیر تحولات سیاسی و کنارهم گذاشتن پازلی که نشان دهنده تاثیر تغییرات سیاسی در موضع فرهنگی نظام است، نشان می دهد که بافت سیاسی چگونه می تواند هنری مثل سینما را تحت تاثیر قرار بدهد.«تن دال»هم برای سینمایی ها و هم برای سیاسی ها اثری به غایت خواندنی است.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج