جاباما
۴۲۹۸۷
۲ نظر
۵۶۷۹
۲ نظر
۵۶۷۹
پ

بهترین اسباب بازی برای کودکان سه تا ۶ ماهه

اسباب بازی کودکان به سن آنها بستگی دارد. به طور مثال، یک کودک دو ماهه به وسایل متحرکی که صدای جالب توجهی نیز دارند، علاقه دارد در حالیکه یک کودک ۱۵ ماهه به هیجان بیشتری نیاز دارد. در اینجا بهترین اسباب بازی برای کودکان ۳ تا ۶ ماهه را معرفی کرده ایم.

بهترین اسباب بازی برای کودکان سه تا 6 ماهه

برترین ها: اسباب بازی کودکان به سن آنها بستگی دارد. به طور مثال، یک کودک دو ماهه به وسایل متحرکی که صدای جالب توجهی نیز دارند، علاقه دارد در حالیکه یک کودک 15 ماهه به هیجان بیشتری نیاز دارد. به طور مثال، دوست دارد در آشپزخانه اسباب بازی خود آشپزی کند. در اینجا بهترین اسباب بازی برای کودکان 3 تا 6 ماهه را معرفی کرده ایم.

وقتی کودک به این سن می رسد توجهش به دستانش جلب می شود و احساس می کند که چقدر سرگرم کننده هستند. به همین دلیل دیگر آنها را مشت نمی کند. او می تواند انگشتان خود را بمکد و از آنها برای گرفتن اسباب بازی ها و وسایل مختلفی که در دستانش گذاشته می شوند، استفاده کند. او همچنین یاد می گیرد تا اسباب بازی ها را بردارد او خیلی زود یاد می گیرد تا اسباب بازی را بین دستان خود عقب و جلو ببرد و مچ دست خود را به همه طرف بچرخاند و در نهایت آنها را داخل دهان خود بگذارد.

مطمئن شوید که اسباب بازی ها به اندازه کافی امن هستند زیرا کودک آنها را می جود. برای این منظور، به برچسب اسباب بازی ها توجه کنید. هرگز وسایل فنری را به گهواره یا تخت کودک خود نبندید زیرا ممکن است باعث خفگی یا گیر افتادن او شود. در 6 ماهگی کودک می تواند بنشیند. این دید تازه ای از جهان اطراف به او می بخشد.

مرکز فعالیت

بهترین اسباب بازی برای کودکان سه تا 6 ماهه

این وسیله بازی در واقع انواع گوناگون دارد و همه آنها اسباب بازی های آویزان دارند یا خودتان می توانید وسایل دلخواه را از آنها آویزان کنید. این وسیله برای کودکانی است که هنوز نمی توانند را ه بروند. کودک می تواند به وسایل ضربه بزند، آنها را بکشد، بتاباند و صدای آنها را در بیاورد. از ۵ ماهگی به بعد چون کودک می تواند با دست یا زانوهای خود وسایل را هل بدهد، بهتر است این وسیله را از دسترس او دور کنید.


جغجغه های سبک وزن

بهترین اسباب بازی برای کودکان سه تا 6 ماهه

کودکان از ایجاد صدا لذت می برند. به او جغجغه بدهید و اجازه دهید تا آن را تکان دهد. کودکان در این سن بسیار موسیقی را دوست دارند و به ریتم آهنگ ها احترام می گذارند. به همین دلیل، خوب است جغجغه هایی با صداهای جالب را به دست کودک خود بدهید تا سرگرم شود.


محل بازی

بهترین اسباب بازی برای کودکان سه تا 6 ماهه

وسایل بازی دنباله داری در بازار وجود دارند که از آنها عروسک ها، جغجغه ها و وسایل پلاستیکی مختلفی آویزان است و می توان آن را به صندلی کودک، کالکسه یا صندلی ماشین وصل کرد. کودک با این همه وسایل پر سرو صدا و رنگی سرگرم می شود و سعی می کند اسباب بازی های آویزان شده را با دست بگیرد.


حیوانات نرم و کوچک

بهترین اسباب بازی برای کودکان سه تا 6 ماهه

در این سن کودکان می توانند با انواع حیوانات آشنا شوند. برای این منظور می توانید از حیوانات نرم و پارچه دار استفاده کنید. حتما توجه داشته باشید که این حیوان سیم یا قطعه فلزی نداشته باشد که به کودک آسیب برساند. باید از عروسک ها و حیوانات پارچه ای استفاده کنید که چشمان و دهان پلاستیکی دارند و عاری از هر گونه مواد سمی و خطرناک هستند. بعلاوه، باید توجه داشته باشید که زنگ، کلید، ربان یا بندی ندارد که کودک بتواند آنها را بکشد و در دهان خود بگذارد.


اسباب بازی های پلاستیکی صدادار

بهترین اسباب بازی برای کودکان سه تا 6 ماهه

کودک در این سن می توند اسباب بازی را در دست بگیرد و صدای آن را در بیاورد. این اسباب بازی ها بیشتر برای داخل وان مناسب هستند. صدای جیک جیک این وسایل موجب شادی کودکان می شود.


کتاب های مقوایی

بهترین اسباب بازی برای کودکان سه تا 6 ماهه

کتاب خواندن برای کودکان در هر سنی ارزشمند و مفید است. کتاب های مقوایی در برابر آب دهان کودکان و در دهان گذاشتن آنها مقاومت بیشتری دارند. گوش کردن به صدای شما هنگامی که برای کودک خود کتاب می خوانید، کمک می کند تا گوش کودک تفاوت آواها را از هم تشخیص دهد و شنوایی اش تقویت شود. برای اینکه کتاب خوانی برای کودک جذاب و سرگرم کننده باشد، صدای خود را بالا و پایین کنید، روی برخی کلمات تاکید کنید یا آن را به صورت آهنگ برایش بخوانید.


حلقه های رنگی دندان درآوردن

بهترین اسباب بازی برای کودکان سه تا 6 ماهه

هیچ چیز به اندازه گاز زدن یک پلاستیک نرم هنگامی که لثه شما می خارد، آرام بخش نیست. این حلقه ها را در یخچال نگه دارید تا هنگامی که کودک می خواهد آن را بجود، احساس بهتری داشته باشد. البته آنها را داخل فریزر نگذارید. دهان و لثه کودکان تابِ تحمل وسایل یخ زده را ندارند.


تُشک های لایه دار یا فوم های نرم

بهترین اسباب بازی برای کودکان سه تا 6 ماهه

تُشک های لایه دار یا فوم های نرم برای بازی کودکان در مکان های مختلف بسیار مناسب هستند. با پهن کردن این زیراندازها، کودک مکانی آشنا و مخصوص برای بازی دارد که به اندازه کافی نرم هست تا آسیب نبیند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زینب

      عالی بود مرسی در موردپرورش رشدجسمی و ذهنی کودک به ویژه نوزادان کتاب برای دانلود بگذارید

    • شهناز

      تشکهای نرم لایه دار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج