۴۳۰۲۵۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

طنز؛ تاریخچه‌ای از فرآیند بارش برف در کشور!

کمیل روحانی در روزنامه ایران نوشت:

از قدیم الایام وقتی در کشور ما از آسمان برف می‌بارد کشور کمپلت تعطیل می‌شود. وقتی از آسمان باران می‌بارد، کشور ما راهبندان می‌شود و سیل راه می‌افتاد. در خیابان‌ها سوژه پیدا می‌شود برای عکاسان خبری ما که از پریدن های حماسی مردم از روی سیل، هی فرت الفرت عکس بگیرند. جدیداً آسمان که ابر هم می‌شود کشور ما به حالت تعطیلی و تعلیق درمی‌آید. اخیراً شنیده شده در برخی مناطق، حتی وقتی آسمان آفتابی هم بوده، کشور در آن مناطق به حالت تعطیلی درآمده و کلاً فرقی نمی‌کرده که آفتابی باشد یا ابری، بارانی باشد یا برفی یا مثلاً تگرگی... کلاً ما دیگه دورهمی خوش می‌گذرونیم و خوشیم و پشت ترافیک جدیداً قلیان هم می‌کشیم تا حالت نشئه دست دهد. خبر رسیده که یکی از نمایندگان مجلس طرحی را در کمیسیون تلفیق مجلس (‌ آش شله قلمکاری است ، ماحصل هم زدن کمیسیون های مختلف مجلس با هم) ارائه کرده که کلاً مملکت تعطیل باشد تا زمانی که برف و بارانی چیزی ببارد و فقط در آن روزها مردم سر کاربروند تا تنوعی باشد برای اینکه زندگی یکنواخت نباشد.

از قدیم الایام وقتی در کشور ما برف می‌آمد و گاز ، برق و آب و هوا و همه چیز قطع می‌شد، مسئولان ادارات گاز ، برق و آب و هوا و... می‌گفتند این وضعیت غیرمنتظره و ناگهانی بود و ما شوکه شدیم. یه کم که مجری خبر صداوسیما ناپرهیزی می‌کرد و (شاید با هدف ربط دادنش به برجام یا ربط دادنش به دولت روحانی ) مثلاً از رئیس گاز مازندران سؤال جسورانه پرسید که چرا همیشه در زمستان از باریدن برف شوکه می‌شوید، رئیس اداره گاز جواب می‌داد این سرما در طول یک میلیون سال گذشته در مازندران بی‌سابقه بوده. البته این بی‌سابقه بودن ها هم هر سال از قدیم الایام تکرار میشه و فقط رقمش تغییر می کنه. مثلاً سال گذشته گفته بودند که این سرما در طول 850 هزار سال گذشته بی‌سابقه بود و سال قبلش می‌گفتند در 500 هزار سال گذشته و...

با محاسبات ما احتمالاً برف ناگهانی سال آینده در طول یک میلیون و ۲۵۰ هزار سال گذشته بی‌سابقه خواهد بود.

از قدیم الایام وقتی در کشور ما یک روز عادی در میان دو تعطیلی قرار می‌گیرد مانند این است که در درس شیرین ریاضی بگوییم دو دو تا؟

از قدیم الایام هفته‌هایی مانند هفته جاری را در کشور ما هفته تق و لق می‌نامیدند چون تقریباً یک روز در میان تعطیل است.

در چنین هفته‌هایی حضور در سر کار در روز تعطیل کاملاً تشریفاتی و از نظر اداری اضافه کاری محسوب می‌شده، البته برخی کارمندان رادیکال حضور در سرکار در چنین روزهایی را عملی مکروه و ناپسند قلمداد کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج