جاباما
۴۳۰۴۶۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دوستی مارادونا و فیدل‌ کاسترو چگونه بود؟

اسطوره فوتبال آرژانتین یکی از دوستان نزدیک فیدل کاسترو، رهبر انقلابی کوبا بود که به تازگی درگذشته است.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از مارکا، فیدل کاسترو رهبر انقلابی کوبا امروز (شنبه) در ۹۰ سالگی درگذشت. رائول کاسترو برادر و رییس جمهور فعلی کوبا در تلویزیون حاضر شد و خبر درگذشت برادرش را اعلام کرد. او گفت: با نهایت تاثر و تاسف به اطلاع مردم کشورمان، دوستان‌مان در آمریکا و جهان می‌رسانم که ۲۵ نوامبر ۲۰۱۶ در ساعت ۱۰:۲۹ شب، رهبر انقلابی کوبا، فیدل کاسترو روس درگذشته است.

کاسترو که در سیاست حضور داشت و در سال ۲۰۱۱ به علت وضعیت سلامتی‌اش سمت خود را به برادرش رائول سپرد، دوستدار ورزش بود. او علاقه زیادی به بیسبال داشت و بارها به این موضوع اشاره کرده بود. رییس جمهور پیشین کوبا همچنین با یکی از تاثیرگذارترین ورزشکاران دنیا یعنی دیگو آرماندو مارادونا، دوست نزدیک بود. ستاره پیشین تیم ملی فوتبال آرژانتین برای نخستین بار در سال ۱۹۸۷ به کوبا رفت و از آن پس، با رهبر کوبا دوست شد. مارادونا سپس در برخی از دیدارها، پیراهن‌هایش را به کاسترو هدیه داد. یکی از آن‌ها نخستین بازی‌اش با نیوولز اولدبویز بود. او همچنین پیراهن شماره ۱۰ تیم ملی آرژانتین را به رهبر کوبایی هدیه کرد.

مارادونا بارها به جزیره کوبا رفت و در سال ۲۰۰۰ نیز در کلینیک بین‌المللی لاپدررای این کشور، به خاطر مصرف مواد مخدر بستری شد. ستاره پیشین تیم ملی آرژانتین در سال ۲۰۰۵ با فیدل کاسترو برای برنامه La noche del ۱۰ مصاحبه کرد. علاوه بر این دوستی، مارادونا یکی از تحسین کننده‌های انقلاب کوباست. همچنین سرمربی پیشین تیم ملی آرژانتین صورت رهبر کوبا را بر روی یکی از پاهایش تتو کرده و روی بازویش تصویر چگوارا حک شده است.

در سال ۲۰۱۵ کاسترو از نامه‌هایی که میان او و مارادونا رد و بدل شده بود، خبر داد. در این نامه‌ها مارادونا و کاسترو درباره مسائل ورزش و سیاست صحبت کردند. ستاره پیشین آلبی سلسته در یکی از نامه‌ هایش نوشته بود: «فیدل، یکی از چیزهایی که در طول این چند سال دوستی زیبا و صادقانه آموختم این است که وفاداری قیمت ندارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج