جاباما
۴۳۰۸۷۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

طنز؛ سرما چگونه به اقتصاد ملی کمک می‌کند؟

سوشیانس شجاعی‌فرد در روزنامه شهروند نوشت:

شاید شما هم می‌پنداشتید که سرما، جزو خسارت و خسران و سیل و برف و کوران و قطع برق چیزی ندارد! اما خود غلط بود آنچه می‌پنداشتید و باز هم مانند همیشه در غفلت و ناآگاهی به سر می‌برید!

نخستین کاسب هوای سرد، رانندگان بسیار زحمتکش تاکسی هستند که تا قطره‌ای باران بزند، تا دانه‌ای برف بیاید، تا دو درجه هوا سرد شود، فقط دربست سوار می‌کنند و خب شما هم در این سرمای پیرزن‌کش ممکن است بمیرید و مجبورید کرایه‌ هزارتومنی را ١٠‌هزارتومان بدهید و اینگونه به اقتصاد رانندگان تاکسی کمک کنید!

در سرمایی مانند آنچه چند روز پیش درکشور شاهد بودیم، عید باتری‌سازها هم هست! مراجعات مکرر باتری‌هایی که بر اثر سرما خوابیده، باعث رونق پسابرجامی باتری‌سازها می‌شود! باتری یک ماشینی هم خوابیده باشد که همین‌طوری بیدار نمی‌شود! باید زنگ بزنید به تمساح‌خودرو! این جرثقیل‌های نیسان آبی که تا کاپوت خودرو را بالا می‌زنید، آب شیشه شور را نگاه کنید، صدای قژ قژ زنجیر جرثقیلشان می‌آید و خودرو را به دندان می‌کشند و می‌کشند!

فصل سرما اگر با ریختن برگ‌های پاییزی یا بارش برف همراه باشد، بیشترین منفعت اقتصادی را این شرکت‌های اینترنتی می‌کنند که هی به شما حجم و گیگابایت اضافه فرو می‌کنند، از بس که یا دارید عکس و فیلم از برگ زرد و برف نو آپلود می‌کنید! یا دارید برف نو و برگ زرد دوستانتان را می‌بینید و لایک می‌کنید!

سرما همچنین به اقتصاد کافه‌ها هم کمک می‌کند و دراین سرمای همچنان پیرزن‌کش، مگر می‌شود داخل کافه نروید و یک فنجان قهوه نخورید و از پنجره آمدن برف را نبینید؟! اگر چنین نکنید، چگونه با وجدانتان روبه‌رو خواهید شد؟! هَن؟!

سرما، فصل رونق بازار هم هست! گردش مالی لباس گرم‌فروشی‌ها در یکهو بالا می‌رود و همچنین صنف بخاری‌فروش‌ها هم که در دکانشان عروسی است! هربخاری گازی و برقی را دوبرابر می‌کنند در سبد خرید شما!

درمواقع بحرانی، وقوع سرما و برف باعث رونق کار برنامه‌سازهای بخش‌های خبری صداوسیما می‌شود که بیایند روی آنتن و غافلگیر شوند و از اقدامات در دست اقدام بگویند و حرص مردم را دربیاورند! گردش مالی ساخت این برنامه‌ها و تبلیغات وسطش و قرص اعصابی که مردم مصرف می‌کنند، مرزهای اقتصاد کشور را جابه‌جا می‌کند و به سادگی نباید از آن گذشت!

همچنین هیجان دختران و پسران برای ساختن آدم برفی و آپلودکردن ٨ استوری، ٤ عکس و ٥ فیلم از آم به اینستاگرام، باعث رونق فروش هویج و لباس دسته دو در بازار می‌شود که خود بخشی از رونق‌بخشی سرما به اقتصاد یخ‌زده ماست!

سوز سرما همچنین به رونق سینماهای کشور هم کمک می‌کند! خب در این سرما جوانانی هستند که مکان ندارند (مکان گرم و فرهنگی) که بهترین و ارزان‌ترین و تاریک‌ترین مکان برای آنها، سینماست! دو قران پول بلیت می‌دهید و چهار قران پول پفک می‌دهید و در یک فضای گرم و تاریک مشغول دیدن فیلم و... می‌شوید و بدین‌سان به اقتصاد کشور خودتان کمک کرده و درعین‌ حال با آینده‌نگری به رشد جمعیت کمک می‌کنید!

حالا دیگر اشاره نمی‌کنم که یک بوران بزند قیمت زنجیر چرخ چند‌ درصد بالا می‌رود و قیمت لبو به سقف می‌چسبد و قیمت باقالی دیگر چیست؟ قیمت باقالی هم بالاتر از قیمت نفت می‌رود! و نمی‌گویم قیمت گاز صادراتی ما چقدر می‌شود و خلاصه نگم برات!

باشد که زین پس، مسئولان اقتصادی کشور با واردات سرما از چین، به اقتصاد ملی ایران کمک کنند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج