جاباما
۴۳۱۰۷۰
۵۰۲۷
۵۰۲۷
پ

مکان های ممنوعه و مرموزی که کسی اجازه بازدید از آنها را ندارد (۱)

در دنیای ما مکان‌هایی وجود دارد که مردم قادر به مشاهده‌ی آنها نیستند. شبکه‌ی قطار زیرزمینی مسکو، اماکن مخفی فرقه‌ها، بایگانی واتیکان و منطقه‌ی ۵۱ از جمله‌ی این مکان های ممنوعه و مرموز هستند که ابهامات بسیاری در مورد آنها وجود دارد.

وبسایت گجت نیوز - مصطفی معصوم پور: در دنیای ما مکان‌هایی وجود دارد که مردم قادر به مشاهده‌ی آنها نیستند. شبکه‌ی قطار زیرزمینی مسکو، اماکن مخفی فرقه‌ها، بایگانی واتیکان و منطقه‌ی ۵۱ از جمله‌ی این مکان های ممنوعه و مرموز هستند که ابهامات بسیاری در مورد آنها وجود دارد. در این مطلب ۱۸ مورد از مکان‌های مرموزی را بررسی خواهیم کرد که هیچ‌کس اجازه‌ی بازدید از آنها را ندارد.
۱. تپه راف (Raf Men With Hill)

تپه راف در یورک شایر انگلیس نام مکانی است که ساختمان‌های کروی آن بسیار عجیب بوده و نشان از اتفاق‌های مرموز در آن دارد. این مکان به شدت توسط آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها کنترل می‌شود و شایعات بسیاری در خصوص آن وجود دارد. ساختمان‌های کروی تپه راف، یک ایستگاه ماهواره‌ای را تشکیل داده‌اند که برای کنترل عبور موشک‌ها و ماهواره‌ها ساخته شده است. یکی از روزنامه‌نگاران با انتشار مدارکی، ادعا کرده بود که این مکان بزرگترین مرکز استراق سمع جهان است.

مکان های ممنوعه و مرموزی که کسی اجازه بازدید از آنها را ندارد (1)

۲. بیشه‌ی عجیب (Bohemain Grove)

این بیشه‌ی مرموز در کالیفرنیا قرار دارد و محل تجمع افرادی خاص است. این گروه عجیب هر هفته با دوستان خود و افرادی که از قدرت و مقام خاصی برخوردارند در این مکان جمع می‌شوند و مراسم خود را برگزار می‌کنند. هیچ فردی خارج از اعضای این گروه حق شرکت در این مراسم را ندارد.

مکان های ممنوعه و مرموزی که کسی اجازه بازدید از آنها را ندارد (1)

۳. کارخانه کوکاکولا (Coca cola)

معروف‌ترین کارخانه‌ی نوشابه‌سازی جهان هم یکی از مکان های ممنوعه است. فرمول ساخت نوشابه در این کارخانه که در آتلانتا واقع شده از ۱۲۵ سال پیش تغییر نکرده و تا به امروز نیز در هیچ جایی فاش نشده است. مردم عادی می‌توانند با خرید بلیت از این مکان دیدن کنند اما هیچ‌کس حق دسترسی به جایی که نوشابه‌ها تولید می‌شوند را ندارد.

مکان های ممنوعه و مرموزی که کسی اجازه بازدید از آنها را ندارد (1)

۴. آرشیو مخفی واتیکان (Vatican Secret Archive)

کتابخانه‌ی واتیکان، یک کتابخانه‌ی معمولی نیست. در این مکان اسناد و کتاب‌های قدیمی باارزش مربوط به تاریخچه‌ی واتیکان نگهداری می‌شود و به همین دلیل دسترسی به آن محدود شده است. افراد با تهیه‌ی بلیت می‌توانند از این کتابخانه بازدید کنند اما برای دسترسی به کتاب‌ها باید درخواست بدهند تا نسخه الکترونیکی آن کتاب برایشان ارسال شود.

مکان های ممنوعه و مرموزی که کسی اجازه بازدید از آنها را ندارد (1)

۵. غار لاسکواس در فرانسه (Lascuax Caves)

غار ممنوعه لاسکواس در جنوب غرب فرانسه قرار دارد و به دلیل نقاشی‌های باستانی بر روی دیوارهای آن، اجازه بازدید برای مردم وجود ندارد. نقاشی‌های موجود در این غار به ۱۷ هزار و ۵۰۰ سال پیش برمی‌گردد. در یک مدت کوتاه مردم می‌توانستند از این غار دیدن کنند اما در حال حاضر بازدید آن به کلی ممنوع شده است.

مکان های ممنوعه و مرموزی که کسی اجازه بازدید از آنها را ندارد (1)

۶. منطقه‌ی پاین گپ در استرالیا (Pin Gap Australia)

منطقه پاین گپ یکی از مکان های ممنوعه است که در استرالیا واقع شده و دولت این کشور به همراه CIA به شدت آن را تحت نظر دارند. هیچ‌کس از اتفاقاتی که در این مکان رخ می‌دهد خبر ندارد اما بر اساس آخرین اخبار، برنامه نویسان و هکرهای حرفه‌ای در آن قرنطینه شده‌اند. مدتی هم شایعه شده بود که چند شاهد، اشیای کروی و بزرگ شبیه به بشقاب‌پرنده را دیده‌اند که در این مکان از زمین بلند شده و در ارتفاعات ناپدید شده‌اند.

مکان های ممنوعه و مرموزی که کسی اجازه بازدید از آنها را ندارد (1)

۷. متروی مسکو (Moscow Metro ۲)

این ایستگاه زیرزمینی مترو در زمان جنگ جهانی دوم برای محافظت از جان مردم ساخته شد اما بعدها، برنامه‌ریزی نظامی و استراتژیک نظامی روس‌ها در این مکان انجام می‌شد و به همین دلیل در حال حاضر ورود مردم به آن ممنوع است.

مکان های ممنوعه و مرموزی که کسی اجازه بازدید از آنها را ندارد (1)

۸. اتاق ۳۹ کره شمالی (Room ۳۹ North Korea)

یک ساختمان معروف در کره شمالی وجود دارد که جزو مکان‌های ممنوعه است. در این ساختمان اتاقی به اسم اتاق ۳۹ قرار دارد که گفته می‌شود فعالیت‌های غیرقانونی در آن انجام می‌شود. ۱۳۰ شرکت با این سازمان همکاری می‌کنند و علاوه بر آن حدود ۲۰ حساب بانکی در سراسر جهان برای سازمان مذکور ثبت شده است. بر اساس شایعات، قاچاق اسلحه‌های بیو تروریسمی و نقل و انتقال پول برای فعالیت‌های غیرقانونی از جمله اقداماتی است که در این مکان انجام می‌شود.
مکان های ممنوعه و مرموزی که کسی اجازه بازدید از آنها را ندارد (1)

۹. محل تولید موشک‌های روسیه (Mezghorye Russia)

Mezghorye نام مکانی است که طبق شنیده‌ها، سلاح هسته‌ای و موشک‌های بالستیک روسیه در آن تولید می‌شود و احتمال ساخت چندین سلاح ناشناخته‌ی دیگر نیز در آن وجود دارد. این مکان از راه دور و به وسیله‌ی سنسورهای هوشمند کنترل می‌شود.

مکان های ممنوعه و مرموزی که کسی اجازه بازدید از آنها را ندارد (1)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج