جاباما
۴۳۱۶۶۹
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

رونق کاذب با سلام ۳۰۰ هزار تومانی به بمبئی!

افتتاحيه‌اي با بليت‌هاي ۳۰۰ هزار توماني، باورش کمي سخت است، اما هفته آينده در همين روز سالن اصلي مرکز همايش‌هاي برج ميلاد تهران ميزبان افتتاحيه فيلم «سلام بمبئي» است؛ فيلمي که بليت‌هايش چند روزي است به صورت آنلاين در حال پيش‌فروش است و براي کساني که مي‌خواهند در مراسم افتتاحيه اين فيلم حضور يابند بليت‌هاي ۳۰۰ هزار توماني درنظر گرفته شده بود.

روزنامه خراسان: افتتاحيه‌اي با بليت‌هاي ۳۰۰ هزار توماني، باورش کمي سخت است، اما هفته آينده در همين روز سالن اصلي مرکز همايش‌هاي برج ميلاد تهران ميزبان افتتاحيه فيلم «سلام بمبئي» است؛ فيلمي که بليت‌هايش چند روزي است به صورت آنلاين در حال پيش‌فروش است و براي کساني که مي‌خواهند در مراسم افتتاحيه اين فيلم حضور يابند بليت‌هاي ۳۰۰ هزار توماني درنظر گرفته شده بود.
رقمي که مي‌توان با آن ۳۰ بليت فيلم در سينماهاي مدرن که با قيمت ۱۰ هزار تومان گران‌ترين بليت‌هاي سينماهاي ايران را دارند، خريد.

اين رقم براي سينماي ايران کمي خارق‌العاده نيست؟ در سال جاري دولت حداقل حقوق را 812 هزار و 164 تومان اعلام کرده است. پس با در نظر گرفتن اضافه حقوق و مزاياي احتمالي يک ايراني بيش از 33 درصد از حقوق يک ماه ‌خود را براي تماشاي فيلمي مشترک ميان سينماي ايران و هند هزينه ميکند؛ فيلمي که نه در سينماي عريض و طويل باليوود جايگاهي دارد و نه در سينماي ايران براي فيلم قربان محمدپور از پيش جايگاهي در نظر گرفته شده است.
رونق کاذب با سلام 300 هزار تومانی به بمبئی!

چرا 300 هزار تومان؟!

بليت‌هاي 300 هزار توماني حتي در مشهور‌ترين و پرطرفدار‌ترين کنسرت‌هاي موسيقي هم رقم عجيب و غريبي است. اين رقم 300 هزار توماني چطور براي بهاي بليت‌هاي افتتاحيه «سلام بمبئي» محاسبه شده است؟! جواد نوروزبيگي، تهيه‌کننده اين فيلم مي‌گويد: «آوردن بازيگران از هند به ايران هزينه‌هاي بسياري دارد. ما حدودا يک ميليارد تومان هزينه‌هاي افتتاحيه اين فيلم سينمايي را تخمين زديم و اين هزينه بالا باعث شده بليت‌هاي مراسم افتتاحيه اين فيلم را به فروش برسانيم». سالن برج ميلاد تهران گنجايش هزار و 700 صندلي را دارد و در صورت ادامه روند خريد بليت‌ها امکان اينکه تمامي ظرفيت اين سالن پر شود، وجود دارد و در اين صورت در يک شب و تنها در يک سالن، «سلام بمبئي» بيش از 500 ميليون تومان فروش خواهد داشت!

سلام بمبئي مي‌خواهد رکورد فروشنده را هم بزند!

قربان محمدپور، کارگردان فيلم «سلام بمبئي» که گويا از استقبال افتتاحيه خاطرجمع است، از انتظارش براي فروش 45 ميليارد توماني «سلام بمبئي» مي‌گويد يعني رقمي حدود سه برابر فروش فيلم «فروشنده» که به تازگي توانسته است حد نصاب فروش سينما را جابه‌جا کند. آيا بليت‌هاي 300 هزار توماني مي‌تواند اين آرزو را رقم بزند؟! اصلاً مي‌توان افتتاحيه‌اي را با اين وضع به حساب موفقيت يک فيلم گذاشت؟!

سالن برج ميلاد گنجايش هزار و 700 صندلي را دارد و اگر تمامي ظرفيت اين سالن پر شود، تنها در يک سالن، «سلام بمبئي» بيش از 500 ميليون تومان فروش خواهد داشت!

يک سال پيش در همين روز‌ها بود که سينماي جهان يک پديده سينمايي را به خود ديد. قسمت جديد از فيلم دنباله‌دار جنگ ستارگان با نام «جنگ ستارگان: نيرو برمي‌خيزد» رونمايي شد و توانست رکورد فروش سينماهاي جهان را جا‌به‌جا کند؛ پديده‌اي که سرآغاز آن از افتتاحيه اين فيلم در لس‌آنجلس بود و همزمان با اين افتتاحيه 3 هزار سالن سينما اکران جنگ ستارگان را آغاز کردند. بليت‌هاي افتتاحيه جنگ ستارگان در بازار سياه خريد و فروش مي‌شد و برخي از علاقه‌مندان توانستند آن را به قيمت 100 دلار (با دلار آزاد آن روز‌ها تقريباً 340 هزار تومان مي‌شد) خريداري کنند.
برخي هم کمتر و در حدود 50 دلار براي ديدن اين فيلم پرداختند. اين رقم در کنار هزينه 300 دلاري حضور در پياده‌رو خياباني که دونالد ترامپ از آن عبور خواهد کرد تا به مراسم تحليف رياست‌جمهوري برود، چندان چشمگير نيست. حتي قيمت بليت سينماها در روزهاي بعدي براي بزرگسالان 5/12 دلار بود. توجه کنيد که امريکايي‌ها در بدترين حالت بليت هشت فيلم در سينماهاي عادي را مي‌دادند تا در افتتاحيه جنگ ستارگان شرکت کنند؛ فيلمي که براي آنها بخشي از تاريخ سينما و حتي سبک زندگي امريکايي است نه مانند شهروندان ايراني که بليت 30 فيلم را مي‌دهند تا در حضور محمدرضا گلزار «سلام بمبئي» را تماشا کنند!

بدعت‌هايي براي از ما بهتران سينما!

زماني که تنها در چند روز اول اکران فيلم فروشنده قيمت بليت‌هاي اين فيلم از قيمت مصوب سينماها بيشتر بود، اعتراض‌هاي متعددي به اين سبک اکران وارد شد و در نهايت بهاي بليت «فروشنده» نيز به حالت عادي بازگشت. آن زمان منتقدان فرهادي از اينکه قيمت بالاي بليت مي‌تواند عاملي براي رکوردشکني آسان در سينما شود به وي خرده مي‌گرفتند، اما در نهايت «فروشنده» توانست رکوردشکني کند و به تنهايي در رأس فهرست پرفروش‌ترين فيلم‌هاي سينماي ايران قرار گيرد. اما در نقطه مقابل زماني که نوروزبيگي به خاطر هزينه‌ها آوردن مهمانان هندي و هزينه‌هاي برگزاري افتتاحيه، صندلي‌هاي سالن ميلاد را براي يک سانس ۳۰۰ هزار تومان قيمت‌گذاري کرده است، اعتراضي پيش نمي‌آيد.

«سلام بمبئي» شو آف تبليغاتي يا برگي از تاريخ!
پيتر بارت، روزنامه‌نگار و منتقد سينما بعد از تماشاي قسمت هفتم جنگ ستارگان در مجله وريتي نوشت: «زماني که در سال ۱۹۷۷ من چهار دلار براي ديدن «جنگ ستارگان) (اپيزود اول) دادم، هيچ‌کس به من اخطار نداده بود که اين مي‌تواند يک شروع تاريخي باشد». آيا چند سال بعد هم افرادي که در افتتاحيه ۳۰۰ هزار توماني سلام بمبئي شرکت کرده‌اند مي‌گويند ما آن روز در سرآغاز يک تغيير تاريخي در سينماي ايران حضور داشتيم؟ سابقه فيلمسازي کارگردان«سلام بمبئي» مي‌گويد که حداقل روي کاغذ نبايد انتظار معجزه داشت. همان‌طور که در طول سال سينماي هند چندين فيلم با مشارکت بريتانيا مي‌سازد ولي سينماي بريتانيا به خاطر همکاري با باليوود تکاني نخورده است!

دست‌اندرکاران فيلم سلام بمبئي از زمان مطرح شدن ساخت اين فيلم تاکنون که يک هفته تا اکران آن باقي مانده است از اکثر روش‌هاي تبليغاتي براي داغ کردن اکران آن استفاده کرده‌اند از جمله استفاده از بنيامين بهادري، خواننده مشهور دهه ۸۰ يا تلاش براي بازگرداندن محمدرضا گلزار به دوران سوپراستاري و مانور‌هاي پي‌درپي روي حضور ستاره‌هاي باليوودي در اين فيلم که معجوني را به نام «سلام بمبئي» ايجاد کرده است. طبق اطلاعات سايت فروش آنلاين بليت، نيم بيشتر ظرفيت سالن اکران «سلام بمبئي» پر شده است البته مشخص نيست که آيا اين ميزان با در نظر گرفتن مهمانان است يا همه صندلي‌هاي پر شده بليت‌فروشي داشته‌اند! ۱۳ آذر مشخص مي‌شود بليت‌هاي ۳۰۰ هزار توماني واقعاً مشتري داشته‌اند يا خير!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      کس که حقوق ۸۱۲ تومانی میگیره به فکر فیلم دیدن

    • اکبر پزشکی

      این بلیطها مخصوص حقوق بگیران نجومی هست.

    • یک ایرانی

      بنظر من هیچ اشکالی نداره, بخش خصوصی هزینه کرده یه عده هم دوست دارن این مبلغ رو بدن, فکرمیکنم وقتی مشکل داره که این هزینه ها از جیب مردم و از بیت المال و بودجه های دولتی به اسم کار فرهنگی پرداخت بشه...

    • كلزا

      مردم دوست دارند پولشون رو دور بريزند به من و شما ربطي داره؟ نميدونم چرا توو همه چي دخالت ميكنيم و نظر ميديم و مانع تراشي ميكنيم اخرشم وضعمون اينه خب يه مدت دست از اين دخالتهاي الكي برداريم شايد اوضاع فرق كرد

    • بدون نام

      مقایسه استار وارز و سلام بمبی کار جالبی نیست ... کسی که ۸۰۰ تومن حقوقشه بزور پول برق تلویزیون شو میده بعید میدونم علاقه از به شرکت داشته باشه در همچین مراسمی! کف حقوق امریکا رو هم حساب میکردید حدودا ۴۰۰۰(۱۲میلیون) دلار ه کف حقوق ایران ۳۰۰ دلار (۸۶۰ هزار تومن)

    • وحید

      ما که نداریم و نمیریم و اگه داشتیم هم خداوکیلی نمیرفتیم چون لزومی نمیبینیم واسه یک فیلم خشک و خالی 300 هزار بدیم . اینا رو باید واسه از ما بهترون و یا به عبارتی مرفهین بی درد تبلیغ کنند که 300 هزار پول تو جیبی یک نیم روز بچشونه .

    • بهنام عباسی فر

      مراسم لغو شد لطفا با دروغگویی به فیلم ضربه نزنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج