جاباما
۴۳۳۰۴۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

طنز؛ دعوا بر سر شرمساری است!

پیمان مقدم در روزنامه ایران نوشت:

دوستان دلواپس‌مان جهاد تعریف شرمساری را بر پا کرده‌اند. یعنی می‌خواهند با فراخوانی هماهنگ به زور به ملت حالی کنند که شرمساری آن چیزی نیست که فلانی گفته بلکه همین چیزی است که ما می‌گوییم.
هر گوشه‌ای که می‌رویم یک عزیز دلواپس به مدد لغت نامه دهخدا و فرهنگ معین در حال تعریف و تشریح ریشه لغت شرمساری است، یا در حال واجوره کردن دیوان حافظ و مثنوی معنوی است که شده یک مصرع با حضور شرمساری پیدا کند و بر فرق دولت بکوبد که بفرمایید این هم فرمایش حضرت حافظ یا جناب مولانا؛ شرمساری در ۸ قرن پیش هم به لغو سخنرانی ربطی نداشته است.
البته خب واضح و مبرهن است که دغدغه دوستان‌مان نه شرمساری است و نه سرافکندگی و نه خجلت و نه هیچ‌کدام از واژگان همسو. ورنه تا دل‌تان بخواهد مثال درباره شرمساری هست که دوستان هاله نور به بار آورده‌اند و نه جناب حدادعادل و نه روزنامه وزین توپخانه و نه دیگر بزرگواران حتی به روی مبارک نیاوردند.
حالا به فرض که دکتر روحانی فرموده بودند شرمساری در لغو سخنرانی نایب رئیس مجلس نیست و در تهمت و دروغ و توهین مستقیم است یا در به هدر دادن پول بی‌زبان نفت در طرح‌های بی‌حاصل است یا در هبه کردن اموال ملت به بابک و خاور و سعید است، فرقی داشت؟ اصلاً چرا شرمساری...
بیایید تصور کنیم جناب روحانی تذکر می‌دادند بعضی حرف‌ها در‌ شأن و جایگاه برخی عزیزان نیست. از نو جهادی برپا می‌شد که لغت‌شان را برای ملت تعریف کنند و هزاران مثال بیاورند که خدشه دار شدن‌شان در آلودگی هواست نه در بغل کردن مادر چاوز...
یا اینکه‌ شأن ما در قیمت دلار است که له و لورده می‌شود نه اینکه کسی بگوید آب رو بریز فلان جا که بسوزه. یا اینکه‌ شأن ما را فقط پرداخت حقوق نجومی می‌بلعد نه فراهم کردن راهکاری که برخی براحتی حقوق بالا بگیرند.
خلاصه اینکه ما به این غوغاهای زنجیره‌ای عادت داریم. اینکه بر سر واژه‌ها بلوا می‌کنند اما ریشه‌ها را ندیده می‌انگارند و چشم بر قلع و قمع قانون به دست برخی دیگر بستند. البته که تصادف قطار و تورم دلار و رکود و تحریم تلخ است.
البته که تهمت زشت است و توهین دور از ادب. اما ناگفته پیداست که تا دوباره سکان اداره کشور به دست رفقا و محبوبان‌شان نیفتد دم فرو نخواهند بست و لحظه‌ای تنفس نخواهند کرد و ما تا اطلاع ثانوی سر کلاس درس ادبیات فارسی نشسته‌ایم.
امروز شرمساری... فردا خجالت... پس فردا حسرت... تمامش هم در عملکرد دولت اعتدال مترادف دارد. دیر نیست که دوستان لغت نامه‌ها را با ذکر امثال و حکم از دولت تدبیر اصلاح و کامل کنند. خدا قوت...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج