۴۳۳۰۷۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

نصب دیدنی محافظ عظیم نیروگاه ویران شده چرنوبیل!

سرانجام روز سه‌شنبه هفته پیش، عملیات نصب محافظ پزرگ نیروگاه تخریب‌شده چرنوبیل، انجام شد. با نصب این محافظ، خطر تشعشع و نشت مواد رادیواکتیو تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

وب سایت یک پزشک - علیرضا مجیدی: سرانجام روز سه‌شنبه هفته پیش، عملیات نصب محافظ پزرگ نیروگاه تخریب‌شده چرنوبیل، انجام شد. با نصب این محافظ، خطر تشعشع و نشت مواد رادیواکتیو تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

۳۰ سال پیش، در تاریخ ۲۶ آوریل سال ۱۹۸۶، یکی از بزرگ‌ترین فجایع هسته‌ای تاریخ در اوکراین رخ داد. در این حادثه، نیروگاه شماره ۴ چرنوبیل منفجر شد. خطر نه‌تنها منطقه، بلکه اروپا را هم تهدید می‌کرد. مقامات روسیه با مقداری تأخیر، ۱۱۵ هزار نفر از ساکنان محل را تخلیه کردند و یک محافظ اولیه را روی نیروگاه نصب کردند که خود این کار البته در حد یک حماسه بود و مستندهایی در مورد ان ساخته شد، اما ای کاش قبل از حادثه تمهیدات ایمنی، جدی گرفته می‌شد.

از آن زمان تا کنون منطقه‌ای به شعاع ۳۰ کیلومتر از پیرامون نیروگاه، متروک و خالی از سکنه شده و شهر پرییات در نزدیکی نیروگاه، تبدیل به شهر ارواح شده است. اما حالا با نصب این محافظ بزرگ، تا حدی آن زخم هسته‌ای ترمیم پیدا می‌کند.

این محافظ به صورت نیم استوانه‌ای است و دو هفته تمام طول کشید تا با جک‌های هیدرولیک بزرگ نصب شود. پهنای این محافظ ۲۷۵ متر و ارتفاع آن ۱۰۸ متر است. هزینه ساخت آن ۱٫۵ میلیارد یورو بوده است. چنین اعتباری توسط بانک اروپایی بازسازی و توسعه تأمین شده است. در ضمن ۴۰ دولت مختلف هم از این پروژه پشتیبانی مالی کرده‌اند و ۱۰ هزار کارگر در انجام آن، سهیم بوده‌اند.

رئیس جمهور اوکراین از این پروژه بزرگ این طور یاد می‌کند: «بزرگ‌ترین بنای پیش‌ساخته‌ای که بشریت تا به حال خلق کرده است.»

این بنای پیش ساخته، به صورت دو نیمه جدا، به سمت نیروگاه حمل شد و با رسیدن به بالای نیروگاه، توسط جک‌های هیدرولیک به تدریج دو نیمه به سمت هم حرکت داده شدند و نهایتا به هم ملحق شدند.


در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
نصب دیدنی محافظ عظیم نیروگاه ویران شده چرنوبیل!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج