جاباما
۴۳۳۴۰۲
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

فلاحت پیشه مطرح کرد

انتقاد از مجلس در قبال سیاست ضدبرجامی آمریکا

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از ضعف ابتکار عمل مجلس شورای اسلامی در قبال سیاست‌های ضد برجامی کنگره آمریکا انتقاد کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از ضعف ابتکار عمل مجلس شورای اسلامی در قبال سیاست‌های ضد برجامی کنگره آمریکا انتقاد کرد.

حشمت الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگویی اظهار کرد: رأی به تمدید ۱۰ ساله تحریم‌ها علیه ایران در مجلس سنای آمریکا بخشی متأثر از فضای سیاسی است که بعد از روی کار آمدن ترامپ شکل گرفته و بخشی هم اصل این تحریم‌هاست که حتی اوباما هم به دنبال تمدید آن بود و ارتباطی به ۷ قطعنامه تحریمی علیه ایران ندارد.

وی افزود: آرایی که در سنا برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران داده شده نشان می‌دهد که مسابقه‌ای بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برای کسب نظر لابی‌های مخالف جمهوری اسلامی وجود دارد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس با بیان این که جمهوری اسلامی باید در دوران پسابرجام با عقلانیت در عرصه سیاست خارجی قدم بردارد، اضافه کرد: ما عملا در دوران پسابرجام به سر می‌بریم و بخشی از دنیا همراهی‌ لازم را با آمریکا برای تحریم ایران ندارند. در داخل آمریکا هم بخش‌هایی از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مخالف تندروی ترامپ هستند. بخش عمده‌ای هم به این دلیل به این مصوبه رأی داده‌اند که تحریم‌ها را جدای از ۷ قطعنامه شورای امنیت می‌دانند.

فلاحت‌پیشه در ادامه تأکید کرد: رای ۹۹ درصدی سناتورها به قانون تمدید تحریم ۱۰ ساله ایران به این معنا نیست که در آمریکا بر سر مخالفت با برجام اتفاق نظر وجود دارد بلکه برجام ساز و کار خود را دارد و تمدید تحریم بازگشت به سال ۱۹۹۵ در آمریکاست؛ زمانی که داماتو تصویب شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: جمهوری اسلامی حق دارد کلیت فضای سیاسی آمریکا را رصد کند و در قالب آن برنامه خود را به پیش ببرد. اگر جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد که آمریکایی‌ها می‌خواهند تحریم‌های پیش از برجام را احیا کنند، آن موقع ایران هم به سمت احیای برنامه هسته‌ای خود پیش می‌رود و البته پیش از آن حقانیت خود را در مورد برجام به اثبات می‌رساند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: من معتقدم مجلس شورای اسلامی باید در قالب یک بیانیه تحلیلی و عملی در چارچوب قوانین تصویب شده در مجلس با دولت و کنگره آمریکا اتمام حجت کند. در حال حاضر جای این بیانیه تحلیلی در مجلس ایران خالی است. این بیانیه باید حاوی ضرب‌الاجل‌ها و حدود و ثغور مربوط به سیاست‌های ایران در قالب اصل مقابله به مثل باشد.

وی ادامه داد: ما شاهد این هستیم که دشمنی‌ها علیه ایران در کنگره آمریکا شکل گرفته و در آنجا مرکزیت پیدا کرده اما مجلس ایران منتظر است تا سایر دستگاه‌ها تصمیم بگیرند و بعد وارد عمل شود لذا ضعف ابتکار عمل مجلس شورای اسلامی در قبال اقدامات ضد ایرانی کنگره مشهود است و مجلس، هیأت رییسه و کمیسیون امنیت ملی باید جدی‌تر وارد عرصه شوند.

فلاحت پیشه در پایان خاطرنشان کرد: این خلاف شأن مجلس شورای اسلامی است که منتظر باشد دستگاه‌های دیگر تصمیم بگیرند و بعد اقدامات خود را براساس آن انجام دهد بلکه مجلس باید در قبال سیاست‌های ضد برجامی کنگره آمریکا ابتکار عمل به خرج دهد زیرا همین منتظر نگه داشتن مجلس باعث شده جمهوری اسلامی ایران از یک ابزار قوی تأثیرگذار در سیاست خارجی محروم شود و این خلاف آن چیزی است که در کنگره آمریکا می‌گذرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت و مجلس در خواب خرگوشی فرو رفته اند.

    • کیهان

      یک کشور نمی خواهد اجناسش را بفروشد خوب بهتر است برای ایران .

    • امیری مرتضی

      باید تصمیم عاقلانه گرفت.

    • ککریونی

      انتقادازکدوم مجلس؟سنا...یامجلس بی تفاوتها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج