جاباما
۴۳۳۶۲
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

طاسی در کمين خانم‌ ها در آرايشگاه ها!

کساني که از داشتن مو اين زيبايي خدادادي به هر نحوي بي بهره اند سعي مي‌کنند تا با استفاده از روش‌هاي ممکن موهاي خود را زيباتر جلوه دهند،پرپشت کردن و بلند کردن مو در آرايشگاههاي زنانه موضوعي است که در ده سال اخير رشد زيادي داشته است.

خبرگزاری فارس: کساني که از داشتن مو اين زيبايي خدادادي به هر نحوي بي بهره اند سعي مي‌کنند تا با استفاده از روش‌هاي ممکن موهاي خود را زيباتر جلوه دهند،پرپشت کردن و بلند کردن مو در آرايشگاههاي زنانه موضوعي است که در ده سال اخير رشد زيادي داشته است و قيمت گزاف و مضرات و کوتاه مدت بودن مدت عمر اين موها هم نتوانسته است جذابيت آن را در نزد خانم‌ها کاهش دهد و همچنان شاهد خانم‌هايي هستيم که حاضرند با پرداخت هزينه‌هاي گزافي اين کار را انجام دهند.

اکستنشن روشي است که در آن تکه موهاي مصنوعي بنابه درخواست هر فرد در بين موها گذاشته مي‌شود تا موها پرپشت تر و بلند تر شوند در بسياري از آرايشگاهها جنس اين موها را طبيعي و موي زنان هندي و يا تارهاي يال اسب عنوان مي‌کنند در حاليکه حقيقت چيزي جز اين است و اکثر اين تارها از نوع خاصي پلاستيک ساخته شده است.

در يکي از روش‌ها،يک دسته باريک از موها جدا شده و کمي بالاتر از ريشه موها محلول چسبناک خاصي به نام کراتين زده مي‌شود و موهاي مصنوعي به موهاي طبيعي فرد چسبانده مي‌شود،در روش ديگر از کليپس‌هاي خاصي استفاده مي‌شود و موها بوسيله کليپس به موهاي طبيعي متصل مي‌شود که هر کدام عوارض خاص خود را دارد. در مرحله ديگر که عوارض کمتري دارد موهاي مصنوعي به موهاي طبيعي بافته مي‌شود.

معمولا اين روش‌ها در مورد خانم‌هايي استفاده مي‌شود که با کم پشتي مو دست و پنجه نرم مي‌کنند غافل از اينکه چسب به کار برده شده در اين روش‌ها و کششي که در موهاي ثابت فرد ايجاد مي‌شود براي تحمل موهاي مصنوعي ريزش موي فرد را بيشتر مي‌کند و باعث ريزش موي سکه اي در افراد مي‌شود.

با توجه به سابقه ۳۵ ساله کاشت مو در جهان حدود ۱۰ سال است که اضافه کردن مو در ايران و بالاخص در پايتخت کشورمان رواج زيادي پيدا کرده است به گونه اي که با يک حساب سرانگشتي به اين نتيجه مي‌رسيم که ماهيانه حدود ۴ هزار نفر و در سال تقريباً ۴۸ هزار نفر در تهران اقدام به اين کار مي‌کنند و شايد يکي از دلايل اين شيوع اين کار بي اطلاعي جامعه بانوان کشور از مضرات و عواقب اين کار است نگهداري از موهاي اضافه شده به موهاي طبيعي با مشکلات زيادي همراه است عدم شستشوي مناسب يکي از مواردي است که پس از مدتي باعث گره خوردن موها مي‌شود که باز کردن اين گره‌ها باعث کنده شدن حجمي از موها مي‌شود و در روزهاي ابتدايي نيز در موقع خوابيدن مشکلات زيادي را براي خانم ‌ها ايجاد مي‌کند و سردرد ابتدايي ترين عارضه اي است که در روزهاي اول گريبان خانم‌هاي طرفدار زيبايي را مي‌گيرد.

از طرف ديگر در فصل گرما و تابستان به دليل تمايل خانم‌ها به ابراز اين زيبايي در استخرها درخواست‌ها براي اکستنشن افزايش پيدا مي‌کند درصورتيکه نمک و کلر موجود در آب استخر علاوه بر اينکه باعث کمرنگ شدن موهاي مصنوعي مي‌شود باعث گره خوردن تارهاي مو نيز مي‌شود که به مرور زمان پشيماني را براي خانم‌ها به همراه دارد.

الهه صادقي يکي از متخصصين انجام اکستنشن با اشاره به اينکه اين کار صرفاً جنبه تبليغاتي براي شرکت‌هاي توليدکننده موهاي مصنوعي است و براي آرايشگران نيز صرفاً سود مالي را در پي دارد گفت: اضافه کردن مو به موهاي طبيعي اگر توسط متخصصين اين امر انجام شود عوارض کمتري را درپي خواهد داشت اما انجام اين کار حتماً با عوارض خواهد بود که ابتدايي ترين آن افزايش ريزش مو مخصوصاً در خانم‌هايي است که تارهاي موي ضعيف و حجم موي کمي دارند اما متاسفانه ميزان درخواست خانم‌ها هر روز بيشتر مي‌شود وبسياري از خانم‌هاي جوان زيبايي چند روزه را به طاسي دائم ترجيح مي‌دهند.

وي ادامه داد: علاوه بر کراتين و بافت دوخت کردن نيز يکي از راههاي اضافه کردن مو است که تمام اين کارها براي آرايشگران صرفاً جنبه تبليغاتي دارد اگر اکستنشن فقط به صورت موقت باشد يک ربع تا ۲۰ دقيقه بر روي هر دسته از مو کار مي‌شود و به عنوان مثال ۱۰ دسته مو اضافه مي‌شود که اگر به صورتي باشد که دو هفته يا سه هفته بعد فرد بخواهد آن موها را جدا کند آسيبي نمي‌ زند اما اگر بيشتر طول بکشد مو قطعاً آسيب مي‌بيند مخصوصاً در مواردي که مو دوخت مي‌شود و چسب مي‌شود.

صادقي افزود: رينگ يکي از وسايلي است که يک دسته از موي طبيعي را به يک دسته ديگر متصل مي‌کند و چون نمي‌شود دانه دانه تارهاي مو داخل اين رينگ برود و از سوي ديگر تارهاي ديگر هم ناخواسته وارد اين رينگ مي‌شود موقع درآوردن مو کنده مي‌شود.

کراتين هم نوعي چسب است که وقتي فرد زير دوش آب گرم ميرود نرم مي‌شود موهاي اطراف به آن چسب مي‌چسبد و بعد از چند روز موها گلوله گلوله مي‌شود.

سومين کار دوخت است که اگر دوخت را انجام دهيم بعد از دو سه هفته چون شستشو خوب انجام نمي‌شود به وضوح کپک در بين موها ديده مي‌شود و بوي بسيار بدي را ايجاد مي‌کند،بافت خطري ندارد اما ماندگاري ندارد چون با رشد موها موهاي بافته شده ريزش پيدا مي‌کند بازهم در موقع شستشو با مشکل مواجه مي‌شوند چون دست بين تارهاي مو نمي‌تواند حرکت کند و برس خورده نمي‌شود بنابراين شوره و موخوره در موهاي طبيعي ايجاد مي‌شود.

کسانيکه دچار کم پشتي مو هستند اغلب از اين روش استفاده مي‌کند اما از آنجا که مشتري براي آرايشگر مانند يک بيمار است بايد به مردم آگاهي داده شود چراکه در سالهاي بالا ديگر مويي ندارند که از زيبايي آن استفاده کنند. در فصل‌هاي متفاوت درخواست براي اين کار متفاوت است اما تابستان و خرداد تا اوايل آبان اوج درخواست‌ها است هم اکنون در ماه ۱۰ تا ۱۵ نفر اين کار را انجام مي‌دهند.

وي با اشاره به هزينه‌هاي بالاي اين کار گفت: در مناطق مختلف هزينه‌ها متفاوت است در شمال تهران شاخه اي ۱۰۰ هزار تومان،در غرب تهران از شاخه اي ۴۵ هزار تومان آغاز مي‌شود و اگر براي هر فرد حداقل ۱۰ شاخه استفاده شود حداقل ۴۵۰ هزار تومان هزينه در بردارد و بسته به جنس و مدل مو قيمت‌ها متفاوت است.

بنابراين، افزايش ريزش مو و طاسي، شوره، کپک،گره شدن موها و سردرد از عوارض انجام اکستنشن است.

اما از عوارض بهداشتي اين مورد که بگذريم در پاسخ به اين سؤال که آيا اين کار از نظر شرعي نيز مشکلي را ايجاد مي‌کند يا خير،سيد سعيد آقائيان مدرس حوزه و دانشگاه گفت: از آنجا که اگر در غسل به اندازه سر مويي از بدن نشسته بماند غسل باطل مي‌شود اضافه کردن مو درصورتيکه مانع از رسيدن آب غسل به قسمتي از بدن شود مانند مواردي که از چسب استفاده مي‌شود، غسل باطل مي‌گردد.

اميدواريم با افزايش آگاهي ها، دختران و زنان زيبايي‌هاي زودگذر را با زيبايي‌هاي ذاتي خود تعويض نکنند و دل به زيبايي‌هاي فريبنده نسپرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • somayeh

      بکش وخوشگلم کن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج