۴۳۴۰۶۶
۵۵ نظر
۵۰۰۷
۵۵ نظر
۵۰۰۷
پ

مقصر اصلی حادثه قطار سمنان مشخص شد

مامور تشکیل کمیته ویژه بررسی حادثه قطار سمنان مقصر اصلی وقوع این سانحه را اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: مامور تشکیل کمیته ویژه بررسی حادثه قطار سمنان مقصر اصلی وقوع این سانحه را اعلام کرد.

اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور و مسئول کمیته بررسی حادثه قطار تبریز ـ مشهد با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه گزارش بررسی حادثه قطار و تقدیم آن به معاون اول رئیس‌جمهور، گفت: در ابتدا بابت این حادثه به ملت ایران، مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور تسلیت می‌گویم. آنچه در بررسی‌های ما با حضور آقای آقایی بازرس ویژه رئیس‌جمهور به دست آمد این است که سوال اول حادثه چیست؟ و سوال دوم مقصران حادثه چه کسانی هستند؟

وی افزود: در بررسی همه جوانب موضوع، علت وقوع سانحه این است که قطار را از حالت کنترل خودکار خارج کردند و روی کنترل دستی گذاشتند و چون قطار در حالت دستی قرار گرفت، به قطار سمنان اجازه حرکت داده می‌شود و به قطار تبریز ـ مشهد که به خاطر خرابی ترمز در ۸ کیلومتر جلوتر متوقف بود، برخورد می‌کند و در واقع مأمور ایستگاه به اشتباه به این قطار اجازه حرکت می‌دهد و آن حادثه به وجود می‌آید.

ترکان در ادامه تصریح کرد: علت وقوع سانحه و حادثه این است که حرکت قطار را از حالت خودکار خارج کرده و بر روی دستی گذاشته‌اند، عمدی در کار نبوده و فقط خطای حرفه‌ای بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای بررسی مقصران حادثه ۴ گروه را بررسی کردیم،‌ گفت: یک گروه مأموران گروه قطار تبریز ـ مشهد، یک گروه مأموران قطار سمنان ـ مشهد، یک گروه مأموران کنترل ترافیک شاهرود و یک گروه مأموران CTC.

مشاور رئیس‌جمهور و مسئول کمیته بررسی حادثه قطار تبریز ـ مشهد خاطرنشان کرد: مأموران قطار تبریز ـ مشهد به موقع اطلاع دادند به علت خرابی ترمز در تراک در کیلومتر ۲۹۱ متوقف هستند، بنابراین وظیفه‌شان را انجام داده بودند و مشغول رفع اشکالات ترمز بودند تا بتواند قطار حرکت کند.

ترکان اضافه کرد: سیستم اتوماتیک ترین‌کنترل، قطار سمنان را در ۸ کیلومتری قطار تبریز متوقف کرده بود، خارج از اراده لوکوموتیوران؛ چراکه سیستم اتوماتیک است.

وی در ادامه گفت: مأموران قطار از مرکز CTC استعلام می‌کنند که چه کار کنیم، طبق دستور یا اجازه‌ای که به آنها داده می‌شود که قطار را از حالت خودکار خارج کرده و حرکت کنید و آنها هم حرکت کردند.

مشاور رئیس‌جمهور و مسئول کمیته بررسی حادثه قطار تبریز ـ مشهد در ادامه اظهار داشت: قطار با سرعت ۱۳۲ کیلومتر عبور می‌کرده که در ۸ ثانیه مانده به نقطه تصادف، لوکوموتیوران قطار جلویی را می‌بیند و چون قطار در قوس بوده نتوانسته زودتر قطار جلویی را ببیند.

ترکان اضافه کرد: در نتیجه قطار با سرعت ۱۱۸ کیلومتر به قطار جلویی برخورد کرد، همه کشته‌شده‌ها مربوط به قطار تبریز ـ مشهد بودند چراکه آنها در مسیر خواب بودند و مسافران قطار سمنان به این خاطر که تازه به راه افتاده بود، بیدار بودند و همچنین دو واگن جلویی را نیز خالی گذاشته بودند، ضربه‌گیری برای قطار سمنان شده بود و از واگن سوم به بعد حادثه منجر به فوت نشده و آنان را از قطار به سرعت پیاده کردند، چون آن واگن‌ها هم آتش می‌گرفتند. ۱۰۴ مصدوم داشته که اینها سوار قطار تبریز ـ مشهد شدند چراکه بعد از یک ساعت و نیم مأموران موفق می‌شوند قفل قطار را باز کنند، سه واگن در محل باقی می‌ماند و بقیه واگن‌ها مجروحان را سوار می‌کند و به مسیرش ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما مأموران قطار سمنان ـ‌ مشهد را مقصر ارزیابی نکردیم، گفت: در ادامه به بررسی مأموران کنترل ایستگاه شاهرود ـ مشهد پرداختیم. آنها مقصر اصلی سانحه نیستند، اما به عنوان تقصیر مرتبه دوم قابل بررسی هستند.

مشاور رئیس‌جمهور و مسئول کمیته بررسی حادثه قطار تبریز ـ مشهد تأکید کرد: مقصر اصلی متصدی CTC یا مرکز کنترل تهران ـ مشهد در ایستگاه شاهرود است. وقتی شیفت جدید سر کار می‌آید که ساعت ۷ شیفت عوض شده است، قطار سمنان ـ مشهد ۷ و ۱۵ دقیقه از CTC سوال کرده که تکلیف من چیست. آن به اشتباه گفته روی حالت دستی قرار بده و حرکت کن و قطار حرکت کرده که این حادثه پیش آمد.

ترکان ادامه داد: مقصر اصلی مأمور CTC است. مأموران کنترل ترافیک شاهرود قصورهای دیگری دارند که از نظر ما مقصر اصلی نیستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مقصر اصلی تنها یک نفر است، گفت: مقصر اصلی مأمور کنترل CTC در شاهرود است.

مشاور رئیس‌جمهور و مسئول کمیته بررسی حادثه قطار تبریز ـ مشهد در پاسخ به این سوال که چه برخوردی با مقصران صورت گرفته است، گفت: این موضوع را دستگاه ذی‌ربط بررسی می‌کنند. مأموریت ما بررسی علت سانحه و پیدا کردن مقصر است.

ترکان در پاسخ به این سوال که در گذشته ۳ نفر را در این زمینه بازداشت کرده بودند پس مجموعاً یک نفر در این زمینه مقصر است؟ گفت: قاضی و دستگاه قضایی مسیر خودش را می‌رود، ارزیابی ما فنی است و مقصر اصلی در این حادثه یک نفر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدبخت!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مقصر اصلی راننده بوده و اونم کشته شده و دیگه این مسایل بی ارزش رو پی گیری نکنید . کسانی که پی گیری میکنن قصد ضربه زدن به ذخایر نظام را دارن.

    • مهدی

      جمع کن بابا. معلومه که خودتون رو مقصر نمیکنین. بله تقصیر قطار بود. اصلا ترکان چیکارست؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای ترکان تخصص لازم برای بررسی این حادثه را ندارند

      • محمد

        تو تخصص لازم رو داری؟؟؟؟ من که شغلم همین هست به نظرم نظر ترکان درسته

    • روح الله

      لطفا این قدر دم مقصر قطار نگید جریان فیشهایی حقوقی را مشخص کنید

      پاسخ ها

      • یک ایرانی

        جریان فیشها نجومی واختلاسهای نجومی بجای خود، چرا مسایلو باهم قاطی میکنین؟ اون قضیه پول بیت المال ملت بود که خیلیم مهمه اینم قضیه جون یه عده از هموطنامونه که جای خودش خیلی اهمیت داره...

    • zahra

      کاش واسه همه چیزهایی که ما مردم حساسیم اینجوری سرعت عمل و اطلاع رسانی داشته باشید. اما حیف

    • آتنا

      آره شما راست میگین :|

      پاسخ ها

      • محمد

        خدا وکیلی تا حالا تو عمرت پنل راهبری قطار دیدی؟؟؟ خوب کنترل دست یه نفر هست. نمیدونم چه انتظاری داری؟ من نمیگم پارتی بازی تو استخدام ها دخیل نبوده یا اشکالات مدیریتی اما این من تو یه همچین شغلی مشغول به کار هستم و به نظرم خیلی حرف هاشون با واقعیت منطبق هست.

      • غـــــــــــــــــــز ل

        دوست و هم میهن گرامی اینکه این گفته و گزارش و نوشته به درستیها نزدیک باشه ارزشی نداره شایدم هم مو به مو درست باشه اینکه به کسی چنین آسون روادید داده بشه که شما هر زمان خواستی از روند خودران به روند دستی برو ! رو بده بدون پرسش و بدون هیچ درنگی این یک چالش بزرگه!!! اون آدما می دونند که جون هزاران آدم به همین یک دستور بنده!!! چرا اینهمه سبک باری و باری به هر سویی داشتن انگار که یه پلیس سر چهار راه می خواد به یه ماشین بگه برو چراغ راهنمایی خرابه من می گم برو......اون پلیس بیننده ی همه ی راه هست ...آیا این فرمان دهنده همه ی راه رو می دیده که بی هیچ پرسشی گفته برو بزن رو دستی و برو؟؟؟؟؟؟

      • محمد

        این سیستم ها چون معمولا خطای زیادی دارن قابل از کار انداختن هستن. چون هر چیزی میتونه باعث خطای اونها بشه از یه میله کوچیک تا خود تجهیزات. البته از یه اتوماسیون تو این اندازه نباید انتظار داشت کاملا بدون خطا باشه.

    • بدون نام

      یه قصور ساده ببین چه بلایی سر چقد آدم آورد

      پاسخ ها

      • غـــــــــــــــز ل

        اگر پلیس سر چهار راه هم همین اندازه شونه بالا بندازه تو چراغ قرمز به هر ماشینی واساده بگه برو بزن بزو چراغ رو نادیده بگیر !! باز هم گناه ساده ای به چشم میاد؟

    • علی

      وقتی که حمل و نقل ریلی را به این مهمی به یک شرکت خصوصی واگذار می کنند اینجور میشه دیگه
      فقط آن نیروی شرکتی مقصر نیست کسی که او را انتخاب کرده و حتی شرکت مورد نظر هم مقصر است چون خوب آموزش نداده و برای انتخاب حساسیت نشان نداده است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفانه مملکت و دستگاهها پر شدن از نیروهای شرکتی که نه حقوق درست و حسابی میگیرن نه امنیت شغلی لازم رو دارند و نتیجه اش این میشه که بدون انگیزه کار میکنن

      • بهمن

        آیا فکر می کنید که دولتی کردن این کارمند می توانست جلوی حادثه را بگیرد؟
        دولت به معنای عام آن نشان داده که کارفرمای ضعیفی است و اتفاقاً بهتر است به مسئولیتهای اصلی خود که تأمین امنیت، آموزش و سلامت عمومی است بپردازد.
        نقش نگرش کارمند را و سطح شایستگی و مهارتهای کارمند را چقدر مهم ارزیابی می کنید؟

    • بدون نام

      کلا دیوار اون بدبخت از همه کوتاه تر بوده

    • داوود

      سلام . به نظر من خود قطار مقصر اصلی این فاجعه می باشد . تا قطار فرار نکرده بیرید اعدامش کنید . ممنون

    • شیدا

      اگر ctcدرست کارکرده بود وچوپان دروغگونشده بود نمیگفتن قطار را روی حالت دستی تنظیم کنید

      پاسخ ها

      • من

        به امید دهقان فداکار این ریسکو کرد

    • خان

      دیگه چ فایده ای داره کی های کی کردن.....باید اون وقت قبل وقوع حادثه پیشگیری و دقت میشد که نشد....فقط جان دهها انسان بی گناه ای میان از بین رفت و چندین خانواده متلاشی شد

    • ahmad

      هميشه پايين ترين رده در هر سازمان ، مقصر شناخته ميشود و هيچ موقع عواملي كه باعث بروز اشتباه بوده بطور كامل ديده نميشوند . در هيچ حادثه اي فقط با اشتباه يك نفر سانحه بوجود نمي آيد بلكه يك سري اشتباهات كوتاهي پي درپي باعت وقوع حادثه ميشود.

    • شهرام

      دوستان مشکلتون چیه؟؟؟اگه پیگیری نکنن یه حرف میزنیم اگه پیگیری کنن میگیم آی تو همه کارا اینجوری باشید. نه خداوکیلی ما چرا اینجوری شدیم؟ تینجا درباره قطار داره توضبح میده این بنده خدا میگه فیش حقوقی چیشد. کجا داریم میریم. خودمون هم میدونیم چی میخوایم؟؟؟؟

    • علی نساج

      چرا وزیر راه که مسئول این حادثه است.هیچ حرفی نمیزند? آخوندی باید برکنار و مجازات شود

    • بدون نام

      به نظر من علاوه بر آن یک نفر رئیس آن هم مقصره چرا فقط زیر دست ها رو میگیرین

    • رها

      منتظرم آقای حامد بهداد و جامعه هنری که به خاطر مرگ یک بیمارمعروف (و قابل احترام ) فریاد واویلا سر داده بودند در برابر این سانحه دردناک که باعث داغدار شدن خانواده های زیادی شده حداقل واکنشی نشان بدهند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا چرا شماها همه چیو با هم قاطی میکنید؟ هر چیزی در جای خود
        یعنی میگید نباید به مرگ یک هنرمند جهانی که بر اثر قصور پزشکی فوت شده اعتراض میکردن؟

    • رضا

      خوب.. شاهکار کردید..جون مردم را گرفتید حالادنبال مقصرید. انفولانزای مرغی را چکار میکنید که ایران را به خطر انداخته..

    • ali

      سلام ببخشید مگه قطارها در قوس می توانند با این سرعت حرکت کنند؟

    • بدون نام

      الان مقصر پیدا شه یا نشه مگه دیگه فایده ای داره؟؟
      کسایی که فوت شدن مگه بازم برمیگردن؟
      داغ خانواده ها مگه از بین میره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فایده اش اینه که مجددا خانواده های دیگری در آینده داغ دار نشوند

    • مژگان

      بیچاره‌!!!‌الان کسای دیگه هم مقصر باشن میفته گردن این مامور حالا این عذاب وجدانی هم که الان گرفته به کنار
      خیلی سخته‌ امیدوارم‌هیچکس تو بند همچین مسئولیت و اشتباهی نیفته

    • علی قمی

      ریز علی خواجوی کجاست

    • بدون نام

      دو واگن جلویی قطار سمنان خالی بوده؟؟؟؟؟؟؟چرا؟؟؟؟؟مگه از حادثه خبر داشتن خالی گذاشتن!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      ایشالا سر خودت بیاد اینطور راحت نگی اینارو ول کنین و فیش حقوقی .... اواقعا ک

    • امير

      يني بعضي ازين كامنها رو كه ميخونم هم عصبي ميشم هم بغضم ميگيره. چقدر خوبه بعضي از اونايي كه اينجا كامنت گذاشتن بجاي اينكه انگشت هاشون براي تايپ كار كنه يخورده فكرشون هم كار كنه بعد پيام بذارن!!
      آخه اين كامنت ها يني چي خداي من؟؟

      روح الله : ( لطفا این قدر دم مقصر قطار نگید جریان فیشهایی حقوقی را مشخص کنید )

      داوود: (سلام . به نظر من خود قطار مقصر اصلی این فاجعه می باشد . تا قطار فرار نکرده بیرید اعدامش کنید . ممنون )

      خان: ( دیگه چ فایده ای داره کی های کی کردن.....باید اون وقت قبل وقوع حادثه پیشگیری و دقت میشد که نشد....فقط جان دهها انسان بی گناه ای میان از بین رفت و چندین خانواده متلاشی شد )

      رها: ( منتظرم آقای حامد بهداد و جامعه هنری که به خاطر مرگ یک بیمارمعروف (و قابل احترام ) فریاد واویلا سر داده بودند در برابر این سانحه دردناک که باعث داغدار شدن خانواده های زیادی شده حداقل واکنشی نشان بدهند)

      بدون نام: (الان مقصر پیدا شه یا نشه مگه دیگه فایده ای داره؟؟
      کسایی که فوت شدن مگه بازم برمیگردن؟
      داغ خانواده ها مگه از بین میره؟ )

      ** فقط يكي از دوستان لپ مطلب رو گفت و درود به شرفش اونم آقاي (شهرام) بود
      ((دوستان مشکلتون چیه؟؟؟اگه پیگیری نکنن یه حرف میزنیم اگه پیگیری کنن میگیم آی تو همه کارا اینجوری باشید. نه خداوکیلی ما چرا اینجوری شدیم؟ تینجا درباره قطار داره توضبح میده این بنده خدا میگه فیش حقوقی چیشد. کجا داریم میریم. خودمون هم میدونیم چی میخوایم؟؟؟؟ ))

      مجله لطفا چاپ كن شايد تلنگري شه واسه يه عده

      پاسخ ها

      • شهرام

        ممنون دوست عزیز. ولی خداوکیلی نمیدونم ما ملت چرا اینجوری شدیم.همه ما دلمون از جاهای دیگه پره داریم سر چیز دیگه تمام کمبود و مشکلات زندگیمون رو جای دیگه تخلیه میکنیم.ما ایرانی ها در طول تاریخ ثابت کردیم از ما عاقل تر و با هوش تر وجود نداره.به همین علت هم وقتی دستگاه اتوماتیک قطار فرمان ایست میده اون لحظه رگ ایرانی بودنم شروع به کار میکنه و میگیم دستگاه چه میفهمه، حالا خاموشت میکنم تا بفهمی من 50ساله راننده دیزلم. خب عاقبتش میشه همین اتفاق.حالا یه عده میان میگن اقای اخوندی چرا استیضاح نمیشه.به ایشون چه دخلی داره خارج از فهم منه

    • هوشیار

      به نظر من مقصر سرمای هوا خارج از حد استاندارد بوده که در نتیجه مقصر اصلی اصلی آسمان بوده پس باید حتما مجازات بشود.بیچاره مردم مظلوم ما

    • علی بذرافشن

      اگرترکانکارشناس بوده خدابه دادمان برسد!!!!!

    • علی

      کارشناسی که جناب ترکان باشددیگه!!!!!!........

    • بدون نام

      نوشدارو پس از مرگ سهراب
      مهم این بود که قبل از این حادثه هولناک اشتباه انسانی رخ نده حالا که تعدادی از هموطنانمون از بین رفتن جلسه گرفتن و پیدا کردن مقصر چه سود!!!

    • محمد رضا بختیار

      آقای ترکان ای کاش این کلمه CTCکه هزار بار بکار بردید را یک بار تعریف می کردید و مقصر اصلی این کارمند بیچاره ویا کارمندان و کار کنان دیگر نیستند مقصر اصلی آن مدیر و مدیرانی هستند که بدون آموزش و بدون در نظر گرفتن قوانین رابطه ها را حاکم بر ضوابط اداری می کنند مقصر آن مدیرانی هستند که در طول سال یکبار بصورت مستقیم از اوضاع روحی و شرایط کاری و خانوادگی افراد خود غافل هستند مقصر آن مدیرانی هستند که برای ملاقات وی باید هفت خوان را طی کنید و در کل مقصر اصلی شما هستید که بدون توجه به فشار کاری و حجم آن تقسیم کار را در شیفت های ثابت جای داده اید کجای عدالت اداری است که یک پشت میز نشین و یک کارمند برج مراقبت با آن حجمه فشار کاری ساعت کاری یا شیفت آن دو یکسان باشد پس هیچگاه یک کارمند ساده مقصر نیست.

    • بدون نام

      بدبختی ما اینه که روشنفکر نمایی و آزادیخواهی بدجوری تو مملکت ما مد شده و لازمه اش هم اینه که هر چیزی رو با مسائل سیاسی قاطی کنیم تا خیلی خیلی روشنفکر به نظر بیاییم!!! من میخوام بدونم وقتی مثلا یه راننده اتوبوس بر اثر بی احتیاطی حادثه می سازه و جون یه عده رو میگیره این چه ربطی به سیاست و دزدی و .....داره؟!!# الانم یه نفر با سهل انگاری و بی دقتی در وظیفه ش باعث ایجاد یه فاجعه شده چه ربطی به جفنگیاتی که بعضی تو کامنتا گذاشتن داره؟! الان هواپیمایی که یه تیم فوتبال هم توش بود سقوط کرد مشخص شده سوخت تموم کردن و هرچقدر با برج مراقبت تماس گرفتن و اطلاع دادن اون فرد توجهی نکرده و باعث این سانحه شده حالا اونا هم باید بگن فلان و بهمان بود اینجوری شد؟ نخیر...اینها فقط خطای انسانی هستن. دوستان دلیر و قهرمانی هم که فقط توی فضای مجازی جرأت عرض اندام و رجزخوانی دارند اگه این شهامت و اعتراضها رو توی دنیای واقعی عملی میکردن حتما الان وضعیت بهتری داشتیم.....

      پاسخ ها

      • Arash

        شما که مثلا شجاعت داری و خودتو تو فضای مجازی پنهان نکردی، تشریف بیار بیرون منم پشتت میام، تو که جرات نداری حتی برای خودت یه اسم بزاری که دیگه نباید اینجور حرف بزنی، این مسائل هم همه و همه به هم ربط داره، مدیریت اشتباه باشه از بالا تا پایین همه چیز میریزه به هم، هیچ ربطی به سیاست نداره، مهم اینه که برای انجام هر کاری نیاز به تخصص هست، الان فکر کن من برم روزنامه نگار بشم، وقتی هیچی ازش نمیدونم، معلومه اون روزنامه چه فاجعه ای میشه دیگه یا شما بری بشی مسول بررسی همین اتفاق، خب معلومه همین بننده خدایی رو که معرفی کردن رو میفرستی بالای دار، دوست عزیز تخصص و تجربه تو هرکاری مهمه

    • بدون نام

      به نظرم سيستم كنترل بايد متشكل از چند فيلتر باشه خطاي انساني تا حدي قابل قبول هست و در جاهايي كه ممكنه خطاي انساني منجر به سانحه بشه بايد از چندين نفر بعنوان فيلتر استفاده بشه تا خطاي انساني به حداقل و يا صفر برسه . به نظرم سيستم هم درصدي از تقصير رو بايد قبول كنه

    • محمود حبیب کاظمی

      بنام خدا و با سلام . قابل توجه نهاد ریاست جمهوری و مراجع قضایی . گزارش اقای اکبر ترکان به نهاد ریاست جمهوری کامل نیست علت حادثه را در سیستمctc و مامور ان گزارش نموده. مورد قبول ولی در مورد علت اتش سوزی تحقیقاتی صورت نگرفته . برای پیشگیری از تکرار چنین اتش سوزی یک جای کار اشکال دارد و بایداصلاح گردد.اقای اخوند وزیر راه عنوان نمودندکسانی که قصد مسافرت از طریق حمل و نقل ریلی را دارندبا در نظر گرفتن کاهش هزینه سوخت. زمان . تصادفات.و مرگ میر جاده ای و الا غیر..... مسافران میتوانند خودروی خودشان را با واگون قطار به همراه ببرند.هیچ فکر کرده اید این خودرهایی که داخل واگن قطارها همراه مسافران میباشد هر کدام دارای یک باک بنزین پر و یک مخزن گاز چه فاجعه ای میتواند ببار بیاورد .باید قطار حمل مسافر جدا و قطار حمل خودرو و سوخت جدا گردد. نه اینکه مسافران در واگن جدا و حمل خودرو در واگن دیگر . و حمل مسافر و خودرو با یک قطار.هیچ به علت اتش سوزی و انفجار تانکرهای حمل سوخت فکر کرده اید .سرعت بالا. ترمز شدید.جابجایی سوخت داخل تانکر و .......باعث انفجار و اتش سوری می گردد. به عنوان مسال برخورد قطار در ساری با نیسان .و من الله و توفیق

    • علیرضا فلاح

      با سلام خدمت دوستان
      و ممنون از اینکه همیشه در چنین حوادثی به فکر هموطنان خود هستید و خود را شریک غم آنها میدانید.
      یک سیستم هوشمند
      (سیستم کنترل خودکار قطار در اسفند سال ۹۳ با هزینه ۳۷ میلیون یورو و با هدف ارتقای ایمنی و کاهش خطای انسانی توسط «شرکت مهاران» به بهره‌برداری رسید.)
      با این هزینه ها برای اعلام هشدار درست شده و به صورت اتوماتیک قطار متوقف میشود.
      http://nezam07.parsiblog.com/Posts/216/
      چرا قابل انتشار نیست؟ با توضیح بگویید اصلاح کنیم. کلی زحمت کشیدم

    • بدون نام

      بسه دیگه بگین خدا رحمتشون کنه انشالله دیگه پیش نیاد

    • بدون نام

      سبوی بشکند ماستی بریزد جهان گردد به کام کاسه لیسان . فقط میخوان ی فرد بدبخت رو مقصر معرفی کنند و تمام شه بره ی عده بیسواد هم کارشناس ما هستند

    • علی

      اون بیچاره هایی که کشته و زخمی شدن چرا باید تاوان نوانم کاری مسئولین رو پس بدن

    • بهار

      خسته نباشید میگم ی کم زود نبود

    • غضنفر

      آقای ترکان ساده ترین وبهترین راه را انتخاب کرد .اونم مقصر جلوه دادن لوکومدتیورانست.که نه زنذه است ونه میتواند از خودش دفاع کند.همینو بس.

    • زهره

      میشه بگیدچرا قطار باکنترل دستی حرکت کرده

    • بدون نام

      متاسفانه مسولان یاد گرفتن همیشه تقصیر رو بر عهده ی خلبان یا راننده فوت شده بندازن ، تا سریع قضیه رو فیصله بدن، جان مردم ارزش بالاتری از این کارها دارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج