۴۳۴۱۹۱
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

راه‌اندازی دو خط جدید صدور کارت ملی هوشمند

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از راه‌اندازی ۲ خط جدید صدور کارت ملی هوشمند خبر داد و گفت: اکنون به دلیل طولانی شدن زمان صدور کارت‌ ملی هوشمند، به جز عذرخواهی از مردم چاره‌ای نداریم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از راه‌اندازی ۲ خط جدید صدور کارت ملی هوشمند خبر داد و گفت: اکنون به دلیل طولانی شدن زمان صدور کارت‌ ملی هوشمند، به جز عذرخواهی از مردم چاره‌ای نداریم.

سیف‌الله ابوترابی گفت: هم اکنون ۳ خط تولید و صدور کارت ملی هوشمند وجود دارد که قرار است به زودی ۲ خط جدید نیز فعال شوند، همچنین برای سرعت بخشی حتی در شبانه روز و ایام تعطیل، امکان صدور این کارت‌ها فراهم می‌شود.

وی افزود: تا پایان آبان‌ماه حدود ۲۳ میلیون و ۹۵۹ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۸ میلیون و ۷۹۳ هزار نفر برای تکمیل درخواست‌‌های خود مراجعه کرده‌اند.

ابوترابی گفت: ۱۲ میلیون و ۸۹۴ هزار کارت ملی هوشمند تاکنون صادر شده و بیش از ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار کارت ملی هوشمند تحویل مردم داده شده است و تا پایان سال، ۲۰ میلیون کارت هوشمند ملی صادر و تحویل داده می شود.

وی ادامه داد: سازمان ثبت احوال کشور در نظر دارد تا طی یک طرح برنامه‌ریزی شده، کارت های ملی هوشمند را جایگزین کارت های ملی فعلی کند و علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، کارت‌های جدید به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم می کنند تا افراد به شیوه ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تاکنون کشورهای مختلفی اقدام به طراحی و پیاده‌سازی کارت ملی هوشمند کرده‌اند به‌طوری که تقریباً تمام کشورهای حوزه خلیج فارس و اکثر کشورهای آسیای شرقی پروژه کارت ملی هوشمند را شروع کرده‌اند. در آسیا کشورهایی مثل مالزی، سنگاپور و هنگ‌کنگ در این زمینه، پیشرو بوده‌اند و هم اکنون کارت ملی هوشمند دارند که می‌توانند از این کارت برای ارائه خدمات مختلف استفاده کنند.

وی گفت: اولین وظیفه‌ کارت ملی هوشمند، شناسایی است. به همین دلیل ابتدا در زمان ثبت نام، اطلاعات صاحب کارت که اقلام هویتی مثل نام، نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد است، ثبت می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      حالاچه نیا زیه که حتمآ کارت ملی قدیم عوض بشه مجانی که اینکاررانمیکنیداون خانواده ی 5،6نفره که به زورشکمشونوسیرمیکنن ازکجاپول بیارن بابت تعویض ، سالی یکی دوبارمیخوادبره بانک واجبه تعویض کنه ،خودتونوگیرآوردیدبه خدا

    • بدون نام

      70میلیون ×تقریبا25هزارتومان=چندمیلیارد؟؟؟سرکیسه کردن مردم

    • بدون نام

      هزینه تعویض همه کارت ها زیا ده

    • بدون نام

      در برخی از کشور ها کد ملی همان آی دی است که در بانک اطلاعاتی کشور ذخیره شده و به نقش اثرانگشت شهروندان مرتبط می باشد.
      مزایا: نیاز به صرف هزینه و صدور کارت نمی باشد. امنیت بالایی دارد چون کارتی نیست که مفقود شود. دریافت تمام خدمات با اثر انگشت است و دسترسی بالاست. و ...

    • محسن

      اگه صدای ما به مسئولی میرسه.چرا عوض اینکه باری از دوش ما مردم بر دارید به بهانه های این چنینی هم وقت ما را میگیرید هم هزینه بر ما تحمیل میکنید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج