جاباما
۴۳۴۵۳۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فوتبال ایران از اعتبارش دفاع می‌کند؟

با انجام قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا یک بار دیگر فدراسیون فوتبال ایران در وضعیتی قرار می‌گیرد که باید با استفاده از دیپلماسی بین‌المللی از حق فوتبال ایران و البته منافع ملی دفاع کند.

ایران ورزشی: با انجام قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا یک بار دیگر فدراسیون فوتبال ایران در وضعیتی قرار می‌گیرد که باید با استفاده از دیپلماسی بین‌المللی از حق فوتبال ایران و البته منافع ملی دفاع کند.
در دوره قبلی لیگ قهرمانان آسیا، سعودی‌ها که معمولا به دنبال تنش‌آفرینی در روابط فوتبالی و غیرفوتبالی با ایران هستند، به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت بردند و درخواست کردند که به تیم‌های باشگاهی‌شان اجازه داده شود با نمایندگان فوتبال ایران در کشوری به جز ایران بازی کنند. این درخواست و شیطنت‌های بعد از آن باعث شد نمایندگان فوتبال ایران در کشوری غیر از ایران از تیم‌های عربستانی میزبانی کنند و این مساله تاثیر منفی در نتیجه‌گیری آنها گذاشت. در آن مقطع فدراسیون فوتبال ایران برای جلوگیری از به کرسی نشستن حرف سعودی‌ها نتوانست کار مفیدی انجام دهد و در این زمینه شکست خورد.

کار به جایی رسید که فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرد اگر تیم ملی کشورش در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی با ایران همگروه شود، حاضر نیست تیمش را به تهران بفرستد و باید مکان سومی برای دیدارهای ایران و عربستان انتخاب شود. این بار بخت با فدراسیون فوتبال ایران یار بود که عربستان با ایران همگروه نشد و فدراسیون مجبور نشد شکست دیگری را در عرصه بین‌المللی تجربه کند.

مدیریت فدراسیون فوتبال تغییر کرد و علی کفاشیان ردای ریاست را بر تن مهدی تاج کرد و خود، لباس نایب‌رییسی کنفدراسیون فوتبال آسیا را پوشید و به نظر می‌رسید که شرایط فوتبال ایران خوب شده باشد و این امیدواری ایجاد شد که در نبردهای دیپلماتیک آسیایی، ایران بالاخره بتواند مچ رقبا را بخواباند اما انفعال نماینده ایران در ای اف سی در قبال دو مساله مهم و حیاتی، نشان داد که همچنان ایران در زمینه تعاملات بین‌المللی ضعف دارد.

تیم ملی فوتبال ایران برای انجام پنجمین بازی‌اش در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مجبور شد به سرمبان مالزی سفر کند و در زمینی که بیشتر به باتلاق شبیه بود تا زمین فوتبال، با سوریه دیدار کرد و در حالی که از نظر فنی به مراتب از حریف بهتر بود، به دلیل وضعیت چمن زمین، دو امتیاز حیاتی را از دست داد. در ادامه هم نامزدهای برترین‌های قاره کهن اعلام شد و ایران در سالی که موفقیت‌های چشمگیری در رده‌های سنی و رشته‌های مختلف فوتبال در میادین آسیایی و جهانی کسب کرده بود، هیچ سهمی نداشت و تنها بعد از نامه اعتراضی تاج بود که سه بازیکن فوتسال ایران به عنوان نامزدهای برترین فوتسالیست آسیا معرفی شدند.

وقتی بازی ایران با سوریه در چنان وضع نابسامانی برگزار شد و آبروی فوتبال آسیا در چشم جهان رفت، ای اف سی تصمیم گرفت بازی سوریه و ازبکستان را در کوالالامپور برگزار کند. این اتفاق حتی بدتر از انجام بازی ایران در سرمبان است چون یکی از رقبای اصلی ایران برای صعود به جام جهانی می‌تواند در زمینی خوب با سوریه بازی کند و امتیازهایی که ایران در باتلاق سرمبان جا گذاشت را از پایتخت مالزی برداشت کند.

قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، ۲۳ آذر ماه انجام می‌شود و چهار نماینده فوتبال ایران حریفان خود را در مرحله گروهی خواهند شناخت. بدون شک هرکدام از تیم‌های ایرانی در گروه‌های چهارگانه غرب آسیا با یکی از باشگاه‌های عربستانی همگروه می‌شوند و قطعا باز هم بحث میزبانی از این تیم‌ها مطرح خواهد شد. باید دید این بار فدراسیون فوتبال تاج برخلاف کفاشیان می‌تواند از حق باشگاه‌های ایرانی دفاع کند.

حالا که ایران کرسی مهمی در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد، آیا می‌توان امیدوار بود که برای یک بار هم که شده، شیطنت سعودی‌ها علیه ایران به نتیجه نرسد و این فوتبال فارسی باشد که در رقابت با سنگ‌اندازی سعودی‌ها پیروز شود؟

کفاشیان قرار است به عنوان نماینده آسیا به انتخابات فیفا معرفی شود تا شاید بتواند به عضویت شورای اجرایی فیفا درآید. رییس سابق فدراسیون فوتبال ایران اکنون در مرحله‌ای است که باید توانایی خود را در دفاع از حق فوتبال ایران نشان دهد. همچنین فدراسیون فوتبال ایران باید با قاطعیت تمام وارد کارزار شود و اجازه ندهد که حقوق ایران پایمال شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج